Skocz do zawartości

Dacia Duster


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 976
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

16 godzin temu, Commander napisał:

Czy ten 1.5 jest Mercedesa, czy Mercedes wziął od Renault?

Jeżeli pytasz o TB TCe to pojemność jest 1,33 :)  Powstał na bazie TCe 1,2.  1,5 to diesel dCi - stara konstrukcja z Meganek. Chociaż o ile wiem mocno zmodernizowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BUMERANG napisał:

Jeżeli pytasz o TB TCe to pojemność jest 1,33 :)  Powstał na bazie TCe 1,2.  1,5 to diesel dCi - stara konstrukcja z Meganek. Chociaż o ile wiem mocno zmodernizowana.

Tak. O TB pytałem. Myślałem że to 1.5.

Właśnie stryjek ma 1.2 w Megane i jest bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, czyś napisał:

Jak skończy się na 1,3TCe z 4x4, to nie będzie ci miał co gul skakać

Jest TCe 160 KM i 270 Nm. Może i nawet z lepszymi parametrami. Jeżeli będzie proporcjonalnie lekki do Dustera to powinien śmigać. Ale diesel musi być już lepszy od 115 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, BUMERANG napisał:

Jest TCe 160 KM i 270 Nm. Może i nawet z lepszymi parametrami. Jeżeli będzie proporcjonalnie lekki do Dustera to powinien śmigać. Ale diesel musi być już lepszy od 115 dCi.

Diesla to może wcale nie być (no chyba ze ten istniejący w Dusterze 1.5dci) za to jakaś hybryda może być z tym silnikiem 1.3.

Z tym samym silnikiem 1.3 Mercedes robi hybrydę w A250E i B250E 218KM, moment 450Nm. do 100 km/h 6,6 s, max 235 km/h.

Pewnie tak mocnej hybrydy Dacia nie zrobi jak mercedes bo to jej nie potrzebne, ale jakaś jest nie unikniona.

Choć samo renault na razie hybrydy ma w oparciu o inny prosty wolnossący silnik 1.6 mający 90KM a w parze z elektrykiem dający 140-160KM (Clio, Captur, Megane) więc nie wiem czy nie uzyją tego, pewnie to technologicznie taniej niż bazowanie na silniku 1.3.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wokk napisał:

 

Wyciagnalem te wartosci z poprzednich stron, zeby latwiej sie dyskutowalo. Widac, ze wersja 4x4 masy ma calkiem OK wiec tu nie ma problemu.

 

Pytanie do kolegi Dardus: jak w Twojej ocenie diesel znosi krotkie, miejskie odcinki? czy nie ma problemu z niedogrzaniem silnika?

Jak to mówią, co się nadaje do wszystkiego to przeważnie jest do niczego.

Tak na serio, dla mnie osobiście Duster świetnie spełnia rolę jako dupo wóz do jazdy w koło komina, do pracy, karawaningu a także i lekkim offroadzie jak mam na to ochotę. Nie wspominając o jego gabarytach i właściwościach jezdnych.  Większa ,,kolumbryna'' jest dla mnie zbędna i zaznaczam jest to tylko moja subiektywna opinia.

Silnik 1.5 Blue dCi 115 KM a 1.5 dCi 110 KM mają mają wspólny ze sobą tylko słupek. W nowej generacji całkowicie zmienili osprzęt silnika i nic nie jest tak samo jak w poprzedniku, o normach nie będę wspominał. Dostał nawet intercooler wodny, podgrzewacz oleju silnikowego, paliwa i co go tam jeszcze wie, tak że pod maską jest już grubo.

Optymalną temperaturę silnika i oleju silnikowego, praktycznie osiąga równocześnie w przeciągu kilku minut jazdy, co wskazuje poniższa fotka. Max temperaturę osiąga ok. 78 stopni, w zależności od stylu jazdy. Z przyczepą dość szybko osiąga 100 stopni i szybko ją potem zbija. Reasumując, krótkie odcinki nie mają dużego wpływu na nagrzewanie nawet teraźniejszą porą -10 stopni.

