Skocz do zawartości

Egzamin na Prawo jazdy E do B


Rekomendowane odpowiedzi

Po co wiec to E do B robicie? Macie takie wielkie przyczepy, czy takie male samochody? :hop1:

jest tu wiele osob, ktorych zestawy przekraczaja 5kg ponad 3,5 T :hop1:, ponadto przepisy Unijne w niektorych krajach wymagaja tej kategorii dla przyczep pow 750kg, u nas juz niebawem tez tak bedzie no chyba, ze nas z Uni wychrzania :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ponadto przepisy Unijne w niektórych krajach wymagają tej kategorii dla przyczep pow 750kg

Przepraszam, jakie przepisy? Chyba nie mówisz o niedouczonych miśkach na Słowacji czy tam w Czechach bo oni nie są prawem. Jasną wykładnię Komisji Europejskiej już kiedyś podawałem, ale przypomnę tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, jakie przepisy?

Wlasnie te, do ktorych linka podajesz. Wynika z nich jasno, ze jadac pojazdem o dmc pow 3500kg z przyczepa o dmc np 1300kg nie miescisz sie w kategorii B.

Czy to nie jest dla Ciebie jasne?

Osobiscie znam dwa przypadki nie wpuszczenia do kraju zestawu z przyczepa ciezka bez posiadanej kategorii E. A jadac na urlop to na granicy mozesz sobie wojowac ile chcesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale odpowiedziałeś nie na temat. Przecież jasne jest, że jeżeli zestaw przekracza 3,5T to trzeba B+E. Ale Ty piszesz o tym, że do holowania przyczepy pow. 750kg trzeba B+E a to nie jest prawda. Do czego zaś miśki mogą się przyczepić to inna sprawa. Na przykład może im się wydawać, że do ciągnięcia przyczepy potrzebujesz C+E, albo że musisz mieć tablicę TIR.

A na granicy pokażę stronę Komisji Europejskiej w języku tubylców i problemu nie będzie :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale odpowiedziales nie na temat

Sorry ale zacytowales tylko czesc mojej wypowiedzi, poczytaj dokladnie post, w ktorym przytoczylem o jaka mase i jej przekroczenie mi chodzi (3,5T)

A na granicy pokaze strone Komisji Europejskiej w jezyku tubylcow i problemu nie bedzie :hop1:

Moze Ci sie uda, zycze Ci szczescia. Poki co pewnosci nie masz bo nie probowales... a od tych moich pechowcow wiem, ze mozesz im przed nosem majgac czym chcesz, nie wpuszcza i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponadto przepisy Unijne w niektórych krajach wymagają tej kategorii dla przyczep pow 750kg

Przecież dokładnie do tego się odniosłem. Nie muszę odnosić się do wszystkich informacji w Twoim poście, bo z nimi nie polemizuję.

Jeśli chodzi o próbowanie, to i owszem, w zeszłym roku jechałem do Chorwacji przez Czechy i Słowację dwukrotnie oraz Węgry i Austrię - nigdzie nie było zadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez dokladnie do tego sie odnioslem. Nie musze odnosic sie do wszystkich informacji w Twoim poscie, bo z nimi nie polemizuje.

Tak to juz jest w jezyku pisanym, ze niekiedy pociecie postu daje zupelnie odwrotny efekt do oczekiwanego i kazda jego czesc znaczy zupelnie co innego. W tym przypadku tak bylo ale dobrze, ze sie zrozumielismy :hop1:

Jesli chodzi o probowanie, to i owszem, w zeszlym roku jechalem do Chorwacji przez Czechy i Slowacje dwukrotnie oraz Wegry i Austrie - nigdzie nie bylo zadnego problemu.

To dobrze, ze Ci sie udalo, moi znajomi nie mieli tyle szczescia. Jedni musieli kombinowac z przesiadkami a dyga zaloga wrocila do domu :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zamieszania się zrobiło...

Radzę przeczytać ten artykuł z Polskiego Karawaningu. Wszystko jasno i wyraźnie opisane.

Przed zakupem przyczepy dużo czytałem na ten temat bo opinie, które słyszałem nawet ze szkół jazdy były błędne lub mylące.

Wszystkie podstawy prawodawstwa w Europie opierają się na Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym. Polska ratyfikowała ją w 1990 roku więc na zmiany chyba jeszcze za wcześnie.

W tym artykule jest też lista państw, które ratyfikowały również tą konwencję. Nie ma czegoś takiego jak prawo unijne w tej kwestii. Jest jednak zasada, która mówi że prawo krajowe ma pierwszeństwo w wypadku sprzeczności z konwencją. Dlatego też mogą pojawić się pewne drobne różnice. Podstawowa zasada, którą opisałem wcześniej jest jednak wszędzie przestrzegana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat uprawnień był tu poruszany wielokrotnie- konkluzje takie same jak owego "madrego pana policjanta"

Ną kategorię B można holować:

- przyczepę lekką (DMC = 750 kg)

LUB

- przyczepe, której DMC

 

Jeżeli DMC zestawu > 3,5T to trzeba B+E. Nigdy nie DMC przyczepy nie może przekroczyć MW holownika.

 

To wynika z Konwencji Wiedeńskiej i (przynajmniej w teorii) jest tak samo w każdym kraju, który ja ratyfikował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczepianie, podczepianie itp na polecenie egzaminatora.

Co do tego znaku to jest popierniczone jak nie wiem co.

Na egzaminie jedziesz z pustą lawetą. Znak B-5 dotyczy samochodów osobowych z przyczepami, których masa RZECZYWISTA przekracza 3,5t więc można jechać. Natomiast jak na znaku lub na tabliczne pod znakiem jest podana jakś masa np.2,5t to dotyczy do DMC zestawu. We Wrocku głównie na tym uwalają. Drugą ważną rzeczą jest zakaz zawracania przy skręcie w lewo z sygnalizatorem ze strzałką.

 

Adamo! mała uwaga! znak B-5 dotyczy DMC ( dopuszczalnej masy całkowitej ) samochodów ciężarowych a nie osobowych !! natomiast znak, który mówi o rzeczywistej masie całkowitej to znak drogowy B-18 !!

Kolejna uwaga do Ciebie Adamo !! masa podana na znaku lub tabliczce podznakowej dotyczy samego samochodu lub tez zespołu pojazdów ( tutaj samochód z przyczepą lub naczepą )

Takze widac, że mylisz podstawowe pojecia i nierozróżniasz znaków drogowych :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opisałem swój przykład i tak było. Wiem bo w po jazdach na placu zanim odczekaliśmy swoje na jazdę po mieście po nas zaczęli zdawać TIRowcy.

 

Witaj Marcinie T :hop1:

 

jesli było tak jak piszesz to mieliście " lżejsze " normy egzaminacyjne :hop1:

 

generalnie dla pojazdów osobowych i do 3,5 T DMC łuk do cofania - nawet z przyczepą - jest węższy niż dla pojazdów o DMC wiekszej niż 3,5, że niewspomne tutaj o egzaminach na kat E do C lub D :)

pozdrawiam :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Wiesz nie bylo to dla mnie dziwne bo w Katowickim WORD byly wtedy tylko dwa luki, jeden dla osobowych gdzie non stop jezdzili na B i ten drugi nieco szerszy, na ktorym zdaje sie E do B i E do C.

Ale najwazniejszy jest efekt koncowy co nie :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.