Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz już te przewody 6 AWG i zastanawiasz się czy je użyć to podłącz cały system i obciąż go maksymalną mocą, przez godzinie monitoruj temperaturę przewodów. System powinien być sprawdzany w temperaturze jaka naturalnie będzie występowała w nagrzanym kamperze. Po tych testach możesz sam zdecydować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Ale co to znaczy w praktyce? Przy równoległym połączeniu baterii z busbarem i dalej z invertorem takim jak np. ten https://watts247.com/product/pip-2724lv-mr/  albo ten:  https://watts247.com/product/spf-3000tl-lvm-24p/ jaki tam popłynie maksymalnie prąd?

Prąd pobierany z akumulatorów dla obciążenia 3KW wynosi 125 A jeżeli podzielimy to na 4 akumulatory to wyjdzie nam 31,25 A. 

- 6 AWG  to prąd 55A przy wzroście temperatury przewodu z 20C do 60C.

Dla tego przewodu gdy kamper będzie nagrzany do 30C przy prądzie pobieranym 31,25A przewód będzie miał temperaturę szacunkową 64C 

To jest wysoce szacunkowa wartość bo nie są to warunki laboratoryjne. Bardzo wiele czynników ma na to wpływ, np przepływ powietrza , wilgotność wielkość skrzyni w jakiej są zamknięte akumulatory i przewody itp.

Hiobie Ty musisz zdecydować jakie przewody założysz, ja bym dał grubsze.

 

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Mogę się mylić, ale chyba tam mamy dużo mniejsze natężenia między busbarem, a bateriami. Growatt np:  https://watts247.com/manuals/gw/Growatt SPF 3000TL LVM Datasheet.pdf  Solar charger to maksimum 80 amp, ale tyle nie będę miał, mając dwa 200-watowe panele, prąd z baterii samochodowych to też zaledwie ok. 15-20 amp 120V Wielkość "z czapy", ale chyba mniej-więcej tyle: 

 

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Transformator 12->120 volt "pociągnie" 200 amperów z baterii, 200 amp razy 12 volt to 2400 W i zamieni to na 120V, czyli 2400W/120 V to 20 amp, minus straty 10-15%.

To jest obwód który zasili Ci ładowanie jak również wszystkie urządzenia na 120V. Musisz więc 2000W podzielić na ładowanie akumulatorów co ustawia się w inwerterze, konfiguracja ładowania. W momencie gdy już akumulatory będą naładowane to cała ta moc jest dla Ciebie dostępna.

 

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Zasilanie z zewnątrz to 30 amp, 120V, więc też niezbyt wiele, nawet, gdy się doda prąd z paneli. 400W paneli, w optymalnym słońcu, przy napięciu 24V to też maksymalnie ok. 15 amp (tu pewnie coś pokręciłem), więc jak się doda te 15 amp plus 30 z shore power, to mamy 45 amp na wejściu i to się rozłoży na cztery kable do baterii z drugiej strony invertora, tak? Czyli po stratach energii po 10 amperów? 

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Z kolei przy korzystaniu z baterii hotelowych też mamy limit invertora, te 3000W, czyli i tak nie popłynie tam większy prąd, niż w sumie 125 amperów, pociągnięty z czterech akumulatorów, czyli po 30  amp z każdego.  Czy to ma sens, co tu napisałem? 

 

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Jeśli to jest mniej-więcej prawidłowy tok rozumowania, to wynikałoby z niego, że ładowanie akumulatorów hotelowych "od zera do setki", tzn od całkowitego rozładowania do pełnych 170Ah zajmowałoby przy pomocy solarów i prądu 15 amp 24V dwie doby, zakładając, że jak Kopernik, wstrzymałbym słońce nad solarami na dwa dni.

 

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Nie rozumiem z tych danych:  https://watts247.com/manuals/gw/Growatt SPF 3000TL LVM Datasheet.pdf    AC CHARGER: Charge Current 60A AC Input Voltage 120 VAC - czy to oznacza, że ładują shore power, albo z baterii samochodowych Growatt może przyjąć 120V i "wysyła" 24V 60 amperów ładując baterie hotelowe? 

baterie hotelowe = akumulatory kampera ?

