Skocz do zawartości

Witam i proszę o poradę w sprawie holownika


Masterek

Rekomendowane odpowiedzi

a jeździł Ktoś a najlepiej holował Fordem z silnikiem 2.5 T - 220KM, montowany w Mondeo Mk4 albo Smaxie i chyba Galaxy - wszystko po ok 2006r. Teoretycznie można to zagazować i opinie silnik ma dość dobre (ale turbina i dwumasa dają jednak do myślenia)

 

Jeżeli chodzi o Vana - spokojnie można brać też S-maxa w dieslu - auto jak na masę (własna ok 1700kg) a DMC ok 2500 - oraz wymiary wydaje się być dobrym holownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 461
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a tak nieco z innej beczki...

 

automat, 4x4, duza benzyna,nie turbo,nie niemiec a japoniec /prawie/ i w sumie nie strasznie drogi...

 

http://otomoto.pl/toyota-sienna-full-opcja-4x-4-awd-gwarancja-C26472424.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak nieco z innej beczki...

 

automat, 4x4, duza benzyna,nie turbo,nie niemiec a japoniec /prawie/ i w sumie nie strasznie drogi...

 

http://otomoto.pl/toyota-sienna-full-opcja-4x-4-awd-gwarancja-C26472424.html

 

Import ze Stanów w większości wypadków (m.in. linkowany model). Należy zachować dużą ostrożność w przypadku aut z USA. Bardzo wiele z nich jest po mocnych przejściach. Na szczęście wiele można się dowiedzieć sprawdzając nr VIN w carfax.

 

maarec, bodzio, proponowane przez Was auta chyba wykraczają poza budżet, o którym pisał Tomekk ?

 

Pozdrawiam

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Import ze Stanów w większości wypadków (m.in. linkowany model). Należy zachować dużą ostrożność w przypadku aut z USA. Bardzo wiele z nich jest po mocnych przejściach. Na szczęście wiele można się dowiedzieć sprawdzając nr VIN w carfax.

 

maarec, bodzio, proponowane przez Was auta chyba wykraczają poza budżet, o którym pisał Tomekk ?

 

Pozdrawiam

J.

 

 

 

 

no dokladnie... zwlaszcza 2006 rok kiedy dolar stal dosc wysoko :) i zniechecal do importu

2008rok I kw. byl dobry bo dolec nisko byl notowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Zakres cenowy nie mogę przekroczyć. Ja wiem, że pewne elementy padają w pewnych modelach, ale tak jak napisałem, nie wykluczam po zakupie wymiany wrażliwych elementów na regenerowane lub nowe. W gaz chciałbym nie wchodzić, bo to zawsze jest jakiś problem, jak nie zakaz parkowania w podziemnych parkingach, to rzadko położone stacje gdzieś tam w Rumunii lub innej Mandżurii. Może być czysta benzyna.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Zakres cenowy nie mogę przekroczyć. Ja wiem, że pewne elementy padają w pewnych modelach, ale tak jak napisałem, nie wykluczam po zakupie wymiany wrażliwych elementów na regenerowane lub nowe. W gaz chciałbym nie wchodzić, bo to zawsze jest jakiś problem, jak nie zakaz parkowania w podziemnych parkingach, to rzadko położone stacje gdzieś tam w Rumunii lub innej Mandżurii. Może być czysta benzyna.

 

Pozdrawiam

 

ale przecież autem na gaz możesz też jechać na benzynie :niewiem: - nie ma stacji LPG, jedziesz na noPB, jest LPG, jedziesz taniej

przy takich założeniach koszt 100km będzie spory (duży silnik na noPB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

ale przecież autem na gaz możesz też jechać na benzynie :niewiem: - nie ma stacji LPG, jedziesz na noPB, jest LPG, jedziesz taniej

przy takich założeniach koszt 100km będzie spory (duży silnik na noPB)

 

Tak, tak, ale ja założyłem sytuację, że mam coś tanio (auto na benzynę, a nie na ON), oszczędzam na awaryjności itd, więc stać mnie na benzynę. Oczywiście nigdy nie mówię NIE i w 100 % nie wykluczam gazu. Wiem jedno, dotychczasowy holownik z 2.0 TDI spalał mi około 10-11 litrów ropy, a nogę to raczej oszczędną mam, więc na benzynie dużo więcej wyjdzie mi ?

 

 

Widzę że auta na gaz nie chcesz, ale jak byś się zdecydował to lepiej załóż go sam, nie kupuj

auta z założoną instalacją.

Pozdrawiam.

 

Tak, to na dzień dobry przyjąłem jako pewnik - zakup benzyny BEZ instalacji gazowej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przeanalizaował jeszcze zakup jednego z trojaczków:

http://otomoto.pl/fi...-C26918795.html

 

 

Fiat Ulysse/ Peugeot 806 / Citroen Evasion

Pół mojego życia jeżdżę citroenami i w sumie cieszę się, że są takie opinie na temat francuskich aut.

Ostatnio też chciałem zmienić C5 na coś z tzw. trojaczków. Moi mechanicy (mistrzowie świata w dziedzinie francuzów) powiedzieli, że pod budkę tylko silnik 2,2 diesel. Na razie jednak pozostaję przy mojej starej poczciwej cytrynie C5.

 

Jeśli jesteś zainteresowany opinią na temat tego auta, jestem do dyspozycji :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Pół mojego życia jeżdżę citroenami i w sumie cieszę się, że są takie opinie na temat francuskich aut.

