Jump to content
grzesiuzak

Przekroczenie DMC jakie kary?

Recommended Posts

grzesiuzak

Mam mały problem. Mój holownik ma DMC dla ciągniętej przyczepy 1000 kg, jaka jest kara gdy przekroczę DMC o 100kg lub 200kg, jeśli był gdzieś temacik, to proszę o przekierowanie. Mam Fiata Doblo 1.3 90km z 2011r. Zdaję sobie sprawę że nie można bo bezpieczeństwo itp, aczkolwiek pod względem hamowania nie ma problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mcmaly

jeśli przekroczysz DMC w papierach to odpięcie przyczepy z haka i przyjazd odpowiednim holownikiem

 

jeśli w papierach bedzie ok to za przekroczenie wagi o 200kg do banku po kredyt iść nie trzeba (w PL)

Edited by mcmaly (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Brak ubezpieczenia w razie kolizji. Po sprawdzeniu danych z DR to Ty zapłacisz za szkody wyrządzone innym. Na drodze w przypadku kontroli skończy się lawetą i zakazem dalszej jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grzesiuzak

Jest na to jakiś taryfikator? Przekraczam tylko DMC przyczepy, DMC zespołu pojazdów jest w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

Jest na to jakiś taryfikator? 

Tak! Jak zniszczysz nową s-klasę w dobrej wersji to masz ponad pół miliona do spłacenia, jak zabijesz dziecko to z 8 lat pierdla i dożywotnią rentę. Daj Bóg dobrych prawników aby dali jak najwięcej!

Czy to nie jest wystarczający powód aby ruszyć głową?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mcmaly

Jest na to jakiś taryfikator? Przekraczam tylko DMC przyczepy, DMC zespołu pojazdów jest w porządku.

ale przekraczasz w dowodzie?

czy na wadze?

 

jesli w dowodzie to tak jak wczesniej pisalismy, w przypadku kontroli nie pojedziesz dalej, w wypadku bulisz za szkody

 

jesli na wadze to:

500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;

2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o 50%;

5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona więcej niż o 50%.

 

a jak zważyc:

Istnieje tolerancja wynikająca z Zarządzenia nr 3/2006 Głównego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie postępowania Inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie kontroli parametrów pojazdów poruszających się po drogach publicznych i pobierania kar pieniężnych. Ze wskazania wagi należy odjąć 200kg, a następnie odjąć 2%. Należy podkreślić, iż tolerancja ta wynika z możliwości wystąpienia błędów w pomiarze.

 

 

 

 

 

niby 100-200kg to nie dużo, wydłuży drogę hamowania o kilka metrów, sęk w tym że czasem własnie tyle może brakować....

Edited by mcmaly (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Pytanie całkiem z  :pupa:   nie wolno tak i już. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Witam.

Ale... ale... Co znaczy, że DMC zespołu jest w porządku ? Masz w DR dwie wartości jak we francuskich pojazdach?

Czy chodzi Ci, że mieścisz się w 3,5t.?

 

Jeśli to ostatnie miałeś na myśli to TOMek odpowiedział najdosadniej jak można, a pozostali koledzu uprzedzili Cię skutkach prawnych i o całkiem możliwych konsekwencjach finansowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grzesiuzak

Chodzi mi o to że ciągnąc przyczepę cięższą o 100-200 kg mieszczę się w DMC całości 
Masa własna 1300 kg
Ładowność 700 kg
Masa przyczepy 1000 kg
Całkowita masa zespołu pojazdów 3020 kg

Wychodzi na to że gdy nie będę miał w pełni załadowanego samochodu i będę mieścił się w 3020 to nie powinienem mieć problemów np. z hamowaniem. Tylko zapytałem jakie są konsekwencje czyli mandaty. Niektórzy z was tu piszą jakbym chciał jechać fiatem 125p. z zaczepionym 2 tonowym Tabbertem, może nie dokładnie napisałem, zamierzałem pociągnąć ciężą przyczepkę holownikiem nie obciążonym na odcinku 100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mcmaly

tak sobie nie można wybierać.

lżejsze auto z ciężką przyczepą hamuje gorzej niż ciężkie z ciężką (lub nawet lekką)

 

dmc przyczepy (F2) nie moze przekroczyc O1 z dowodu auta (w pewnych warunkach musi być nawet mniejsze)

 

 

 

 

 

a 2 tony da sie i maluchem pociągnąć:

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Grzesiek, przekroczenie O1 auta wartoscia F2 z DR przyczepy masz opisane wyzej.

