Skocz do zawartości

Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?


abak

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, golob napisał(a):

Ja wlasnie nie czuje tej różnicy prawie wogóle - nawet wiekszej bo 220vs 250cm, ani w spalaniu ani w jeździe. A i jedną i druga zrobiłem sporo tysięcy km.

@golob Bo masz zapas Nm

 

u mnie po przesiadce na 250cm spalanie podskoczyło o 1,5L przy jednakowej jeździe

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 331
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

43 minuty temu, abak napisał(a):

OK, zobaczę. Ale raczej ciężko będzie kupić nową budę z 2020r :) Przyjrzę się nowym modelom pod względem masy.

Jeśli chodzi o 1700DMC to raczej nie ma znaczenia, ważne ile ma realnej masy (z ew. doposażeniem, które planuję). Dla przykładu Fendt 495, który oglądałem miał chyba masę poniżej 1500, a DMC 2000.

Chodziło mi o to, że ta z 2023 r będzie najprawdopodobniej lżejsza niż ta z 2020. Wtedy były modele doposażenia SilverSelection. O ile pamiętam waga takiego doposażenia to ok 80 kg. Teraz już takich modeli nie ma. Ja mam 1700 kg i w zupełności wystarcza, a znany jestem z tego że zabieram wszystko co się da:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, filipert said:

Przepraszam, pomyliłem Cię z innym kolegą z Wlkp. :)

Miejsce do zdobycia jest po pokonaniu naprawdę sporego podjazdu.

Ale skoro Wrocław, to koniecznie polecam podjazd i zjazd w Trzebnicy na S5

No tak, w okolicach Trzebnicy jest gdzie testować .. Jest też  tam sporo mniejszych dróg ze stromymi serpentynami jak w górach..

9 minutes ago, w79 said:

Chodziło mi o to, że ta z 2023 r będzie najprawdopodobniej lżejsza niż ta z 2020. Wtedy były modele doposażenia SilverSelection. O ile pamiętam waga takiego doposażenia to ok 80 kg. Teraz już takich modeli nie ma. Ja mam 1700 kg i w zupełności wystarcza, a znany jestem z tego że zabieram wszystko co się da:)

A ile realnie waży Twoja przyczepa gotowa do jazdy?

BTW: dodałem dopisek w profilu 2T na haku, aby nikt się już nie dziwił, że szukam przyczep większych niż 1300dmc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, abak napisał(a):

A ile realnie waży Twoja przyczepa gotowa do jazdy?

Mam wage i za każdym razem sprawdzam przed wyjazdem. Nie przekraczam 1700 kg bo takie jest DMC. Dla mnie gotowa do jazdy ze stalym wyposazeniem tj. butla, stół, 3 krzesła, rainblockery i sun blockery i pozostaly osprzet (bez jedzenia,ciuchów i wody) to 1550 kg. Dokladam tylko posciel, ciuchy i jedzenie do lodowki oraz troche wody. Rowery, ciezkie jedzenie, kolo zapasaowe itd idą do samochodu. Peugeot 5008, na haku ma 1800 kg. 2.0 hdi. Swietnie sobie radzi z waga 1700,a sporo jazdy jest po górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.0 benzyna w CRV będzie za słaby do takiego klocka o jakim myślisz. Żeby to miało względny sens to dobrze byłoby mieć holownik z konkretnym momentem obrotowym, zwłaszcza w dieslu. Sama waga samochodu do przyczepy rzędu 1900 kg nie wróży tutaj komfortowej jazdy. Obawiam się, że jakbyś nie dociążył auta/budki to bujanie na nierównościach i majtanie przy wyprzedzaniu może mieć miejsce. 

Kupując tak fajną i drogą przyczepę o jakiej myślisz dobrze byłoby dostosować do tego samochód, tak aby cieszyć się całym zestawem, jazdą i urlopem. Ja po zmianie dotychczasowego holownika (V60 CC - niestety wypadek i szkoda całkowita) na znacząco większy (XC 90) przy mojej przyczepie 1750 kg DMC widzę ile stabilności, bezpieczeństwa i komfortu dają większa waga i gabaryty holownika. Oczywiście nie demonizuję i nie mówię, że auta typu CRV czy inne SUVy nie są dobre do przyczep, ale byłbym na pewno ostrożny co do wagi. 

