Skocz do zawartości

Przekroczenie DMC jakie kary?


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, czyś napisał(a):

O posiadaniu adekwatnych uprawnień decyduje raczej rodzaj pojazdu/zespołu i DMC, a nie masy rzeczywiste.

To oczywiste ale jednocześnie chore. Chcąc przewieżć, przyczepą o MW 700kg a DMC 3000kg, ładunek 300kg trzeba mieć samochód o DMC min. 3000kg, który na haku ma min. 3000 kg i do tego B+E + etoll.

Rozsądek podpowiada, że samochód o MW 2000kg, z hakiem 1000 kg i PJ kat. B powinien w zupełności wystarczyć. Niestety tak nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Niby tak. Ale np. wystarczy ciągnięcie np. zupełnie pustej dwuosiowej podłodziówki 8 m długiej, 2,55 szerokiej i ważącej (MW) raptem 530 kg (mimo DMC 2000 czy nawet 2700 kg bo do tylu ma homologację i da się podnieść dane w DR - masywne bydlę) i masz już inną rzeczywistość. Nie wiem, czy każdego posiadacza kat. B bym tak z czystym sumieniem puścił "na żywioł", bo każdemu byłoby wolno, w zasadzie czymkolwiek, choćby byle punciakiem czy polo 1.2 (jako cepa hamowana na pusto mieściłaby się w masach). Takiego niby "pustaka" za busem już się czuje, i trochę rzeba być objeżdżonym z ogonami, choćby żeby pokonać ciasne rondo czy byle skręt na byle skrzyżowaniu, nie "zawijając" przy tym zestawem wszystkiego, po obu stronach, w tym np. pieszych oczekujących przed przejściem. Zresztą, przeważnie byle laweta (pusta) samochodowa by styknęła, żeby pokonać co najmniej 2/3 posiadaczy kat. B, który kozacko by się za to wzięli na zasadzie "my ze szwagrem nie takie rzeczy".    

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, czyś napisał(a):

Niby tak. Ale np. wystarczy ciągnięcie np. zupełnie pustej dwuosiowej podłodziówki 8 m długiej, 2,55 szerokiej i ważącej (MW) raptem 530 kg (mimo DMC 2000 czy nawet 2700 kg bo do tylu ma homologację i da się podnieść dane w DR - masywne bydlę) i masz już inną rzeczywistość. Nie wiem, czy każdego posiadacza kat. B bym tak z czystym sumieniem puścił "na żywioł", bo każdemu byłoby wolno, w zasadzie czymkolwiek, choćby byle punciakiem czy polo 1.2 (jako cepa hamowana na pusto mieściłaby się w masach). Takiego niby "pustaka" za busem już się czuje, i trochę rzeba być objeżdżonym z ogonami, choćby żeby pokonać ciasne rondo czy byle skręt na byle skrzyżowaniu, nie "zawijając" przy tym zestawem wszystkiego, po obu stronach, w tym np. pieszych oczekujących przed przejściem. Zresztą, przeważnie byle laweta (pusta) samochodowa by styknęła, żeby pokonać co najmniej 2/3 posiadaczy kat. B, który kozacko by się za to wzięli na zasadzie "my ze szwagrem nie takie rzeczy".    

No dobrze. Zostawmy kierowców z kat. B. Mam B+E i DMC na haku 2000 kg. Pustej podłodziówki 2700 DMC ciągnąć już nie mogę. Jak dla mnie to jest chore. O bezpieczeństwie będzie tu decydować raczej MW przyczepy a nie jej DMC. No cóż taki mamy klimat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, czyś napisał(a):

Wszędzie w UE tak jest. I w Konwencji wiedeńskiej od kilkudziesięciu lat też 

Co nie zmienia faktu, że to jest chore i nielogiczne 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że przydałby się przepis pi razy oko w takim brzmieniu: 

W ramach uprawnień do prowadzenia pojazdów kat. B+E,  dopuszcza się holowanie pojazdem, do którego prowadzenia wymagane jest posiadanie kat. B, przyczepy spełniającej łącznie wszystkie poniżse warunki:

a) przyczepa wyposażona jest w hamulec

b) dopuszczalna masa całkowita przyczpy nie przekracza 3500kg;

c) masa rzeczywista przyczepy złączonej z pojazdem holującym nie przekracza dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy hamowanej określonej dla pojazdu holującego;

d) masa rzeczywista przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu holującego

Prawo ma jednak to do siebie, że wprowadza pewną "urawniłowkę" i kryteria możliwe do zweryfikowania w warunkch kontroli w ruchu drogowym. Co w papierze to w papierze, i bez specjalistycznego sprzętu widać czy wolno, czy nie. Patrol bez wagi mógłby wszystkim nagwizdać.

I jakkolwiek dzisiejsze przepisy dot uprwień do holowania i mas pojazdów w zestawie uważane są za z lekka zawiłe, to byłyby jeszcze bardziej pogmatwane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.