Skocz do zawartości

Przyczepa czy kamper?


olokup

Przyczepa czy kamper?  

66 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co byś wybrał?

    • Przyczepę kempingową
      38
    • Kampera
      12
    • Camper vana
      16
    • Micro campera (auto osobowe)
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie to sztuka dla sztuki. Co innego jakbyśmy mieli do wyboru już gotowe takie rozwiązania nie zwalające ceną z nóg. Ale budować od podstaw? Zrobienie czegoś takiego to góra pieniędzy, tysiące godzin, a w niektórych przypadkach może być nawet problem z homologacją (ilość miejsc, otworowanie grodzi, mocowania). A do tego szereg problemów które wyjdą dopiero podczas pracy. 
Oczywiście jest to do zrobienia. Jeżeli ktoś o tym myśli poważnie to zamiast pytać się na forum trzeba się zabrać za projekt. Z niego wyjdą odpowiedzi na zdecydowaną większość pytań. Np masa własna. Tak jak Misio napisał nie zmieścisz się w DMC 3,5t. Chyba że to będzie malutka zabudowa.
Rama z rozkładanymi podporami, które stabilnie przeniosą obciążenia dynamiczne od wiatru i mieszkańców to zabierze Ci srogą masę. Do tego bezinwazyjny system kotwiczenia do ramy (żeby znów nie stracić homologacji). Kolejne dziesiątki kilogramów. O tych fajerwerkach  z hydrauliką nie wspomnę. Zobacz sobie ile waży taki sprzęt, oblicz siły to od razu zejdziesz na ziemię. Po projekcie takiej ramy zobaczysz że będziesz musiał z ducato przenieść plan na Scanię :>
Albo ciąć masę gdzie indziej i wyjdzie biednie. Więc jak już, to ma sens na ciężarówce gdzie możemy zaszaleć z masą.  Przy busach sprowadzi się to do dziwolągów jak na pick-up`ach.
Ale pokonując wszystkie problemy to taka realizacja ma uzasadnienie tylko i wyłącznie nie patrząc na uzasadnienie :lol:trudny projekt dla kogoś kto się nudzi i nie ma co zrobić z pieniędzmi. Więc jak Darek jest takim bogatym nudzącym się gościem to nic tylko kibicować i czekać na realizację. Może w konstrukcję wpadnie jakiś carbon lub tytan  :D 

Jak już koledzy wspomnieli pionierem nie będziesz. Myślę też że na rynku coś takiego się nie przyjmie. Podejrzewam, że gównie przez cenę. Kosztować to będzie więcej niż już obrzydliwie drogie kampery. Myślę że skromna ilość ludzi będzie zainteresowana dopłaceniem zawrotnej ceny do tak mało istotnej zalety jakim jest zostawienie budy. Bo kto tak chce robić to kupuje przyczepę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama dolna rama, do której zamocujemy te rozkładane nogi (razem z nogami) to może być juz z 500kg na boku jeśli zrobimy stalową. Można iść w aluminium i liczyć z grubsza że będzie połowa wagi stali, więc i tak zostaje z 250kg, a dopiero zaczynamy. Oczywiście to tylko "struktura" nie licząc jakiegoś układu poziomowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, DarekSłupsk napisał:

Przykład pierwszy z brzegu  DMC3500kg - 1760kg MW =  1740kg ładowności , sądzicie że nie wystarczy na zabudowę ?

Nie twierdzę ze robiłbym na bazie takiego busa , to przykład.

1) Pytanie ile jest rzeczywista masa własna...a nie to co w papierach...

2) Pisałeś o brygadówce...

3) Chłopaki o ramie Ci pisali...

Prościej i taniej będzie po prostu na lawecie postawić przyczepę i jak będzie trzeba to ją zwieźć z najazdów lawety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Misio napisał:

Prościej i taniej będzie po prostu na lawecie postawić przyczepę i jak będzie trzeba to ją zwieźć z najazdów lawety...

Dokładnie tak. 
 

52 minuty temu, DarekSłupsk napisał:

1740kg ładowności , sądzicie że nie wystarczy na zabudowę ?