5 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Jeśli tak, to nie ma sensu tworzenie gniazdka 30 amp 120V bo i tak takiego prądu Growatt nie przyjmie. Wystarczy 15 amp 120V, bo to nam da 75 amp 24 V (minus straty, czyli w granicach 60 amp, czyli tego, co maksymalnie to urządzenie przetworzy). 

60 amp 24 V ładowałoby te baterie 12 godzin, więc całkiem niezły wynik. W praktyce pewnie trochę dłużej, ale w praktyce pewnie niemal nigdy nie rozładuję tych baterii do zera. 

Hiobie czy różnica cenowa jest aż tak spora że nie opłaca się zakładać gniazdka 30A ? Różnica pomiędzy gniazdkiem 30A a 15A to różnica jakościowa, rzadziej iskrzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Waldek R said:

Prąd pobierany z akumulatorów dla obciążenia 3KW wynosi 125 A jeżeli podzielimy to na 4 akumulatory to wyjdzie nam 31,25 A. 

- 6 AWG  to prąd 55A przy wzroście temperatury przewodu z 20C do 60C.

Skąd tak wielka różnica przy wzroście temperatury do 60C? Gdy szukam w tabelach nigdzie nie znajduję w ogóle zależności maksymalnego natężenia od temperatury. Na tej stronie, http://www.enerdrive.com.au/wp-content/uploads/2015/04/Cable-Chart.pdf podają wręcz, że przy kablu krótszym niż dwa metry, AWG jest wystarczające dla natężenia 50, 60 i 70 amp. W innych tabelkach, np. tutaj:  https://www.solaris-shop.com/content/American Wire Gauge Conductor Size Table.pdf i tutaj:  https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm podają 37 amperów. Poza tym chyba nigdy nie będę w pełni korzystał z 3 kW, zwłaszcza przez dłuższy czas. Przez kilka godzin może iść klima, ale to tylko ok. 1500W.

3 hours ago, Waldek R said:

baterie hotelowe = akumulatory kampera ?

Tak, te LiFePo4 do zasilania części mieszkalnej. 

3 hours ago, Waldek R said:

Hiobie czy różnica cenowa jest aż tak spora że nie opłaca się zakładać gniazdka 30A ? Różnica pomiędzy gniazdkiem 30A a 15A to różnica jakościowa, rzadziej iskrzą.

Różnica samego gniazdka pewnie niewielka. W sumie to bardziej chodzi o to, który sposób podłączenia się jest praktyczniejszy. Pewnie można zrobić dwa wyjścia - bo to są różne wtyczki. Na tym filmie facet pokazuje je w prosty sposób: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

Skąd tak wielka różnica przy wzroście temperatury do 60C? Gdy szukam w tabelach nigdzie nie znajduję w ogóle zależności maksymalnego natężenia od temperatury. Na tej stronie, http://www.enerdrive.com.au/wp-content/uploads/2015/04/Cable-Chart.pdf podają wręcz, że przy kablu krótszym niż dwa metry, AWG jest wystarczające dla natężenia 50, 60 i 70 amp. W innych tabelkach, np. tutaj:  https://www.solaris-shop.com/content/American Wire Gauge Conductor Size Table.pdf i tutaj:  https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm podają 37 amperów. Poza tym chyba nigdy nie będę w pełni korzystał z 3 kW, zwłaszcza przez dłuższy czas. Przez kilka godzin może iść klima, ale to tylko ok. 1500W.

Pamiętaj że te dane są wyznaczane w warunkach laboratoryjnych.

https://pl.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge

Każdy przewód można porównać do grzałki.