Weź też pod uwagę, że w takiej Austrii czy Chorwacji na autostradach Twoje 2.0 będzie piłowane do granic możliwości w poszukiwaniu jakiejkolwiek sensownej wartości momentu obrotowego, a to generuje spory wzrost spalania. O odczuciach akustycznych i komforcie nie wspomnę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dudek_t napisał(a):

To nie jest 2.0 wolnossak a 1.5 turbo. Poradzi.

A to już lepiej.

1.5 turbo przy 1900 kg DMC to dalej nie jest optimum, ale na pewno łatwiej mu będzie niż wolnossakowi. Tak czy inaczej waga przyczepy na pewno będzie dla takiej CRV odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, ukasz6 said:

A to już lepiej.

1.5 turbo przy 1900 kg DMC to dalej nie jest optimum, ale na pewno łatwiej mu będzie niż wolnossakowi. Tak czy inaczej waga przyczepy na pewno będzie dla takiej CRV odczuwalna.

Jeździłem wersją CRV 2.0 156 KM w poprzednich generacjach i jeśli chodzi o zawieszenie, moc i stabilność jazdy jest dużo lepiej, niż było (mówię w nowych CRV-kach). Są też teraz trochę większe i chyba troche cięższe. Podobny V-tec wolnossący robił robotę, ale w lżejszym civicu (mimo, że był mniejszy bo 1.8).

34 minutes ago, ukasz6 said:

A to już lepiej.

1.5 turbo przy 1900 kg DMC to dalej nie jest optimum, ale na pewno łatwiej mu będzie niż wolnossakowi. Tak czy inaczej waga przyczepy na pewno będzie dla takiej CRV odczuwalna.

Dlatego jeśli nawet zdecyduję się na przyczepę z DMC 1900 to chciałbym utrzymywać wagę poniżej 1800, albo nawet jak się uda w okolicach 1700kg.

Wtedy to może mieć sens (przynajmniej w teorii).

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z rozważaniem nad obniżeniem masy przyczepy konfiguruję sobie jeszcze 580QS Sport.

W tym wypadku masę przyczepy z wyposażeniem można spokojnie utrzymać poniżej 1500kg, a DMC podnieść nawet do 2T. To w przypadku mojego zestawu pod kątem rozkładu mas pewnie było by najbardziej optymalne (z dużym zapasem, gdyby była potrzeba). Masa gotowości do jazdy bez dodatków to jedyne 1330 kg wg. konfiguratora.

I teraz widzę takie opcje w konfiguratorze (cena ta sama):

1) Load increase to 1.700 kg (1.700 kg chassis) +28 kg
2) Load increase to 1.800 kg (1.800 kg chassis) +36 kg
3) Load increase to 1.900 kg (2.000 kg chassis) +30kg (wymagane ALU felgi)
4) Load increase to 2.000 kg (2.000 kg chassis) + 30kg (wymagane ALU felgi)

W sumie w tej budzie wszystkie opcje wydają się wystarczające.

Ale pytanie jest, wiecie czym różnią się te trzy osie (chassis)? - zastanawia mnie szczególnie 2-ka, dlaczego waży więcej niż 3-ka, a nie uwzględnia felg ALU)

Oraz, którą byście wybrali pomijając moje aktualne potrzeby, ale biorąc pod uwagę aspekty takie jak: solidność wzmocnionej osi vs. wartość i atrakcyjność w ew. późniejszej odsprzedaży (potencjalni nabywcy mogą być ograniczeni DMC. )?

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, abak napisał(a):

wartość i atrakcyjność w ew. późniejszej odsprzedaży (potencjalni nabywcy mogą być ograniczeni DMC. )?

