Olga Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Witam Państwa serdecznie po raz pierwszy. Prosiłaby o podpowiedź i jakieś sugestie, bo jesteśmy z mężem na etapie wyboru przyczepy, a to niezmiernie ważny moment. Będziemy podróżować z malutkim dzieckiem głównie w ciepłe miesiące, więc jak na razie najbardziej ze zdjęć i opisów podoba nam się model Hobby 540. Nie bardzo wiemy czym różnią się pod modele marki Hobby na przykład Excellent do Prestige i jakoś nikt mi nie wyjaśnił ze sprzedających. Ale w każdym razie im jaśniej w środku tym lepiej. Zależy mi na dwóch pomieszczeniach, pełnej łazience, kuchence, piekarniku, zlewie, ogrzewaniu itd. Masa całkowita przyczepy nie może być większa niż 1500 - taką mamy rejestrację na hak. I tu pojawia się pytanie. Nowa przyczepa jak dla nas ze względów finansowych absolutnie nie do osiągnięcia, a w używanych rozstrzał wiekowy jest blisko dziesięcioletni więc i ceny bardzo różne. Mam kilak pytań - jak sprawdza się model Hobby 540 może ktoś z Państwa go posiada - czy jest coś, na co absolutnie powinnam zwrócić uwagę, czy dany model ma. Na przykład czystałam, że przyczepa ma ogrzewanie elektryczne i gazowe. Czy jezeli ma tylko gazowe to jest za mało lub ma to jakieś dodatkowe wady. - czy może jest na rynku jakiś podobny model do Hobby 540 a jest jego lepszym odpowiednikiem. Prosiłabym o doradzenie modelu i podpowiedzi donośnie tego, co jest niezbędne w praktycznym użytkowaniu lub co niezmiernie ułatwia życie w przyczepie. Pozdrawiam Olga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jule Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 witaj Olga w Hobby tak jak w innych przyczepach nazwy okreslaja model przyczepy. W Hobby jest tak: Excellent, to klasa wstepna De Luxe, to przewaznie model ktory jest design-sko najbardziej na topie tak wewnatrz jak i na zewnatrz. Prestige, to modele bardziej tradycyjne w wystroju Excelsior, to wyzsza polka w modelach Hobby co do tego czy sa lepsze przyczepy od Hobby to napewno sa, Hobby to taka srednia polka, tylko ze w uzywanych przyczepach nie najwazniejsze jest co to za przyczepa, wazne zeby byla sucha i sprawna technicznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olga Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Och dziękuję Jule No w końcu wiem czym się je te modele 'je', teraz muszę dopowiedzieć się czy tylko wystrojem, kolorem szafek się różnią czy czymś jeszcze. Właśnie Was czytam i czytam, troszkę a nawet bardzo jestem zagubiona. Każdy model to niespodzianka a do tego wielka niewiadoma. Spodobał nam się model Hobby 540 ze względu na duże łóżko (będziemy spali razem z maluchem) i na oddzielny pokój będzie możliwość popracowania na boku lub zdrzemnięcia się w porze obiadowej. Im więcej czytam, tym mniej wiem, dlatego tek zależy mi na podpowiedzi. Planuje odwiedzić w najbliższym czasie komisy i wypożyczalnie i organoleptycznie sprawdzić jak przyczepy wyglądają. Jeżeli nie Hobby 540 to na jaki model powinnam zwrócić uwagę. Nie chciałabym kupować modelu jakoś bardzo starego ale swoje lata będzie zapewne miał. A może możecie polecić jeszcze mi jakiś 'prawdomówny' komis w okolicy Wawy lub Siedlec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elaola Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 organoleptycznie sprawdzić jak przyczepy wyglądają. Myślę,że to najlepsza wersja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jule Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Olga, to tez nie jest takie proste Hobby 540 ma az 6-sc mozliwosci "ulozen" wyposazenia wewnetrznego... wazne jest jakie litery sa po tym 540 http://www.hobby-caravan.de/index.php?active_id=22&from_internal_page=%2Fmain.php&PHPSESSID=5abbebc0365f371dd5d9138a454de5b7 kolor szafek i obiciowki jest juz sprawa kupujacego, zawsze mozna wybrac miedzy np klonem, brzoza czy debem itd w tanszych modelach wybor jest mniejszy w drozszych paleta jest zawsze wieksza. A jeszcze co do ogrzewania i sprzetu technicznego, to patrz zeby bylo i na gaz i na 230/12V ... to umozliwi Wam bezstresowe uzywanie przyczepy. Na kampingach gdzie jest prad w przyzwoitej cenie, lub wliczony w cene kampingowa szkoda uzywac gazu... a tam gdzie jest zabojczo drogo mozna wspomagac sie gazem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Uważam że nie ma możliwości sprowadzenia do Polski przyczepy w idealnym stanie i zarobienia na takiej transakcji. Dlatego odradzałbym Wam kupowanie przyczepy od handlarza i wyjazd np. do Berlina. Na stronie mobile.de jest duży wybór. Można też przejrzeć oferty na niemieckim ebay. No i jak chcecie kupować przyczepę o tej masie potrzebne będzie prawo jazdy B+E. