Skocz do zawartości

Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?


abak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W końcu przymierzam się do zakupu własnej nowej przyczepy w okolicach 1300-1350 DMC i aktualnie celuję w dwa poniższe modele (są podobnej wielkości i mają podobny układ wnętrza):

Steckerman Graphite Anniversary 470CP: 
https://www.otomoto.pl/oferta/sterckeman-graphite-anniversary-470cp-przyczepa-kempingowa-sterckeman-graphite-anniversary-450lj-ID6EBjBT.html

Hobby 460 UFE:
https://s-camp.pl/produkt/przyczepa-kempingowa-hobby-excellent-460-ufe-2022/
https://s-camp.pl/produkt/przyczepa-kempingowa-hobby-deluxe-460-ufe-2022/

 

Układ już przemyślałem, skonsultowałem  z rodziną i taki jak powyżej jest idealny (dla 2 dorosłych + córka 10 lat).

Chętnie zapoznam się z opiniami, w którą markę i model lepiej zainwestować pod względem trwałości, funkcjonalności, serwisu itp.


A może znacie jakieś lepsze alternatywy w podobnym budżecie ?

Z góry dziękuję za każdą opinię.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 331
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, abak napisał(a):

Cześć,

W końcu przymierzam się do zakupu własnej nowej przyczepy w okolicach 1300-1350 DMC i aktualnie celuję w dwa poniższe modele (są podobnej wielkości i mają podobny układ wnętrza):

Steckerman Graphite Anniversary 470CP: 
https://www.otomoto.pl/oferta/sterckeman-graphite-anniversary-470cp-przyczepa-kempingowa-sterckeman-graphite-anniversary-450lj-ID6EBjBT.html

Hobby 460 UFE:
https://s-camp.pl/produkt/przyczepa-kempingowa-hobby-excellent-460-ufe-2022/
https://s-camp.pl/produkt/przyczepa-kempingowa-hobby-deluxe-460-ufe-2022/

 

Układ już przemyślałem, skonsultowałem  z rodziną i taki jak powyżej jest idealny (dla 2 dorosłych + córka 10 lat).

Chętnie zapoznam się z opiniami, w którą markę i model lepiej zainwestować pod względem trwałości, funkcjonalności, serwisu itp.


A może znacie jakieś lepsze alternatywy w podobnym budżecie ?

Z góry dziękuję za każdą opinię.
 

W przypadku tych dwóch modeli to zdecydowanie Sterckeman. Poniżej kilka wg mnie bardzo istotnych cech przemawiających na korzyść Sterckemana.:

  • Sterckeman wykonany jest w technologii IRP, czyli ściany wewnątrz wykonane są z kompozytu i drewna a wypełnienie to XPS (tu więcej: https://www.sterckeman-caravans.com/news-gb/7-years-water-ingress-warranty/)
    image.png.e5ef9e1b8f7f7475b2a2d8bbd2c6a359.png
  • Sterckeman daje 7 lat gwarancji na szczelność, gdzie Hobby tylko 5 lat.
  • Sterckeman ma ściany i dach wykonane z poliestru GRP odpornego na grad, zarysowania czy wgniecenia. Hobby to najtańsze aluminium z rybią łuską, czyli obecnie technologia stosowana głównie w budżetowych modelach, które jest bardzo podatne na nawet lekkie uszkodzenia. Do tego w Hobby nawet dach nie jest wykonany w technologi GRP jak u większości innych producentów. Pod wględem technologii poszycia to Hobby pozostawia wiele do życzenia
  • Sterckeman ma grubszą podłogę, bo 42,5 mm, w Hobby to tylko 37 mm. Więc w Sterckemanie będziesz mieć lepszą izolację i większą sztywność podłogi.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Steckerman oglądałem tą przyczepę na targach, prysznic wszystko się sypało, wyglądała bardzo słabo, jeszcze nie widziałem tak słabo zrobionej przyczepy, podejrzewam że po targach musiała iść na duży servis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mandrol zmienił(a) tytuł na Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?
2 hours ago, jacek00 said:

W przypadku tych dwóch modeli to zdecydowanie Sterckeman. Poniżej kilka wg mnie bardzo istotnych cech przemawiających na korzyść Sterckemana.:

  • ...

 

Dzięki za to porównanie.

Brałem jeszcze pod uwagę KNAUS'a 500UF: https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-sport-500-uf-nowy-model-2022-bogato-wyposazona-przyczepa-kempingowa-niskie-dmc-ID6ErmRj.html

Ale w tym KNAUS'ie DMC niby zaczyna się od 1400, a chciałem się zmieścić w zestawie 3,5t (z KNAUS-em przekroczę o 50kg). Nie jestem pewien, czy dla 50kg przekraczać ten próg, przez co muszę zrobić uprawnienia (B96 lub B+E) oraz pewnie komplikować płatność za drogi. A jeśli już zrobię, to mogę w sumie mogę celować w 1500 albo 1600kg, ale z kolei nie wiem, czy potrzebuję takiej dużej przyczepy :) 

Tak czy inaczej, jesteś w stanie porównać tego KANUS'a w podobnym kontekście (poszycia, ścian i podłogi)? 

