Skocz do zawartości

Jaka Nawigacja najlepsza jadąc z cepką?


Odrzutowy

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, jacek00 napisał:

Ja używam map Google. Nic lepszego niestety nie znalazłem. 

Też używam tylko tego. Pomocniczo ok. Ale lepiej wiedzieć którędy chce się jechać. Inaczej mogą przez krzaki prowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Też używam tylko tego. Pomocniczo ok. Ale lepiej wiedzieć którędy chce się jechać. Inaczej mogą przez krzaki prowadzić.

No ja nie ustawiam trasy na ślepo. Zawsze sobie wcześniej sprawdzę jak prowadzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zulos napisał:

Tak

Choć moment - nie daję głowy, czy tak, ale wydaje mi się, że przy instalacji się o to pyta. Po prostu w ostatnim czasie instalowałem 4 inne nawigacje i już mam mętlik.

Możliwe, że albo tylko przy instalacji, albo jednak nie, bo sprawdziłem teraz  i nie mam możliwości np. zmiany tych parametrów.

To z kolei dziwne, bo w internetowym planerze - tomtom mydrive - masz możliwość wyboru parametrów pojazdu kempingowego (i wpisania szczegółowych wymiarów) w trzech typach:

- samochód z przyczepą,

- kamper to 3,5 t,

- kamper pow. 3,5 t.

Z kolei jak zaplanujesz trasę w plenerze to ładuje się ona automatycznie w programie na telefonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, filipert napisał:

Mapy Google do karawaningu nadają się jak grzebień do łysego.

a to dlaczego ?

ja używam google maps do karawaningu cały czas, wspomagam się Sygic PRO  na kraje gdzie nie ma roamingu UE  albo na dłuższe trasy jako backup.

dla mnie pod kontem turystycznym google maps nie ma sobie równych, atrakcje turystyczne , restauracje, kempingi itd. klikasz i w przeciągu kilku sekund masz do wyboru wszystko co Cię interesuje w danym obszarze , czytasz opinie, przeglądasz zdjęcia i na bieżąco podejmujesz decyzje gdzie jechać.

Kiedyś próbowałem znaleziony na google maps  kemping znaleść w  zwykłej navi. poległem

a wpisywanie po adresie np w takiej Grecji jest dość męczące .

jak jedzie się "przed siebie" i na bieżąco podejmuje się decyzje co się zobaczy i gdzie się pojedzie to google maps jest najwygodniejsze.

 

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Suzu4x4 napisał:

a to dlaczego ?

ja używam google maps do karawaningu cały czas, wspomagam się Sygic PRO  na kraje gdzie nie ma roamingu albo na dłuższe trasy jako backup.

dla mnie pod kontem turystycznym google maps nie ma sobie równych, atrakcje turystyczne , restauracje, kempingi itd. klikasz i w przeciągu kilku sekund masz do wyboru wszystko co Cię interesuje w danym obszarze , czytasz opinie, przeglądasz zdjęcia i na bieżąco podejmujesz decyzje gdzie jechać.

Kiedyś próbowałem znaleziony na google maps  kemping znaleść w  zwykłej navi. poległem

a wpisywanie po adresie np w takiej Grecji jest dość męczące .

jak jedzie się "przed siebie" i na bieżąco podejmuje się decyzje co się zobaczy i gdzie się pojedzie to google maps jest najwygodniejsze.

 

Prawda. Jak Google wprowadzi ustawienia pojazdu, tonażu i rozmiaru to pozamiata konkurencje całkowicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

Prawda. Jak Google wprowadzi ustawienia pojazdu, tonażu i rozmiaru to pozamiata konkurencje całkowicie. 

nie wiem czemu wielu karawaningowców tak mocno przywiązuje do tego wagę ?

przecież bez względu na to na jakiej navi jedziesz to i tak wypadało by przeanalizować choć pobieżnie trasę.

