Skocz do zawartości

Przyczepa czy kamper?


olokup

Przyczepa czy kamper?  

66 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co byś wybrał?

    • Przyczepę kempingową
      38
    • Kampera
      12
    • Camper vana
      16
    • Micro campera (auto osobowe)
      0


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.08.2021 o 16:20, maarec napisał:

Nie,  że krytykuje bo mnie nie stać... ale silnik 2.0 to prawdziwa kompromitacja w takim wozie. 3.0 diesel albo benzyna >5 l i można kupować 

Bo to 2.0 to mover tylko :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Paweł7 napisał:

Jest tu ktoś kto w ogóle sugerował się takimi dyskusjami na forum?
Czy komuś to pomogło w wyborze kamper/przyczepa?

?

Wątpię, przeważnie ludzie po prostu są ukierunkowani w jedną stronę - Kamper lub przyczepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, czyś napisał:

Bo to 2.0 to mover tylko :)

No niestety świat staje na głowie i do auta z DMC 5500kg wstawiany jest silnik 2,0...miejmy nadzieję ze to ma jakiś tam retarder ... bo inaczej w górach może być to bardzo niebezpieczny "pocisk"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misio napisał:

No niestety świat staje na głowie i do auta z DMC 5500kg wstawiany jest silnik 2,0...miejmy nadzieję ze to ma jakiś tam retarder ... bo inaczej w górach może być to bardzo niebezpieczny "pocisk"...

racja, jedną z wad dowsizingu jest  spadek "wydajności" hamowania silnikiem,  faktycznie jest to odczuwalne.

może do busów też wejdą silniki hybrydowe i problem zniknie.

w hybrydch plug-in  przy włączonej rekupuracji hamowanie (*ładowanie) silnikiem elektrycznym jest tak wydajne że praktycznie hamulca używam tylko w końcowej fazie hamowania lub w nagłych wypadkach ;)

 

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 5,5t to chyba niewielki...A nawet to zwiększyć do 6,5t nie będzie raczej problemem...

Ale to też jest powód, dlaczego ja kupowałem leciwego Hermanka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Suzu4x4 napisał:

racja, jedną z wad dowsizingu jest  spadek "wydajności" hamowania silnikiem,  faktycznie jest to odczuwalne.

może do busów też wejdą silniki hybrydowe i problem zniknie.

w hybrydch plug-in  przy włączonej rekupuracji hamowanie (*ładowanie) silnikiem elektrycznym jest tak wydajne że praktycznie hamulca używam tylko w końcowej fazie hamowania lub w nagłych wypadkach ;)

 

Są hybrydy w dostawczakach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, danielpoz napisał:

Są hybrydy w dostawczakach. 

moim zdaniem ma to sens. dwilitrowy silnik diesla + elektryczny ze 100kW i akumulatory pozwalające przejechać ze 100 km.

do tego pakiet solarów na dachu i w trakcie wakacji na południu z przemieszczaniem się co kilka dni jeździmy praktycznie za darmo :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kit napisał:

Ale to nie na kat.B ? 

To tyczyło się wspominanego wcześniej KABE i wypowiedzi:

5 godzin temu, Misio napisał:

No niestety świat staje na głowie i do auta z DMC 5500kg wstawiany jest silnik 2,0...miejmy nadzieję ze to ma jakiś tam retarder ... bo inaczej w górach może być to bardzo niebezpieczny "pocisk"...

natomiast:

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

moim zdaniem ma to sens. dwilitrowy silnik diesla + elektryczny ze 100kW i akumulatory pozwalające przejechać ze 100 km.

do tego pakiet solarów na dachu i w trakcie wakacji na południu z przemieszczaniem się co kilka dni jeździmy praktycznie za darmo :-]

To by było fajne...ale...

1) za dużo ważyło by to...nawet patrząc na 4250kg DMC

2) spore dostawczaki elektryczne mają maksymalnie 100 paro kW silniki...przy hybrydzie...pewnie będzie to z 30-50kW...więc już nie tak różowo...zarówno do jazdy jak i do "hamowania"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

racja, jedną z wad dowsizingu jest  spadek "wydajności" hamowania silnikiem,  faktycznie jest to odczuwalne.

Nawet nie musi być downsizingu. 1.8 turbobenzyna na bezpośrednim wtrysku słabo  hamuje silnikiem (raczej "nieco spowalnia"), a to pojemność "zwykła", wcale nie lepiej niż drugi 1.4 "zmniejszany".  W porównaniu z tymi dwoma stary poczciwy wolnossący 8-zaworowy 1.8 75 KM po zdjęciu nogi z gazu stawał niemal dęba. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misio napisał:

To tyczyło się wspominanego wcześniej KABE i wypowiedzi:

natomiast:

To by było fajne...ale...

1) za dużo ważyło by to...nawet patrząc na 4250kg DMC

2) spore dostawczaki elektryczne mają maksymalnie 100 paro kW silniki...przy hybrydzie...pewnie będzie to z 30-50kW...więc już nie tak różowo...zarówno do jazdy jak i do "hamowania"

 

dlaczego ? nawet te 30-50 kW spokojnie by wystarczyło do spokojnego przemieszczenia się kamperem, zresztą w hybrydzie zawsze w razie potrzeby może dołączyć się silnik spalinowy a suma mocy obu na pewno będzie wystarczająca ;)

w aucie osobowym waga hybrydy plug-in vs spalinowy to przykładowo ok 150 kg  więc biorąc pod uwagę nawet + 250kg  dla busa przy DMC 4250kg (jak by wprowadzili też dla hybryd) to i tak o 500 kg ładowności więcej niż ma obecnie większość kamperów na 3,5t. :)

z ciekawostek nowe BMW M5  ma być hybrydą plug-in

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.