DMC zawsze możesz obniżyć. Ja swiadomie wybralem sporta( chociaż poprzednio miałem Sudwinda) bo nie pasowalo mi zabudowanie przy wejściu do łóżka małżenskiego, otwieranie drzwi w prawo, uklad podkowy przy stole i coś czego już chyba nie ma czyli inny uklad blatu -mam bardzo duży w porownaniu do Sudwinda. Jedynym minusem był prysznic, ale okazało sie z zesłonka z dentka swietnie daje rade;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, w79 said:

DMC zawsze możesz obniżyć. Ja swiadomie wybralem sporta( chociaż poprzednio miałem Sudwinda) bo nie pasowalo mi zabudowanie przy wejściu do łóżka małżenskiego, otwieranie drzwi w prawo, uklad podkowy przy stole i coś czego już chyba nie ma czyli inny uklad blatu -mam bardzo duży w porownaniu do Sudwinda. Jedynym minusem był prysznic, ale okazało sie z zesłonka z dentka swietnie daje rade;)

Jeśli późniejsze DMC można obniżyć to najsensowniejszym wydaje się 1900/2000 z alu 17''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, abak napisał(a):

najsensowniejszym wydaje się 1900/2000 z alu

Nie wiem czy to tak dziala, że z najwyższej możesz do najniższej....Musisz zapytac w Knausie (i to radze bezposrednio w centrali). Myśle że łatwiej jest sprzedać 1600-1700  niż 1900-2000 Chociaz patrząc na kierunej rozwoju samochodow, to moze byc róznie.Widze tendencje do zmniejszana uciagu. Tak wiwc zostanie zakup auta ktore na haku ma i tak powyzej 2000.

Z mojego punktu widzenia 1700 w zupelnosci wystarcza. Znany jestem z tego ze mam na pokladzie wszystkie potrzebne i nie potrzebne rzeczy;). Do tego jest klima, mover i roleta omnistor 1200 z rainblockerami i sunblockerami...to wszystko miesci sie w 1700 kg:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli późniejsze DMC można obniżyć to najsensowniejszym wydaje się 1900/2000 z alu 17''.
Ale budy z DMC 2000 wcale nie będziesz mógł obniżyć do 1700 kg. Każda oś ma homologowany zakres DMC i tylko w takich widełkach możesz się poruszać. Dla przykładu dla mojej osi max to 1700 kg a min to 1600 kg. Czyli po zmianie osi z 1500 kg na 1700 kg nie mogłem budy zarejestrować z fabrycznym DMC 1500 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, po liście opcji można chyba zgadywać, że mamy 3 różne zakresy: [1600-1700], [1800], [1900-2000].

To już sobie wybiorę jeden z nich w razie czego.

3 hours ago, w79 said:

Nie wiem czy to tak dziala, że z najwyższej możesz do najniższej....Musisz zapytac w Knausie (i to radze bezposrednio w centrali). Myśle że łatwiej jest sprzedać 1600-1700  niż 1900-2000 Chociaz patrząc na kierunej rozwoju samochodow, to moze byc róznie.Widze tendencje do zmniejszana uciagu. Tak wiwc zostanie zakup auta ktore na haku ma i tak powyzej 2000.

Z mojego punktu widzenia 1700 w zupelnosci wystarcza. Znany jestem z tego ze mam na pokladzie wszystkie potrzebne i nie potrzebne rzeczy;). Do tego jest klima, mover i roleta omnistor 1200 z rainblockerami i sunblockerami...to wszystko miesci sie w 1700 kg:)

A jesteś w stanie określić ile dokładnie waży Twoja przyczepa gotowa do jazdy z klimą, moverem, roletą i pewnie też masz jakiś aku, butle itp.?

Ale tak, aby odjąć dodatkowe rzeczy typu stół, krzesła, talerze, rzeczy osobiste itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, abak napisał(a):

Ale tak, aby odjąć dodatkowe rzeczy typu stół, krzesła, talerze, rzeczy osobiste

Przyczepe wazylem odbierajac ja. Z klima, aku i moverem (bez markizy) ale chyba z butla ( nie pamietam jaka ilosc gazu w niej byla, bo pochodzila z poprzedniej przyczepy, ale był to light home - obstawiam ze polowa czyli ok 5 kg) wazyla 1430 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.