Skocz do zawartości

Przyczepa czy kamper?


olokup

Przyczepa czy kamper?  

66 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co byś wybrał?

    • Przyczepę kempingową
      38
    • Kampera
      12
    • Camper vana
      16
    • Micro campera (auto osobowe)
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Ludzie kombinują. Potrafią zrobić fajne zabudowy, może nie tak mobilne, jednak jak padnie samochód na na inny można ją zamontować. Może ktoś widział ten filmik , od 8 minuty konkrety szkoda tylko , że  auto  2 lub 3 osobowe, u mnie rodziną 2+2 więc chyba pozostaje tylko blaszak w przedziale miejsc od 5 do 9 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Paweł7 napisał:

Dlaczego nie? Przecież to właściwie kamper...

Kamper ale pewnie z homologacją na 4-5t...a to już "inna bajka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tofel napisał:

Witam.

Czy o czymś takich myślisz?

Wersja short

volkswagen_crafter_bimobil_lb_365_2.jpeg.48c67d605806b4afcb15764f6137d4b0.jpeg

dbbccbe03cca32f542019a2ae004635571167c9f.thumb.jpeg.49a158ec7718be977d8f17dfeac8d135.jpeg

Wersja long

photos_bimobil_lb-series_2006_1.thumb.jpeg.8b1bafc5e98a427d084ed88bcdeb6a13.jpeg

wallpapers_bimobil_lb-series_2006_1.thumb.jpeg.bc9709a20eb22e70a268c26e6e8bed29.jpeg

BIMOBIL LB 365

bimobil_lb-series_2006_images_1.thumb.jpeg.2f879851488523477cfbf43a921ede22.jpeg

bimobil_lb-series_2006_wallpapers_1.thumb.jpeg.39c85d0e472cf45fb54212212ef1ab0f.jpeg

Pytanie tylko: czy takie rozwiązanie ma same zalety ?

Pozdrawiam

Witam.

Tak , dokładnie o takim czymś myślę, jednak eliminując w całości wykorzystanie drewna w zabudowie.  

Obecnie eksperymentuję na swojej przyczepie , właśnie kończę lustrzany sufit który włącznie z systemem mocowania waży 900gram. Rzecz zbędna ale będzie klimat i jest to kolejny mój eksperyment, jak materiały wykorzystane do jego zrobienia  będą sprawdzać sie w zmianie temperatur i drgań podczas jazdy. Jest podświetlany. 

Skończoną całość pokaże dzis wieczorem w temacie o mojej przyczepie.

IMG_20210906_091509.jpg

Edytowane przez DarekSłupsk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, janekorka napisał:

Ludzie kombinują. Potrafią zrobić fajne zabudowy, może nie tak mobilne, jednak jak padnie samochód na na inny można ją zamontować. Może ktoś widział ten filmik , od 8 minuty konkrety szkoda tylko , że  auto  2 lub 3 osobowe, u mnie rodziną 2+2 więc chyba pozostaje tylko blaszak w przedziale miejsc od 5 do 9 

 

Wszystko fajnie i porządnie porobił, tak przynajmniej wygląda. Tylko zapomniał o jednym - o oknach. Nie chciałbym funkcjonować w takim bunkrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, jacek00 napisał:

Wszystko fajnie i porządnie porobił, tak przynajmniej wygląda. Tylko zapomniał o jednym - o oknach. Nie chciałbym funkcjonować w takim bunkrze. 

Świetnie wykonane , jednak masa ciężkich rzeczy. Dlatego rozumiem Wasze obawy czemu trudno zmieścić sie w 3.5t. Okna - może nie zapomniał ? , prawdopodobnie celowo nie zrobił okien. Zabierają część sciany  której przestrzeni  można lepiej wykorzystać. Po za tym im więcej okien , nawet podwójnych ,tym większa strata ciepła. Zakładając ze w kamperze tylko sie je , myje i spi , po co komu okna. Zwiedza sie świat jadąc w kabinie pasażerskiej a na postojach okoliczne atrakcje , na rowerach lub pieszo. No dobra jedno mogło by być, żeby chociażby mieć na rozczelnieniu jakąś cyrkulację powietrza.

