Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Zmienili jeszcze zapisy na swojej stronie:

Było

image.png.5e71a4b0d21fa1aeda8f5f56079e80f3.png

Jest

image.png.8cb0f72d483256f238009da063d54fbd.png

 

Czytam kolejny raz ten zapis 

Cytat

W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych

i zastanawiam sie co znaczy

Cytat

wynikającą ze zmiany właściwych,(...) warunków technicznych

 

Edytowane przez filipert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Ja nie rozumiem. Pkt 1 i 2 Ciebie nie dotyczą. Ciebie dotyczy pkt. 3. Więc o co im chodzi? 

Dowiemy się na dniach, wysłali mi odmowę realizacji wniosku :(

Teraz zostaje SKO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

Dowiemy się na dniach, wysłali mi odmowę realizacji wniosku :(

Teraz zostaje SKO

No niestety. Walcz. Tylko IMO nie wspominaj już o wymianie tabliczki. Stój na stanowisku, że tabliczka na pojeździe jest prawidłowa, masz badanie techniczne, potwierdzenie czarno na białym. Pamiętaj o dotrzymaniu terminów na złożenie odwołania bo inaczej Ci Twoje odwołanie odrzucą. No i musisz się uzbroić w cierpliwość - trochę na ich odpowiedź poczekasz. Pamiętaj, że odwołanie do SKO składasz za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, z którą się nie zgadzasz - oni będą musieli się do tego ustosunkować i wysłać całą dokumentację do SKO. 

Swoją drogą to bardzo ciekawy jestem na jaką podstawę prawną się powołają, bo ja naprawdę nie znalazłem nigdzie w przepisach zakazu wymiany tabliczki przez producenta. 

A w mojej sprawie ciekawostka. Wczoraj zlecili wydrukowanie nowego dowodu, a dzisiaj już jest do odbioru! Osobiście do mnie z urzędu dzwonili i zaprosili po odbiór i wspomnieli, że szkoda że nie zadzwoniłem się dowiedzieć co w mojej sprawie tylko od razu ponaglenie wysłałem :D

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczkę znamionową może wymienić producent lub upoważniony przedstawiciel - u mnie na szczęście nikt się nie pytał ale jak by co to przedstawiciel Hobby z Wejherowa by mi dał oświadczenie , że oni wymienili .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, janm napisał:

Tabliczkę znamionową może wymienić producent lub upoważniony przedstawiciel - u mnie na szczęście nikt się nie pytał ale jak by co to przedstawiciel Hobby z Wejherowa by mi dał oświadczenie , że oni wymienili .

Dokładnie. Były już wcześniej przepisy potwierdzające, że tabliczkę umieszcza producent. I żadnego oświadczenia w tym temacie mieć nie trzeba. Jak urząd ma wątpliwości to niech wyśle petenta do diagnosty, bo diagnosta ma jedynie możliwość sprawdzić czy wszystko jest w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, filipert napisał:

Dotarło pismo 

Ciekawe jakim cudem w moich obu homologacjach miałem wyższe DMC... Wg tych cymbałów przecież to niemożliwe . A tabliczki DMC z Adrii 1300/1350 i z Knausa gdzie jest 1600/1700 to pewnie na oczy nie widzieli .  

Tu wycinek z homologacji Adrii:

image.png.63b866ad8be4225d06ebadd3d4bde584.png

I Knaus:

image.thumb.png.75c30ab29eddb6dc946fb4c77a3d9f3f.png

 

Nie pozostaje Ci nic innego jak stać na stanowisku że DMC widniejące na tabliczce wynosi 2000 kg i taka tabliczka została zamontowana przez producenta a pojazd jedynie pierwotnie został zarejestrowany z niższym DMC zgodnie z homologacja producenta, która przewidywała dopuszczalną masę całkowitą rzędu 2000 kg - czyli pkt 16.2 z homologacji powyżej.