Gdybyś chciał wyliczyć o ile wzrośnie temperatura przewodu to jest to bardzo trudne i zależy od wielu czynników. Od temperatury otoczenia (im wyższa temperatura tym bardziej wzrasta rezystancja przewodu), od przepływu powietrza, od wielkości skrzynki w której zamknięte są akumulatory z przewodami (przeważnie skrzynka jest dopasowana do akumulatorów i przestrzeń jest niewielka dlatego w takich warunkach dużo bardziej wzrasta temperatura przewodu), im większa temperatura przewodu, tym większa temperatura złącza akumulator-przewód i szybsza degradacja połączenia. Moc wydzielana na przewodzie wzrasta do kwadratu prądu jaki przez niego płynie. Takich zależności można by wymienić wiele.

Dlatego nie dostaniesz odpowiedzi prostej, bo warunki panujące w Twoim kamperze nie są znane. Nigdy nie daje się przewodu na "styk" bo to zbyt niebezpieczne, przewymiarowuje się przewody aby dać zapas "bezpieczeństwa". Jeżeli puścisz prąd 10A a potem 20A to moc tracona na przewodzie wzrośnie 4x. 

 

Cytat

Tak, te LiFePo4 do zasilania części mieszkalnej. 

Różnica samego gniazdka pewnie niewielka. W sumie to bardziej chodzi o to, który sposób podłączenia się jest praktyczniejszy. Pewnie można zrobić dwa wyjścia - bo to są różne wtyczki. Na tym filmie facet pokazuje je w prosty sposób: 

 

Teraz rozumiem różnicę, jedno gniazdko jest na 120V drugie to trójfazowe. Ty potrzebujesz na 120V i pewnie przydała by Ci się przejściówka na 3 fazowe gniazdko. Twój inwerter jest 1 fazowy więc korzystasz tylko z gniazdka 30A. 

Dlaczego nie warto zastanawiać się czy cieńszy przewód, czy grubszy ?

Znalazłem na którymś z postów takie opracowanie:

https://cloud7q.edupage.org/cloud/3_Wplyw_parametrow_przewodow_na_prace_instalacji_elektrycznych.pdf?z%3Ah3O0wDN9KSwdJxHTBeAmsLfikCuRr3Yi9BRnOE4LNyywFwsRGaFDw96Q4boBsMFx

 

Na stronie 4 jest tabelka "Graniczna dopuszczalna długotrwała temperatura izolacji podana jest w tabeli 1.".

Auto do 60C to nagrzeje się na słońcu bez problemu.

 

 

Edytowane przez Waldek R (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Trucker Hiob napisał:

ładowanie akumulatorów hotelowych "od zera do setki", tzn od całkowitego rozładowania do pełnych 170Ah zajmowałoby przy pomocy solarów i prądu 15 amp 24V dwie doby, zakładając, że jak Kopernik, wstrzymałbym słońce nad solarami na dwa dni.

To dlaczego tylko 200W na panel? Nie w Twoim rozmiarze 300+ 

SA nawet 500W i wtedy jeden taki to i tak więcej niż Twoje 2x200W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Waldek R said:

Pamiętaj że te dane są wyznaczane w warunkach laboratoryjnych.

https://pl.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge

Każdy przewód można porównać do grzałki.

Gdybyś chciał wyliczyć o ile wzrośnie temperatura przewodu to jest to bardzo trudne i zależy od wielu czynników. Od temperatury otoczenia (im wyższa temperatura tym bardziej wzrasta rezystancja przewodu), od przepływu powietrza, od wielkości skrzynki w której zamknięte są akumulatory z przewodami (przeważnie skrzynka jest dopasowana do akumulatorów i przestrzeń jest niewielka dlatego w takich warunkach dużo bardziej wzrasta temperatura przewodu), im większa temperatura przewodu, tym większa temperatura złącza akumulator-przewód i szybsza degradacja połączenia. Moc wydzielana na przewodzie wzrasta do kwadratu prądu jaki przez niego płynie. Takich zależności można by wymienić wiele.

