Skocz do zawartości

Vlub lub bus, ekonomiczny i nieawaryjny do ciągniecia przyczepy


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam bardzo niewielkie doświadczenie w holowaniu - więc za bardzo CI nie pomogę, teoretycznie moje auto ma 141KM, 2.0 benzyna i mogę powiedzieć, że spokojnie radzi sobie z przyczepą o MW 1000kg a DMC 1250 - ale trzeba brać poprawkę, że na razie jechałem tylko po zakupie do domu - ok 360 km - i było dobrze, jako że po autostradzie i dwupasmówce to jadąc powyżej 90km/h spokojnie cały czas piątka - jeżeli chciałem przyśpieszyć płynnie pod górę to redukcja na 4, natomiast na płaskim powyżej 80km/h spokojnie przyśpieszałem na 5 biegu.

 

silnik nie wydawał niepokojących dzwięków - nie robiła taka jazda na nim większego wrażenia, ale muszę zaznaczyć, że zarówno przyczepa jak i auto były praktycznie puste, oba maksymalnie dociążone po 100km, czyli jadąc na wczasy to dodam do tego jeszcze pewnie z 250kg e - 300kg jak nie więcej i wtedy może nie być już tak różowo.

 

Ty ładunek też masz niezły i przyczepa też waży swoje więcej - nie bawiłbym się w ten słabszy silnik - w trasie z załadowanym autem i budą spali pewnie więcej niż 3.0 a i męczyć się będzie - a i auto nie nowe, więc nie wiadomo jaki stan silnika kupisz - ja bym brał z zapasem - sam już myślę o zmianie auta - ale niestety, dla lata jeszcze muszę jeździć (aktualnie składa się do kupy silnik po remoncie głowicy, pierścieni itd) - więc mogę marzyć - a po głowie chodzi mi Suzuki Grand Vitara ok 2004-2005 z dużym silnikiem benzynowym, gazem i stałym napędem 4x4.

 

do tej pory jeździłem głównie dieslem - ale po przeprowadzce - gdzie do pracy mam poniżej 3 km - wybrałem benzynę + gaz i podsumowując jestem zadowolony. Nie wiem jak te oplowskie 3.0 dochodzą do temperatury roboczej ok 90C - a u mnie miało to wielkie znaczenie - mazda na gaz latem przełącza się po max 500 metrach rano po odpaleniu, a zimą w zależności czy skrobę szyby - od 0 do 1000m - a temperaturę normalną osiąga latem po ok 1,5 km a zimą ok 2,5 - 3km więc zawszę gaszę już ciepły silnik. - w sumie fajnie to wygląda jak po latach w dieslu teraz widzę płynny ruch wskazówki od temp płynu chłodzącego.

 

ogółem - ja szukałbym dużej benzyny - najlepiej już zarejestrowanej, niekoniecznie z gazem, przed zakupem sprawdź stan świec - normalnie jedź z dobrym kluczem do świec i na zimnym silniku przed odpaleniem je wykręć - jak będą osmolone na czarno albo mocno skorodowane - możesz mieć wielkie prawdopodobieństwo, że silnik pali olej, sprawdź jeszcze rurę wydechową - czy nie jest zbytnio osmolona od środka.... takie moje rady.

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po głowie chodzi mi Suzuki Grand Vitara ok 2004-2005 z dużym silnikiem benzynowym, gazem i stałym napędem 4x4.

 

 

Suzuki Grand Vitara ok 2004-2005, czyli I nie ma stałego napedu 4x4 a dołączany przód (nie należy stosować na czarnym), dopiero od 2005, czyli II ma stały napęd 4x4, ale to już całkiem inne auto.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki Grand Vitara ok 2004-2005, czyli I nie ma stałego napedu 4x4 a dołączany przód (nie należy stosować na czarnym), dopiero od 2005, czyli II ma stały napęd 4x4, ale to już całkiem inne auto.

 

pozdrawiam

 

masz racje - nie sprawdziłem rocznika przed napisaniem posta - właśnie w to całkiem inne auto celuję, ale to dopiero pierwsze myśli błądzą po głowie - i tak jeszcze ze 2 lata..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje - nie sprawdziłem rocznika przed napisaniem posta - właśnie w to całkiem inne auto celuję, ale to dopiero pierwsze myśli błądzą po głowie - i tak jeszcze ze 2 lata..