W ten sposób wytrącisz wszystkie ich argumenty a nawet potwierdzisz to, że chcesz zmienić dane na faktycznie te widniejące na tabliczce, które są zgodne z oświadczeniem producenta i pierwotną homologacją. I że Ty absolutnie nie chcesz przecież wymieniać żadnej tabliczki a jedynie zmienić dane techniczne na prawidłowe i zgodne z tabliczką znamionową 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurwasz ich w dupe jebana mać… Cóż to są za bzdury! Ja myślałem że u mnie pod górkę robią ale widzę że w tym przypadku to jest zderzenie z murem (berlińskim).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Przepraszam za inwektywy ale zagotowało się we mnie po przeczytaniu tych bredni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jacek00 napisał:

W ten sposób wytrącisz wszystkie ich argumenty a nawet potwierdzisz to, że chcesz zmienić dane na faktycznie te widniejące na tabliczce, które są zgodne z oświadczeniem producenta i pierwotną homologacją. I że Ty absolutnie nie chcesz przecież wymieniać żadnej tabliczki a jedynie zmienić dane techniczne na prawidłowe i zgodne z tabliczką znamionową emoji6.png

tylko po co? skoro urzędnik zwolnił mnie z obowiązku wynikającego z przepisów ;)

image.png.8b538cd8503c3fc6ee8265fc6d8a5e19.png

To wydaje mi się najbardziej absurdalne.

Odpowiedź TDT na którą się powołują (której mi nie udostępniono), była na podstawie zapytania w którym zawarto tą sama fałszywą tezę, że producent nie ma homologacji dla tego pojazdu na 2000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

tylko po co? skoro urzędnik zwolnił mnie z obowiązku wynikającego z przepisów ;)

image.png.8b538cd8503c3fc6ee8265fc6d8a5e19.png

To wydaje mi się najbardziej absurdalne.

Dokładnie. Jak art 18 ust. 6 nie ma zastosowania? Na jakiej podstawie tak twierdzą? Przecież właśnie ten tylko przepis ma zastosowanie bo wnioskowałeś o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym.

Sami zresztą to potwierdzają w odpowiedzi:

image.png.d5c8c02ca8f3adea20a5606e439f7e0b.png

załączyłeś wszystkie wymagane prawem dokumenty, co sami potwierdzają:

image.png.d1aad236f58049886a9659462b63b1fd.png

Cytat

Odpowiedź TDT na którą się powołują (której mi nie udostępniono), była na podstawie zapytania w którym zawarto tą sama fałszywą tezę, że producent nie ma homologacji dla tego pojazdu na 2000kg.

Dlatego IMO masz sporo argumentów przeciwko ich odmowie. W mojej ocenie to bezpodstawne zaangażowanie TDT, które nie jest stroną w przypadku zmian, o które wnioskowałeś, absurdale twierdzenie, że art 18 ust 6 nie ma zastosoania i więcej kwiatków IMO z odpowiedzi TDT jak:

image.thumb.png.54c7f8e4cd73177a4a8ecdc077a45252.png

Wnioskowane DMC jest zgodne z konkretnym świadectem homologacj i odpowiada wartościom ustalonym w procesie homologacji typu pojazdu, na co masz potwierdzenie w postaci oświadczenia wydanego przez producenta pojazdu.

image.thumb.png.ea90bf5cd12c239f4c114dfd0f935c98.png

Na jakiej podstawie twierdzą, że nie jest możliwe dopuszczalne wskazywanie przedziałów wartości dla poszcególnych parametrów? Z powyższego pisma nic takiego nie wynika, a oni sami nie podali żadnej podstawy prawnej potwierdzającej ich twierdzenjia.

image.thumb.png.7387e9c5c1a728026b58ab3fa7432686.png

Producent nie wydał kolejnego świadectwa zgodności. Świadectwo zgodności jest ciągle to samo, i w ramach tego świadectwa producent oświadcza, że pojazd był homologowany na konkretne dane o zmianę, których wnioskujesz. Zgodnie z tabliczką znamionową zamontowaną przez producenta pojazdu.

image.thumb.png.5f0c3442f646c6012665e22cc3fd7d80.png

Tabliczka zostałą umieszczona przez producenta i zawiera dane o pojeździe o które wnioskujesz.

image.thumb.png.7a3a8b3e2eed1fa4bdf9be606cca25e3.png

Nie widzę nigdzie tego, aby tabliczka znamionowa odnosiła się tylko do nowego pojazdu.

