Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie wnętrze rozbrojone z półki nad kierowcą i niemal przygotowane do malowania farbami ocieplającymi i wygłuszającymi. To znaczy trzeba jeszcze pozatykać wszystkie dziury z gwintem, pozaklejać wszystko to, co nie ma być pomalowane i przetrzeć ściany i sufit i podłogę papierem ściernym, żeby farby lepiej trzymały. Dajemy sobie na to dwa-trzy tygodnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie bardzo jest co na razie oglądać, to tak powolny proces, że pewnie za kilka miesięcy zrobię jakieś podsumowanie. Na razie autko wygląda tak:  

Teraz trzeba "poskrobać" i pomalować. Na ostatniej fotce pokrowiec z Cougara, przecięty na pół, bo się nam strasznie brudziło podszybie - mieszkamy koło lasku i liście, igły sosen i pyłki kwiatów zatykały odpływ wody z podszybia. 

 

G0018544.JPG

G0028546.JPG

GOPR8547.JPG

GOPR8550.JPG

Tymczasem w garażu coraz więcej rzeczy. Mamy już Klimę, na tym zdjęciu "indoor unit":

IMG_2579 - Copy.JPG

PureSine inverter, ten do zamontowania za siedzeniem kierowcy, by zmieniał prąd z akumulatorów samochodu z 12 na 120:

IMG_2580 - Copy.JPG

LiFePo4 akumulatory, 24V 170 Ah:

IMG_2582.JPG

Pistolet do malowania farby "Lizard Skin", tłumiącej hałas i tworzącej barierę termiczną: 

IMG_2583.JPG

IMG_2584.JPG

Growatt kontroluje wszystko. Zamienia prąd zmienny na stały 24V, kontroluje zasilanie z solarów i zamienia stały na zmienny, gdy parkujemy w lesie.

IMG_2585.JPG

Okno uchylne do sypialni, będzie nad łóżkiem, od strony kierowcy:

IMG_2586.JPG

MaxxFan to wentylator dachowy, będzie z przodu, nad kuchnią, koło prysznica:

IMG_2588.JPG

A to nasz klimatyzator:

IMG_2590.JPG

przymiarki do segmentu kuchennego, sprawdzamy jaki rozmiar zlewozmywaka nam się zmieści: 

IMG_2592.JPG

Edytowane przez Trucker Hiob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film z targów/wystawy kamperów w Greenville, SC. To takie "lokowanie produktu", bardzo popularna sprawa w Stanach. Z powodu Covida nie było targów w Charlotte, ale Greenville tylko dwie godzinki od domu, więc się wybraliśmy popodglądać co inni powymyślali. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Trucker Hiob napisał:

Film z targów/wystawy kamperów w Greenville, SC.

Jak oceniasz jakość wykonania i materiałów z których zbudowane były te kampery/przyczepy?
Ja mam dość wiekowego kampera ale jakość materiałów i wykonania jest na dużo wyższym poziomie,
niż te które miałem okazję oglądać w salonach.

Niektóre te które pokazałeś, mają chyba większą powierzchnię niż moje mieszkanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno ocenić. Na teraz wydaje się, że to materiały doskonałej jakości, nie ustępujące tym, co mamy na wyposażeniu mieszkań, ale tylko czas pokaże jak to się sprawdzi w eksploatacji. 

Co do powierzchni...  Myślę, że możemy rozróżnić dwie zasadnicze grupy, dwa sposoby spędzania czasu: podróżników, którym zawsze się pali ziemia pod nogami i rezydentów, którzy lubią posiedzieć w jednym miejscu, czasem nawet miesiącami. Oczywiście pośrednich grup mamy dziesiątki, każdy ma trochę z jednego i z drugiego, niemniej jednak coś chyba tu jest na rzeczy.

My chcemy kampervana, bo to bardzo mobilna koncepcja, a żeby się gdzieś przespać, wystarczy 7 metrów krawężnika, mała zatoczka przy drodze, czy polanka w lesie, albo jedno miejsce na parkingu pod WalMartem, a po zatrzymaniu się, za 5 minut można być w łóżku, a rano 5 minut po przebudzeniu ruszyć w drogę. Te wszystkie salony, pałace na kołach, z rozsuwanymi ścianami i mieszczańskimi kanapami z wielkimi telewizorami na wyposażeniu, to dla tych, którzy po pół roku siedzą na jednym kempingu i nigdzie się w najbliższych tygodniach nie wybierają. Ale gdy się mieszka w takim kamperze, to się ceni sobie te dodatkowe metry kwadratowe powierzchni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jest też możliwe, że takie w salonie będą też inaczej wykonane niż takie na targach.

Jeśli chodzi o potrzeby to mnie osobiście wystarczyłyby nawet te najmniejsze przyczepy :D

Ale wiadomo, takim jeżdżącym pałacem bym nie pogardził gdyby mnie było stać. Tylko gdzie takim tak naprawdę będzie możliwość stanąć/dojechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Paweł7 said:

... Jest też możliwe, że takie w salonie będą też inaczej wykonane niż takie na targach.