Masa jaką wpakujesz na busa to będzie masa ramy + masa przyczepy. Tak w skrócie do oszacowania czy się zmieścisz w DMC. Więc żeby rozwikłać tą zagadkę to zrób projekt. Masz ludzi, masz zaplecze więc po prostu zaprojektuj węzły i zrób obliczenia wytrzymałościowe - wszystko w temacie. Przyjmij że wrzucisz na nią zabudowę o masie 1200kg (bo tyle trzeba liczyć) i oblicz jakie będą przekroje, masa, materiał. Przemyśl składanie, rozkładanie oraz kotwiczenie na ramie (bo przecież pasami sztormowymi tego mocować nie będziesz). Rama to największa niewiadoma. Ogarnięty konstruktor zrobi to w tydzień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, portier napisał:

Ja tam nie chcę się wtrącać, ale to niewiele z tytułem ma wspólnego. I gwarantowane że w tytułowym budżecie się nie zmieści

Budżet na leciwą lawetę akurat będzie... :D

A temat jest już dawno nie aktualny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olokup zadał to pytanie blisko 15lat temu, od tego czasu się wiele zmieniło...ale na drugi dzień po zadaniu pytania napisał...

Cytat

No to już znam odpowiedź.

 

Dzięki za wszystkie uwagi i opinie. Szczególne dzięki dla Fila za wywód ;) Statystyka ankiety raczej marna ale do tej pory wygrywa przyczepa.

 

Jeżeli chodzi o małe dzieci to rzeczywiście w grę wchodzi tylko Polska, ewentualnie Słowacja lub Węgry (z Krakowa niedaleko)

 

Po zastanowieniu wybieram odpowiedź numer 3:

przyczepa za 15 tys.[/url]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzysz czy nie - ale nie widziałem tego. Wpadłem na temat jakoś przypadkiem, dotarłem do strony bodajże 62 - coś napisałem - i potem już na stronie sto ileś tam byłem. W każdym razie dzięki za podpowiedź, byłem szczerze ciekawy jak wybrał. I chyba interesuje mnie czym porusza się teraz - skoro taki szmat czasu minął. Chyba sobie jeszcze raz ten początek zaserwuję, bo najwidoczniej go przespałam. Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówkę (dobrze że są ludzie którzy się w tych całych forach rozeznają, mnie to czasami trochę przerasta. Pozdrawiam serdecznie ??️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, DarekSłupsk napisał:

...chciałbym spróbować połączyć ich zalety a wyeliminować wady...

Co powiecie o kamperze i przyczepie w jednym...

...Ja mam na myśli kupić busa  kabina doka 5-7 osób ...

Zabudowę zrobić tak żeby z wykorzystaniem podpór o regulowanej wysokości móc wyjechać z pod niej w krótkim czasie.

Zabudowa zostaje na polu kempingowym , parkingu lub nawet polance z pięknym widokiem , bo raczej nikt z drzwigiem po nią nie przyjedzie żeby ja ukraść. A kabina z ramą mogą sie przemieszczać po okolicy...

Witam.

Czy o czymś takich myślisz?

Wersja short

volkswagen_crafter_bimobil_lb_365_2.jpeg.48c67d605806b4afcb15764f6137d4b0.jpeg

dbbccbe03cca32f542019a2ae004635571167c9f.thumb.jpeg.49a158ec7718be977d8f17dfeac8d135.jpeg

Wersja long

photos_bimobil_lb-series_2006_1.thumb.jpeg.8b1bafc5e98a427d084ed88bcdeb6a13.jpeg

wallpapers_bimobil_lb-series_2006_1.thumb.jpeg.bc9709a20eb22e70a268c26e6e8bed29.jpeg

BIMOBIL LB 365

bimobil_lb-series_2006_images_1.thumb.jpeg.2f879851488523477cfbf43a921ede22.jpeg

bimobil_lb-series_2006_wallpapers_1.thumb.jpeg.39c85d0e472cf45fb54212212ef1ab0f.jpeg

Pytanie tylko: czy takie rozwiązanie ma same zalety ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.