Skocz do zawartości

Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?


abak

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Knaus montuje taki panel do wody i do akumulatora.

Dla mnie to wygląda jak z przyczepy z lat 80. Wygląda po prostu szpetnie. Naciskasz przycisk i się jakieś diody zapalają. Ani to funkcjonalne ani ładne.

5e26392d9f50bae202d976032fbb44f2.jpg

To jest już nieaktualne. Do wersji 2023 chyba montują czarny panel.

8:23

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 331
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

9 godzin temu, abak napisał(a):

Jeszcze zastanawiam się, czy warto podwyższać standardowe dmc 1900 na 2000 kg w Sundwindzie 580qs-60y za 655 EUR.

Będziesz holował CRV?

10 godzin temu, abak napisał(a):

A z tyłu?

Można z tyłu, ale na aucie.

Sam tak planowałem, bo na dyszlu u mnie jest kolizja z bakistą i trochę to denerwuje, ostatecznie mieszczę w aucie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał(a):

No to już zdecydowanie lepiej wygląda. Ciekawe jakie to ma funkcję.

Z tego, co mówią w materiałach video to nadal tylko wskaźnik poziomu wody w zbiorniku. Czyli mamy ekran wielkości tabletu, który jest zupełnie nie wykorzystany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie chcę mi się cytować poszczególnych zapytań więc odpowiem co ja uważam zbiorczo.

Czy warto montować mover samemu?
Wszystko rozbija się o pieniądze, umiejętności i czas. Jeśli takie majsterkowanie lubisz, sprawia Ci to przyjemność i masz chęci to imo warto. Wiesz wtedy co masz, jak przeserwisować i w razie kłopotów raczej poradzisz sobie samemu. Montaż może nie jest jakiś mega drogi, ale sam to zrobisz najdokładniej. Ładniej ułożysz i zabezpieczysz przewody czy użyjesz do przejścia przez podłogę przelotki. Umiejscowisz wszystko też tak jak Ci pasuje, a nie jak łatwiej serwisantowi to zrobić.

Pakiet akumulatora.
Tam chyba poza akku, ładowarką i tym wskaźnikiem na boku segmentu kuchni jest jeszcze wyłącznik tzw. hotelowy (jednym przyciskiem gasisz całe światło). 
Podpięcie akumulatora to tak naprawdę przeciągnięcie 2 przewodów 4 lub 6 mm2, założenie bezpiecznika i wpięcie tego konektorami w szafie w elektro block. Ładowarki nie mam podpiętej na stałe - sam wolę decydować kiedy ma się akku naładować. Na forum niemieckim widziałem przypadki padniętego fabrycznego akumulatora (mi mój kupiony osobno też padł)

Wyposażenie/Konfiguracja
Ja osobiście dołożyłem niewiele:
- klima
- ogrzewanie elektryczne podłogi
- boiler gazowy
- okno dachowe łązienki 28x28
- poszerzenie robocze blatu kuchennego

Dziś ewentualnie bym rozważał jeszcze dołożenie Truma mix. Przy wyjazdach poza sezonem letnim mix zapewnił by dopływ świeżego zewnętrznego powietrza. W sumie dołożenie go to nie jest jakaś trudna sprawa, ale warunki pracy akurat w tej szafie są tragiczne. W przestrzeń za piecem wpadła mi podpórka półki i do dziś nie jestemw  stanie jej znaleźć. 

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):
5 godzin temu, Tomii napisał(a):
To jest już nieaktualne. Do wersji 2023 chyba montują czarny panel.
8:23
 

No to już zdecydowanie lepiej wygląda. Ciekawe jakie to ma funkcję.

Chyba te same co wcześniej. Voltomierz i pomiar wysokości wody. Na filmie niestety gówno widać :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Marcin T napisał(a):

Z tego, co mówią w materiałach video to nadal tylko wskaźnik poziomu wody w zbiorniku. Czyli mamy ekran wielkości tabletu, który jest zupełnie nie wykorzystany.

