Skocz do zawartości

Holownik dylemat: Ford, Citroen, Renault ??? a może inny ???


Igor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 619
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czemu do przyczep o masie rzędu 1800 kg chcecie używać jako holownika zwykłej osobówki? Wydaje mi się, że mimo wpisu do dow. rej. 1800 kg to nie będzie zdrowe dla S-maxa, Galaxy itp.

Pewnie dlatego, że stoją pod domem i dają sobie radę. Ja rozważam Galaxy 2.0tdci biturbo 210KM 4x4 automat na następny holownik. Gdyby nie strach przed nudą w kolejnym fordzie na 5 do 7 lat to bym dalej nie szukał. W takiej konf. waży prawie 2t i chyba dałby radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inhalt, zapraszam Cie na przejazdzke moja zwykla osobowka jak to fajnie okresliles. Przyczepa 250 pionowa sciana przednia i wadze 1800. Jak czegos bedzie Ci brakowac w dynamice i stabilnosci zestawu to klekajce narody.

Ja rozumiem ze kazdy chcialby terenowke na ramie z wielkim i mocnym V8 pod maska do ciagania przyczepy ale to naprawde nie jest koniecznie i nic nie wnosi w ciąganiu.

Ta dodatkowa moc i moment to bardziej sie przydaje w jezdzie solo kiedy dynamika jazdy jest nieporownywalna do jazdy z ogonem. Wtedy tez niepogardzilbym dodatkowa moca i momentem. Wychodze jednak z zalozenia ze wole miec drugi samochod ktory obchodzi wady rodzinnego pudla i zapewnia prawdziwa radosc z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ze kazdy chcialby terenowke na ramie z wielkim i mocnym V8 pod maska do ciagania przyczepy ale to naprawde nie jest koniecznie

Ja bym chciał mieć 6.7L Cummins i żeby gwizdał turbina jak ciężarówka :]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu do przyczep o masie rzędu 1800 kg chcecie używać jako holownika zwykłej osobówki? Wydaje mi się, że mimo wpisu do dow. rej. 1800 kg to nie będzie zdrowe dla S-maxa, Galaxy itp.

Ja od niedawna mam Isuzu D-max z wpisem 3000 kg w rubryce O1. Charakterystyka silnika nie zachęca do wyścigów, ale do ciągania ciężkich przyczep jak najbardziej. Można zapytać o wymiary takiego auta i przydatność na co dzień, ale tu zdziwienie. Jest węższy o 8 cm niż Galaxy (przy parkowaniu w ciasnych miejscach w mieście to ważne), dłuższy tylko o kilkanaście cm i na wysokość spokojnie mieści się pod belką ograniczającą wjazd na parkingi podziemne centrów handlowych. Nawet mnie to zdziwiło, że nadaje się do normalnej jazdy i czuję się w nim jak w osobówce (poza charakterystyką silnika i zawieszenia, ale to mi akurat pasuje bardziej niż w osobowych autach). Spalanie w jeździe codziennej do pracy to około 9 litrów na 100 km. Dużo i nie dużo - zależy jak spojrzeć. Nie wygram rajdu o kropelce, ale Galaxy czy S-max nie spalą dużo mniej - może o litr mniej i koniec.

Zachęcam do poszerzenia listy modeli wartych wzięcia pod uwagę przy poszukiwaniach holownika do ciężkiej przyczepy.

Miło, że nagle zmieniłeś zdanie bo jak pamiętam w Twoim wątku za skarby nie chciałeś się dać namówić, przekonać na duże auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki, zróbmy burze mózgów.

Luty marzec będę musial zmienic auto. Moja astra spisuje się wyjątkowo dzielnie ale jej czas pwoli nadchodzi....

 

Czytając forum i patrząc na ulicy większość osób do holowania używa smaxa, c4 grand, kia sportage i wszelkiej maści landroverow, q7, x5 itd.

 

Nie jestem fanem wysokich aut, źle się w nich po prostu czuje. Jedynym autem tej grupy które mi się podoba stylistycznie to S-Max i C4 GP. I tutaj pojawia się dylemat.....

 

Citroen odpada że względu na skrzynie,

 

W Anglii smaxy są naprawdę drogie . 2016r 180km automat w wersji Titanium to minimum 19500 - 20000 funtów... a to jest jednak w dalszym ciągu ford..

 

Dokładając 2000-3000 można kupić A8 z 2015 roku z przebiegiem do 30k mil. Pomijając wszelkie gadżety audi ma stały napęd na 4 łapy.

 

Czy ktoś z Was ma doświadczenie z A8 i jazdy z przyczepą?

 

Koszty eksploatacji itd pominmy

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.