Skocz do zawartości

Przyczepa czy kamper?


olokup

Przyczepa czy kamper?  

66 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co byś wybrał?

    • Przyczepę kempingową
      38
    • Kampera
      12
    • Camper vana
      16
    • Micro campera (auto osobowe)
      0


Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, kit napisał:

Bardzo duza cena moim zdaniem :niewiem: a zabudowa ... średnia ?????

Podzielałbym to zdanie - choć in plus na dachu, boku  i za tyłkiem to z 5 tysi siedzi i wisi :) - pytanie czy platforma dachowa jest komuś użyteczna - markiza co prawda kaseta wygodniejsza ale z piórnikiem da się żyć - też mam piórnik i tez kombinowałem własnie platformę ale odpuściłem ze wzgl na ceny
Zdecydowanym plusem 2 jaśki i klima - w trojaczkach mało busów z lat 02-06  trafisz z klimą.
Natomiast in minus - sklejka jak sklejka nie zalaminowana czy zalakierowana będzie się babrać. okna pojedyncze, okna w skrzydełkach  też pojedyncze - ok są fajne bo jasno w sypialni ale to pojedyncza szyba już znam ten ból bo też takie mam, lodóweczka 230V i chyba brak kibelka to zdecydowanie minusiki

 

Wysłano z Tapatalka

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, smok_wawelski napisał:

Napisałem co mam na myśli - uważam że skoro szef warsztatu uznał Twoje racje i przyjął reklamację -  dyskusje z mechanikiem były czcze bowiem nic nie wniosły do sprawy wiec  po prostu są zbędną  i bez sensowną stratą czasu i nerwów  - jeśli lubisz sobie szarpać nerwy i umoralniać partaczy no cóż to Twój wybór tylko wtedy nie bardzo rozumiem żalenie się że mechanik Cię zlał bo niestety zwykle partacze  maja  o sobie wysokie mniemanie że są najmądrzejsi i z takim podejściem można się liczyć -  dlatego ja pozostawiłbym to umoralnianie czy wyciąganie konsekwencji szefowi warsztatu a sam poszedłbym na kawę a odbierając auto sprawdził czy jest ok. zrobione
Tyle i tylko tyle :) 

Tak, tak... Każdy robi jak uważa. Nie dyskutowałem z nim, powiedziałem mu tylko jedno zdanie i on odpowiedział mi jednym zdaniem. Nie miałem zamiaru wdawać się w dyskusję, chciałem jedynie wyczuć czy to jego pomysł czy może tak ktoś to zaakceptował. Bo moim zdaniem kierownik warsztatu odpowiada za jakość roboty. Gdyby okazało się, że kierownik widział jego robotę i ją zaakceptował to ja dziękuję za taki warsztat.
Warsztat poważny, masa sprzętu i duży wachlarz usług. Wiele stanowisk do różnych prac. Porządny parking, czysto, elegancko i z szacunkiem dla klienta. Kilka filii. Kartka A4 ze stanem licznika, potencjalnymi uszkodzeniami, stanem paliwa, itd. Po wykonaniu usługi dostałem paragon z wyszczególnieniem cen za daną czynność. Dostałem też kartę z tym co było zrobione/wymienione z ilością poświęconych roboczogodzin, ceną za nie itp. Na koniec zaproponowano mi nowe wycieraczki bo obecne już mażą ( co było prawdą )...kupiłem przy okazji do drugiego samochodu.
I byłbym mega zadowolony. Ale przewody wymieniałem bo diagnosta nie chciał podbić przeglądu, dostałem dwutygodniowy. Dlatego pojechałem na stację diagnostyczną by wbił mi już normalnie przegląd, zszedł zobaczyć i jak zobaczył to mnie zaprosił bym sam popodziwiał jakość wykonania.

Gdybym nie musiał jechać na dodatkowy przegląd nie dowiedziałbym się jak partacko była wykonana wymiana tych przewodów. Albo dowiedział jak by się urwały, przetarły etc, samochód dość nisko zawieszony a jeden z przewodów był w tym momencie najniżej wystającym elementem z podwozia... to już moje bezpieczeństwo! Moje i innych gdyby okazało się, że mi hamulców brakło.

Ale rozumiem, miałem spokojnie iść napić się kawy i cieszyć się, że mi uznano reklamację. Zaczynam się czuć winny napaści słownej na mechanika.



 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój sarkazm jest zbędny. Nadal mnie nie bardzo rozumiesz. Ja nie bronie mechanika i a Twoich nerwów default_smile.png

Mając wyszczególnienie prac i rachunek po prostu mówi się panu kierownikowi ze opublikujesz to na poczytnym portalu motoryzacyjnym wraz z fotą spapranego wykonania i negatem z przeglądu i prosi o zwrot kosztów związanych z przeglądem a następnie wysyła się roszczenie reklamacyjne listem poleconym. . I pan kierownik zrobi porządek z partaczem mechanikiem. A tak to uslyszałes ze w innym warsztacie to było ok i co z tego wynikło oprócz tego ze Ci gul skoczył i ciśnienie się podniosło pogadaliście sobie i g... z tego bo Ty wiesz swoje a on swoje

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych dodatkowych nerwów nie miałem. Zapytałem go na odchodne w momencie gdy spuszczał samochód z podnośnika ( chwilę to trwało ).
10 sekund później wyjeżdżałem z warsztatu Dorabianie filozofii do tego aspektu jest niedorzeczne. Nie wiem co gorsze - zadanie mechanikowi pytania czy negowanie sensu zadania tego pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, nie każdy ma prawo jazdy na przyczepę. Może nawet większość użytkowników przyczep go nie ma i okazuje się że mogą prowadzić zestaw " już na kategorię B" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CELCAMP napisał:

Zdecydowanie stawiamy na kampery. 