No to Knaus idzie IMO po bandzie. Obecnie w takiej nawet Adrii Altea mamy już pełnoprawny panel dotykowy do sterowania budą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minutes ago, filipert said:

Będziesz holował CRV?

Można z tyłu, ale na aucie.

Sam tak planowałem, bo na dyszlu u mnie jest kolizja z bakistą i trochę to denerwuje, ostatecznie mieszczę w aucie ;)

 

Taki mam plan, aby holować CRV. Co prawda w dowodzie na haku mam 2000DMC, ale chyba rozsądnie będzie trzymać mniejszą masę (nawet niższą niż 1900). Chodziło mi bardziej o margines z punktu widzenia przepisów.

Ale w jaki sposób z tyłu na aucie przy zapiętej przyczepie?  

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem z ciekawości co to może być za panel sterowania. Założyłem, że podobnie jak poprzednio, jest to jakiś produkt Schaudt. Na YT niewiele filmików z Knausem Sudwidnem z 2023 roku, a jak już coś to nie ma pokazanego panelu.

W necie znalazłem coś takiego i wygląda, że może to być dokładnie to. Czyli bardziej estetyczna wersja tego poprzedniego panelu, ale nadal uboga w funkcjonalności. Simarine nie dość, że będzie dużo estetyczniejszy to daje nam dużo większe możliwości. 

image.thumb.png.30ef4d80285c00fd398ee6573f25f51c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, Tomii said:

Dobra nie chcę mi się cytować poszczególnych zapytań więc odpowiem co ja uważam zbiorczo.
..

OK, dzięki.

Właśnie dostałem od nich szczegółową specyfikacje modelu, który mogą szybko zrealizować + cennik dodatków poza fabryką, które ew. chciałbym dodać i teraz będę jeszcze raz to wszystko analizował. Najlepsza jest ta promocja na klimę :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, abak napisał(a):

Taki mam plan, aby holować CRV. Co prawda w dowodzie mam 2000DMC, ale chyba rozsądnie będzie trzymać mniejszą masę (nawet niższą niż 1900).

1900 dla auta ważącego 1500 to trochę dużo, nie jeździłbym tym zestawem bez solidnego obciążenia samochodu. DMC auta to chyba 2150, wiec nawet doładowany na max będzie średnio przy przelotowej prędkości i mijankach z innymi dużymi autami.

Podaj jednak dane z DR, bo widzę, że są błędy w internetach i dla 4x4 podają dla budki 1500DMC.

Miesiąc temu do przyczepy DMC w PL auto musiało mieć minimum DMC 2660 i ten przepis choć już nieaktualny, powinien dawać do myślenia.

Inna kwestia to silnik 1,5 i zaledwie 220 Nm przy 1900-5000 obr/min. Prawie 2t na ogonie to pod górki będzie ostre piłowanie a z górki słabe hamowanie. Może praktyka pokazać, że się mylę, ale nie celowałbym CRV w tak ciężką przyczepę. Popytaj kolegów, może ktoś ciąga takim zestawem?

 

16 minut temu, abak napisał(a):

Ale w jaki sposób z tyłu na aucie przy zapiętej przyczepie?  

Bagażnik na klapie.

 

I sprawdź ile masz obciążenie dachu i relingów, bo internety podają tylko 75kg

 

 

38 minut temu, Tomii napisał(a):

Czy warto montować mover samemu?
Wszystko rozbija się o pieniądze,

Ja na P1 dostałem lepszą cenę u dealera niż w sklepie i jeszcze montaż gratis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, abak napisał(a):

Najlepsza jest ta promocja na klimę :)  

Z klimą to jest rok w rok promka. Największy plus jest taki, że klimę montuje wtedy fabryka a nie dealer. IMO za 1400 eu to nie ma się nawet co zastanawiać tylko brać

8 minut temu, filipert napisał(a):

Inna kwestia to silnik 1,5 i zaledwie 220 Nm przy 1900-5000 obr/min. Prawie 2t na ogonie to pod górki będzie ostre piłowanie a z górki słabe hamowanie. Może praktyka pokazać, że się mylę, ale nie celowałbym CRV w tak ciężką przyczepę. Popytaj kolegów, może ktoś ciąga takim zestawem?

