Skocz do zawartości

Witam i proszę o poradę w sprawie holownika


Masterek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 461
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tomekk (Tomku) . Czytając wątek i kryteria jakie wyznaczyłeś to tak naprawdę ciężko jest znaleźć auto dla Ciebie . Z tego co wyczytałem to ma mało palić . Jest to raczej niewykonalne przy SUVach czy też innych autach , które mają ciągnąć czepkę 1500kg .

 

Grupa ,ogólnie pisząc niemiecka , odpada , więc wybór jest jeszcze bardziej utrudniony .

Choć z drugiej strony w tej niemieckiej grupie nie wymieniłeś jednej marki .

Biorąc pod uwagę przedział cenowy , rocznikowy , rodzaj osobowy , ma stosunkowo mało palić i uciągnąć czepkę 1500kg to chyba jest ...

OPEL Vectra Cosmo (wersja kombi) - 1,9 Diesel . Są wersje 120 , 150 konne . Są też mocniejsze .

W miarę dobrze wyposażone , pojemne , dość mocne , już tak nie koroduje , mieszczące się w cenowym kryterium .

Wady są , a jakże - sprzęgło dwumasowe . To jednak bolączka wielu aut z tej półki rocznikowo-cenowej . Kolejny minus to zawór EGR .

To są już teraz rzeczy do przeskoczenia .

 

Nasi forumowicze mają takie cudo - grace i adje . Od nich uzyskasz miarodajną informację .

A ! I po górkach jeździli . (Austria 2011)

 

Co pozostałych kategorii typu SUV , VAN to wysiadam . Niech wypowiedzą się inni co mają lepszą na ten temat wiedzę .

 

PS - Wcześniej była mowa o Volvo V70 . To nie niemiecka produkcja ale czy aby silnik 2,5 diesel (rzędowy 5-cio garowy) nie pochodzi z audi ???

Edytowane przez finger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym jeździłeś ?

bo mnie astra brała ok 1L na 15kkm

a ford, właśnie tu jest tak że jak jeżdżę po mieście, z cepką to na 20kkm litr starczał

ale jak go przegonię na trasie to na 5kkm potrafi wychlać litr :look:

 

z przyczepą nie kręciłem wysoko, to i nie palił oliwy

 

 

I to własnie jest normalne zużycie. Gadka, że silnik nie powinien brać oleju....Jak komuś nie bierze to niech się cieszy ale tak do końca zdrowe to to też nie jest...

 

 

 

 

W Oplach w instrukcji obsługi normą jest spalanie 0,6l oleju na 1000km (jeden tysiąc)!!! I niestety w mojej Zafirce to się potwierdza :sciana: Faktem jest, że wcześniej jeździłem Renaultem i nigdy kropli nie dolałem a teraz sobie tak w miesiącu literek wleję ( dodam, że nie ma wycieków i zawsze tyle brała)

 

Ale wracając do tematu - Masterek - pociągnąć - pociągniesz bez problemu. Dla pokrzepienia ja swoją budkę 1000DMC ciągnę Zafirą 1,6 101KM i to na gazie. Nigdy nie miałem problemu z wjazdem na jakąś górkę ale może po prostu na taką jeszcze nie trafiłem hehe(1).gif

Żeby nie było niedomówień oczywiście diesel lub duża benzyna będą lepsze. Pozdrawiam

 

 

I właśnie dlatego, że na gazie to masz zwiększone zużycie oleju...coś za coś. Płyn chłodzący też częściej trzeba dolewać... Mało który Opel bierze tyle oleju.

 

 

 

 

Tomekk (Tomku) . Czytając wątek i kryteria jakie wyznaczyłeś to tak naprawdę ciężko jest znaleźć auto dla Ciebie . Z tego co wyczytałem to ma mało palić . Jest to raczej niewykonalne przy SUVach czy też innych autach , które mają ciągnąć czepkę 1500kg .

 

Grupa ,ogólnie pisząc niemiecka , odpada , więc wybór jest jeszcze bardziej utrudniony .

Choć z drugiej strony w tej niemieckiej grupie nie wymieniłeś jednej marki .

Biorąc pod uwagę przedział cenowy , rocznikowy , rodzaj osobowy , ma stosunkowo mało palić i uciągnąć czepkę 1500kg to chyba jest ...