Tam chyba nie, bo to takie bardzo lokalne targi. Tam nie było producentów, jedynie dealerzy, którzy reklamowali swoje zapasy. Coś takiego, jak lokalne targi samochodowe w Charlotte, gdzie po prostu miejscowi dealerzy pokazują nowości: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądam na jego kanał od czasu do czasu. Bardzo fajna ten interaktywny schemat z linkami do sklepów:  

https://vincentvan.org/wp-content/uploads/2021/04/schemat-elektryki-1.03-vincent-van.pdf

Po otworzeniu możemy kliknąć na dowolny element schematu i zobaczyć gdzie go można kupić. Pewnie skorzystam z paru elementów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byliśmy w magazynie ze sklejkami i drewnem, 200 km od domu, ale było warto. Kupiliśmy sklejki na wyposażenie vana. Tylko tam mieli "marine grade" półcalowe sklejki, 4 na 8 stóp, które są nam potrzebne na podłogę i ściany prysznica, do tego jakieś inne na szafki i cieniutkie drewno, 1/8 cala, import z Włoch, na sufit. Rodzaje drewna podam później, jak się spytam żony. ?Zrobię też jakieś fotki.  Koszt? Jedyne $1000, co podnosi naszą sumę wyposażenia na dziś do około 17 tysięcy. 

Dodatkowo kupiliśmy sztywną izolację na podłogę, grubości 2 cali. Chcieliśmy 1 1/2 cala, ale tej grubości była tylko izolacja o mniejszej wytrzymałości i Grażynka obawiała się, że się "ugnie". Poza tym te pół cala nie robi wielkiej różnicy - izolacja nic nie waży, a Transit jest na tyle wysoki, że ja i tak się mieszczę bez schylania głowy, nawet, gdy jestem w kowbojkach i kapeluszu. Jedna z zalet "nie bycia" dwumetrowcem. 

Odwiedziliśmy też warsztat elektryczny. Bardzo pozytywne wrażenia. Wstępnie, za wycięcie dziur w dachu i zamontowanie klimy i MaxxFan-a, plus montaż okna nad łóżkiem plus zrobienie całej instalacji elektrycznej z naszych materiałów - 20 roboczogodzin, przy ich stawce $150/h da to $3000.-  plus dodatkowe koszty urządzeń, które oni dokupią, jak bezpieczniki, busbary, panel kontrolny itp.  Dla nas cena do zaakceptowania, bo ja bym to robił miesiąc i pewnie do tego spieprzył. A taki prąd, jaki mamy mieć, może nawet spalić auto, gdy się coś rozłączy, zewrze itp. 

Teraz musimy pomalować wnętrze farbą Lizard Skin, zrobić podłogę, rozplanować gdzie chcemy mieć wszystkie kontakty i lampki i oddać auto do elektryka. To zadanie na następne dwa miesiące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Trucker Hiob napisał:

20 roboczogodzin

Ale, że co... 20 godzin na całą elektrykę z solarami, Growatt-em, LiFePo4, wpięcie w instalację samochodu, itd... Montaż okna, klimy i wentylatora...
Ilu ich będzie pracowało nad Twoim kampervanem ?


Ciekawi mnie ta farba Lizard Skin, jakbyś był skłonny jakieś relacje, spostrzeżenia i opinię napisać, chętnie poczytam.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie pracowało dwóch ludzi, to skończą w 10 godzin...  Przecież nie protestowałem, gdy on wyliczył 20 godzin. To już ich problem, nie mój. :D  

To ma być cała elektryka "z gubsza", tzn bez wykończenia typu gniazdka, czy lampki wnętrza, ale powiedział, żeby mu zaznaczyć gdzie je planujemy, to dociągnie tam kable zanim zrobimy szafki i ściany. 

A teraz parę słów o sklejkach... Na podłogę i na prysznic sklejka z "baltic birch", bałtyckiej brzozy, "marine grade". Kupiliśmy sześć paneli, 4 na 8 stóp, pół cala grubości.  Na szafki "okoume", "Aucoumea klaineana" afrykańskie, lekkie drewno z Gabonu, trzy panele, też pół cala i też "marine grade".   Na sufit cieniutka, 1/8 cala, sklejka z drewna "luan", która jest robiona z drzewa "Lauan", w Wiki przetłumaczonego na "Philippine mahogany", czyli mahoń filipiński. 

Biorąc pod uwagę cenę, jakość i wagę, to chyba najlepszy wybór.

Izolacja  na podłogę to Foamular 250 Rigid Foam z Owens Corning, 2 cale, chyba też dostępna w Polsce.

Lizard skin to coś w rodzaju farby, ale takiej "grubszej", jedna to tłumienie dźwięków, druga to "bariera termiczna", nie mająca sama w sobie żadnej wartości izolacyjnej, takiej, jak ten "styropian" z Owens Corning, ale niejako tamująca przepływ ciepła.  Więcej można zobaczyć np. tutaj:  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.