No jeśli takie parametry ma ten silnik i to auto to jest to zdecydowanie zły holownik do takiej budy. Jazda takim zestawem to będzie raz, że katorga, dwa że proszenie się o kłopoty w postaci wężykowania. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, filipert said:

1900 dla auta ważącego 1500 to trochę dużo, nie jeździłbym tym zestawem bez solidnego obciążenia samochodu. DMC auta to chyba 2150, wiec nawet doładowany na max będzie średnio przy przelotowej prędkości i mijankach z innymi dużymi autami.

Podaj jednak dane z DR, bo widzę, że są błędy w internetach i dla 4x4 podają dla budki 1500DMC.

Miesiąc temu do przyczepy DMC w PL auto musiało mieć minimum DMC 2660 i ten przepis choć już nieaktualny, powinien dawać do myślenia.

Inna kwestia to silnik 1,5 i zaledwie 220 Nm przy 1900-5000 obr/min. Prawie 2t na ogonie to pod górki będzie ostre piłowanie a z górki słabe hamowanie. Może praktyka pokazać, że się mylę, ale nie celowałbym CRV w tak ciężką przyczepę. Popytaj kolegów, może ktoś ciąga takim zestawem?

 

Bagażnik na klapie.

 

I sprawdź ile masz obciążenie dachu i relingów, bo internety podają tylko 75kg

 

 

Ja na P1 dostałem lepszą cenę u dealera niż w sklepie i jeszcze montaż gratis. 

Tak teraz sprawdzam, że masa własna samochodu to ok. 1650kg, a moment  243Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, abak napisał(a):

Tak teraz sprawdzam, że masa własna samochodu to ok. 1650kg, a moment  243Nm.

No to jak Ty tym autem chcesz ciągnąć budę o DMC 2000 kg? Przecież to auto to się nadaje do ciągnięca przyczepy o DMC 1300 kg. Trochę porywasz się z motyką na księżyc.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, jacek00 said:

No to jak Ty tym autem chcesz ciągnąć budę o DMC 2000 kg? Przecież to auto to się nadaje do ciągnięca przyczepy o DMC 1300 kg. Trochę porywasz się z motyką na księżyc

Celowałem w masę przyczepy maks. 1700 kg (większe DMC w zasadzie rozważałem tylko jako margines, aby nie przejmować się przekroczeniem). Z przelicznika 1.33 wychodzi 1600 dmc przyczepy.

Biorąc pod uwagę 4x4, stosunkowo szeroki profil opon i dość mocne zawieszenie (przynajmniej w mojej opinii), oraz 1KM na 10 kg przyczepy (tak ktoś kiedyś tutaj zasugerował :) ) wydawało mi się, że będzie ok.

Pytanie czy takie założenie ma sens, czy jednak je zweryfikować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, abak napisał(a):

Celowałem w masę przyczepy maks. 1700 kg (większe DMC w zasadzie rozważałem tylko jako margines, aby nie przejmować się przekroczeniem). Z przelicznika 1.33 wychodzi 1600 dmc przyczepy.

Biorąc pod uwagę 4x4, stosunkowo szeroki profil opon i dość mocne zawieszenie (przynajmniej w mojej opinii), oraz 1KM na 10 kg przyczepy (tak ktoś kiedyś tutaj zasugerował :) ) wydawało mi się, że będzie ok.

Pytanie czy takie założenie ma sens, czy jednak je zweryfikować. 

IMO Twoje założenie jest bez sensu. Spojrzałem na towcar.info i oni podają, że Honda C-RV 4x4 z Twoim silnikiem ma na haku jedynie 1500 kg i F3 rzędu 3850 kg. I to wg mnie są realne wartości dla tego auta.

A nawet jak na haku masz 2000 kg to i tak wagowo to się nie spina i jest niebezpieczne:
image.thumb.png.bc13f38ba1f4870ba7f2ceecf6a97c15.png

 

1 km na 10 kg ok, ale w ciągnięciu budy jest jeszcze ważny moment obrotowy, którego zwyczajnie ten silnik ma za mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.