2 hours ago, peja76 said:

Steckerman oglądałem tą przyczepę na targach, prysznic wszystko się sypało, wyglądała bardzo słabo, jeszcze nie widziałem tak słabo zrobionej przyczepy, podejrzewam że po targach musiała iść na duży servis.

A jakim sensie się sypało? I co oprócz prysznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj Knausa albo Dethleffsa to chyba dwie marki które jak się wejdzie to wyglądają na takie które się za 3 lata nie rozpadną, jest jeszcze budżetowa marka Kanusa  "Weinsberg" który zrobił duży postęp i wygląda solidnie podobnie jak Knaus. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, abak napisał(a):

Dzięki za to porównanie.

Brałem jeszcze pod uwagę KNAUS'a 500UF: https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-sport-500-uf-nowy-model-2022-bogato-wyposazona-przyczepa-kempingowa-niskie-dmc-ID6ErmRj.html

Ale w tym KNAUS'ie DMC niby zaczyna się od 1400, a chciałem się zmieścić w zestawie 3,5t (z KNAUS-em przekroczę o 50kg). Nie jestem pewien, czy dla 50kg przekraczać ten próg, przez co muszę zrobić uprawnienia (B96 lub B+E) oraz pewnie komplikować płatność za drogi. A jeśli już zrobię, to mogę w sumie mogę celować w 1500 albo 1600kg, ale z kolei nie wiem, czy potrzebuję takiej dużej przyczepy :) 

Tak czy inaczej, jesteś w stanie porównać tego KANUS'a w podobnym kontekście (poszycia, ścian i podłogi)? 

A jakim sensie się sypało? I co oprócz prysznica?

Bardzo podobała Mi się ta przyczepa może nie wizualnie ale pod tym względem co napisał Jacek, jak jeszcze byłem na etapie przyczep w 2021r na targach w Warszawie brałem ją na celownik, bardzo rozczarowałem się tą przyczepą, poprostu tandeta jak by wewnątrz było wszystko z dykty i strach dotknąć bo zaraz się rozleci, drzwiczki od szafek, drzwi, drzwi od kabiny wszystko luźne śrubki same wychodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, abak napisał(a):

 

46 minut temu, abak napisał(a):

Tak czy inaczej, jesteś w stanie porównać tego KANUS'a w podobnym kontekście (poszycia, ścian i podłogi)? 

Jeśli porównać tylko podłogi i zabudowę to IMO Sterckeman z racji kompozytowego poszycia, potem Knaus, bo ma dach i przód i tył z kompozytu, a ściany z gładkiego alu, a na końcu Hobby. Natomiast zamiast Sporta to poszedłbym w Sudwinda. W Sudwindzie jest całkowicie inna zabudowa wnętrza, wszystko zrobione jest z lepszych i cięższych materiałów. Sudwindowi bliżej do Tabberta. Sportowi bliżej do Weinsberga. 

Co do jakości Sterckmana to znajomy ma już kilka lat chyba Sterlet 476 KIDS i tam nic się nie rozlatuje :) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minutes ago, peja76 said:

Bardzo podobała Mi się ta przyczepa może nie wizualnie ale pod tym względem co napisał Jacek, jak jeszcze byłem na etapie przyczep w 2021r na targach w Warszawie brałem ją na celownik, bardzo rozczarowałem się tą przyczepą, poprostu tandeta jak by wewnątrz było wszystko z dykty i strach dotknąć bo zaraz się rozleci, drzwiczki od szafek, drzwi, drzwi od kabiny wszystko luźne śrubki same wychodziły.

Nie widziałem jej jeszcze na żywo, ale na zdjęciach i filmach wszystko wygląda całkiem przyzwoicie. Dzięki za te spostrzeżenia, postaram się w najbliższym czasie zobaczyć ją na żywo i zastanowić się, czy brac ja ciągle pod uwagę.

Ale z tego co rozumiem to potwierdzasz solidność konstrukcji Steckerman-a, a zastrzeżenia są tylko do wyposażenia, tak?  

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał(a):

 

  • Sterckeman ma ściany i dach wykonane z poliestru GRP odpornego na grad, zarysowania czy wgniecenia. Hobby to najtańsze aluminium z rybią łuską, czyli obecnie technologia stosowana głównie w budżetowych modelach, które jest bardzo podatne na nawet lekkie uszkodzenia. Do tego w Hobby nawet dach nie jest wykonany w technologi GRP jak u większości innych producentów. Pod wględem technologii poszycia to Hobby pozostawia wiele do życzenia

Tylko ta technologia w Hobby działa i do dziś jeżdżą przyczepy z lat 90

blacha faktycznie się wygina jak uderzysz, ale poza wizualnym efektem zachowuje szczelność

Co się stanie z plastikiem po 20latach na słońcu ? Co się stanie jak uderzysz ?