Google czasem prowadzi przez zadupia żeby zaoszczędzić kilka minut, wystarczy kierować się własnym rozsądkiem i trzymać się "główniejszych" dróg i po temacie.

obraz.png.0e5a97399b89d752cb277f982437fad0.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Suzu4x4 napisał:

a to dlaczego ?

ja używam google maps do karawaningu cały czas, wspomagam się Sygic PRO  na kraje gdzie nie ma roamingu UE  albo na dłuższe trasy jako backup.

dla mnie pod kontem turystycznym google maps nie ma sobie równych, atrakcje turystyczne , restauracje, kempingi itd. klikasz i w przeciągu kilku sekund masz do wyboru wszystko co Cię interesuje w danym obszarze , czytasz opinie, przeglądasz zdjęcia i na bieżąco podejmujesz decyzje gdzie jechać.

Kiedyś próbowałem znaleziony na google maps  kemping znaleść w  zwykłej navi. poległem

a wpisywanie po adresie np w takiej Grecji jest dość męczące .

jak jedzie się "przed siebie" i na bieżąco podejmuje się decyzje co się zobaczy i gdzie się pojedzie to google maps jest najwygodniejsze.

 

 

Zdecydowanie się zgadzam, też na stałe używam MG. Pisałem o tej aplikacji jako do prowadzenia zestawu w trasie której nie znamy, bo wtedy nawigacja najbardziej się sprawdza, Mapy Google wtedy żyją własnym życiem i potrafią osobówkę zapędzić w niezły teren. Ostatnio coś Google pozmieniał w algorytmach i teraz trasy są również jakaś pochodną ekologii (już nie pamiętam szczegółów) i potrafi sam z siebie zmieniać trasę.

2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

nie wiem czemu wielu karawaningowców tak mocno przywiązuje do tego wagę ?

Ja często odwiedzam nowe miejsca i bywa, że dojazd jest przez np. miasto, tutaj pomoc dobrej navi jest bardzo przydatna.

Jak jest korek/wypadek, to w IGO dostaję pytanie o alternatywną trasę i wiem, że spokojnie mogę tam śmignąć zestawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, filipert napisał:

Jak jest korek/wypadek, to w IGO dostaję pytanie o alternatywną trasę i wiem, że spokojnie mogę tam śmignąć zestawem.

to działa tak super ?

jak będziesz miał chwilę wyznacz (w Igo dla Twojego zestawu) trasę z Jakuszyc do Świeradowa Zdrój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład na niedoskonałość gugla (i w tym przypadku akurat wyższość TomToma) w kwestii planowania trasy sprzed tygodnia.

Jechaliśmy na Pasman przez prom z Biogradu do Tkonu. Wujek Gugl zaproponował trasę dojazdową do promu nie dość, że naokoło (dalszą) to jeszcze wjazd do kolejki na prom pod prąd. Ja jeszcze bym się wykręcił i jakoś cofnął (pół biedy, gdyby była mała kolejka do promu - jak większa to i tak niewykolane), ale cepkę trzeba by odpinać, albo jechać dookoła i sporo nadrobić, żeby móc nawrócić cepką i wjechać od właściwej strony. TomTom poprowadził od razu od właściwej strony - krócej i prosto do kolejki na prom.

Znaczy się Wujek Gugl pominął w ogóle kwestię wjazdu na prom (kolejki na wjazd) i doprowadził jak mu pasowało do punktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Google trzeba uważać poniosło ich z optymalizowaniem dobieranej trasy.

W tym roku zjeżdżałem do campingu lasem z 15% nachyleniem, a była normalna asfaltowa droga :) już zawracaliśmy też w lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jacek00 napisał:

Google wprowadzi ustawienia pojazdu, tonażu i rozmiaru to pozamiata konkurencje całkowicie.

Gdzieś czytałem oficjalne stanowisko, że tego nie planują, ale nie mogę teraz linka znaleźć.

14 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

nie wiem czemu wielu karawaningowców tak mocno przywiązuje do tego wagę ?

