Skocz do zawartości

Egzamin na Prawo jazdy E do B


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Effendi, znak B-5 dotyczy również nas. Znaki dla samochodów ciężarowych dotyczą wszystkiego powyżej 3,5t. Zdając na kategorię B+E z założenia mamy uprawnienia do prowadzenia zestawu powyżej 3,5t (do 7t - przypadek skrajny 3,5+3,5), a więc ten znak dotyczy nas mających takie zestawy. Tak samo jak znak B-5 i itp. NIE odnoszą się do samochodów z kratką, za co kiedyś policja karała naiwnych.

Co do szerokości rękawa. Za równo w Gdańsku jak i Słupsku wszystkie manewry na kategorię B+E i C+E są wykonywane na tych samych polach. Różnica jest tylko w długości (nie szerokości) garaży (prostopadłego i ukośnego). I to samo tłumaczył mi instruktor.

Egzaminatorzy - mam również wątpliwości co do ich umiejętności.

Ja już miałem dość zastanawiania się czy mam mieć E czy nie. Po zmianie przyczepy, gdy DMC zestawu osiągnęło 3545kg nie czekałem tylko zapisałem się na kurs. Zawsze to lepiej mieć. Myślę nawet o zrobieniu, póki jest w uderzeniu :hop1: , C i C+E, a może i D – ale te ceny ….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Effendi, znak B-5 dotyczy również nas. Znaki dla samochodów ciężarowych dotyczą wszystkiego powyżej 3,5t. Zdając na kategorię B+E z założenia mamy uprawnienia do prowadzenia zestawu powyżej 3,5t (do 7t - przypadek skrajny 3,5+3,5), a więc ten znak dotyczy nas mających takie zestawy. Tak samo jak znak B-5 i itp. NIE odnoszą się do samochodów z kratką, za co kiedyś policja karała naiwnych.

Co do szerokości rękawa. Za równo w Gdańsku jak i Słupsku wszystkie manewry na kategorię B+E i C+E są wykonywane na tych samych polach. Różnica jest tylko w długości (nie szerokości) garaży (prostopadłego i ukośnego). I to samo tłumaczył mi instruktor.

Egzaminatorzy - mam również wątpliwości co do ich umiejętności.

Ja już miałem dość zastanawiania się czy mam mieć E czy nie. Po zmianie przyczepy, gdy DMC zestawu osiągnęło 3545kg nie czekałem tylko zapisałem się na kurs. Zawsze to lepiej mieć. Myślę nawet o zrobieniu, póki jest w uderzeniu :hop1: , C i C+E, a może i D – ale te ceny ….

 

hmm... i tutaj sie nie zgadzam z tobą kolego! a to dlatego że;

 

A. Znak B-5 " zakaz wjazdu samochodów ciężarowych " oznacza zakaz ruchu:

 

1. Samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t.

2. Ciągników samochodowych.

3. Pojazdów specjalnych i uzywanych do celów specjalnych o dopuszcalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t.

4. Ciągników roliczych.

5. Pojazdów wolnobieżnych.

Oznaczona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszconej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu ( zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.

 

B. Znak B-18 " zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ... t " oznacza zakaz ruchu pojazdów, których rzeczywista masa całkowita, jest większa od wartości podanje na znaku; w przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.

 

W opisie do znaku B-5 ustawodawca nie przewidział zakazu ruchu dla pojazdów osobowych nawet tych z przyczepą, chyba, że ktoś z nas uzytkuje auto z adnotacja w dowodzie rejestracyjnym " pojazd ciężarowy" i wtedy jest mus stosowania sie do tego znaku.

 

Nas natomiast bezwzględnie dotyczy znak B-18, ale też mam tutaj pewne obiekcje, ale narazie nie " wywołuję wilka z lasu" :hop1:

 

 

Tak więc kolego Mercy widac wyraznie, że nie dotyczy Nas znak B-5 a co najwyżej znak B-18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz racji kolego, przyczytaj jeszcze raz dokładnie co kolega Mercy napisał.

Dodam jeszcze, że znak B-5 z adnotacją 2,5t będzie dotyczył także kierowcy z kat B (nawet bez E) jeśli będzie jechać samochodem dostawczym. Jeśli będziesz w tym przypadku jechał osobowym + przyczepa to to ograniczenie cie nie dotyczy, jeśli dostawczym zarejestrowanym jako ciężarowy z przyczepą to dotyczy. Mercy napisał ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz racji kolego, przyczytaj jeszcze raz dokładnie co kolega Mercy napisał.

Dodam jeszcze, że znak B-5 z adnotacją 2,5t będzie dotyczył także kierowcy z kat B (nawet bez E) jeśli będzie jechać samochodem dostawczym. Jeśli będziesz w tym przypadku jechał osobowym + przyczepa to to ograniczenie cie nie dotyczy, jeśli dostawczym zarejestrowanym jako ciężarowy z przyczepą to dotyczy. Mercy napisał ogólnie.