Dlatego nie dostaniesz odpowiedzi prostej, bo warunki panujące w Twoim kamperze nie są znane. Nigdy nie daje się przewodu na "styk" bo to zbyt niebezpieczne, przewymiarowuje się przewody aby dać zapas "bezpieczeństwa". Jeżeli puścisz prąd 10A a potem 20A to moc tracona na przewodzie wzrośnie 4x. 

Ja to wszystko rozumiem, ale ciągle nie widzę, bym to robił "na styk". Według tabelki w Wikipedii, którą podlinkowałeś, AWG 6 kable mogą przenosić  55-75 amperów. 

AWG Średnica Liczba zwojów cewki Przekrój rezystancja Maksymalny prąd

(dla 60/75/90oC) (A)

Przybliżony odpowiednik
w systemie metrycznym
(cale) (mm) (na cal²) (na cm²) (kcmil) (mm²) (Ω/km) (Ω/tysiąc stóp)
0000 (4/0) 0,4600 11,684 2,17 0,856 212 107 0,1608 0,04901 195 / 230 / 260  
000 (3/0) 0,4096 10,404 2,44 0,961 168 85,0 0,2028 0,06180 165 / 200 / 225  
00 (2/0) 0,3648 9,266 2,74 1,08 133 67,4 0,2557 0,07793 145 / 175 / 195  
0 (1/0) 0,3249 8,252 3,08 1,21 106 53,5 0,3224 0,09827 125 / 150 / 170  
1 0,2893 7,348 3,46 1,36 83,7 42,4 0,4066 0,1239 110 / 130 / 150  
2 0,2576 6,544 3,88 1,53 66,4 33,6 0,5127 0,1563 95 / 115 / 130  
3 0,2294 5,827 4,36 1,72 52,6 26,7 0,6465 0,1970 85 / 100 / 110 196/0,4
4 0,2043 5,189 4,89 1,93 41,7 21,2 0,8152 0,2485 70 / 85 / 95  
5 0,1819 4,621 5,50 2,16 33,1 16,8 1,028 0,3133   1/4,75, 126/0,4
6 0,1620 4,115 6,17 2,43 26,3 13,3 1,296 0,3951 55 / 65 / 75 1/4,25
7 0,1443 3,665 6,93 2,73 20,8 10,5 1,634 0,4982   1/3,75, 80/0,4

 

Na samych kablach mam informację "200 oC", więc chyba mają dobrą izolację termiczną.  Ja nie będę miał aż tak wielu odbiorników prądu w vanie, by system działał z dużym obciążeniem przez jakikolwiek dłuższy czas, a gdy będziemy podgrzewać wodę do prysznica, czy piec chleb. to wtedy będzie można na chwilę wyłączyć klimę. Poza tym można też będzie między akumulatorami, a busbarem wsadzić bezpieczniki np. 30-amperowe, by nie przeciążyć kabli. 

4 hours ago, Waldek R said:

Teraz rozumiem różnicę, jedno gniazdko jest na 120V drugie to trójfazowe. Ty potrzebujesz na 120V i pewnie przydała by Ci się przejściówka na 3 fazowe gniazdko. Twój inwerter jest 1 fazowy więc korzystasz tylko z gniazdka 30A. 

Tych rodzajów gniazdek u nas jest kilka. Sam je pomyliłem myśląc, że mam w domu takie, bo stosowane są do np. pralek, czy suszarek do prania, ale też do ładowarki do LEAFów. Tylko, że to są trójfazowe gniazdka, 240V, na dodatek zupełnie inne niż te, które pokazał pan specjalista od kamperków. A mnie pewnie będzie potrzebne kilka przejściówek, np. taka, by z tego gniazdka trójfazowego w moim domu też ładować kamperka. 

4 hours ago, Waldek R said:

Dlaczego nie warto zastanawiać się czy cieńszy przewód, czy grubszy ?

Znalazłem na którymś z postów takie opracowanie:

https://cloud7q.edupage.org/cloud/3_Wplyw_parametrow_przewodow_na_prace_instalacji_elektrycznych.pdf?z%3Ah3O0wDN9KSwdJxHTBeAmsLfikCuRr3Yi9BRnOE4LNyywFwsRGaFDw96Q4boBsMFx

Na stronie 4 jest tabelka "Graniczna dopuszczalna długotrwała temperatura izolacji podana jest w tabeli 1.".