Skoro kamperami handlujecie i wypożyczacie, to to stwierdzenie nie dziwi ;)

4 godziny temu, CELCAMP napisał:

Nie każdy ma prawo jazdy na przyczepę, a kampera mozna prowadzić juz na kategorię B. 

A przyczepy nie można na B???

czyżby to tani chwyt reklamowy?

ciekawe jak legalnie na B prowadzić takiego kampera

 

image.png.2d9b4eaba8bbe9d0895c387e7cd2a5d9.png

czy informujecie klientów, że ten pojazd mieści 5 osób ale średnia wagi nie może być większa niż 80kg? A jak tu legalnie zabrać bagaże, jakieś jedzenie???

A jeszcze jest opcja rowerów

image.png.9ffec2a7e29d140b946c254dda96f09f.png

Nie oczekuję odpowiedzi. Znalazłem powyższe dane aby zobrazować jak można się zdziwić kupując kampera bez świadomości jakie skutki może mieć próba upychania kampera w 3500kg.

Ładowność, to dla mnie największy minus kampera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4/5 osób w wariancie rodzinnym, 2+2 lub 2+3 (byle to co po plusie nie było zbyt wyrośnięte), ale albo bez rowerów, albo na półsucho lub sucho (albo woda, albo...) i jakoś da radę. I nie za dużo gratów, krzesełka i stolik pod markizę improwizowane z kartonowych skrzynek z Biedry na miejscu (4k+stolik już 20 kg) :)

Z drugiej strony, nadwyżka ładwoności zestawu cepa plus samochód w przedziale do 3,5t niby jest, ale...

Przy wyjazdach pobytowych - zagospodaruje się, bo to też często bambetle nie spotykane w kamperze - składna szafka kuchenna, przedsion ze stelażem, podłoga do przedsionka, druga butla, koło zapasowe do cepy z sankami, akumulator pokładowy w cepie, stopień wejściowy do cepy, lewarek żeby cepkę podnieść, trójkąt (one zwykle już biją w ładowność).

Przewaga ładowności przy zestawie do 3,5 t wyjdzie może przy zestawie nastawionym na mobilność (objazdówki), z minimum szpeju, gdzie przedsionek i pochodne odpadną (zamiast tego markiza ), i przez mniejsze zwykle zbiorniki w cepie.

Ale m.zd., łatwiej przy 4 i 5 osobach do zestawu dopchać rowery (3 miejsca do przewozu - tył/dyszel cepy, dach na aucie), czy przy dodatkowych "aktywnościach" - coś jeszcze, jak ktoś chce czy potrzebuje (kajak, ponton, sprzęt na ryby - dla 2 wędkarzy to już swoje waży i miejsca trochę zajmuje) - można dołożyć box na dachu, lekkie ale objętościowe rzeczy wrzucić do bakist w cepie.

W kamperze 3,5t bym się nie zmieścił wagowo chyba w 2+1+psiur,  zestawem - owszem, jeszcze tak, ale wygląda to jak karawana na Jedwabnym Szlaku (3 rowery, 4m ponton, silnik, szpej na ryby - to co w nawiasie daje z przedmiotami towarzyszącymi prawie 250 kg), załoga (2+1+P na ten rok 230, ale rośnie z każdym kolejnym rokiem), bez jednej puszki browara nawet.... Ale fakt, to bardziej pobytowo, niż objazdowo.  

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2021 o 01:08, Paweł7 napisał:

Żadnych dodatkowych nerwów nie miałem. Zapytałem go na odchodne w momencie gdy spuszczał samochód z podnośnika ( chwilę to trwało ).
10 sekund później wyjeżdżałem z warsztatu Dorabianie filozofii do tego aspektu jest niedorzeczne. Nie wiem co gorsze - zadanie mechanikowi pytania czy negowanie sensu zadania tego pytania.

Nie byłeś czasem w którymś z tych "warsztatów"? :)

Resurfacing Nissan 6 Cylinder Engine Head | Engine Head Valve Seat Replacing | Head Seat Fitting Job - YouTube

How to Rebuild Truck Manual Transmission || Restoration of a Manual Tuck Gearbox | Gearbox Repairing - YouTube

Swoją drogą, ich czysta manualna zręczność przy pracy zachwyca, w takich warunkach. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym trafił do niech nie byłoby reklamacji ?
Zawsze jak oglądam ich rękodzieło, ciekawi mnie jak udaje im sie zachować wszystkie palce u nóg ... Oni nawet przy wytopie metali tylko w klapkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co wybralbys za 25-30 tys zl?

  • Przyczepe 5m z konca lat dziewiecdziesiatych
     
     186
  • Kampera z przelomu lat 80' i 90'
Witam po dluzszym czasie, czy znamy juz odpowiedz na to pytanie i dlaczego nie jest to kamper ?
 
Bo jakies takie monotonne te ostatnie strony ze w koncu przestalem czytac ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.