Edytowane przez DarekSłupsk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Misio napisał:

Kamper ale pewnie z homologacją na 4-5t...a to już "inna bajka".

Nie wiem czy się rozumiemy... Albo ja nie rozumiem o co chodzi z tym przekroczeniem DMC...
Mój kamper na bazie DUCATO waży 2400kg a jego DMC to 3100kg. Ma pojedyncze koła.
Przyczepy kempingowe z pełnym wyposażeniem to powiedzmy 1500kg, z kołami, hamulcami, dyszlem itd.
Zamiast kół, dyszla itd można by wymyślić/przerobić/dorobić jakiś system montażu na dostawczaku "bazie" i idea o której mowa właściwie zrealizowana.

30 minut temu, jacek00 napisał:

Wszystko fajnie i porządnie porobił, tak przynajmniej wygląda. Tylko zapomniał o jednym - o oknach. Nie chciałbym funkcjonować w takim bunkrze. 

Też mi to jakoś tak dziwnie, w razie niepogody i przymusu siedzenia w zabudowie to tak trochę klaustrofobicznie... Tym bardziej że miejsca tam za wiele nie ma. I tytułowe "... za małe pieniądze" to chyba nie do końca prawda choć to pojęcie względne. Ale wykonanie i staranność ?

Godzinę temu, DarekSłupsk napisał:

Skończoną całość pokaże dzis wieczorem w temacie o mojej przyczepie.

Podaj link... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Paweł7 napisał:

Nie wiem czy się rozumiemy... Albo ja nie rozumiem o co chodzi z tym przekroczeniem DMC...
Mój kamper na bazie DUCATO waży 2400kg a jego DMC to 3100kg. Ma pojedyncze koła.
Przyczepy kempingowe z pełnym wyposażeniem to powiedzmy 1500kg, z kołami, hamulcami, dyszlem itd.
Zamiast kół, dyszla itd można by wymyślić/przerobić/dorobić jakiś system montażu na dostawczaku "bazie" i idea o której mowa właściwie zrealizowana.

Też mi to jakoś tak dziwnie, w razie niepogody i przymusu siedzenia w zabudowie to tak trochę klaustrofobicznie... Tym bardziej że miejsca tam za wiele nie ma. I tytułowe "... za małe pieniądze" to chyba nie do końca prawda choć to pojęcie względne. Ale wykonanie i staranność ?

Podaj link... ;)

https://forum.karawaning.pl/topic/33493-lunar-clubman-520-4-1995r/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Paweł7 napisał:

Nie wiem czy się rozumiemy... Albo ja nie rozumiem o co chodzi z tym przekroczeniem DMC...
Mój kamper na bazie DUCATO waży 2400kg a jego DMC to 3100kg. Ma pojedyncze koła.
Przyczepy kempingowe z pełnym wyposażeniem to powiedzmy 1500kg, z kołami, hamulcami, dyszlem itd.
Zamiast kół, dyszla itd można by wymyślić/przerobić/dorobić jakiś system montażu na dostawczaku "bazie" i idea o której mowa właściwie zrealizowana.