OPEL Vectra Cosmo (wersja kombi) - 1,9 Diesel . Są wersje 120 , 150 konne . Są też mocniejsze .

W miarę dobrze wyposażone , pojemne , dość mocne , już tak nie koroduje , mieszczące się w cenowym kryterium .

Wady są , a jakże - sprzęgło dwumasowe . To jednak bolączka wielu aut z tej półki rocznikowo-cenowej . Kolejny minus to zawór EGR .

To są już teraz rzeczy do przeskoczenia .

 

Nasi forumowicze mają takie cudo - grace i adje . Od nich uzyskasz miarodajną informację .

A ! I po górkach jeździli . (Austria 2011)

 

Co pozostałych kategorii typu SUV , VAN to wysiadam . Niech wypowiedzą się inni co mają lepszą na ten temat wiedzę .

 

PS - Wcześniej była mowa o Volvo V70 . To nie niemiecka produkcja ale czy aby silnik 2,5 diesel (rzędowy 5-cio garowy) nie pochodzi z audi ???

 

 

W przypadku Vectry należy też liczyć się prędzej lub później z możliwością konieczności naprawy układu wtryskowego. Od 2006 roku sa też montowane filtry DPF - kolejny minus ale to już zmora diesli... Pamiętajmy, że w dieslu może jeszcze nawalić turbina.

 

Ja namawiałbym raczej na benzynę. Może i więcej spali ale w przypadku awarii (o ile w ogóle wystąpi :) ) naprawa nie wyrywa z butów. W przypadku diesla całą oszczędność na paliwie szlag trafia przy jakiejkolwiek awarii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przeanalizaował jeszcze zakup jednego z trojaczków:

http://otomoto.pl/fiat-ulysse-2-0-jtd-diesel-7-o-osobowy-C26918795.html

 

 

Fiat Ulysse/ Peugeot 806 / Citroen Evasion

Przyzwoity pod względem trwałości, ale niezbyt mocny diesel, Przestronne i wygodne wnętrza, usterkowość do przyjęcia, tanie części i łatwo dostępne.

 

Tylko trzebaby poszperać w możliwościach pociągowych... w necie nie znalazłem na szybkiego nic specjalnego, a naszym forumowym spisie wynika, że mogą ciągać do 1300kg DMC :( Ale haki robione są na 1800kg

 

 

http://test.sklepthule.pl/product_info.php?products_id=2122

 

Trzebaby pogrzebać więcej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przeanalizaował jeszcze zakup jednego z trojaczków:

http://otomoto.pl/fi...-C26918795.html

 

 

Fiat Ulysse/ Peugeot 806 / Citroen Evasion

Przyzwoity pod względem trwałości, ale niezbyt mocny diesel, Przestronne i wygodne wnętrza, usterkowość do przyjęcia, tanie części i łatwo dostępne.

 

Tylko trzebaby poszperać w możliwościach pociągowych... w necie nie znalazłem na szybkiego nic specjalnego, a naszym forumowym spisie wynika, że mogą ciągać do 1300kg DMC :( Ale haki robione są na 1800kg

 

 

http://test.sklepthu...roducts_id=2122

 

Trzebaby pogrzebać więcej :ok:

 

 

ten temat przerabialem...

jesli chodzi o ten wnowszych budach - w starszych pewnie bedzie tak samo

 

niescislosc wynika z tego ze roznie byly homologowane...

 

te ktore byly importowane i sprzedawane przez dealera jako osobowe mialy uciag 1700-1800 kg

a te co robiono pod "VAT" i sprzedawane byly przez dealerow jako ciezarowe mialy 1300kg ...

 

czemu tak - nie mam pojecia...

zmienic sie tego nie da - bo św.homologacji wystawiaja po Vin i tam jasno bedzie to napisane - 1300kg jak byl kiedys "ciezarowy"

na rynku wtornym duzo jest ze zmienionymi papierami... tzn juz osobowe ale dalej maja 1300kg na haku...

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo fajne jest... jednak ciężko będzie znaleźć coś rozsądnego. Przed obecnym focusem namiętnie przeglądałem jego ogłoszenia. Przebiegi tych aut (wydających się prawdziwych)imponują, ale nie zachęcają do kupna. Ja bym te auto zaliczył do grupy przez Ciebie warunkowo odrzuconych. Chyba, że będziesz miał ogromną cierpliwość w poszukiwaniach lub szczęście znalezienia rozsądnego egzemplarza.