Auto do 60C to nagrzeje się na słońcu bez problemu.

No tak, ale na kablach które mam jest nadruk, cytuję, "6AWG 200 oC", więc się nie rozpłyną przy 60 stopniach ciepła, a 200 nie przewiduję, byśmy kiedykolwiek osiągnęli, nawet w Dolinie Śmierci. ?  A dlatego myślę o tych kablach, bo je po prostu już mam,  z ładnymi końcówkami, więc szkoda by je odkładać na półkę. Powinny doskonale spełnić swoje zadanie. 

anderson-ring-terminal-cables.png?fit=1506%2C1506&ssl=1

 

3 hours ago, filipert said:

To dlaczego tylko 200W na panel? Nie w Twoim rozmiarze 300+ 

SA nawet 500W i wtedy jeden taki to i tak więcej niż Twoje 2x200W

Jak mi podasz namiary na takie, chętnie się im przyjrzę. Ja nie mogę znaleźć nic mocniejszego niż 200W o wysokości paneli nie przekraczającej 66 cali, czy też 167 cm. Tyle ma szerokości dach Transita. Te mocniejsze zwykle mają po 80 cali wysokości. Wzdłuż mam mniej-więcej tyle samo miejsca, choć to dopiero dokładnie będę wiedział po założeniu klimatyzatora i wywietrznika, ale też nie ma mowy o zmieszczeniu paneli dłuższych niż 70 cali.

W każdym razie dwa panele o wymiarach  65" na 27",  takie, jak np ten: https://www.amazon.com/Newpowa-Monocrystalline-Efficiency-Module-Marine/dp/B07VBL7XKV/ref=sr_1_3 zmieszczą się bez problemu, ale w tym rozmiarze nie widzę mocniejszych. Znalazłem kiedyś jeden, 270W, ale był "zbyt piękny, by był prawdziwy" i oferta praktycznie zniknęła z Amazonu:  https://www.amazon.com/Chenyi-high-Efficiency-monocrystalline-Silicon-1-38inch/dp/B08VDNZB9M/ref=pd_ybh_a_32?_encoding=UTF8&psc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, te kabelki będą odpowiednie. Masz je gotowe i nie ma co się zastanawiać. 

Teraz jak już masz wszystko przestudiowane, przedyskutowane jak również sprecyzowane wymagania to zostaje Ci tylko to wykonać.

:)  ? ?‍♂️

 

 

Edytowane przez Waldek R (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Trucker Hiob napisał:

Ja nie mogę znaleźć nic mocniejszego niż 200W o wysokości paneli nie przekraczającej 66 cali, czy też 167 cm

Np tutaj jest nieco ponad limit - 168,4cm 

https://pvgroup.pl/index.php/produkt/panel-330-w-fotowoltaiczny-pvg-justsolar-half-cut-mono-detal/

Tu przekracza 3cm

https://allegro.pl/oferta/panele-fotowoltaiczne-modul-lg360n1c-n5-panel-360w-9573044038

Czy to 167 jest bez marginesu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipert napisał:

Hiob jest z USA tam ciężko znaleźć takie panele, a transport z UE jest drogi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, Waldek R said:

Masz rację, te kabelki będą odpowiednie. Masz je gotowe i nie ma co się zastanawiać. 

Teraz jak już masz wszystko przestudiowane, przedyskutowane jak również sprecyzowane wymagania to zostaje Ci tylko to wykonać.