Spalanie solo ok. 6 l/100km, latem 5,0-5,5/100 a z przyczepką chlapnął 8,5 - 9,0 l/setkę, też w zależności od stylu jazdy. Jak widać temperatury silnika i oleju mało sie różnią a parametry pobierane są w trakcie nagrzewania.

Temperatury sprawdzone programem diagnostycznym przez port OBD samochodu.Maxi327.thumb.jpg.45560862df692e2dc4845dd43c10a548.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze im więcej odpowiedzi tym więcej dylematów. Jeśli dCi ma podgrzewacz to faktycznie zmartwienie miałbym mniejsze. dCi jest sprawniejsze o 100 kg niż tce. Ale tce ma więcej koni. Zatem klimę chyba mniej się odczuje? Co wybrać?

 

Rodzice po jeździe próbnej się napalili i są zdecydowani. Ja mam zdecydowac o tym, który silnik... Ja po tej jeździe wsiadłem do swojej lodgy to trochę posmutnialem, bo duster na prawdę jakościowo rządzi (w stajni Dacii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze mówiąc, to zależy do czego ten samochód. Jak do jeżdżenia wkoło komina, małe przebiegi, dla rodziców i na parę lat - benzyniak. Jak dłuższe trasy, jazda z cepą - diesel. 

Takie ich "żywioły". Musisz zdecydować, co ważniejsze. 

Benzyniak daje komfort prowadzenia i jazdy, dieselek - jest inaczej (dla mnie bez różnicy, jeździłem i tym, i tym, ale jak rodzice dotąd  jeździli benzyniakami - to może być dla nich dyskomfort). Np. moi rodzice maja benzynę 1.2tsi w rapidzie, właśnie po mieście i wkoło komina, i jest b. ok, ale wiem, że diesel byłby dla nich problemem - nie mieli okazji przywyknąć do diesla, a teraz przeważnie mama za kółkiem, tym bardziej miałaby problem. Tak samo żona, jeździ turbobenzyną i jest ok, diesel to nie byłoby to.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tata przedstawił poniższe wyliczenia:

Z analizy z ostatniego roku wynika że przeciętnie robiliśmy 1207km/m-c z czego 458km/m-c w trasie.
Przed pandemią, kiedy mama szkoliła 1313km/m-c z czego połowa w trasie.

 

Czyli jednak połowa to trasa, ale w sumie przebiegi nie za duże. Tata prawie całe życie zawodowe jeździł dieslami robiąc po 60000km rocznie. No ale to były samochody służbowe więc dwumas itp też trochę przerolował. Mają domek na Mazurach gdzie uciekaja jak tylko jest mozliwosc ale też wracają do Warszawy bo mama jest po nowotworze i ciągle coś trzeba badać. 

Z tego wynika że jednak chyba diesel. Ale czy ta mniejsza ilość koni nie sprawia że jest bardziej mulowaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, wokk napisał:

Rodzice po jeździe próbnej się napalili i są zdecydowani. Ja mam zdecydowac o tym, który silnik... Ja po tej jeździe wsiadłem do swojej lodgy to trochę posmutnialem, bo duster na prawdę jakościowo rządzi (w stajni Dacii).

A jakim silnikiem na jeździe próbnej jeździli? Ja bym wybrał turbobenzyne, ten 1.5dci nie będzie jakiś wyraźnie mocniejszy przy przyczepie, będzie to nie zauważalne. Za to benzyna będzie zauważalnie żwawsza bez przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, golob napisał:

A jakim silnikiem na jeździe próbnej jeździli? Ja bym wybrał turbobenzyne, ten 1.5dci nie będzie jakiś wyraźnie mocniejszy przy przyczepie, będzie to nie zauważalne. Za to benzyna będzie zauważalnie żwawsza bez przyczepy.

1.0 LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.