Skocz do zawartości

Pytanie o przyczepy Hobby - prośba o sugestię odnośnie wybor


Olga

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję :hehe:

 

Mam już jasność i muszę się zastanowić z mężem co z tym fantem robimy dalej. Bo jak widzę, nawet dorobienie E nie pozwoli mi tym zestawem ciągnąć przyczepy 1500. A w mniejszych jakoś nie bardzo się znajdujemy.

 

Na razie musimy ochłonąć i przeanalizować sytuację.

 

Pozdrawiam :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A w mniejszych jakoś nie bardzo się znajdujemy.

 

Też mi się tak wydawało jak kupowałem przyczepę. Chciałem dużą (540) i koniecznie z prysznicem i ciepłą wodą. Kupiłem mniejszą (420), choć mogłem kupić stojącą obok (495) w tej samej cenie i podobnym stanie. Ciepłej wody i prysznica już wiem na pewno, że nie potrzebuję i nie założę - najwyżej mogę podgrzać grzałką akwariową w zbiorniku, do mycia zębów. Sanitariaty są od tego, zwykle czyste, a i tak korzysta się z prysznica w klapkach.

WC jest przydatne, choć my wykorzystujemy w nocy lub rano, jak nie chce się ubierać albo jak pada deszcz. I tak co 2-3 dni trzeba opróżniać, co wierzcie mi nie jest wielką atrakcją :bukiet:

 

Jak ktoś wcześniej poradził, najlepiej pożyczyć na kilka dni i zobaczyć co i jak :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jule ja już nic nie rozumiem z tych przepisów, zaraz mnie szlak trafi na miejscu i padnę na serce, bo ciśnienie mam i tak o wiele za wysokie a furiat ze mnie straszny!!!

 

Czy w takim razie, po raz ostatni nasz samochód o DMC 1930 a masie własnej 1360 może ciągnąć przyczepę 1500 DMC czy nie!!!!!

 

a) nie

:bukiet: tak jak będzie prawo jazdy B+E

 

Odp. B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olga, masz jeszcze dwa wyjścia :

 

- pożyczyć przyczepę lżejszą od samochodu i pojechać na tydzień na dobry kemping z dobrymi sanitariatami, ale tak, żeby zrobić jakieś 1000 km - wszystko Ci się wyjaśni samo.

 

- kupić na działkę stacjonarna przyczepę holenderską, ma wszystkie bajery czyli wodę, kibel,

kominek itp., może być całoroczna jak w niej będziesz grzać zimą , no tyle, że nie pozwiedzasz.

 

Pozdro, Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jule ja już nic nie rozumiem z tych przepisów, zaraz mnie szlak trafi na miejscu i padnę na serce, bo ciśnienie mam i tak o wiele za wysokie a furiat ze mnie straszny!!!

 

Czy w takim razie, po raz ostatni nasz samochód o DMC 1930 a masie własnej 1360 może ciągnąć przyczepę 1500 DMC czy nie!!!!!

 

a) nie

:bukiet: tak jak będzie prawo jazdy B+E

 

Odp. B

 

Nie Tomiy, kategoria E nic nie pomoże. Ona pozwala na przekraczanie 3,5 t ale z zachowaniem warunku, że DMC przyczepy nie może być większe od MW auta. To jest dla cięższych pojazdów (np. terenówek, busów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Tomiy, kategoria E nic nie pomoże. Ona pozwala na przekraczanie 3,5 t ale z zachowaniem warunku, że DMC przyczepy nie może być większe od MW auta. To jest dla cięższych pojazdów (np. terenówek, busów).

 

Możesz podać podstawę prawną?

Bo zapis jest taki:

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

Ograniczenie, o którym piszesz dotyczy kategorii B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenie, o którym piszesz dotyczy kategorii B.

 

Akubit, chcesz powiedzieć, że jak ma sie kat. E DMC przyczepy może być większe od MW samochodu?

 

Aaa, propo przepisów - to jest moja interpretacja. To co było przytaczane na forum wg mnie wskazuje na to co napisałem. Kodeksu ostatnio nie przeglądałem, ale zerkne dla pewności wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych przepisach to każdy może się pogubić, a na dodatek można je różnie interpretować. Przynajmniej taki laik jak ja może :hehe:

Znalazłem takie coś i teraz powiedzcie jak ten przepis interpretować

Kategoria B: pojazdy silnikowe o maksymalnej dopuszczalnej masie nie przekraczającej 3500 kilogramów i mające nie więcej jak osiem miejsc siedzących oprócz fotela kierowcy, pojazdy silnikowe w tej kategorii mogą być sprzężone z ciągnikiem, którego dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów, zestaw pojazdu ciągnikowego w kategorii B i przyczepy, w którym maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza 3500 kilogramów, a maksymalna dopuszczalna masa przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnikowego bez ładunku.

