Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie. Myślę że mój przypadek może być bardzo pomocny dla innych. Wracam do tematu ponieważ u mnie sprawa stanęła na tym że Pani naczelnik Wydziału Komunikacji powołuje się na Paragraf 18 ustęp 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  i Budownictwa w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017r. poz. 2355 ze zmianami) który mówi:

 

W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wyda- nych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

Nie ukrywam że Pani Naczelnik była przy tym bardzo pomocna i wnikliwa, sprawdzała te wszystkie zapisy, dzienniki ustaw itd. Od producenta dostałem tylko pismo że „bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można podnieść DMC z 1200 na 1300. Napisałem więc ponownie o rozszerzenie pisma o wyciąg z homologacji. Jestem dobrej myśli i nadzieji że się uda.

 

Będę informował jakie jest dalszy przebieg sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie. Myślę że mój przypadek może być bardzo pomocny dla innych. Wracam do tematu ponieważ u mnie sprawa stanęła na tym że Pani naczelnik Wydziału Komunikacji powołuje się na Paragraf 18 ustęp 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  i Budownictwa w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017r. poz. 2355 ze zmianami) który mówi:
 
W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wyda- nych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych, do wniosku dołącza się:
1) dowód rejestracyjny;
2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.
Nie ukrywam że Pani Naczelnik była przy tym bardzo pomocna i wnikliwa, sprawdzała te wszystkie zapisy, dzienniki ustaw itd. Od producenta dostałem tylko pismo że „bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można podnieść DMC z 1200 na 1300. Napisałem więc ponownie o rozszerzenie pisma o wyciąg z homologacji. Jestem dobrej myśli i nadzieji że się uda.
 
Będę informował jakie jest dalszy przebieg sprawy.
Bo tak powinno być, że urzędnik chce pomóc a nie przegonić petenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2022 o 21:40, pooshkin napisał:

Paragraf 18 ustęp 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  i Budownictwa w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017r. poz. 2355 ze zmianami) który mówi:

 

W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wyda- nych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

Nie ukrywam że Pani Naczelnik była przy tym bardzo pomocna i wnikliwa, sprawdzała te wszystkie zapisy, dzienniki ustaw itd. Od producenta dostałem tylko pismo że „bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można podnieść DMC z 1200 na 1300. Napisałem więc ponownie o rozszerzenie pisma o wyciąg z homologacji. Jestem dobrej myśli i nadzieji że się uda.

Dlaczego chcą wyciąg z homologacji???

Przecież jest wyraźnie napisane "oświadczenie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2022 o 14:25, jacek00 napisał:

nigdzie nie znajduje żadnego przepisu mówiącego o tym, że tabliczki znamionowej producentowi wymienić nie wolno.

W WK też nie znajdują.

Dlatego pytają dalej 

20220328_181055.thumb.jpg.df55cd13c53bd177b0e574483e239760.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WK też nie znajdują. Dlatego pytają dalej  20220328_181055.thumb.jpg.df55cd13c53bd177b0e574483e239760.jpg

 

 

 

 

Do kogo oni to wysłali? I czemu piszą o unowocześnieniu pojazdu sugerując, że dokonałeś jakiś zmian w pojeździe, a nie wspominają o dołączonym oświadczeniu, którego wymagają przepisy?

 

Pocieszające w tym wszystkim jest to, że to ich jedyna "linia obrony".

 

No ale ktoś wyżej może znajdzie przepisy, które już tu podawałem. Że tabliczkę umieszcza producent

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ; też już zacząłem się kopać z koniem , jak wyjdę zwycięsko to też opiszę moje przeboje a póki co może coś wykorzystam z opisanych przez Was przypadków ; u mnie stanęło że mam dołączyć kwity z badania na stacji diagnostycznej a tu nikt nie chce ryzykować by takie badanie przeprowadzić ( ciekawe , że u kolegi filipert nie chcieli ) Powodzonka w walce z biurokracją :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, janm napisał:
Witam ; też już zacząłem się kopać z koniem , jak wyjdę zwycięsko to też opiszę moje przeboje a póki co może coś wykorzystam z opisanych przez Was przypadków ; u mnie stanęło że mam dołączyć kwity z badania na stacji diagnostycznej a tu nikt nie chce ryzykować by takie badanie przeprowadzić ( ciekawe , że u kolegi filipert nie chcieli ) Powodzonka w walce z biurokracją :hej:

Masz wyżej przepis czego WK może żądać. Jedynie oświadczenia producenta. Badanie nie jest wymagane. Pokaż im czarno na białym i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Do kogo oni to wysłali?