Właśnie o to chodzi, że do tej masy musisz dodać ramę. I to taką która będzie rozkładana, będzie miała system kotwienia do pojazdu i bez drgań przeniesie obciążenia dynamiczne. To nie jest to samo co zabudowa stała czy przyczepa. Tak więc masz: 1500kg zabudowa + 2000kg pojazd (powiedzmy) + dwoje ludzi 150kg + woda 100kg (powiedzmy). To już się nie mieścisz w DMC. A gdzie ta rama? Gdzie rzeczy, leżaki, ciuchy? Możesz znaleźć lżejsze auto. Ale będzie mniejsze. To o ile? O 100kg? 200? To już nie sądzę. Nadal wszystko jest za ciężkie. To co? Lżejsze materiały? Aluminium? Carbon? Meble z cieńszych materiałów? Bez okien? :lol: jakie jeszcze kompromisy? 
Oczywiście gdzieś ten kompromis się znajdzie, jakoś pewnie się uda. Ale po co zgadywać? Po co się porywać z motyką na słońce? Kluczową sprawą tu to właśnie rozkładana rama i kotwienie do pojazdu. Trzeba zrobić projekt, przeliczyć i wtedy będzie wiadomo na co się porywamy i gdzie ile można oszczędzić kg kosztem pieniędzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DarekSłupsk napisał:

Zakładając ze w kamperze tylko sie je , myje i spi , po co komu okna. 

To po co producenci przyczep i kamperów robią okna? IMO to kuriozalne założenie, bo w przyczepie i kamperze też mimo wszystko się żyje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Paweł7 napisał:

Nie wiem czy się rozumiemy... Albo ja nie rozumiem o co chodzi z tym przekroczeniem DMC...
Mój kamper na bazie DUCATO waży 2400kg a jego DMC to 3100kg. Ma pojedyncze koła.
Przyczepy kempingowe z pełnym wyposażeniem to powiedzmy 1500kg, z kołami, hamulcami, dyszlem itd.
Zamiast kół, dyszla itd można by wymyślić/przerobić/dorobić jakiś system montażu na dostawczaku "bazie" i idea o której mowa właściwie zrealizowana.

1) pokazywany crafter powinien być powyżej 3,5t

2) brygadowka doka jest najcięższym dostawczakiem

Do przyczepy trzeba dodać inny system podłogowy z zapięciem do ramy i stabilizacja na rogach...zbiorniki na wodę i ogolnie samowystarczalność A odjąć belkę jezdną i zaczep

A i tak jak pisałem, dla mnie ( i nie tylko dla mnie) atutem kampera jest przejście z szoferki do zabudowy...

 

Co do okien - mój Crafter też nie będzie ich miał (będzie miał dachowe tylko)...to kwestia gustu, upodobań, sposobu wykorzystania pojazdu itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, danielpoz napisał:

To po co Ci te lustra na suficie? ?

A czytasz ze zrozumieniem czy szukasz pretekstów żeby się ponabijać z innych ? 

 

2 godziny temu, DarekSłupsk napisał:

 

... "Obecnie eksperymentuję na swojej przyczepie "

..."Rzecz zbędna ale będzie klimat i jest to kolejny mój eksperyment, jak materiały wykorzystane do jego zrobienia  będą sprawdzać sie w zmianie temperatur i drgań podczas jazdy"

IMG_20210906_091509.jpg

P.s. To nie jest lustro , jeśli masz na myśli szkło.

34 minuty temu, jacek00 napisał:

To po co producenci przyczep i kamperów robią okna? IMO to kuriozalne założenie, bo w przyczepie i kamperze też mimo wszystko się żyje. 

Tak zgadzam sie , w niepogodę można włączyć tv , radio , lub poczytać książkę w ciszy tylko prz lampce. Producenci robią z oknami bo to sie sprzedaje na skalę masową. Czyli jest dla większości , taki projekt z np tylko jednym oknem lub bez , byłby dla nielicznej grupy odbiorców i  nie produkowany masowo. Ale dobrze ze poruszyłeś tą kwestię ,to mi nasunęło kolejny pomysł. Redukcja masy dachu oknem panoramicznym . Zrobię moze test na przyczepie , choc unikam robienia dziur w poszyciu.

Edytowane przez DarekSłupsk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kit napisał:

Lustra na suficie ? do tego na scianach i zabawa jak sie patrzy ?

Po pijaku było by trudno znaleźć łóżko (to prawdziwe) aby się spać położyć. Na szczęście karawaningowcy nie piją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.