Skocz do zawartości

Przekroczenie DMC jakie kary?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, Czarek236 napisał:

Witaj,przeważnie dopuszczalny nacisk na hak masz opis przy tabliczce znamionowej ,która to powinna znajdować się na konstrukcji  nośnej haka,

Pozdrawiam Caarek

Prawda jest trochę inna. Nacisk zaczepu na kulę haka, podawany jest w czterech miejscach, a jeszcze jedna (piąta) wartość, którą należałoby stosować, wynika już z indywidualnych odczuć podczas holowania przyczepy, oczywiście w kontekście do wartości obowiązującej.
A zatem:
1) max dopuszczalna wartość nacisku dla zamontowanego zaczepu (informacja na zaczepie)
2) max dopuszczalna wartość nacisku dla zamontowanego haka (tabliczka znamionowa haka)
3) max dopuszczalna wartość nacisku dla zamontowanego urządzenia najazdowego (informacja wytłoczona na UN)
4) max dopuszczalna wartość nacisku dla dyszla przyczepy (tabliczka znamionowa przyczepy)

Obowiązuje  najniższa wartość z w/w i jest ona jednocześnie dla danego zestawu wartością maksymalną nacisku.
Aby jazda była jak najbardziej bezpieczna, w miarę możliwości należy zbliżać się z naciskiem do tej max wartości, choć czasem bywa, że nacisk mniejszy o kilka kg nie daje zauważalnych różnic w zachowaniu się zestawu. Ta piąta i ustalona w danym przypadku wartość jest tą, której należy pilnować.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2019 o 09:13, bladys napisał:

Co się dzieje w przypadku przekroczenia wagi przyczepki np  do 1800kg? (nadal zachowana proporcja wagi cepki do pojazdu 1,33)

Mandat od 100 do 500zł bez punktów i rozładunek nadwagi.Dotyczy to każdego pojazdu,przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnijcie mi, czy dobrze pamiętam, że od Klagenfurtu do granicy z IT w Tarvisio (w te i nazad oczywiście) jest punkt gdzie mogą ważyć??

Wydaje mi się, że ostatnio chyba właśnie przejeżdżałem przez wagę między Villach a Klagenfurtem, ale może mi się cosik porybcyło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kristofer napisał:

Prawda jest trochę inna. Nacisk zaczepu na kulę haka, podawany jest w czterech miejscach, a jeszcze jedna (piąta) wartość, którą należałoby stosować, wynika już z indywidualnych odczuć podczas holowania przyczepy, oczywiście w kontekście do wartości obowiązującej.
A zatem:
1) max dopuszczalna wartość nacisku dla zamontowanego zaczepu (informacja na zaczepie)
2) max dopuszczalna wartość nacisku dla zamontowanego haka (tabliczka znamionowa haka)
3) max dopuszczalna wartość nacisku dla zamontowanego urządzenia najazdowego (informacja wytłoczona na UN)
4) max dopuszczalna wartość nacisku dla dyszla przyczepy (tabliczka znamionowa przyczepy)

Obowiązuje  najniższa wartość z w/w i jest ona jednocześnie dla danego zestawu wartością maksymalną nacisku.
Aby jazda była jak najbardziej bezpieczna, w miarę możliwości należy zbliżać się z naciskiem do tej max wartości, choć czasem bywa, że nacisk mniejszy o kilka kg nie daje zauważalnych różnic w zachowaniu się zestawu. Ta piąta i ustalona w danym przypadku wartość jest tą, której należy pilnować.
 

dodał bym do tego jeszcze - wyciąg z homologacji samochodu - tam też często jest podawane maksymalne dopuszczalne obciążenie pionowe na urządzeniu sprzęgającym i niestety jest ono często niższe niż to na zaczepie/haku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każde 100 kilogramów nadwagi jest 100zł mandatu, miałem ostatnio przeładowana przyczepę towarową o 80kg i dostałem 100zł, pytam się policjanta jak to jest z tymi mandatami i odpowiedział mi że za każde 100kg jest 100zł jeżeli by była mocno przeładowana i zagrażało by to bezpieczeństwu to zakaz jazdy, jeżeli przekracza o 10% to raczej puszczają, jak więcej koniec jazdy. Pytałem go również o przelicznik 1,33 to się śmiał i powiedział że jest to stary przepis który ich nie interesuje, jego obchodzi tylko to co w dowodzie tak zrobił producent pojazd dostał homologacje i tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Witajcie,

A co w przypadku jak DMC auta i przyczepy przekracza 3,5t o 50kg.

Na wadze poniżej 3,5t. Tylko w papierach lekka nadwyżka. 

Reszta parametrów mieści się w normach?9

Jakie kary grożą?

 

 

Kara za brak viaTOLL, kara za brak uprawnień + możliwy zakaz prowadzenia pojazdów na określony czas przez sąd, regres z OC w przypadku szkody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Ciach napisał:

Witajcie,

A co w przypadku jak DMC auta i przyczepy przekracza 3,5t o 50kg.

Na wadze poniżej 3,5t. Tylko w papierach lekka nadwyżka. 

Reszta parametrów mieści się w normach?9

Jakie kary grożą?

 

 

Już lepiej być przeładowanym a w papierach żeby się zgadzało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.