Skocz do zawartości

Holownik dylemat: Ford, Citroen, Renault ??? a może inny ???


Igor

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. podepnę się pod temat który widzę jest dość mocno rozdrapywany. Przyszła pora na zmianę holownika . Tak otwarcie poszukujemy coś w granicach 23000 zł .Poszukując po rożnych portalach już mi się wszystko miesza. Moze wy macie jakieś propozycje . Przyczepa dmc 1100 kg

Co sądzicie o np Nissan Qashqai 1.5 dci 105 kM

No i przemyśl koszty eksploatacji, bo w Nissanie tanio nie będzie. Idziesz do serwisu po spinkę nadkola, 1 szt = 15pln. Ostatnie dobre Nissany to P11, K12. Teraz mówisz Nissan - myślisz Renault.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 619
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zupełnym przypadkiem bez woli własnej, przyszło mi pojeździć BMW 216d Gran Tourer.

Nie trawię vanów, ale po 800 km przejechanych przyznaję że to wygodne auto za kierownicą i obok. Z tyłu dużo miejsca na nogi ale siedziska mage krótkie. Testuje wersję dość bogato wyposażoną ( nawet ledy są z tym że z projektora a nie z dwóch źródeł jak reszta BMW) więc jest całkiem znośnie. Wady dwie. Pierwsza do naprawienia, czyli omijać szerokim łukiem ten silnik. 3 gary 116 KM i manualna szóstka. Owszem najcichszy silnik z jakim w życiu jeździłem, ale na górskich drogach często trzeba się ratować 1 biegiem bo na dwójce nie podoła. Cichy jest do tego stopnia że zapomniałem przez 20 km na autostradzie przełączyć z 5 na 6. Jak nie spojrzysz na obrotomierz to nie usłyszysz. A jak ktoś się na obrotomierzu nie wyznaje to klęska zupełna.

Drugiej wady wyeliminować się nie da. Jest brzydki jak kupa i czujesz jak ludzie z drwiną na niego patrzą. To do bólu nudny Touran jest ładniejszy.

 

Jednak gdy ktoś lubi vany, wygląd ma gdzieś i weźmie 220d z automatem to może być bardzo zadowolony, a i budę sporą pociągnie.

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby 1,5dci obracało panewy a jestem związany z renia i od 15lat

Tak samo koszty serwisowania są na normalnym poziomie a jedyne auta jakie mnie finansowo przetrenowały to super twale VW Sharan 2003r i passat b5fl.

Po 2010r to juz wszyscy robią padaczki dlatego kochajmy amerykance :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnym przypadkiem bez woli własnej, przyszło mi pojeździć BMW 216d Gran Tourer.

Nie trawię vanów, ale po 800 km przejechanych przyznaję że to wygodne auto za kierownicą i obok. Z tyłu dużo miejsca na nogi ale siedziska mage krótkie. Testuje wersję dość bogato wyposażoną ( nawet ledy są z tym że z projektora a nie z dwóch źródeł jak reszta BMW) więc jest całkiem znośnie. Wady dwie. Pierwsza do naprawienia, czyli omijać szerokim łukiem ten silnik. 3 gary 116 KM i manualna szóstka. Owszem najcichszy silnik z jakim w życiu jeździłem, ale na górskich drogach często trzeba się ratować 1 biegiem bo na dwójce nie podoła. Cichy jest do tego stopnia że zapomniałem przez 20 km na autostradzie przełączyć z 5 na 6. Jak nie spojrzysz na obrotomierz to nie usłyszysz. A jak ktoś się na obrotomierzu nie wyznaje to klęska zupełna.

Drugiej wady wyeliminować się nie da. Jest brzydki jak kupa i czujesz jak ludzie z drwiną na niego patrzą. To do bólu nudny Touran jest ładniejszy.

 

Jednak gdy ktoś lubi vany, wygląd ma gdzieś i weźmie 220d z automatem to może być bardzo zadowolony, a i budę sporą pociągnie.

Niestety, 4,3m długości? Na dziś cmax jest większy. Owszem dla 4 osób i cepy 1400 dmc max będzie ok. Dla mnie przy takiej długości powinni zakazać 6 i 7 fotela, bo traci to sens. Jakby miał 70cm więcej pewnie byłby u mnie na podium w rankingu do zakupu. Plus za gamę silników. Jak widzę go na drodze to mam wrażenie, że starego smaxa skrócili i znaczek zmienili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby 1,5dci obracało panewy a jestem związany z renia i od 15lat

Tak samo koszty serwisowania są na normalnym poziomie a jedyne auta jakie mnie finansowo przetrenowały to super twale VW Sharan 2003r i passat b5fl.

Po 2010r to juz wszyscy robią padaczki dlatego kochajmy amerykance :)

Wystarczy wpisać w Google 'panewniki 1.5dci' a czar pryśnie :niewiem:

http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/315.html

 

W 1.9 również się zdarzało.

 

Jeśli jeździsz z tym silnikiem to masz szczęście, że nie słyszałeś o problemie. Temat stary, w nowszych modelach występujący sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9dci 2,2dci owszem nagminnie sie obracały ale nie w 1,5dci

 

w 1,5dci tylko wtryski leciały

 

byc moze gdzies cos komus sporadycznie ale na forum nie zauwazyłem wzmożonego problemu.

 

w moim dci tez poprzedniemu włascicielowi sie obróciła, ale jak on teraz ma 300tys to z pół banki ma w realu takze wybaczam

 

dti niesmiertelny :)

 

ale zgodze sie 1,5dci za delikatny do przyczepy

Edytowane przez wilk435 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka aut z tym silnikiem ( 1,5dci ). I nic. Normalny serwis i po 200 - 250 tys. km auto 5 letnie do ludzi.  Natomiast w Masterze obróciło mi panewki przy 120 tys. i to był ból bo Renault nie ma w częściach zamiennych dołu silnika tylko nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowac co sie podoba i w miare pewnego żródla.

 

dzisiaj na kazdym forum znajdzie sie handlarz polecany przez forumowiczów i ci sciagnie pewne auto

 

W tym temacie nie bede ukrywac ale rozwarzał bym nad s-maxem i c4 gp z przewagą forda.

 

Espace mimo ze miałem i go uwielbiam jest epoke do tyłu

zafira grand scenic 508 carens po prostu małe

 

Z vanów miałem espace 3, grand espace 4, grand Voyagera 3, voyagera 4, kia carnival, C8,  a i tak najlepsza najszybsza i najwygodniejsa była sintra :P

Edytowane przez wilk435 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie tam masz wymagania bo ja np mimo ze mi sie lepiej jeździ diesla już nie chce.

Ale moja siostra teraz kupowała auto do 25tys to ogladalismy

antara/captiva +

Orlando -

Kyron II +

Tuscon -

Xtrail -

quaqai -

Koleos +

Yourney -

 

a kupione grand scenic 2010r :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam na c4p/c4gp 2.0 ale w DIESLU manual 150/163 KM nie dość że tańsze od Forda, jakościowo bez zarzutu i pakowne .

Szukaj tylko polskiego pochodzenia i w skrzyni manual ! Nie łaś się na sprowadzoną ponieważ w tych autach jak ktos grzebał w elektyce to bedą cuda .

Posiadam teraz auta tak jak w opisie i w wersji exclusiv  i wierz mi nie będziecie żałować.

Mieliśmy wcześniej c4p 1.8 benz+ lpg i szalu nie robiło w jeździe ale nadrabiało wlasnie wykonaniem i ładownością. 

Edytowane przez Boas43 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.