 

będzie problem z tym dużym benzynowym silnikiem :-]

std to 2.0, a max chyba 2.7 v6 z USA ?

zostaje jakiś amerykaniec, no liberty 3.7 :drive:

 

 

ja tam choruje na GV Igen, bo to taka "terenufka" jeszcze, z mostami, ramą, drugą wajchą od reduktora :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę mój wątek i opowiem o doświadczeniach ostatnich dni. Oglądałem dwie Sintry 3.0. Wrażenia są takie, że w obu sztukach komfort jazdy nie był aż tak wysoki, jakbym się spodziewał. W środku dość głośno. Jedna, ta w Kępnie, miała sporo wad. Nie działały ABS-y, pneumatyczne zawieszenie, lusterko, szyba i była w środku trochę podniszczona. Druga z kolei była świeżo po przerysowaniu i nie domykały się drzwi (buczał w środku alarmik). Auto zbierało się dobrze. Było wyraźnie słychać pracę silnika.

Dziś z kolei jechałem Chryslerem Voyagerem 3.8 na LPG. Wersja AWD. Jechało się bardzo przyjemnie, cicho, z dobrym przyspieszeniem. Fotele dość "niewygodne", czyli takie, które nie trzymają na po bokach i na zakrętach tyłek jeździ w prawo i lewo. Wadą oglądanej sztuki było to, że pod spodem, poniżej alternatorów, pomp i innych pasków był jakiś tłusty wyciek. Gość mówił, że to nieszczelny wąż od wspomagania i mechanik ma to naprawić w ramach reklamacji. Poza tym same plusy. Spalanie na komputerze bardzo małe. Nie wiem, czy wycieki w tych silnikach to coś groźnego, czy też typowego i ile kosztuje usuwanie takich awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy z kąd te wycieki...Niektóre mogą się okazać kosztowne, jak np uszczelniacze wału... a inne mniej...Jest też wyciek i WYCIEK...Jeśli takowy jest niegroźną plamką zapoconego oleju, a dosłownie kilku kropel rozpędzonych po bloku przez wiatr, to taki wyciek można sobie darować, gorzej jak się leje strumieniami i w każdym miejscu zostawiamy pod sobą plamę, to już wtedy trzeba się zainteresować...

Jeśli chodzi o wybórmiędzy autami, które podałeś, to wolałbym już chyba chlyslera....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golab, sprzedający twierdzi, że jest to wyciek z nieszczelnego węża ze wspomagania (ponoć typowa wada tych aut). Może powinien po naprawie umyć to miejsce i wówczas będzie widać, czy jest sucho, czy nie.

 

Mam jeszcze do Was inne pytanie. Czym różnią się od Voyagerów i Dodge samochody ze stajni Chevroleta: Ventura, Trans Sport, do której zalicza się także Pontiac?

 

Mają podobnej wielkości silniki 3.4, podobną moc i podobną wielkość. Też są automatami. Jakie są ich plusy, a jakie minusy w stosunku do Voyagerów i Dodge?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU MASZ CAŁĄ KOPALNIE WIEDZY O AMERYKANACH http://www.tajemnicevoyagerow.inten.pl/index.php

 

 

Tak myślałem że wybór padnie na vana z usa ja też kilka lat temu szukałem najleprzego vana dla swojej rodziny i pod przyczepę , jesteśmy bardzo zadowoleni

 

http://moto.allegro.pl/pilnie-dodge-grand-caravan-3-8-gaz-i2077105211.html

 

http://otomoto.pl/dodge-grand-caravan-3-3-benz-gaz-zamiana-C22280492.html

 

 

 

http://otomoto.pl/dodge-grand-caravan-w-sport-lub-zamia-C21734213.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU MASZ CAŁĄ KOPALNIE WIEDZY O AMERYKANACH http://www.tajemnice...en.pl/index.php

 

 

Tak myślałem że wybór padnie na vana z usa ja też kilka lat temu szukałem najleprzego vana dla swojej rodziny i pod przyczepę , jesteśmy bardzo zadowoleni

 

http://moto.allegro....2077105211.html

 

http://otomoto.pl/do...-C22280492.html

 

 

 

http://otomoto.pl/do...-C21734213.html

ogloszen typu pilne/pilnie nalezy unikac... w takich z reguly sprzedajacy szuka naiwnego

 

 

btw ten z tego ogloszenia byl w rekach conajmniej 2 lakiernikow nieudacznikow ;) ...

bo 3 odcieni lakieru sie doliczylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mp-pp na zalinkowanej stronie nie ma nic o Chevroletach czy Pontiacach. Jest to forum poświęcone wyłącznie Chraslerowi i Dodgowi. Mnie bardzo interesują różnice między obydwiema grupami aut. Plusy i minusy jednych i drugich.

