Skocz do zawartości

Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?


abak

Rekomendowane odpowiedzi

8 minutes ago, jacek00 said:

No to jak Ty tym autem chcesz ciągnąć budę o DMC 2000 kg? Przecież to auto to się nadaje do ciągnięca przyczepy o DMC 1300 kg. Trochę porywasz się z motyką na księżyc.

EDIT. Sprawdziłem na Towcar.info i oni podają, że Honda C-RV 4x4 z Twoim silnikiem ma na haku jedynie 1500 kg i F3 rzędu 3850 kg. I to wg mnie są realne wartości dla tego auta.

A nawet jak na haku masz 2000 kg to i tak wagowo to się nie spina i jest niebezpieczne:
image.thumb.png.bc13f38ba1f4870ba7f2ceecf6a97c15.png

Sprawdziłem w DR F.3: 4150kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 331
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz, abak napisał(a):

Sprawdziłem w DR F.3: 4150kg

Nie jest to istotne. Różnica wag jest za mała i taki zestaw będzie bardzo niebezpieczny, a sam silnik ma za mało momentu obrotowego. Ta Honda to nie jest dobry holownik do takiej przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, jacek00 said:

Nie jest to istotne. Różnica wag jest za mała i taki zestaw będzie bardzo niebezpieczny, a sam silnik ma za mało momentu obrotowego. Ta Honda to nie jest dobry holownik do takiej przyczepy

To jaka realna masa przyczepy (pomijając jej maksymalne DMC) byłaby optymalna dla takiego holownika Twoim zdaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał(a):

MO Twoje założenie jest bez sensu. Spojrzałem na towcar.info i oni podają, że Honda C-RV 4x4 z Twoim silnikiem ma na haku jedynie 1500 kg i F3 rzędu 3850 kg. I to wg mnie są realne wartości dla tego auta.

A nawet jak na haku masz 2000 kg to i tak wagowo to się nie spina i jest niebezpieczne:

Zwrocilem na ten watek uwage pare dni temu, ale juz nie chcialem wkladac kija w mrowisko. Az sie zdziwilem ze nikt nie zapytal o to wczesniej, bo tez na autocentrum w danych auta podaja chyba 1600 DMC (albo nawet 1500 tak jak mowisz). Nie dosc ze auto dosc lekkie, a o nm juz nie wspomne.

@abak, mowiles na poczatku watku ze planujesz jazde za granice, wiec zakladam tez gorzysty teren bedzie nieunikniony, a z tym silnikiem moze byc ciezko, hamulce rowniez moga miec problem.4x4 sie przyda , ale najwazniejszy jest silnik i masa auta ( to sie rowniez przeklada na uklad hamulcowy w danym aucie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, abak napisał(a):

To jaka realna masa przyczepy (pomijając jej maksymalne DMC) byłaby optymalna dla takiego holownika Twoim zdaniem?

Nie ciągałem taka Hondą, ale podobną przyczepę wymiarami Knaus 550FSK (chyba ze 25cm krótsza jest od 580, też 250 szeroka) kończę ciągać Skodą Kodiaq benzyna 150KM 250Nm. Moja przyczepa tylko ma 1500DMC i na wyjazdach mniej-więcej się w tym mieszczę. Auto na pusto ma 1600kg i ogólnie jeździ i prowadzi się bardzo dobrze, ale powiedziałbym że taki max dla tego silnika to 1600kg (w O.1 ma 1800kg) żeby silnikowo było komfortowo. Ale mam na myśli jeżdzenie po górach, alpy, itd itp.

image.png.c187851804c817332f37bf2bf5f4936a.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, abak napisał(a):

To jaka realna masa przyczepy (pomijając jej maksymalne DMC) byłaby optymalna dla takiego holownika Twoim zdaniem?

IMO 1500 kg realnej masy rzeczywistej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, abak napisał(a):

To jaka realna masa przyczepy (pomijając jej maksymalne DMC) byłaby optymalna dla takiego holownika Twoim zdaniem?

