Skocz do zawartości

Egzamin na Prawo jazdy E do B


Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie do osób posiadających lawety.

 

jaką najlepiej kupić do wożenia przyczep kempingowych i samochodów.

 

standardowo majądł 4m i szer 2m

 

a to zamało

np hobby 5os ma dł 6m z dyszlem i szer 2,15m

 

???

 

czy platforme czy zwykłą.

napewno z kołami podspodem ale płaską czy garbatą

 

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To jest cena za E do B - czyli kat. E (przyczepa) przy posiadanym prawie jazdy kat. B (20 godzin teorii i min. 15 godzin jazdy).

Co do zdawania - po aferach korupcyjnych egzaminatorzy "znormalnieli" w stopniu umożliwiającym zdanie egzaminu, jeżeli jest się przygotowanym - zdawalność na E+B jest wysoka.

Generalnie podobo łatwiej jest w Katowicach - ale to informacja niesprawdzona.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam !

 

Wydaje mi się, że sprawa środkowego pasa nie jest jednoznaczna. Nie wiem co miał na myśli egzaminator z postu Arniego, jeśli miałoby to być wolne miejsce liczone tylko w setkach metrów, to zbyt częsta zmiana ze środkowego na prawy i z powrotem nie jest dobra. Często (w dużych miastach) trzypasmowe jezdnie, mają prawie lub całkowicie "spowolnione" prawe pasy, a czasami nawet parkują tam samochody, wiele jest także zjazdów z nakazem jazdy w prawo. Natomiast jeśli mówimy o trzech pasach (np. autostrada, długie-kilkukilometrowe odcinki) to jak najbardziej prawy pas jest dla najwolniejszych. Dla mnie, jadącego samochodem osobowym środkowy pas jest najidealniejszy, szczególnie w miastach, w których mam słaba orientację i nie zostanę zaskoczony nagłym zjazdem w prawo, lub co gorsza zaparkowanym samochodem. Skoro przepisy mówią o jeździe w terenie zabudowanym z prędkością 50 km/h (ewentualnie max 70 km/h w miejscach oddzielonych od terenów mieszkalnych, obwodnicach) to jazda z taką prędkością środkowym pasem, nie powinna być przeszkodą dla innych użytkowników dróg, nawet jadąc z przyczepą. Wydaje mi się, że egzaminator powinien uczyć bezpiecznej jazdy, połączonej z przewidywaniem ewentualnych sytuacji na drodze. Skakanie z przyczepą z pasa na pas nie jest czynnością pozbawioną ryzyka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomekk- zgoda, ale wydaje mi się, że zdezelowanym polonezem truckiem z dużą lawetą wskazane jest jechać jednak prawym pasem. Przepis jest przepis. W Polsce stało się już standardem jazda środkowym pasem, mimo wolnego prawego. W Niemczech np jest to nie do pomyślenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nieraz ten prawy pas jest tak zdezolowany, że nie dziwie się ludziom, że nie chcą nim jechać (było kilka, pozostała jeszcze jedna taka ulica w Białymstoku). Niemniej też się denerwuje jak jestem przyblokowany i muszę się toczyć 40 za "żółwikiem" :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomekk- zgoda, ale wydaje mi się, że zdezelowanym polonezem truckiem z dużą lawetą wskazane jest jechać jednak prawym pasem. Przepis jest przepis. W Polsce stało się już standardem jazda środkowym pasem, mimo wolnego prawego. W Niemczech np jest to nie do pomyślenia...

 

Miałem na myśli konkretne zdarzenia, które mogą wystąpić - wspomniany przez Ciebie Polonez ujrzawszy, zaparkowany samochód, lub nieoczekiwaną zmiany kierunków, taki delikwent wyskakuje Ci nagle przed maskę. Takie układy jezdni trzykierunkowych są m.in. w Łodzi, Warszawie. Szczególnie w Warszawie prawy pas na pewnych odcinkach służy do parkowania samochodów. Poza tym pamiętajmy, że jeśli zajmiemy grzecznie prawy pas, to może być czasami problem ze zmianą pasa, w przypadku braku chęci wpuszczenia przez użytkowników prasa środkowego. Wiele razy próbowałem jeździć pasem prawy, ale wg mnie w niektórych miastach jest to skazane na porażkę. Oczywiście mam na myśli krótkie odcinki, najczęściej pomiędzy dużymi skrzyżowaniami.

W innych przypadkach jak najbliżej prawego skraju jezdni.

Aha, jeszcze jedno, wraca do łask warunkowy skręt w prawo z pasa na wprost (właśnie z tego po prawej) i ciężko jest trzymać jego jadąc np. Aleją Włókniarzy ciągle na wprost, gdzie światła są co 300-700 metrów. Konieczne staje się albo blokowanie skręcających w prawo, albo jednak trzymanie się pasa środkowego.

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawy pas - rulez. Proszę Was nie rozpoczynajcie dyskusji o jeździe prawym pasem, dzieki niemu można bez wiekszych problemów przejechać przez wiekszość miast w Polsce. I niech tak zostanie.

Każdy prawdziwy kierowca musi jechać 40 km/h lewym pasem. Dlaczego? Bo lewy pas jest dla prawdziwych mężczyzn. Bo Polak w samochodzie równy wojewodzie! Bo można pokazać tym chamom w wypasionych furkach. Bo to wcale nie jest takie łatwe jechać tuż obok krawężnika, jeszcze w dodatku od strony pasażera. Bo słyszałem, że w mieście można jeździć jak się chce, w końcu można wyprzedzać z prawej strony jak się wariatom spieszy. Bo policja łapie tylko na radar, więc jestem bezpieczny (nie przekraczam przecież 40 km/h).

Dlatego cicho-sza na temat prawego pasa, choć rzeczywiście często jest w kiepskim stanie z powodu tych morderców TIRowców, którzy uparli się żeby jeździć prawym pasem, mimo, że mogliby wymieść wszystko na lewym.

Z przyczepą jeżdżę prawym, środkowym i lewym pasem. W zależności od potrzeby. Mam lusterka i z nich korzystam. I jednego nie znoszę. Jak jadę z przyczepą i prawdziwy Polak nie może się pogodzić z tym, że go wyprzedzam. Wtedy gaz do dechy i niech se przyczepiarz nie myśli. Na szczęście powyżej 140 km/h większość zwalnia. Żeby było jasne to żadnych nieprzyjemnych doznań przy tych prędkościach nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam wasze posty i zastanawiam się czy wszyscy musicie mieć kat.E bo od jakiegoś czasu zmieniły się przepisy dotyczące tej sprawy.Jeżeli będziecie mieć wątpliwości to poszukajcie bo właśnie przed chwilą o tym czytałem na jednej z głównych stron (chodzi tam o ciężar pojazdu i przyczepy ciągnionej.Pomyślnych poszukiwan!! :czerwona:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.