Akurat w przyczepach to większy problem generowały plastiki wszelkiego rodzaju niż blacha aluminiowa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, konrad_b napisał(a):

Tylko ta technologia w Hobby działa i do dziś jeżdżą przyczepy z lat 90

No i mają większe lub mniejsze problemy, w zasadzie wszystkie przyczepy bez względu na producenta. I nie sądzę, że kogoś kupującego nową budę interesowało czy będzie ona jeździć za 20 czy 30 lat.

2 minuty temu, konrad_b napisał(a):

blacha faktycznie się wygina jak uderzysz, ale poza wizualnym efektem zachowuje szczelność

Z tym bywa różnie, bo alu się bardzo łatwo uszkadza i przedziurawia, rybia łuska pęka nad drzwiami i nie są to odosobnione przypadki. W dodatku aluminium się utlenia i powstają mikroskopijne dziurki. Tak więc technologia budowania przyczep nie jest wcale taka idealna. 

2 minuty temu, konrad_b napisał(a):

Co się stanie z plastikiem po 20latach na słońcu ? Co się stanie jak uderzysz ?

Jak pisałem powyżej, nie sądze aby ktoś kupujący nową przyczepę martwił się co się z nią stanie za 20 lat. 

2 minuty temu, konrad_b napisał(a):

Akurat w przyczepach to większy problem generowały plastiki wszelkiego rodzaju niż blacha aluminiowa 

No niewiadówki dobitnie pokazują jaki mają problem poszyciem ;) i jak ten laminat się ropada :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, konrad_b napisał(a):

Tylko ta technologia w Hobby działa i do dziś jeżdżą przyczepy z lat 90

blacha faktycznie się wygina jak uderzysz, ale poza wizualnym efektem zachowuje szczelność

Co się stanie z plastikiem po 20latach na słońcu ? Co się stanie jak uderzysz ?

Akurat w przyczepach to większy problem generowały plastiki wszelkiego rodzaju niż blacha aluminiowa 

To jest dobre pytanie. ja się zastanawiam czemu mój kamper wersja "Trend" ma ściany zewnetrzne alu, a tańsza "Just" wersja ma chyba plastikowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, jacek00 said:

Jeśli porównać tylko podłogi i zabudowę to IMO Sterckeman z racji kompozytowego poszycia, potem Knaus, bo ma dach i przód i tył z kompozytu, a ściany z gładkiego alu, a na końcu Hobby. Natomiast zamiast Sporta to poszedłbym w Sudwinda. W Sudwindzie jest całkowicie inna zabudowa wnętrza, wszystko zrobione jest z lepszych i cięższych materiałów. Sudwindowi bliżej do Tabberta. Sportowi bliżej do Weinsberga. 

Co do jakości Sterckmana to znajomy ma już kilka lat chyba Sterlet 476 KIDS i tam nic się nie rozlatuje :) 

Przyjrzę się tym innym modelom Knaus'a.

Najbardziej wizualnie, gabarytowo i cenowo odpowiada mi na razie ten Steckerman 470, zresztą pozostałym członkom rodziny również. Ale rzeczywiście muszę go pooglądać na żywo i samemu stwierdzić, czy jakość montażu w środku jest OK.

A wie ktoś jak to jest z serwisem Steckermana i gdzie najlepiej kupić, a poźniej ew. serwisować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, abak napisał(a):

 

A wie ktoś jak to jest z serwisem Steckermana i gdzie najlepiej kupić, a poźniej ew. serwisować?

Masz w Poznaniu Mańczaka, który jest autoryzowanym serwisem Sterckaman. I masz ACK z Kędzieżyna Koźla. To chyba wszyscy w Polsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, jacek00 said:

Masz w Poznaniu Mańczaka, który jest autoryzowanym serwisem Sterckaman. I masz ACK z Kędzieżyna Koźla. To chyba wszyscy w Polsce. 

Z tego co widzę jest jeszcze Keller Camp w Gliwicach i wygląda na to, że to również dealer nowych samochodów Renault/Dacia/Hyundai.

Do wszystkich trzech mam podobną odległość i dlatego zastanawiam, się z kim będzie najmniej problemów w razie czego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, abak napisał(a):

 

Ale z tego co rozumiem to potwierdzasz solidność konstrukcji Steckerman-a, a zastrzeżenia są tylko do wyposażenia, tak?  

Nie wiem jak konstrukcja i solidność z zewnątrz bo najpierw weszliśmy do środka i to co zobaczyliśmy to nas przeraziło, jak otworzyłem prysznic i ramka z drzwiczkami została Mi w ręku to co mam dalej oglądać, tam wszystko było strach dotknąć a weszliśmy do dwóch takich przyczep i daliśmy sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.