Skocz do zawartości

Dacia Duster


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

Projektnci Łady odjechali... Ale do tylnego rzędu trzeba się będzie rzucać szczupakiem (normalnie chyba nie da rady wsiąść), a wsiadając do przodu, gwarantowane bolesne obicie zada/pleców (zależnie od wzrostu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 976
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No i zaczyna się nowa era. Wczoraj odebrane :D:winner: Czas oczekiwania 130 dni...

20210127_105532.thumb.jpg.49d3d5f3d5a57c4341e8764588190bbd.jpg20210127_105539.thumb.jpg.85839bd3360971db382be7f299b5e8ef.jpg20210127_105459.thumb.jpg.af56fdda7ff35a4ba4d06d3bad63c391.jpg

 

Dane z DR -  benzyna 150KM, 250Nm 4WD:

F1 - 1849

F3 - 3349

G - 1365

O1 - 1500 / z 1,33 - 1390,2

O2 - 705  ( ciekawe jak oni to wyliczyli :) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BUMERANG napisał:

No i zaczyna się nowa era. Wczoraj odebrane :D:winner: Czas oczekiwania 130 dni...

Gratulacje, niech dobrze służy, ale długo jakoś czekałeś, myślałem ze w jak w Dacii nie ma miliona konfiguracji to to szybciej idzie. No i podziel się wrażeniami jak z budą pojeździsz.

 

5 godzin temu, BUMERANG napisał:

O2 - 705  ( ciekawe jak oni to wyliczyli :) )

 To jest gdzieś w przepisach i jakos 50% z MW auta z kierowcą doliczonym chyba, no i max wiadomo 750kg moze byc. Czyli w praktyce lżejsze auta nie łapią się na to maksimum 750kg i mają mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2020 o 14:57, BUMERANG napisał:

Tu się zaczyna wyższa matematyka ponieważ dla każdej z wersji jest inaczej. W napędach 4x4 jest już nieźle. Dla przykładu TCe150 4x4 ( dane z katalogu więc rzeczywistość może być inna ;)?

MMC zestawu - 3345 kg

MW - 1470 kg ( max. bo są widełki w zależności od wersji )

DMC - 1845 kg

Więc 3345 - 1845 = 1500 kg.  A z współczynnikiem 1,33 = 1387 kg jak dobrze policzyłem.

Dla tej samej wersji 4x2 to już tylko całe 900 kg :puk:

Oczywiście w punkcie O1 jak byk będzie stało 1500

czyli jednak masa własna jest niższa niż kiedyś myśleliśmy

5 godzin temu, BUMERANG napisał:

No i zaczyna się nowa era. Wczoraj odebrane :D:winner: Czas oczekiwania 130 dni...

Dane z DR -  benzyna 150KM, 250Nm 4WD:

F1 - 1849

F3 - 3349

G - 1365

O1 - 1500 / z 1,33 - 1390,2

O2 - 705  ( ciekawe jak oni to wyliczyli :) )

 

a z jaką budą będziesz jeździł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Gratulacje i szerokości życzę.

Widać dodatki hak, chlapacze, owiewka już zamontowane.

Jakie DMC przyczepy będzie zapinane do Dusterka.

Tylko napędy 4x4 mają DMC 1500, jedna ośka ma dużo mniejsze.

Powyżej 1300 DMC do swojego miałbym obawy pociągnąć na dłuższą mete, szkoda silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, golob napisał:

ale długo jakoś czekałeś, myślałem ze w jak w Dacii nie ma miliona konfiguracji to to szybciej idzie.

Jedna fabryka w Rumuni ( robi wszystkie modele ) na całą Europę środkowo-zachodnią :niewiem: A Niemiachy rwą jak ciepłe bułki. Druga fabryka w Turcji tłucze jedynkę do ruskich i gdzieś na wschód. W nowym konfiguratorze od tego roku jest jeszcze mniej opcji. Pewnie, żeby skrócić kolejkę :hmm:

17 godzin temu, wokk napisał:

czyli jednak masa własna jest niższa niż kiedyś myśleliśmy

Te 1470 kg. to pewnie max. dla diesla.

16 godzin temu, filipert napisał:

ładny kolor

Z tym kolorem to ciekawa sprawa. Wszystkim się podoba ale nikt go nie zamawia. W małopolsce to chyba jedyny taki :D Nigdy nie widziałem.

13 godzin temu, rumpel napisał:

Ładna ? , no i fajnie że z napędem 4x4. Szerokich dróg, bezawaryjnych lat eksploatacji.  

Napęd na "cztery buty" zdecydował, że to jednak będzie Dacia. Miało być zupełnie coś innego. Z tą bezawaryjnością trochę się boję. Tylko co teraz się nie psuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DARDUS napisał:

Jakie DMC przyczepy będzie zapinane do Dusterka.

Tylko napędy 4x4 mają DMC 1500, jedna ośka ma dużo mniejsze.

Powyżej 1300 DMC do swojego miałbym obawy pociągnąć na dłuższą mete, szkoda silnika.

Przyczepa zostaje ta sama czyli waga piórkowa. DMC 850 kg. Właściwie MW też 850 :D:P

W papierach wszystkie Dustery mają wpisane homologacyjne 1500. Nawet 1,0 :puk:  A po przeliczeniu 1,33 zostaje grubo poniżej tony...

A pro po różnic między 4x4, a ośką, to  w instrukcji przeczytałem, że z napędem na jedną oś nie należy jeździć w terenie :lol:

A tu potwierdzenie wcześniejszych wątpliwości. Można ruszać z dwójki ( chyba :D )

20210128_131813.thumb.jpg.605825ad974d8cf7546c9bb2e480aaef.jpg

Dzięki wszystkim za dobre słowo i do zobaczenia na szlaku :przyczepa::pub::banan:

W razie pytań pisać śmiało. Tylko może za parę dni bo na razie nic nie wiem jeszcze :bzik:

I jeszcze na koniec mały quiz.

Ile kosztuje ubezpieczenie nowego Dustera w pakiecie ? Dodam, że zbaraniałem jak usłyszałem :>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie we wszystkich wersjach ze skrzynią 6-cio biegową można i zalecane jest ruszanie z dwójki w normalnych warunkach. Jedynka jak zapewne już zauważyłeś jest bardzo krótka i pełni funkcję "reduktora" do jazdy w terenie lub przydaje się do ruszania pod sporą górkę. Z mojego doświadczenia (1.6 benz 4x4 i 1.5 dCi 4x4) - w 95% przypadków ruszanie z dwójki jest zupełnie bezproblemowe (bez ciężkiej przyczepy > ok. 700kg, z ciężką nie miałem okazji sprawdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.