Żeby mieć produkt dopasowany do naszych potrzeb. W tym roku trzy nawigacje (GM, Sygic Truck, ViaMichelin) przeciągnęły mnie przez górską drogę, która na mapie papierowej była oznaczona jako nie dla przyczep. Wcześniej niestety nie sprawdziłem, zakładając, że trzy nawigacje nie mogą się mylić.  

Google z opisanych wyżej przez kolegów cech pozostaje najlepszym i najpotężniejszym narzędziem nawigacyjnym dla użytkownika rekreacyjnego, m. in. dlatego że danych do nawigacji dostarczamy mu my wszyscy w każdej chwili, a liczba POI jest niezliczona wręcz. Dedykowane nawigacje komercyjne to inna bajka, a jeszcze inna to specjalistyczne nawigacje branżowe. Klasyczny GM jest najlepszy w sytuacji gdy nie jedziemy zestawem i gdy mamy dostęp do Interntetu. Oczywiście brakuje mi bardziej zaawansowanych widoków, ale to z założenia ma być navi skuteczne i nieskomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Marcin_G napisał:

Żeby mieć produkt dopasowany do naszych potrzeb. W tym roku trzy nawigacje (GM, Sygic Truck, ViaMichelin) przeciągnęły mnie przez górską drogę, która na mapie papierowej była oznaczona jako nie dla przyczep. Wcześniej niestety nie sprawdziłem, zakładając, że trzy nawigacje nie mogą się mylić.  

tylko pytanie czy istnieje coś co działa.

Kilka postów temu pytałem o konkretną trasę bo wiem że jest tam po drodze niski wiadukt, kiedyś jak testowałem jakąś polecaną nawigację (już teraz nie pamiętam jaką ) z możliwością wpisania gabarytów gdzie wpisałem H=3,15 to poprowadziła idealnie pod ten wiadukt.

obraz.thumb.png.3c39da3aaf76284948ba90fd5641a17b.png

drugi taki smaczek w Łagowie, można testować :

 

Bez tytułu.png

Bez tytułu1.jpg

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Marcin_G napisał:

Oczywiście brakuje mi bardziej zaawansowanych widoków, ale to z założenia ma być navi skuteczne i nieskomplikowane.

Mnie w GM najbardziej irytują niektóre komunikaty i słabo wizualnie pokazywanie dokąd jechać i czasem nie ukrywam, że sobie źle skręce :D Np. droga prowadzi prosto i jest jakieś rozwidlenie na autostradzie - a ta gada, że mam skręcić w lewo - sam się czasem łapie na tym, że słyszę aby skręcić więc zaczynam się zastanawiać czy mam jechać prosto czy może zjechać na zjeździe. Podoba mi się opcja z innych nawigacji, między innymi mojej fabrycznej, że przy dużych skrzyżowaniach mam przybliżony widok całęj drogi włącznie z drogowskazami i informacją po krótym pasie mam jechać. Coś takiego by mi się przydało w GM

20 minut temu, Suzu4x4 napisał:

tylko pytanie czy istnieje coś co działa.

Kilka postów temu pytałem o konkretną trasę bo wiem że jest tam po drodze niski wiadukt, kiedyś jak testowałem jakąś polecaną nawigację (już teraz nie pamiętam jaką ) z możliwością wpisania gabarytów gdzie wpisałem H=3,15 to poprowadziła idealnie pod ten wiadukt.

obraz.thumb.png.3c39da3aaf76284948ba90fd5641a17b.png

 

 

Mnie kiedyś GM próbowała prowadzić przez wiadukt 2,5 metra. Na szczęście były znaki wcześniej, że wiadukt ma właśnie tyle i tyle, więc nawet nie skręcałem w drogę, w którą kazała GM. 

Innym razem GM poprowadziła mnie na taki mostek:

image.thumb.png.b53e41620f128bdd71b17cd1b011a0ba.png

Te przykłady pokazują dlaczego ludzie z dużymi zestawami czy nawet ciężarówkami później wjeżdżają pod takie wiadukty. Bo navi tak pokazuje. Trzeba po prostu patrzeć na znaki. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.