Ostatnio też chciałem zmienić C5 na coś z tzw. trojaczków. Moi mechanicy (mistrzowie świata w dziedzinie francuzów) powiedzieli, że pod budkę tylko silnik 2,2 diesel. Na razie jednak pozostaję przy mojej starej poczciwej cytrynie C5.

 

Jeśli jesteś zainteresowany opinią na temat tego auta, jestem do dyspozycji :ok:

 

A ile masz DMC w dowodzie auta ? Czy zawieszenie jest na "poduszkach" ? Ktoś dobrze zwrócił uwagę na długie ramię w przypadku aut typu kombi - jak z bujaniem i siadaniem tyłu ? Jaką masz DMC swojej przyczepy ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku , wspomniałeś , że Twój diesel spalał 11-12 litrów . Tak , jednak to był SUV . Nie pamiętam czy cały czas na obu osiach ciągnął a nawet jak nie to opony w nim były słusznej szerokości co pięknie się komponuje z oporami toczenia , że o oporach powietrza nie wspomnę w przypadku tegoż auta .

Słusznej mocy benzyniak powinien się w tych kryteriach raczej mieścić . Bez budki oczywiście . :)

 

Ja jednak kocham swojego Pass'ka za bezawaryjność i wręcz siorbanie oleju ze zbiornika .

 

PS - A tyle fajnych furek niemieckich byś miał do wyboru (do ciągania czepki i solo) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół mojego życia jeżdżę citroenami i w sumie cieszę się, że są takie opinie na temat francuskich aut.

Ostatnio też chciałem zmienić C5 na coś z tzw. trojaczków. Moi mechanicy (mistrzowie świata w dziedzinie francuzów) powiedzieli, że pod budkę tylko silnik 2,2 diesel. Na razie jednak pozostaję przy mojej starej poczciwej cytrynie C5.

 

Jeśli jesteś zainteresowany opinią na temat tego auta, jestem do dyspozycji :ok:

 

W razie czego, również mogę pomóc. Teść ciągnie moją cepę Cytryną C5 1,8Pb (oczywiście jak jest grzeczny i ładnie poprosi o pożyczenie cfaniaczek.gif ) i nie narzeka. Cepa ma 1000 kg DMC, Cytryna 120 km. Ja, jak widać na obrazku również Francuzem, 2,0 Pb 140 km i tym bardziej nie narzekam. Minus jest tylko taki, że tył strasznie siedzi. W C5 sam się poziomuje i jest gucio. Do czasu aż się spieprzy oczywiściepad.gif. Ale na razie działa (jest 120000 km prześmigane) a teściu nie jest mistrzem jeśli chodzi o dbałość i terminowość obsług. Sprowadziłbym to wymiany oleju co roku. Ale już dawno przestałem się wtrącać...

Edytowane przez Kajetan1975 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz DMC w dowodzie auta ?

Chwilowo nie mam dostępu do DR - jeśli się nie mylę to jest to 2130 lub 2170.

 

Czy zawieszenie jest na "poduszkach" ?

Zawieszenie hydropneumatyczne ---> http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/wiwimod/index.php?page=hydropneumatyczne+zawieszenie

 

Ktoś dobrze zwrócił uwagę na długie ramię w przypadku aut typu kombi - jak z bujaniem i siadaniem tyłu ?

W sumie, dzięki zawieszeniu jakie ma citroen, nie wiem co to jest bujanie. Mimo swoich długich kończyn, gdy siadam z tyłu, nie musze podciągać kolan pod brodę.

 

 

Jaką masz DMC swojej przyczepy ?

1300

 

 

Mam silnik 2,0 Hdi, podciągnięty do 130 KM. Auto lepiej sie zbiera z dołu. Także 250 Nm robi swoje. Spalanie z budką to ok 10 litrów bez zbędnych wariacji. Bez budki w granicach 7 litrów. Tym autem jeżdżę już 4 lata i zrobiłem ok 150 kkm. Naprawy typowo eksploatacyjne (oczywiście nie w serwisie). Trzeba tylko poszukać odpowiednich magików na te auta. A takich mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przeanalizaował jeszcze zakup jednego z trojaczków:

Fiat Ulysse/ Peugeot 806 / Citroen Evasion

Przyzwoity pod względem trwałości, ale niezbyt mocny diesel, Przestronne i wygodne wnętrza, usterkowość do przyjęcia, tanie części i łatwo dostępne.

 

 

W kwestii formalnej - to nie trojaczki tylko czworaczki- jest jeszcze Lancia Zeta. skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

 

A ile masz DMC w dowodzie auta ? Czy zawieszenie jest na "poduszkach" ? Ktoś dobrze zwrócił uwagę na długie ramię w przypadku aut typu kombi - jak z bujaniem i siadaniem tyłu ? Jaką masz DMC swojej przyczepy ?

 

Pozdrawiam

 

 

Dobrą alternatywą dla cytryny może być też mondeo (ale tylko kombi ze względu na mocniejsze tylne zawieszenie). Wersje z dieslem (poleciłbym tu szczególnie TDDI 115KM) mają na haku 1800kg, benzyna 2,0 i 2,5V6 zresztą też. Benzyniaki prawie można brać w ciemno.

 

Ciekawe czy inne wersje cytryny mogą ciągać 1500kg :hmm:

 

W kwestii formalnej - to nie trojaczki tylko czworaczki- jest jeszcze Lancia Zeta. skromny.gif

 

 

 

 

Mea culpa :dzieki:

 

Ale zaraz zaraz... też była oferowana między latami 90 i po 2000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.