Ja odpuściłem :niewiem:

 

 

 

Tomekk, jeśli nie sprecyzujesz sam sobie co chcesz kupić będziesz się bujał X czasu. Szukaj tego co Ci się podoba. Auta nie powinno kupować tylko z rozsądku. Trzeba zostawiać margines na emocje :) Tak jak zrobiłeś z Alfą. A ww. modele to i tak już pewna loteria co się trafi. Można trafić na ucieśnioną markę, która okaże się strzałem w 10 jak i na zachwalaną co będzie totalną klapą :smirk:

 

Od pewnego czasu dla Żony szukam auta... miałem kilka typów. I tylko szlag trafia :sciana: W to coś nie pasuje, w tym tamto, itp... W końcu, przemyślałem, omówiem za i przeciw, wybraliśmy konkret i w przeciągu najbliższego tygodnia, max. 2 będzie auto na podwórku :) Podobnie miałem z poprzednim focusem... kombinowałe, szukałem złotych środków itd. Jest foka i po 1,5 roku jestem w 100% zadowolony z trafności decyzji.

 

Więc sprecyzować, nie kombinować :ok:

 

A z innej strony - czym więcej pytań zadasz ludziom w większym labiryncie się znajdziesz :swieca: Świeczka na drogę :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomekk (Tomku) . Czytając wątek i kryteria jakie wyznaczyłeś to tak naprawdę ciężko jest znaleźć auto dla Ciebie . Z tego co wyczytałem to ma mało palić . Jest to raczej niewykonalne przy SUVach czy też innych autach , które mają ciągnąć czepkę 1500kg .

 

Grupa ,ogólnie pisząc niemiecka , odpada , więc wybór jest jeszcze bardziej utrudniony .

Choć z drugiej strony w tej niemieckiej grupie nie wymieniłeś jednej marki .

Biorąc pod uwagę przedział cenowy , rocznikowy , rodzaj osobowy , ma stosunkowo mało palić i uciągnąć czepkę 1500kg to chyba jest ...

OPEL Vectra Cosmo (wersja kombi) - 1,9 Diesel . Są wersje 120 , 150 konne . Są też mocniejsze .

W miarę dobrze wyposażone , pojemne , dość mocne , już tak nie koroduje , mieszczące się w cenowym kryterium .

Wady są , a jakże - sprzęgło dwumasowe . To jednak bolączka wielu aut z tej półki rocznikowo-cenowej . Kolejny minus to zawór EGR .

To są już teraz rzeczy do przeskoczenia .

 

Nasi forumowicze mają takie cudo - grace i adje . Od nich uzyskasz miarodajną informację .

A ! I po górkach jeździli . (Austria 2011)

 

Co pozostałych kategorii typu SUV , VAN to wysiadam . Niech wypowiedzą się inni co mają lepszą na ten temat wiedzę .

 

PS - Wcześniej była mowa o Volvo V70 . To nie niemiecka produkcja ale czy aby silnik 2,5 diesel (rzędowy 5-cio garowy) nie pochodzi z audi ???

 

Arku, może źle się wyraziłem co do spalania, wada wysokiego spalania nie przekreśla wyboru jest jest to turbo benzyna i ma dobry moment obrotowy. Ja po prostu podałem takie przykładowe zestawienie. Co do wyboru auta to jest jeszcze jedna, myślę, że bardzo ważna sprawa - zewnętrzne lusterka i kwestia mocowania luster dodatkowych. Co do Opla to jest jakiś wybór, zresztą przytoczyłem przykład Omegi 3.0 benzyna, automat, kombi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

No dobrze to jakoś zbiorę do kupy parę spraw. Dla mnie nie może być, że dane auto jakoś da radę, to ma być pewne, że nie zaskoczy mnie w trudniejszych okolicznościach. Do rzeczy :

 

- jeśli benzyna, to przy jakiej pojemności jest komfort w ruszaniu, cofaniu, manewrowaniu, podjazd pod górę

- jeśli benzyna, to automat, czy manual

- jeśli benzyna, to lepiej turbo, czy zwykły a większy

- jeśli turbo benzyna to jak awaryjne, lub jak bardzo zużyta może być turbina

- jeśli diesel to jak długo wytrzymują : koła dwumasowe, wtryski, pompy, turbiny (oczywiście liczę się z regeneracją lub wymianą tych elementów, ale głupio coś naprawić, co za 30-40 tyś kilometrów padnie znowu)