Transportowy Dozór Techniczny

Godzinę temu, jacek00 napisał:

I czemu piszą o unowocześnieniu pojazdu sugerując, że dokonałeś jakiś zmian w pojeździe,

:mlot:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, janm napisał:

Sami widzicie jak działają urzędasy jedno  słowo ,, unowocześnianie " i już wszystko może zmienić ; ręce opadają .

Dlatego ja bym prosił o sprostowanie tego zapytania, bo wg mnie zmierzają do tego, aby TDT odpisał, że zmiana w przypadku unowocześnienia pojazdu (dokonania zmian konstrukcyjnych), ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.  A w przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych mają zastosowanie inne przepisy, mianowicie przepis z art. 18.3 z rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych:

18.3 W  przypadku zawiadomienia o  zmianie danych pojazdu zamieszczonych w  dowodzie rejestracyjnym, zaistniałej w  wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, pojazd podlega badaniu technicznemu. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami wydanymi na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi pojazdu.

Z racji, że nie dokonywałeś zmian konstrukcyjnych, to pojazd nie podlega badaniu i powyższy punkt nie ma zastosowania.

W tym piśmie też nie ma ani słowa o tym, że wnioskowane nowe DMC zostało ustalone pierwotnie przez producenta jak wynika z oświadczenia. Tam w ogóle nie ma ani słowa o oświadczeniu, które należy przedłożyć zgodnie art. 18.6 z rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.

@janm to też tyczy się Ciebie. WK nie ma prawa żądać zaświadczenia o pozytywnym badaniu a jedynie oświadczenie producenta o którym napisano w art 18.6

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jacek00 napisał:
21 godzin temu, janm napisał:

Sami widzicie jak działają urzędasy jedno  słowo ,, unowocześnianie " i już wszystko może zmienić ; ręce opadają .

Dlatego ja bym prosił o sprostowanie tego zapytania, bo wg mnie zmierzają do tego, aby TDT odpisał, że zmiana w przypadku unowocześnienia pojazdu (dokonania zmian konstrukcyjnych), ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości

Unowocześnienie zostało skopiowane z tłumaczenia, w oryginalne "upgrading".

Niemniej wysłałem wczoraj obszernego maila do TDT, w którym sprawę objaśniłem:

1. organ wprowadził w błąd, podając w piśmie informację, że wniosek dotyczy zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym w zakresie dopuszczalnej masy całkowitej/maksymalnej masy całkowitej, której wartość jest większa niż wynikająca ze świadectwa homologacji.
Producent na podstawie numeru VIN potwierdził, że posiada na ten konkretny pojazd homologację na DMC 1800 i 2000, tak wiec zmiana została dokonana w ramach homologacji producenta co zostało potwierdzone pisemnie przez producenta.

2. organ mógł wprowadzić w błąd wskazując unowocześnienie przyczepy specjalnej.
Oświadczam, że mój wniosek złożyłem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych § 18. 6; oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach § 5. 1, dołączyłem wymagane oświadczenie producenta. Złożyłem też obszerne wyjaśnienia ustne, nigdy nie sugerowałem, że pojazd podlegał jakimkolwiek zmianom konstrukcyjnym, zmiana została dokonana bez zmian technicznych/konstrukcyjnych. W oryginale zaświadczenia producenta jest zwrot "Confirmation for upgrading" (pismo w załączeniu) co oznacza "potwierdzenie dla aktualizacji", faktycznie w tłumaczeniu pisma został użyty zwrot "unowocześnienia". Podsumowując, zmiany zostały dokonane bez zmian technicznych. W przypadku wątpliwości, proszę o kontakt z producentem.

