Skocz do zawartości

Egzamin na Prawo jazdy E do B


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

nie dziekuje by nie zapeszyc :ok:

a dla Adamo gratulację

 

A co do egzaminu to kolegi brat ostatnio zdawał na E ale do C i ani jedna osoba

nawet po placu nie jeździła z przyczepą :ok: wszystkich uwalił za złą kolejność podłączania zestawu :ok:

...., bo najważniejsze jest podpinanie przyczepy :ok: Jak bedziesz to robił za długo na podwórku (na egzaminie jest określony maksymalny czas) lub w nieodpowiedniej kolejności to wielu niewinnych ludzi zginie :ok:

Jaka jest prawidłowa kolejność podłączania zestawu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pojęcia jak to wygląda w innych miastach i czy przepisy są rozbieżne w innych regionach Polski ale w Katowicach byłą taka kolejność:

-zpięcie przyczepki na hak

-podciągnięcie koła podporowego, zaczepienie linki awaryjnej

-podpięcie wtyczki

:ok::ok::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym wiedzieć jaka jest prawidłowa kolejność wykonywanych czynności podczas podczepiania lawety. Podobno podczas egzaminy B+E jest to często powodem niezdania.

 

lukas w wypadku E do B myślę, że to nie ma bardzo znaczenia, tam był egzamin E do C

czyli na znacznie większe zestawy :ok:

ale napewno wcześniej zapinamy niż spuszczamy z hamulca :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- podjechanie idealnie kulą pod zaczep (Słupsk, a w Gdańsku w poblizu wg mojego instruktora)

- zapięcie przyczepki na hak

- podciągnięcie koła podporowego, zaczepienie linki awaryjnej

- podpięcie wtyczki

- zwolnienie hamulca postojowego przyczepy

 

Odpinanie punkty od dołu do góry.

 

Kolejność ma znaczenie również przy E do B. Za to oblewają!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- podjechanie idealnie kulą pod zaczep (Słupsk, a w Gdańsku w poblizu wg mojego instruktora)

- zapięcie przyczepki na hak

- podciągnięcie koła podporowego, zaczepienie linki awaryjnej

- podpięcie wtyczki

- zwolnienie hamulca postojowego przyczepy

 

Odpinanie punkty od dołu do góry.

 

Kolejność ma znaczenie również przy E do B. Za to oblewają!

 

Jak mogę zrozumieć i w sumie logiczne jest, że najpierw zapinamy na hak a po wszystkich czynnościach na koncu zwalniamy hamulec, tak pozostałe czynności wg mnie nie mają znaczenia w jakiej kolejnosci bedziemy robic no ale egzaminator wie lepiej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest: egzminator jest mądrzejszy :ok:

 

Ale się nawet zgadzam z tym, że wtyczka nigdy nie powinna być podłączona, gdy zaczep nie jest na kuli, chociażby ze względu na nasz portfel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest: egzminator jest mądrzejszy :ok:

 

Ale się nawet zgadzam z tym, że wtyczka nigdy nie powinna być podłączona, gdy zaczep nie jest na kuli, chociażby ze względu na nasz portfel.

 

No i żeby nie zwalniać hamulca przed zapięcie przyczepy, bo jak teren nierówny to nam albo ucieknie albo w autko walnie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja osobiście zdawałem to podpinając wtyczke od przyczepy to światła w samochodzie miały być obowiązkowo wyłaczone .Ale to był rok 1993 i jak wiadomo jazda na światłach w dzień nie była bowiązkowa .

Jeżeli teraz coś się zmieniło to proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to uzupełnię:

- podjechanie idealnie kulą pod zaczep (Słupsk, a w Gdańsku w poblizu wg mojego instruktora)

przy podjeżdżani nie można nawet musnąć samochodem zaczepu, zderzakiem czy jakąkolwiek inną cześcią samochodu, bo od razu do widzenia, miło było pana poznać. Jest to traktowane jako zagrożenie na drodze. I tak jest na pewno. Za pierwszym razem podjechałem na milimetry i egzaminator zapytał się mnie czy wiem o tym, że jak dotknę to przerywa egzamin.

- WYŁĄCZENIE SAMOCHODU - za nie wyłączenie też obleją.

- zapięcie przyczepki na hak

- podciągnięcie koła podporowego, zaczepienie linki awaryjnej

- podpięcie wtyczki

- zwolnienie hamulca postojowego przyczepy

 

Wykonując manewry na placu należy zachowywać się jak na drodze: kierunkowskazy, światła, zasada prawej strony jeśli chodzi o pierwszeństwo przejazdu i przestrzeganie znaków jakie są na placu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podciągaliście przyczepkę o te milimetry do haka? Na hamulcu?? Siłacze!!!

 

Na egzaminie sie nie dało niedośc że hamulec to jeszcze kliny pod kołami tak wiec nawet w bok nie przekręciłeś, a miało być do 10cm :ok:

 

A po egzaminie to każdy robi jak mu wygodnie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.