- jeśli diesel to czy można zmienić koło dwumasowe na jednomasowe, czy też jest bez sensu

- czy duży van (Espace, Zafira, Voyager) daje spokojnie radę pomimo napędu na przód

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

No dobrze to jakoś zbiorę do kupy parę spraw. Dla mnie nie może być, że dane auto jakoś da radę, to ma być pewne, że nie zaskoczy mnie w trudniejszych okolicznościach. Do rzeczy :

 

- jeśli benzyna, to przy jakiej pojemności jest komfort w ruszaniu, cofaniu, manewrowaniu, podjazd pod górę

- jeśli benzyna, to automat, czy manual

- jeśli benzyna, to lepiej turbo, czy zwykły a większy

- jeśli turbo benzyna to jak awaryjne, lub jak bardzo zużyta może być turbina

- jeśli diesel to jak długo wytrzymują : koła dwumasowe, wtryski, pompy, turbiny (oczywiście liczę się z regeneracją lub wymianą tych elementów, ale głupio coś naprawić, co za 30-40 tyś kilometrów padnie znowu)

- jeśli diesel to czy można zmienić koło dwumasowe na jednomasowe, czy też jest bez sensu

- czy duży van (Espace, Zafira, Voyager) daje spokojnie radę pomimo napędu na przód

 

Pozdrawiam

 

 

wg swojego doswiadczenia to bym sie w turbo benzyne nie bawil, wg mnie lepsze wolnossace V6...

turbo z cepka bedzie caly czas prawie "gwizdać"... a tedy spalanie moze negatywnie zadziwic

 

komfort ruszania przy benzynie na rownym terenie bedziesz mial zadowalajacy juz we wszystkim co ma okolo 2500ccm i 6 cylindrow

/ moj rusza z ogonem podobnym do w/w bez dodawania gazu - jedynie delikatnie puszczam sprzeglo i rusza/

 

osobiscie w diesla bym sie nie pchal, wiecej potencjalnych elementow do naprawy niz w benzynie

kosztowo duzy "gazowóz" spala tyle co nie nieduzy diesel /10 l ON -> 20 l LPG/

jest jeszcze jedna duza zaleta wg mnie przy dlugiej jezdzie z rodzina... cisza spod maski

 

co do kol dwumasowych - sa "specjalisci" co rozwalone dwumasy robia na sztywno...

 

Zafiry bym do kategorii duzego wana nie pisal i napewno nie porownywal z espace czy voyagerem...

i smialo moge powiedziec ze Zafira z duzym ogonem ma problem - ogolnie silniki nie maja nadmiaru mocy a miekkie zawieszenie robi z tego auta "bx'a"

brat ma zafire w dieslu i powiem Ci ze ciezko miala juz z 1300kg nahaku, bagazami i 4 doroslymi osobami...

a moja 560-tka zapieta na hak do niej wygldala ze tak napisze : śmiesznie...

 

Omega - oferuje duzo miejsca, wygody i jest tania... i to chyba koniec zalet

3.0 MV6 ma problem z rolkami, wiec warto wozic zapasowe :)

blachy ogolnie slabe, no chyba ze znajdziesz 100% nie bity egzemplarz z konca produkcji

a te skrzynie automatyczne to w wielu modelach byly - wiec serwis powinien nie byc trudny, jak i znalezienie mechanika co ma ogarniete te skrzynie

 

pozatym kula haka w omedze jest daleko za tylna osia - wtedy do takiej jazdy trzeba przywyknac

 

p.s.:

szukalbym manuala do ciagania co ma wiecej biegow, np 6

automat z tych przedzialow cenowych bedzie mial 4-5 biegow,

na 6 biegu i duzej benzynce bedziesz spokojnie jechal juz 80 km/h

wiem ze automat lepszy do ruszania... ale ile razy sie rusza w trasie a ile robi km?

 

a przedny naped wprzypadku gdy pod maska duzy silnik daje spokojnie daje rade - przyzwoicie os jest dociazona...

nie zdarzylo mi sie ałdikiem czy szatanem zakopac... wiadomo ze jak ktos sie uprze to przez bagno i tak nie przejedzie...

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.