Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

On 4/13/2021 at 2:59 PM, Trucker Hiob said:

Na razie wnętrze rozbrojone z półki nad kierowcą i niemal przygotowane do malowania farbami ocieplającymi i wygłuszającymi. To znaczy trzeba jeszcze pozatykać wszystkie dziury z gwintem, pozaklejać wszystko to, co nie ma być pomalowane i przetrzeć ściany i sufit i podłogę papierem ściernym, żeby farby lepiej trzymały. Dajemy sobie na to dwa-trzy tygodnie. 

 Haha, dobre. Wychodzi na to, że to raczej dwa miesiące, ale kamperek ma być gotowy za dwa lata, więc taki poślizg nie ma żadnego znaczenia. ;) 

Prace idą naprzód, powolutku co prawda, ale nie ma pośpiechu. Wnętrze już niemal gotowe na pokrycie Lizard Skinem: Co ma nie być pomalowane, jest zabezpieczone, a co ma być pomalowane, jest zmatowione i jutro, albo pojutrze powinniśmy zacząć malować. Dla nas to premiera, dziewicze działanie, ale nie święci garnki lepią, więc się za bardzo nie boimy. :D 

IMG_2606.JPG

IMG_2607.JPG

IMG_2608.JPG

IMG_2610.JPG

IMG_2604.JPG

 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cały dzień robota przy vanie. Do tego druga szczepionka z chińskim chipem na wirusa, co go nie ma, więc trochę boli ręka. 

W taki sposób potraktowaliśmy gwintowane otwory w ścianach Transita. Niektóre z nich będą przydatne w późniejszej zabudowie, więc trzeba je było zabezpieczyć. To są kołeczki do uszu, chyba zwane "stoperami" w Polsce? 

IMG_2614.JPG

 

Ściany, sufit i podłoga zmatowione, wszystko zabezpieczone, można zacząć malować: 

 

IMG_2617.JPG

 

Kompresor specjalnie zakupiony do tego celu, plus, optymistycznie, trzy dwugalonowe puszki tej "farby". Myśleliśmy, że starczy na dwukrotne pokrycie wnętrza, starczyło na raz. Dokupiliśmy zatem drugie tyle, 6 galonów Ceramic Thermal Insulation i 6 galonów Sound Control Insulation. No problem, poza tym, że to dodatkowy wydatek $1000. Ale co tam, jak się kupuje i las i tartak i psa... 

 

5q.jpg

IMG_2619.JPG

Jednak zanim zaczęliśmy malowanie, musiałem coś wyciąć. Te poprzeczki/wzmocnienia są chyba tylko w cargo, pasażerski ma tam okno, ale my też tutaj wstawimy okno, więc trzeba je było wyciąć. Nie wiem jak to coś, czym przecinałem, nazywa się po polsku, po naszemu to nibbler. Nie mam pojęcia jak to działa, ale łatwo tnie blachę nie zostawiając ostrych krawędzi. Zakłada się to po prostu jako końcówkę wiertarki i …voila!  Potem tylko odklejenie tej poprzeczki i polerka papierem ściernym: 

2q.jpg

1q.jpg

3q.jpg

4q.jpg

Na koniec zostaje tylko malowanie. Najpierw idzie Sound Control Insulation, gdy nadejdą kolejne puszki, będzie druga warstwa, a po kilku dniach dwie warstwy Ceramic Thermal Insulation. Za dwa tygodnie powinniśmy skończyć i można się zabrać za podłogę. 

6q.jpg

IMG_2629.JPG

IMG_2631.JPG

IMG_2634.JPG

IMG_2637.JPG

IMG_2640.JPG

W międzyczasie, szukając gumowej wykładziny pod nogi kierowcy i pasażera, trafiłem na gumową podłogę do przestrzeni bagażowej vana, więc też ją kupiliśmy. Myślę, że dodatkowa warstwa izolacji nie zaszkodzi. 

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te środki znane w USA od lat, testowane przez tysiące osób. Często np. stosowane przy rekonstrukcji klasyków, gdy auto jest rozebrane do gołej blachy - wtedy najłatwiej nadwozie pokryć tymi środkami, by je wygłuszyć.

Sama farba przeciwtermiczna nie ma żadnych własności izolacyjnych, w sensie "liczby R", ale tworzy barierę powodującą, że dodając warstwę izolacji mamy znacznie skuteczniejszą ochronę przed zimnem, czy gorącem. Natomiast ta wygłuszająca ma na celu spowodować, że będzie w środku ciszej i nie będzie dudnienia blach, co jest dość częste w pojazdach typu "blaszak".

Zostało nam jeszcze parę litrów tej farby, więc dziś odkręcę koła i pokryję nią dodatkowo wnęki kół od zewnątrz, bo to jest dość pokaźne źródło hałasu, zwłaszcza, że nasz van będzie jeździł na A/T-kach. Są to dość cywilizowane A/T-ki, są fabrycznym wyposażeniem takich pojazdów jak Ford F-150 Raptor, czy Jeep Wrangler Rubicon.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Na koniec zostaje tylko malowanie

Sprawdź czy sobie przy okazji dachu nie pomalowałeś. Nie widzę, żeby był zabezpieczony z zewnątrz :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, BUMERANG said:

Sprawdź czy sobie przy okazji dachu nie pomalowałeś. Nie widzę, żeby był zabezpieczony z zewnątrz :hmm:

Nie, dachu nie pomalowałem, pomalowałem tylko naszego Melexa, który parkował obok. Albo, ściśle mówiąc, to Grażynka go pomalowała. To jednak jest farba "water base" i łatwo się to dziś zmyło.

Dzisiaj jeszcze pomaluję tą resztką, która nam została, wnęki kół od wewnątrz, tzn od strony koła i czekamy aż kurier dostarczy kolejne puszki z farb. Mam nadzieję, że będzie tu za kilka dni - ale jeszcze nawet sklep ich nie wysłał, bo mamy weekend. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki, Waldku. Problem tylko taki, że to zatapialne pompy, a ja nie mam takiego zbiornika, bym je mógł gdzieś zatopić. Potrzebuję pompy, hmmm...  przepływowej? Czegoś takiego, jak mam w Cadillacu - pompa paliwowa, zainstalowana obok baku z paliwem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2021 o 20:43, Trucker Hiob napisał:

Okno w sypialni wycięte i wygłuszające maty (prawie) zainstalowane:

Następne radzę ciąć wyrzynarką - nożyce skoczkowe owszem zgoda to blacharskie narzędzie ale jak widzę na filmie  średnio sie spisują
Narożniki najlepiej najpierw otwornica ale i bez niej poradzi nawet z ostrym łukiem tylko owiercić dość grubym wiertłem i musi być wąski brzeszczot .
Ciąłem okno w łazience o ostrych łukach bo 500x300    118EOF  18TPI    takim   a proste długie odcinki 318A  21TPI   takim  szło nieźle dachowe również tak ciąłem - 21TPI tnie się przyjemniej  

Jeśli chodzi o pompe to zapewne robisz instalację ciśnieniowa  - polecam Shurflo ciśnienie i wydajność dobierzesz sobie wg w własnego  uznania jest bogaty typoszereg - to pompy membranowe samozasysajace. Dość ciche i niezłej jakości

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.