Z ciekawości Twoje auto jest krajowe? Bo przejrzałem kilkanaście Hond C-RV w historia pojazdu i wszystkie krajowe z silnikiem jak Twój i 4x4 mają na haku 1500 kg:

image.png.a2da863141ac4bf27c5c5300614b1494.png

28 minut temu, Analog82 napisał(a):

Zwrocilem na ten watek uwage pare dni temu, ale juz nie chcialem wkladac kija w mrowisko. Az sie zdziwilem ze nikt nie zapytal o to wczesniej, bo tez na autocentrum w danych auta podaja chyba 1600 DMC (albo nawet 1500 tak jak mowisz). Nie dosc ze auto dosc lekkie, a o nm juz nie wspomne

Auta z europejskiej dystrybucji mają na haku 1500 kg, tyle co podaje właśnie towcar.info. Nie wiem jak amerykańskie. Być może tutaj jest pies pogrebany, że to jest auto z USA i diagnosta poustalał jakieś dziwne dane. 

EDIT. Spojrzałem ma auto z USA i na haku też 1500 kg:
image.png.a2ff964223b1d1b3d055c21c2a5f7dbf.png

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, jacek00 said:

Z ciekawości Twoje auto jest krajowe? Bo przejrzałem kilkanaście Hond C-RV w historia pojazdu i wszystkie krajowe z silnikiem jak Twój i 4x4 mają na haku 1500 kg:

image.png.a2da863141ac4bf27c5c5300614b1494.png

Auta z europejskiej dystrybucji mają na haku 1500 kg, tyle co podaje właśnie towcar.info. Nie wiem jak amerykańskie. Być może tutaj jest pies pogrebany, że to jest auto z USA i diagnosta poustalał jakieś dziwne dane. 

Tak, samochód z polskiego salonu. W DR 2000kg na haku.

To jest czysta benzyna (nie hybryda).

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, abak napisał(a):

Tak, samochód z polskiego salonu. W DR 2000kg na haku.

To jest czysta benzyna (nie hybryda).

Tak, sprawdzałem silniki benzynowe. Wszystkie dane pokazują 1500 kg na haku Dziwne te Twoje 2000 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, jacek00 said:

Tak, sprawdzałem silniki benzynowe. Wszystkie dane pokazują 1500 kg na haku Dziwne te Twoje 2000 kg. 

Może wersja wyposażenia ma znaczenia (wzmocnione zawieszenie itp), ponieważ to jest najwyższa wersja Executive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, golob said:

CRV w manualu ma 2000kg, a z CVT ma 1500kg

Dokładnie, teraz sobie przypomniałem, że specjalnie wybierałem wersję z maksymalnym DMC (ale pamiętałem tylko, że odrzucałem hybrydy .. ) 

W każdym razie, po ustaleniu parametrów wiadomo, że homologacja nie blokuje..

Teraz pozostają kwestie praktyczne. Na szczęście żadnej przyczepy jeszcze nie kupiłem i być może będę musiał zweryfikować swój wybór (lepiej teraz, niż w górach w Chorwacji po zakupie :).

Pytanie czy realna masa 1600kg przyczepy podczas holowania dla takiego samochodu jest sensowna?

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, dudek_t said:

Ja myślę że realną 1800 też da radę. 

To wtedy taki Sundwind 580 ciągle byłby w zasięgu. Ale pytanie, czy się w to pchać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, abak napisał(a):

Pytanie czy realna masa 1600kg przyczepy podczas holowania dla takiego samochodu jest sensowna?

Moim zadniem to tak w miare maksymalna realna 1600kg aby było komfortowo w różnych warunkach, górach itp,i żeby spalanie było znośne, no chyba że tylko po Polsce zamierzasz jeździć, to nie bedzie problemu i z 1800-1900kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.