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 TU szczególy o uprawnieniach do holowania: http://www.karawaning.pl/content/view/73/3/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olga Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Hmmmm ... Czy CRV -ką o masie DMC 1930 mogą ciągnąć przyczepę o masie DMC 1500? Łącznie zestaw ma poniżej 3500 więc czy prawo jazdy E jest potrzebne? Liczyłam, że uda się tylko z B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jule Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 a jaka masz mase wlasna auta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olga Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Masa własna CRV to 1360 kg W dowodzie napisane jest, że można tym samochodem z hamulcem najazdowym ciągnąć przyczepę o masię 1500 a bez hamulca o masie 600 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yabulon Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Czy CRV -ką o masie DMC 1930 mogą ciągnąć przyczepę o masie DMC 1500? Łącznie zestaw ma poniżej 3500 więc czy prawo jazdy E jest potrzebne? Liczyłam, że uda się tylko z B. Jest poniżej 3500 więc możesz, ale pamiętaj, że ten ogon jest naprawdę ciężki, więc prędkośc max takiego zestawu myślę, że oscylować będzie coś koło 80 km/h. A co do Hobby, nie nastawiaj się na konkretny model, który spodobał Ci się z opisów i ze zdjęć w internecie. Jedź do kilku komisów, pooglądaj przyczepy sprzedawane prywatnie i wtedy sobie zdecyduj co chcesz. Marka jest nieistotna, tylko stan techniczny i wyposażenie które Ci odpowiada. No i odpowiedz sobie na pytania: czy potrzebna taka duża przyczepa, ile czasu rocznie będziesz w niej spędzać, jakie przebiegi robić, czy wypoczynek będzie stacjonarny czy objazdowy, no i czy kupujesz przyczepę na dłużej, czy tylko na kilka sezonów, bo dzieci jednak szybko rosną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 To niestety, możesz tylko do 1360kg DMC przyczepę kupić DMC przyczepy nie może przekraczać MW samochodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jule Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Masa własna CRV to 1360 kg W dowodzie napisane jest, że można tym samochodem z hamulcem najazdowym ciągnąć przyczepę o masię 1500 a bez hamulca o masie 600 kg. auto ciagnac moze, ale jak szary napisal ... przy kat B - DMC przyczepy nie moze przekraczac masy wlasnej auta. Jak chcesz ciagnac ciezsza przyczepe musi byc B+E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olga Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Ok bardzo dziękuję, już rozumiem, to muszę szukać do masy auta. To w takim razie nie mogę kupić 540 bo ma napisane: "masa własna 1181 kg + dopuszczalna ładowność 319 kg = 1500 kg DMC" czy ewentualnie wchodzi w rachubę coś takiego http://moto.allegro.pl/item317160228_z_wyzszej_polki_hobby_535_prestige_94r.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yabulon Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 szary11, Jule, no co wy robicie dziewczynie wodę z mózgu. CRV-ka ma masę 1930 kg, a to jest raczej większe od 1500 kg, więc ciągać może na "B" Edit: Sorki nie doczytałem. Rzeczywiście MW jest 1360 Ale to jakoś w przepisach tak głupio było, że chyba masa DMC przyczepy nie może przekraczać rzeczwistej masy holownika, czyli jak w danym momencie doładuje Hondzinę to by mogła, chyba , tego nie jestem pewien, ale tak gdzieś usłyszałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.