 

hmmmm.... to w takim razie u was obowiazuja inne przepisy ruchu drogowego albo tez - co gorsza - policja drogowa interpretuje inaczej zapisy PoRD !!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witajcie drodzy Koledzy. Ja przystępuję do kursu 24 czerwca. 4 dni zajęć teoretycznych po 5 godzin po podobno tak ma być. Potem 15 godzin jazd, a potem egzamin. Jeździć mam Kia Pregio z małą przyczepką jedno osiową, ośrodek nie ma podobno zestawu do egzaminu :hop1: . Tak jak pisałem już wcześniej jeździłem od lat ciężkimi samochodami z przyczepami towarowymi (nie codziennie i nie zrobkowo), potem przywiozłem swoją przyczepę do Polski, a cały zeztaw miał DMC 3540 kg i też się udało. Teraz robię tą kat. E aby mieć spokój duszy i sumienia, ale moim zdaniem to głupota. Powinny być z tego przepisu wyłączone auta osobowe i przyczepy campingowe. Jeśli jeździ ktoś takim zestawem zarobkowo proszę bardzo, ale tak, po co.

Ja kupując nową przyczepę w Niemczech u dystrybutora otrzymałem wyraźne pytanie jakie chcę mieć DMC na przyczepie 1500, 1300, 1250 - do tej samej przyczepy !! I można zrobić tak aby wystarczało tylko B !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamo! mała uwaga! znak B-5 dotyczy DMC ( dopuszczalnej masy całkowitej ) samochodów ciężarowych a nie osobowych !! natomiast znak, który mówi o rzeczywistej masie całkowitej to znak drogowy B-18 !!

Kolejna uwaga do Ciebie Adamo !! masa podana na znaku lub tabliczce podznakowej dotyczy samego samochodu lub tez zespołu pojazdów ( tutaj samochód z przyczepą lub naczepą )

Takze widac, że mylisz podstawowe pojecia i nierozróżniasz znaków drogowych :jump:

Też mi się tak kiedyś wydawało ale prawda jest inna. Skonsultowałem to z kolegą, który jest egzaminatorem na wszystkie kategorie. Okazało się, że oficjalna interpretacja tej tabliczki pod znakiem B-5 jest taka, że dotyczy zespołu pojazdów bez wzgledu czy holownik osobowy czy cieżarowy. Nawet w testach na egzaminatora jest takie pytanie :?

Też się nie do końca zgadzam z tą interpretacją ale jest jaka jest i podczas egzaminów za to oblewają.

PS. Sam nie rozróżniasz znaków drogowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety adamo ale to ty napisales tak: cyt: "... Znak B-5 dotyczy samochodów osobowych z przyczepami, których masa RZECZYWISTA przekracza 3,5t... " a przeciez znak B-5 dotyczy DMC samochodów ciężarowych, wiec jasno wynika z twojej wypowiedzi, ze nie rozrozniasz mas: DMC i rzeczywistej .... :jump::):?

szkoda, ze brak Ci odwagi by sie do tego przyznac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety adamo ale to ty napisales tak: cyt: "... Znak B-5 dotyczy samochodów osobowych z przyczepami, których masa RZECZYWISTA przekracza 3,5t... " a przeciez znak B-5 dotyczy DMC samochodów ciężarowych, wiec jasno wynika z twojej wypowiedzi, ze nie rozrozniasz mas: DMC i rzeczywistej .... :jump::?:)

szkoda, ze brak Ci odwagi by sie do tego przyznac....

Nie zrozumielismy się... Ja to zinterpretowałem dokładnie tak jak Ty. Też uwazam, że nie dotyczy. Niestety WORD uważa, że dotyczy i aby zdać egzamin też musiałem chwilowo tak uważać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety adamo ale to ty napisales tak: cyt: "... Znak B-5 dotyczy samochodów osobowych z przyczepami, których masa RZECZYWISTA przekracza 3,5t... " a przeciez znak B-5 dotyczy DMC samochodów ciężarowych, wiec jasno wynika z twojej wypowiedzi, ze nie rozrozniasz mas: DMC i rzeczywistej .... :jump::?:)

szkoda, ze brak Ci odwagi by sie do tego przyznac....

Nie zrozumielismy się... Ja to zinterpretowałem dokładnie tak jak Ty. Też uwazam, że nie dotyczy. Niestety WORD uważa, że dotyczy i aby zdać egzamin też musiałem chwilowo tak uważać :-]

 

hmmm.... :hmm: a skad wiesz co i jak ja interpretuje? :):):):):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas mi leci niesamowicie szybko. Juz tydzień minął a ja dopiero teraz sie mogę pochwalić. 22 czerwca odebrałem pj :) . Jednak opłacało sie zaryzykować. W Gdańsku jeszcze prawie miesiąc czekałbym na egzamin, a tak od tygodnia mam prawko w kieszeni.

Teraz mogę śmigać bez strachu z :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie rozpocząłem jazdy i potem zaraz na egzamin. U nas jest coś takiego jak okręgowy ośrodek egzaminacyjny prowadzony przez Ligę Obrony Kraju i oni sami sobie wcześniej dokonują rezerwacji terminów i ich kursanci w porównaniu do firm prywatnych idą, że tak powiem z marszu. Ale np przy egzaminach na kat. B to z ustalaniem terminu jest horror.

Także nauka trwa !! :ok:

Stres też jest :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.