Zgodnie z definicją ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (UE) NR 19/2011 tabliczka znamionowa producenta  oznacza tabliczkę lub etykietę umieszczoną przez producenta na pojeździe, która spełnia główne wymogi techniczne niezbędne do identyfi kacji pojazdu oraz która dostarcza właściwym organom odpowiednich informacji dotyczących maksymalnych dopuszczalnych mas całkowitych. 

Nigdzie w tym rozporządzeniu nie ma słowa o pojeździe nowym.  Nigdzie też nie ma słowa o tym, że producent nie może umieścić nowej tabliczki w wyprodukowanym przez siebie pojeździe. 

image.thumb.png.9058521e7de814d168a75c8f5016c2c9.png

image.thumb.png.77eb4fc2818c15431c0fada535f6b5fb.png

Tabliczka zostałą zamontowana przez producenta w sposób trwały i zawiera parametry techniczne wskazane w świadectwie zgodności i te dane o które wnioskujesz, zgodnie z oświadczeniem producenta pojazdu,

image.thumb.png.485a97ccea8f7c144813a641dbeac5f0.png

Ten przypadek nie ma zastosowania. 

image.thumb.png.621996e2655228d87d459f0eacbedc17.png

W żadnym miejscu nie podali żadnej podstawy prawnej zakazującej producentowi wymianę tabliczki znamionowej. Zresztą nie musisz się o to spierać. Wg mnie powinieneś twardo stać na stanowisku, że tablicza z DMC 2000 kg jest zamontowana na pojeździe przez producenta i o dane zgodne z tabliczką i oświadczeniem producenta wnioskujesz. Na dodatek dołączasz zaświadczenie o przeglłądzie diagnostycznym, który potwierdza że wnioskowane przez Ciebie dane, są zgodne ze stanem faktycznym i tabliczką znamionowa.  Koniec i kropka.

image.thumb.png.3c86d7a58b81bbb14b5bc448355a7af6.png

O jakich manipulacjach oni piszą? Trochę sie zagalopowali. Skoro stwierdzają manipulację, czyli fałszerstwo to czy nie powinni powiadomić odpowiednich organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa? 

image.png.b4ad784ed92b650162d6505ed6b812cd.png

I wracamy do punktu wyjścia. Że TDT nie jest stroną w Twojej sprawie i KPA nie przewidywał w ogóle ich roli w tym postępowaniu administracyjnym. Starosta w piśmie też nie podaje na jakiej podstawie prawnej postanowił zwrócić się w ogóle do TDT. IMO WK nie miał prawa się powoływać na ich opinię - ale to trzeba by było dokładnie sprawdzić, bo może się okazać, że WK może się do kogoś takiego jednak zwrócić. 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacek00 napisał:

@filipert daj znać czy odwołujesz się do SKO i jaka jest Twoja linia obrony.

Dzisiaj poszło odwołanie. 
Napisalem o bezzasadnym podważaniu homologacji producenta, której nigdy nie widzieli a założyli, że jest tylko na 1800 i na tej podstawie powstały 2 strony uzasadnienia. 
Zaznaczyłem, że oświadczenie producenta wyczerpuje wymagany zakres dokumentów. Tabliczka jest na 2000 zamieszczona zgodnie z obowiązującymi przepisami co potwierdziło badanie. 
Kluczowe jest uznanie przez SKO bezzasadnym stwierdzenia, że art 18 ust 6 Rozporządzenia… nie dotyczy mojej sytuacji. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.