Skocz do zawartości

Przekroczenie DMC jakie kary?


Rekomendowane odpowiedzi

likwidowałeś szkodę z przyczepą ?

ciekaw jestem czy faktycznie chcieli DR przyczepy  :hmm:

 

co innego jak na miejscu jest  :miga:

 

nie likwidowałem, ja jestem na szczęście od czego innego :) ja sprzedaje polisy tak, aby później likwidacja nie miała się do czego doczepić i klient był zadowolony :)

 

z likwidacją mam do czynienia często (współpraca, wymiana informacji), ale to szkody majątkowe a nie komunikacyjne.

 

Jeżeli w oświadczeniu sprawcy, czy też w trakcie rozmowy z poszkodowanym będzie zapisane, że któreś auto miało podpiętą przyczepę to na 100% będą chcieli zobaczyć DR - ze względu na to, że może akurat ktoś nie miał uprawnień bo przekraczał 3500kg albo może przeglądu nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeżeli w oświadczeniu sprawcy, czy też w trakcie rozmowy z poszkodowanym będzie zapisane, że któreś auto miało podpiętą przyczepę to na 100% będą chcieli zobaczyć DR - ze względu na to, że może akurat ktoś nie miał uprawnień bo przekraczał 3500kg albo może przeglądu nie było...

 

ano właśnie, jak będzie ;)

ostatnio likwidowałem niedużą szkodę z OC, wysłałem fotki z telefonu - DR, oświadczenia i uszkodzeń

po tygodniu miałem kase na koncie 

 

nawet PJ mojego nie widzieli  :hmm:

 

oczywiście w przypadku poważniejszej szkody pojawi się  :miga:  i już będzie pozamiatane, ale to też nie jest takie oczywiste że nie wypłacą OC

 

kiedyś dużo się pisało o wypinanych hakach, miałem dwa razy szkodę z hakiem i jakoś nikt nie pytał "czemu nie był wypięty"

 

dlatego pytałem o praktykę, a nie teorię  :skromny:

 

co w przypadku gdy cięższa przyczepa nie miała żadnego wpływy na zdarzenie ? jaka jest podstawa odmowy OC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wrócę do tematu. Bo się troche pogubiłem w ilościach danych. 

Cepka 1600dmc samochód 2500dmc 
Prawo jazdy kategoria B+E 
Viatoll
 

Co się dzieje w przypadku przekroczenia wagi przyczepki np  do 1800kg? (nadal zachowana proporcja wagi cepki do pojazdu 1,33)

Edytowane przez bladys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandat, bliżej nieokreślonej wysokości bo nikt tu się nie pochwalił, ale spodziewałbym się wyższego jak niższego. Nakaz przerzucenia nadbagażu do auta jeżeli jego dmc na to pozwala a jak nie to albo każą wołać inne auto albo do śmieci nadbagaż, ale raczej skłaniałbym się do pierwszej opcji. 

Za granicą nie obchodzi ich 1,33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tutaj: https://forum.karawaning.pl/topic/23027-dmc-przyczepy-pomocy/page/2/?tab=comments#comment-507670

Wykorzystaj na maxa DMC holownika, przekraczanie DMC czy to auta czy przyczepki to niepotrzebne kuszenie losu.

W najlepszym przypadku uda Ci się przejechać gdy Cię nie zważą. A jak już zważą - mogą nie puścić dalej i kazać przepakować jeśli masz luz w holowniku ew pozbyć się nadmiernego balastu + mandat.

No i pytanie jak się zachowa ubezpieczyciel w przypadku, gdybyś spowodował kolizję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się już boję, co to ze mną będzie w tym roku. Względem zeszłego sezonu doszły:

- mover,

- aku,

- solar,

- zapas,

- znacznie cięższe zadaszenie,

- grill...

Moje obniżone DMC i tak musi zostać przywrócone, ale nie zdążyłem tego zrobić przed sezonem i muszę jakoś podjąć ryzyko w tym roku.

Obawiam się, że nawet to podniesione DMC - z 1.100 do 1.200 - będzie obecnie przekroczone, choć 1.200 może przekroczę w granicach 5%, ale 1.100 już na pewno więcej.

Cały czas się zastanawiam, czy jechać na wagę wyjeżdżając już spakowanym, czy nie spieprzę sobie tym urlopu;-)

Co ciekawe - w moim przypadku przekroczenie DMC powyżej obecnego 1.100 do pierwotnego 1.200 oczywiście nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, no ale papier jest papier i to co tam wbite jest święte i nikogo nie będzie obchodzić, że przecież DMC zostało obniżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Zulos napisał:

Ja się już boję, co to ze mną będzie w tym roku. Względem zeszłego sezonu doszły:

- mover,

- aku,

- solar,

- zapas,

- znacznie cięższe zadaszenie,

- grill...

Moje obniżone DMC i tak musi zostać przywrócone, ale nie zdążyłem tego zrobić przed sezonem i muszę jakoś podjąć ryzyko w tym roku.

Obawiam się, że nawet to podniesione DMC - z 1.100 do 1.200 - będzie obecnie przekroczone, choć 1.200 może przekroczę w granicach 5%, ale 1.100 już na pewno więcej.

Cały czas się zastanawiam, czy jechać na wagę wyjeżdżając już spakowanym, czy nie spieprzę sobie tym urlopu;-)

Co ciekawe - w moim przypadku przekroczenie DMC powyżej obecnego 1.100 do pierwotnego 1.200 oczywiście nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo, no ale papier jest papier i to co tam wbite jest święte i nikogo nie będzie obchodzić, że przecież DMC zostało obniżone.

to zależy gdzie chcesz jechać ;)

ważenia są w Austrii i Niemczech, pozostałe kraje raczej nie interesują się karawaningiem

nie widziałem w PL żeby ITD zatrzymała kampera czy przyczepę, a trochę km robię i np często miałem stały pkt w Miąsowej 

 

zresztą nie wiem jak to funkcjonuje za granicą, ale zestaw nie jest tak łatwo wyłapać na wadze preselekcyjnej (montowałem taką wagę)

waga mierzy nacisk osi, w naszym przypadku nie ma raczej przekroczenia, co innego ciężarówki gdzie ładuje się na max i nawet jeśli DMC nie przekroczona

to źle rozłożony ładunek może spowodować większy niż dopuszczalny nacisk osi i jest to w miarę łatwe do wyłapania 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Austrii już byłem 2 x na wadze - jest tak, jak potwierdza większość z nas chyba. Wjechałem na wagę, a że nie przekraczam zestawem 3,5 t (na pewno do tej pory mieściłem się też w "niemieckich" 2,8 t), to pies z kulawą nogą się mną nie zainteresował i jechałem dalej.

Ale zdarzają się ponoć w sezonie wakacyjnym kontrole - choć na razie głównie w Niemczech zdaje się - nakierowane na karawaning, podczas których sprawdzają konkretnie masę holownika, cepki osobno, nacisk na hak i papiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.