:)  ? ?‍♂️

No dzięki, Naczelny Inżynierze Elektryku. Jeszcze wrzuciłem plan na amerykańskie forum, ale tam coś słabo z odzewem...  ?

 https://www.fordtransitusaforum.com/threads/our-future-campervan-2020-cargo-van-xl-transit-long-el-250-high-roof-148-3-5l-ecoboost-v6-engine.81212/#post-1094933

https://www.fordtransitusaforum.com/threads/fast-charging-advice-needed-dual-alternators-2020-transit-all-electric-lifepo4-campervan.79269/page-6

https://www.fordtransitusaforum.com/threads/2020-camper-electrical-system-design-review.82111/page-4

27 minutes ago, filipert said:

W tych panelach nie jest problemem wysokość, tylko szerokość paneli. Mają około metra, a ja nie mam dwóch metrów by je zamontować obok siebie. 167 cm to jest szerokość, jaką zmierzyłem kładąc na dachu taśmę mierniczą, od załamania, rantu dachu z jednej strony do drugiej. Ale od klimatyzatora zamontowanego z tyłu dachu do wentylatora nad kuchnią/bocznym wejściem będę miał podobną odległość, więc panele najwyżej mogą mieć ok. 165 cm długości i 80 cm szerokości, gdybym miał zamontować dwa. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Waldek R napisał:

Hiob jest z USA tam ciężko znaleźć takie panele, a transport z UE jest drogi.  

Wiem :)

 

Jednak kierowałem się tym tropem

W dniu 8.03.2021 o 21:29, Waldek R napisał:

Ta formuła się sprawdza, podpowiadam Ci przedmiot z allego a Ty znajdujesz wersję USA. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, filipert napisał:

Wiem :)

 

Jednak kierowałem się tym tropem

 

 

? Dzięki.

filipert Jak sprawuje się zestaw ? Mam zamiar kupić dostawczaka i przerobić go jak Hiob, ale teraz muszę kupić nowe auto i myślę aby do niego można było podpiąć przyczepę kempingową. Czy możesz coś poradzić ? Nie wiem czy nie lepiej było by na osobnym wątku to zacząć bo nie chciał bym Hiobowi zaśmiecać.

Myślę o takich samochodach jak:

 Dacia duster, za cenę pełnej wersji tego samochodu mógł bym kupić go i jeszcze dokupić nową przyczepę. :)

Skoda oktavia (minimum).

Suzuki x-cros 4.

Hiobie Ty co o tym myślisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Waldek R said:

Hiobie, myślę że masz już wszystko przemyślane, nie wiem w czym mogę Ci jeszcze pomóc ?

Jeszcze będę potrzebował wiele pomocy, głównie w dziedzinie busbarów i bezpieczników. Jak zakupię te główne elementy i poukładam na podłodze w garażu, podpowiesz mi gdzie i jakie muszę mieć bezpieczniki i przełączniki. ? 

4 hours ago, Waldek R said:

Nie wiem czy nie lepiej było by na osobnym wątku to zacząć bo nie chciał bym Hiobowi zaśmiecać.

Myślę o takich samochodach jak:

 Dacia duster, za cenę pełnej wersji tego samochodu mógł bym kupić go i jeszcze dokupić nową przyczepę. :)

Skoda oktavia (minimum).

Suzuki x-cros 4.

Hiobie Ty co o tym myślisz ?

Osobny wątek zawsze można zacząć, ale mnie tu nic nie zaśmiecasz. Sam się przy okazji dowiem nowych, ciekawych rzeczy. A Dacia wydaje mi się rozsądnym wyborem.

Suzuki Swifta miał szwagier w Polsce, z małym, benzynowym silniczkiem, zero problemów, ale to miejski samochód, na dalsze wyjazdy miał Mazdę 6. Skoda droga, ale to chyba najlepsze auto z tych trzech, choć niekoniecznie najlepsze wyjście do turystyki z przyczepą. Nic natomiast nie wiem o ich wersjach silnikowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Europie nie kupisz już samochodu z silnikiem większym niż 1.6L benzyna i 2L diesel. We wszystko pakują jakieś pseudo hybrydowe rozwiązania aby Greta nie płakała.

Dziś jeździłem Suzuki x-cros 4 mały SUV pseudo hybryda, na małych prędkościach alternator działa jako silnik elektryczny wspomagający :) Pewnie masz to samo u siebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.