Co zaś się tyczy zalinkowanych ofert, to wszystkie nie spełniają jednego warunku - są za daleko od miejsca mojego zamieszkania. Jazda w ciemno, to najczęściej dzień w plecy i kilkaset złotych mniej w portfelu. Sprzedający nie mają skrupułów i o szrotach piszą, że to zadbane igiełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Państw, po trzech miesiącach pisania, setkach wypitych soczków,wielu telefonach zawodnik Terenowiec wie co chce i wybrał. Ma to być: <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- Van <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- duży <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- zagraniczny <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- zaoceaniczny <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- kilkunastoletni (10- 15 lat) <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- z automatyczną skrzynią biegów <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- przynajmniej z 6 fotelami <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- benzyniak <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- z możliwością założenia LPG <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- wyraźnie tańszy niż 15 - 17 tys zł na gotowo (z rejestracją i gazem) <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- z przesuwnymi tylnymi drzwiami <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- pojemność przynajmniej 2,5 - 3 litry <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- moc przynajmniej 150 kucy <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- bezwypadkowy (bez poważniejszych wypadków) <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">- zadbany wewnątrz (warunek żony) i nie zakatowany mechanicznie (warunek męża). <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">***____***____*** <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">Tak więc ogłaszam, że liderem rankingu jest: <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">Chevrolet Ventura (Trans Sport) ex aequo z Pontiackiem Trans Sport. <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">Dalej są: Chrysler Grand Voyager, T/C, Dodge, Honda Odyssey, Toyota Sienna, Opel Sintra, Nissan Qest.

Innych marek spełniających powyższe warunki nie znam, więc nie ma ich na liście. <br style="color: rgb(91, 105, 114); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 18px; background-color: rgb(222, 227, 231); ">Daleko poza listą są jeszcze Renault Grand Espace 3.0 - wersja starsza i trojaczki VW, Seat i Ford, ale to daleki i ostateczny koniec peletonu.

Gdyby ktoś z Was wiedziała, że gdzieś można kupić ciekawe auto z czołówki, to proszę o informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się popierdzieliło więc pisze jeszcze raz.

Proszę Państwa. Po trzech miesiącach pisania, setkach wypitych soczków, wielu telefonach, zawodnik Terenowiec wie co chce i wybrał. Ma to być:

-Van

-duży

-zagraniczny

-zaoceaniczny

-kilkunastoletni (10- 15 lat)

-z automatyczną skrzynią biegów

-przynajmniej z 6 fotelami

-benzyniak

-z możliwością założenia LPG

-tańszy niż 15 - 17 tys zł na gotowo (z rejestracją i gazem)

-z przesuwnymi tylnymi drzwiami

-pojemność przynajmniej 2,5 - 3 litry

-moc przynajmniej 150 kucy

-bezwypadkowy (bez poważniejszych wypadków)

-zadbany wewnątrz (warunek żony) i nie zakatowany mechanicznie(warunek męża).

***____***____***

Takwięc ogłaszam, że liderem jest:

ChevroletVentura (Trans Sport) ex aequo z Pontiackiem Trans Sport.

Dalejsą: Chrysler Voyager, T/C, Dodge, Honda Odyssey, Toyota Sienna, OpelSintra, Nissan Qest.

Innychmarek spełniających powyższe warunki nie znam, więc nie ma ich naliście.

 

Dalekopoza listą są jeszcze Renault Grand Espace 3.0 - wersja starsza itrojaczki VW, Seat i Ford, ale to daleki i ostateczny koniecpeletonu.

Gdyby ktoś z Was wiedział, że gdzieś można kupić ciekawe auto z wspomnianej czołówki, to proszę o informacje. Będę wdzięcznywinner.gif. Wspomnę, że raczej szukam samochodów na Dolnym Śląsku lub w okolicy.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ChevroletVentura (Trans Sport) ex aequo z Pontiackiem Trans Sport.

 

 

 

Trszki egzotycznie :hmm: Jak już z za wielkiej wody, to lepiej bierz coś popularnego np: Voyager- miejsze problemy z częściami i dużo używek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.