 

Kategoria B + E: zestaw pojazdów składający się z ciągnika w kategorii B i przyczepy, jeżeli zestaw nie mieści się w kategorii B.

 

Z tego wynika, że przy kat. B zestaw nie może przekraczać 3500 kg i DMC przyczepy nie może być większe od masy holownika bez ładunku. Ale B+E uprawnia do holowania zestawu nie mieszczącego się w kat. B, czyli.... no właśnie, czyli co ? Masa zestawu przekracza 3500 kg, a co z zapisem, że DMC przyczepy jest mniejsze od MW holownika ? Można zinterpretować, że też się nie mieści w B, czyli można na B+E. A jakie uprawnienia mają laweciarze, którzy pomykają po różne rozbitki do zachodnich sąsiadów, przecież laweta z załadowanym na nią samochodem chyba jest cięższa od pojazdu holującego. :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zinterpretować, że też się nie mieści w B, czyli można na B+E. A jakie uprawnienia mają laweciarze, którzy pomykają po różne rozbitki do zachodnich sąsiadów, przecież laweta z załadowanym na nią samochodem chyba jest cięższa od pojazdu holującego. :bukiet:

 

Tak należy zinterpretować.

Z tym, że moja uwaga jest taka - przytaczajcie przepisy, a nie interpretacje, bo one zwykle są jeszcze bardziej niejednoznaczne, bo pisane często przez laików prawniczych.

Co do laweciarzy to zwykle ewidentnie łamią prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko rzeczywista masa przyczepy nie może przekroczyć rzeczywistej masy holownika
No to ja już wymiękam, tzn. że jak zapakuję auto na mksa, a przyczepę będę miał pustą to mogę jechać, a jak zrobię odwrotnie to już nie. Z tego co się orientuję to tylko zieloni mają wagi, a policja ich nie ma, a z kolei ITD nic nie ma do osobówek, więc jak sprawdzą czy rzeczywista masa holownika jest większa od rzeczywistej masy przyczepy.
przytaczajcie przepisy, a nie interpretacje
Ale właśnie tu chodzi o to żeby spróbować to interpretować. Ja nie interpretuję tylko pytam czy tak jest jak ja to rozumiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja już wymiękam, tzn. że jak zapakuję auto na mksa, a przyczepę będę miał pustą to mogę jechać, a jak zrobię odwrotnie to już nie.

 

Tak.

Mało tego, przecież jest to logiczne i w pełni zgodne z doświadczeniem w prowadzeniu przyczep.

 

 

Z tego co się orientuję to tylko zieloni mają wagi, a policja ich nie ma, a z kolei ITD nic nie ma do osobówek, więc jak sprawdzą czy rzeczywista masa holownika jest większa od rzeczywistej masy przyczepy.[

 

To jest problem logistyczny, wynikający poniekąd z małej skuteczności naszego państwa. Chociaż myślę, że w potrzebie waga się znajdzie :bukiet: A już w Niemczech, czy w Austrii to napewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko rzeczywista masa przyczepy nie może przekroczyć rzeczywistej masy holownika.

i to jest prawda

Z tego co się orientuję to tylko zieloni mają wagi, a policja ich nie ma,
plicja tez ma wagi (nie wszyscy)
a z kolei ITD nic nie ma do osobówek

moga zatrzymywac tylko pojazdy o DMC pow. 3,5t, lub powyzej 9 os.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest interpretacja policyjna hihi

 

Reasumując należy stwierdzić, że zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym osoba posiadająca uprawnienia kategorii B+E może kierować zespołem pojazdów, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3.5 tony jednakże w takim przypadku rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3.5 tony lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnacego.

 

http://www.wspol.edu.pl/pci/viewer/pci_odpview.php?id=45

 

Dlatego pisalam ze Olga przy B+E moze ciagnac swoja CRV ktora ma DMC 1900 .. czyli z pasazerami i bagazem bedzie taka masa rzeczywista, przyczepe ciezsza niz 1340kg ... (moze ciagnac nawet wieksza niz 1500), ale ze warunki techniczne wydane przez producenta umozliwiaja ciagniecie tylko 1500kg to tego musi sie trzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.