Skocz do zawartości

Przekroczenie DMC jakie kary?


Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Bob Duży napisał:

Czyli jakbym chciał teraz iśc na E to badania mnie mijają?az jutro zadzwonie.

Wg mnie tak. Badanie lekarskie wydawane jest dla danej grupy kategorii. Moje aktualne badanie mam wydane dla grupy kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, B+E, T. Czyli powinno być ono ważne na każdą z kategorii z tej grupy. Chcąc przykładowo zrobić teraz kat. A, wg mnie nie muszę robić kolejnego badania lekarskiego, gdyż moje obecne ważne przecież 10 lat, obejmuje też kategorię A. Badanie lekarskie przekazujemy do WK, który ma obowiązek je przechowywać w naszych aktach, więc mają do nich wgląd w razie potrzeby. 

13 minut temu, Dpong napisał:

Jak pójdziesz na E to musisz zrobić badania bo to jest dodatkowa kategoria

Tak jak napisałem, badanie lekarskie obejmuje całą grupę kategorii PJ, a nie jedną konkretną kategorię. Tak przynajmniej jest w moim orzeczeniu lekarskim, w którym lekarz stwierdza o braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami, do których wymagane jest prawo jazdy kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, B+E, T. 

Orzeczenie lekarskie wydawane jest na okres 10 lat i przez tyle przecież jest ważne. Mając ważne badanie na daną grupę kategorii, które znajduje się w aktach WK. IMO nie ma potrzeby wykonywania kolejnych badań, skoro nasze aktualne badanie jest ważne i obejmuje także kategorię o którą się staramy. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja robiłem z 4 lata temu c i c+e, teraz jak robię na a to musiałem badania powtarzać. Pytałem o to w wk to powiedzieli że do każdego pkk osobne badania
Ale c itp akurat należą do innej grupy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

No u nas badanie lekarskie masz ważne 10 lat. Może to jest odpowiedź do naszej dyskusji? Wszyscy, którzy mieli aktualne badania, które znajdowały się w aktach nie musieli robić nowych badań? Nie wiem ?

No ja chyba już się nie łapie prawko robiłem w 96r. Pewnie jest tak jak reszta pisze że co urzędnik to i inna zasada:puk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do badania lekarskiego ważnego bezterminowo to jest ważne bez terminowo dla danej kategorii , ale nie ważne dla posiadacza prawo jazdy ponieważ wydawane teraz prawo jazdy  jest ważne nie dłużej niż 15 lat i to w zależności jeszcze od posiadanej kategorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ośmielam się twierdzić, że DMC istnieje dla wielu ludzi tylko na papierze.

Sprzedający, nawet polecani na forum bardzo rzadko podają informację o MW a pytani, często popadają w konsternację, dziwiąc się po co to?

Mistrzostwem było zdziwienie (z rozbawieniem) jak zadzwoniłem do handlarza który od wielu lat "siedzi" w branży i w trakcie rozmowy, zapytałem o możliwość zwiększenia DMC. Nie mógł pojąć, po co to, zwłaszcza, że wielu pyta w drugą stronę.

 

Czasem mam wrażenie, że wiedza na temat DMC, ładowności i skutków jakie niesie brak panowania nad tą materią jest wiedzą  z pogranicza SF dla przeciętnego, ciągnącego "kemping". 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Ośmielam się twierdzić, że DMC istnieje dla wielu ludzi tylko na papierze.

Sprzedający, nawet polecani na forum bardzo rzadko podają informację o MW a pytani, często popadają w konsternację, dziwiąc się po co to?

Mistrzostwem było zdziwienie (z rozbawieniem) jak zadzwoniłem do handlarza który od wielu lat "siedzi" w branży i w trakcie rozmowy, zapytałem o możliwość zwiększenia DMC. Nie mógł pojąć, po co to, zwłaszcza, że wielu pyta w drugą stronę.

 

Czasem mam wrażenie, że wiedza na temat DMC, ładowności i skutków jakie niesie brak panowania nad tą materią jest wiedzą  z pogranicza SF dla przeciętnego, ciągnącego "kemping". 

 

niestety, diler nie może być frajerem. Sprzedajesz przyczepy nowe, przyjeżdża klient po Hobby Prestige xxx z DMC 2000 i chce kupić. Uświadamiasz go, że ani prawka nie ma ani auto się do tego nie nadaje ? czy sprzedajesz z uśmiechem kasując marżę ?  Owszem, można uświadamiać tylko wtedy klient pojedzie do konkurencji, gdzie sprzedawca powie, że nikt na to nie patrzy itd. W pracy w miesiącu trafiam przynajmniej 3-4 klientów z rynku karawaningowego, których wiedza  na temat przepisów, MW,MR,DMC, KatB, B96, Viatoll itd jest na poziomie grupy młodszej w przedszkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki się za nas policja i ITD nie weźmie to tak będzie. Jak patrzę jaki jest ostatnio boom na karawaning to myśle że jest to kwestia niedalekiej przyszłości. 

Te służby po prostu jeszcze się nie zorientowały ile pieniędzy leży na ziemi i wystarczy się tylko po nie schylic. 

Sprawdzic prawo jazdy, DRy, ostatecznie zważyć.

I mandacik gotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co to za kary... ostatnio czytałem o jakimś busiarzu, nie pamiętam tylko był przeładowany o 5T czy ważył 5T, ale pare stówek mandatu i zawołanie drugiego auta żeby przeładować, co to za konsekwencje? Przy czymś takim opłaca im się ryzykować. 
 

a przeładowanie o paredziesiąt kg przy budzie? Nawet się tym nie zajmą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacekzoo napisał:

Tylko co to za kary... ostatnio czytałem o jakimś busiarzu, nie pamiętam tylko był przeładowany o 5T czy ważył 5T, ale pare stówek mandatu i zawołanie drugiego auta żeby przeładować, co to za konsekwencje? Przy czymś takim opłaca im się ryzykować. 
 

a przeładowanie o paredziesiąt kg przy budzie? Nawet się tym nie zajmą

Ale brakiem uprawnień czy niespełnianiem 1,33 mogą się już zająć. To jest szybkie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vrs napisał:

Ale brakiem uprawnień czy niespełnianiem 1,33 mogą się już zająć. To jest szybkie. 

Tylko jakie kary są za niespełnienie 1.33? Natomiast brak uprawnień - sprawa prosta, cyk i jest dla kogoś 500+ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Taka sytuacja:
- samochód VW Sharan w dowodzie rej. masa własna (poz. G) = 1740 kg, poz. O1 = 2000 kg, O2 = 700 kg.
- przeczepa kempingowa Niewiadów N123NT masa własna około 700 kg, DMC 750 kg

Czy taka załadowana przyczepa może ważyć więcej niż 750 kg? Dzwoniłem do pewnego sprzedawcy i twierdzi on, że na drodze ważą całość i ważne jest jedynie aby całość nie przekroczyła 3,5t. Czy to prawda?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.