Ponosisz pelna odpowiedzialnosc w przypadku kontroli od mandatu po zakaz dalszej jazdy.

W przypadku jakiegokolwiek "W" poza powyzszym ponosisz pelna odpowiedzialnosc finansowa na mieniu i zdrowiu poszkodowanych wlacznie ze swoimi ewentualnymi pasazerami.

Tak jechac nie wolno. W skarjnym przypadku mysle choc pewien nie jestem moze tez byc orzeczona utrata prawa jazdy.

Jezeli ma to byc tylko jednorazowy przejazd na tak krotkim odcinku, to polecam popytac w srod znajomych o auto ktore moze ta cepcke pociagnac i dogadac sie z kokega na transport lub jak jest taka opcja na pozyczenia auta.

W zasadzie dalej chyba nie ma co dywagowac bo nikt nie napisze ze mozesz pojechac jak ... . Tak jechac Ci nie wolno!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Witam!
Ręce opadają. :pad:
Generalnie, to ten temat powinien się skończyć już po dwóch, trzech postach, gdyby jego założyciel zadał pytanie precyzyjnie.
Ja np. dalej nie wiem, jaką DMC ma przyczepa. :hmm:
1000, 1100, a może 1200???
Co do danych holownika, też nie jestem do końca przekonany, zwłaszcza że dla Fiata Doblo 1.3, podaje się zgoła odmienne parametry (mas holownika i mas ciągniętych przyczep).
http://forum.karawaning.pl/topic/10-troche-o-holownikach-czyli-czym-ciągamy-swoje-przyczepki/?p=55142
http://fiat.dwuslad.pl/fiat-doblo/fiat-doblo-dynamic-kombi-an-5d-maxi-90-km-1-3-diesel-manualna-5
Mimo tylu postów, nie doszukałem się konkretów. Pojawił się co prawda post, z którego można domniemywać, że:
dla holownika "G" może wynosić 1300 kg, a "F1" = 2000 kg (prawdopodobnie!) i "F3" = 3020 kg, ale to wszystko domysły.
Pytanie powinno jasno i wyraźnie zawierać dane z DR samochodu i przyczepy.
Chodzi o rubryki: F1, F2, F3, G, O1 (holownik) i F2 ew. G (przyczepa).

 

Co np. ma oznaczać zdanie:
"Chodzi mi o to że ciągnąc przyczepę cięższą o 100-200 kg mieszczę się w DMC całości"?
Czy oznacza ono, że chcesz pociągnąć przyczepę, która ma w DR dla F2 = 1300 kg?
A może chcesz pociągnąć przyczepkę, która ma w DR dla F2 = 1000 kg, ale masz zamiar dołożyć bagaż ok. 100 - 200 kg
W ogóle, to jak rozumieć zakres 100 - 200 kg?  To w końcu 100, czy 200? Taka rozbieżność wskazuje na bagaż, :hmm:  bo DMC jest przecież ściśle określone.
To tyle, odnośnie pytań, bo odpowiedzi zostały już udzielone.
IMHO

Share this post


Link to post
Share on other sites
grzesiuzak

Rozumiem rozumiem, nawet poproszę o usunięcie przez admina postów . Ta odpowiedzialność za skutki wypadku zbyt duża, dzięki za zobrazowanie. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
visitor1967

 

a 2 tony da sie i maluchem pociągnąć:

ale ta przyczepa chyba pusta była ? :tuk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Krostofer, wszystko bylo napisane.

Kolega ma O1 = 1000kg.

Chce przeciagnac cepke o DMC 1100-1200kg.

I juz. A to ze miesci sie w DMC to znaczy ze O1 ma 1000kg ale F3-F2= 1300 ( tak jak w wiekszosci aut francuskich, ma w DR F2+O1 rozne od F3).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...