3. organ mógł wprowadzić w błąd informując, że zmiana parametru pojazdu jest wyższa niż wartość zawarta w świadectwie homologacji. 
Z mojej wiedzy wynika, że tutejszy organ nie posiada świadectwa homologacji na podstawie którego producent wydał oświadczenie. Przepisy jasno precyzują, że dokumentem potwierdzającym dokonane zmiany mas i nacisków na osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym jest oświadczenie producenta, dlatego do wniosku dołączyłem tylko oświadczenie.

(...)

 Dlatego proszę w ewentualnej odpowiedzi o odniesienie się do konkretnej sytuacji przedmiotowego pojazdu, dla którego producent posiada homologację na dwie wartości DMC, pojazd według rodzaju to "przyczepa specjalna" z przeznaczeniem "kempingowa". Wnioskowane nowe DMC zostało ustalone pierwotnie przez producenta. Pojazd zgodnie z Art. 66a Prawo o ruchu drogowym i zgodnie z zał. nr 4 §1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, posiada tabliczkę znamionową producenta zgodną z wnioskiem.

Oczywiście, wszelkie mądrości dzięki uprzejmości kolegi @jacek00 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Unowocześnienie zostało skopiowane z tłumaczenia, w oryginalne "upgrading".

Niemniej wysłałem wczoraj obszernego maila do TDT, w którym sprawę objaśniłem:

1. organ wprowadził w błąd, podając w piśmie informację, że wniosek dotyczy zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym w zakresie dopuszczalnej masy całkowitej/maksymalnej masy całkowitej, której wartość jest większa niż wynikająca ze świadectwa homologacji.
Producent na podstawie numeru VIN potwierdził, że posiada na ten konkretny pojazd homologację na DMC 1800 i 2000, tak wiec zmiana została dokonana w ramach homologacji producenta co zostało potwierdzone pisemnie przez producenta.

2. organ mógł wprowadzić w błąd wskazując unowocześnienie przyczepy specjalnej.
Oświadczam, że mój wniosek złożyłem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych § 18. 6; oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach § 5. 1, dołączyłem wymagane oświadczenie producenta. Złożyłem też obszerne wyjaśnienia ustne, nigdy nie sugerowałem, że pojazd podlegał jakimkolwiek zmianom konstrukcyjnym, zmiana została dokonana bez zmian technicznych/konstrukcyjnych. W oryginale zaświadczenia producenta jest zwrot "Confirmation for upgrading" (pismo w załączeniu) co oznacza "potwierdzenie dla aktualizacji", faktycznie w tłumaczeniu pisma został użyty zwrot "unowocześnienia". Podsumowując, zmiany zostały dokonane bez zmian technicznych. W przypadku wątpliwości, proszę o kontakt z producentem.

3. organ mógł wprowadzić w błąd informując, że zmiana parametru pojazdu jest wyższa niż wartość zawarta w świadectwie homologacji. 
Z mojej wiedzy wynika, że tutejszy organ nie posiada świadectwa homologacji na podstawie którego producent wydał oświadczenie. Przepisy jasno precyzują, że dokumentem potwierdzającym dokonane zmiany mas i nacisków na osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym jest oświadczenie producenta, dlatego do wniosku dołączyłem tylko oświadczenie.

(...)

 Dlatego proszę w ewentualnej odpowiedzi o odniesienie się do konkretnej sytuacji przedmiotowego pojazdu, dla którego producent posiada homologację na dwie wartości DMC, pojazd według rodzaju to "przyczepa specjalna" z przeznaczeniem "kempingowa". Wnioskowane nowe DMC zostało ustalone pierwotnie przez producenta. Pojazd zgodnie z Art. 66a Prawo o ruchu drogowym i zgodnie z zał. nr 4 §1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, posiada tabliczkę znamionową producenta zgodną z wnioskiem.

No i pięknie napisane. Mam nadzieję, że to uwzględnią. IMO to całkowicie zamyka sprawę.

2 godziny temu, filipert napisał:

Oczywiście, wszelkie mądrości dzięki uprzejmości kolegi @jacek00 ?

Cieszę się, że mogłem pomóc ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.