Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Zulos napisał:

Daj namiary na tłumacza - to 1 piwo to od strony, czy za całe tłumaczenie?:D

Tam były 2 zdania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rolf napisał:

Tam były 2 zdania?

No to w sumie drogo - browar za 2 zdania. Jak na 1 stronie byłoby z trzydzieści zdań, to taniej chyba wyjdzie zapłacić w piniondzu niż w browarze:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2022 o 13:43, jacek00 napisał:

W Twoim wypadku zaznaczasz pkt. 4 i wypełniasz w jakim dniu dokonano zmiany (możesz tam wpisać datę, która widnieje na zaświadczeniu od producenta) i że dotyczy ona  zmian mas i nacisków osi

Jesteś pewny, że wspominać o nacisku na oś? Producent w piśmie zaznacza, że warunki są ważne dla osi SCB 1050, nie ma słowa o zmianie nacisku, czyli takie jak mam, wydaje mi się, że max dopuszczalny nacisk na oś pozostaje bez zmian.

Miałem dziś jechać do WK ale zawahałem się, bo dziś musze zrobić przegląd przyczepy, może jednak od razu przed WK zrobić potwierdzenie w OSKP, bo w WK obawiam się, że mogą się czepić zapisu o oponach i "kołpakach" , albo zażądać potwierdzenia, że oś się zgadza 

image.thumb.png.dc9c2929afcb61dd6b6b0d7b16d611b9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, filipert napisał:

Jesteś pewny, że wspominać o nacisku na oś? Producent w piśmie zaznacza, że warunki są ważne dla osi SCB 1050, nie ma słowa o zmianie nacisku, czyli takie jak mam, wydaje mi się, że max dopuszczalny nacisk na oś pozostaje bez zmian.

Dlatego pisałem o zmianie mas i nacisków osi. U mnie w oryginalnym dokumencie, który szedł do WK, jest tak:

  • największy dopuszczalny nacisk osi [kN] 16,66.
  • DMC: 1600

Łatwo wyliczyć, że oś w moim przypadku ma nośność do 1700 kg, a wynika to właśnie z największego dopuszczalnego nacisku na oś - czyli w przypadku podniesienia DMC nacisk na oś też się zwiększa, natomiast w granicach największego dopuszczalnego nacisku dla danej osi. Maksymalne DMC danego pojazdu to nic innego jak największy dopuszczalny nacisk osi. 

No ale jak nie chcesz to nie musisz o tym wspominać, możesz wpisać, że zmiana dotyczy zwiększenia dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Największy dopuszczalny nacisk osi u Ciebie pozostaje bez zmian - tego zmienić się oczywiście nie da.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jacek00 napisał:

Największy dopuszczalny nacisk osi u Ciebie pozostaje bez zmian - tego zmienić się oczywiście nie da

A jednak u mnie w DR to wartość 8,82 i daje w zaokrągleniu 1800 kg. Dla 2000 powinno być 9,80.

Bylem w OSKP na przeglądzie i przy okazji pogadałem, czy zrobią jakieś zaswiadczenie o zmianie. Była uwaga, że powinienem mieć od producenta jakiś wyciąg z homologacji ale sprawa poległa na osiach, okazało się, że nie mam osi SCB 1050 a SCB 1055 ?

Osie są każda na 1050 kg więc podejrzewam, że ktoś chyba literówkę zrobił. 

Będę pisał do Hymera o wyjaśnienie. 

Jak by nie było, diagnosta odesłał mnie do WK, twierdzi, że skoro nie ma potrzeby zmian konstrukcyjnych, to on nie widzi swojej roli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

A jednak u mnie w DR to wartość 8,82 i daje w zaokrągleniu 1800 kg.
 

To, że masz tyle wpisane może oznaczać tylko tyle, że tak ustalił diagnosta na podstawie DMC - czyli przeliczył DMC na Kn.

 

Bo zakładam, że Twoja buda była sprowadzana i musiała mieć przegląd przed pierwszą rejestracja?

 

 

sprawa poległa na osiach, okazało się, że nie mam osi SCB 1050 a SCB 1055

Osie są każda na 1050 kg więc podejrzewam, że ktoś chyba literówkę zrobił. 

Będę pisał do Hymera o wyjaśnienie. 

Jak by nie było, diagnosta odesłał mnie do WK, twierdzi, że skoro nie ma potrzeby zmian konstrukcyjnych, to on nie widzi swojej roli. 

 

 

To na ile jest ta oś SCB 1055? Na osi powinna być tabliczka z danymi technicznymi przecież.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jacek00 napisał:

Bo zakładam, że Twoja buda była sprowadzana i musiała mieć przegląd przed pierwszą rejestracja?

Tak, sprowadzona

9 godzin temu, jacek00 napisał:
Cytat
sprawa poległa na osiach, okazało się, że nie mam osi SCB 1050 a SCB 1055 emoji53.png

Osie są każda na 1050 kg więc podejrzewam, że ktoś chyba literówkę zrobił. 

Będę pisał do Hymera o wyjaśnienie. 

Jak by nie było, diagnosta odesłał mnie do WK, twierdzi, że skoro nie ma potrzeby zmian konstrukcyjnych, to on nie widzi swojej roli. 

 

 

 

To na ile jest ta oś SCB 1055? Na osi powinna być tabliczka z danymi technicznymi przecież.

 

Tak jak pisałem, 1050kg każda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacek00 napisał:
32 minuty temu, filipert napisał:
Tak jak pisałem, 1050kg każda.

No to masz jeszcze więcej zapasu, bo 2100 kg? No ale wychodził ten model w ogóle z takim DMC?

Nie, mógł być 1800 albo 2000.

Zapas na osi tylko na plus, ale nie zgadza się symbol, teraz nie będę składał papierów w WK, bo jak mnie odeślą do diagnosty, to :pupa:

Napisałem do Hymera, zobaczymy co odpiszą, poprosiłem ich też o kopię świadectwa homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, filipert napisał:

Nie, mógł być 1800 albo 2000.

Zapas na osi tylko na plus, ale nie zgadza się symbol, teraz nie będę składał papierów w WK, bo jak mnie odeślą do diagnosty, to :pupa:

Nie mogą Cię odesłać do diagnosty. Nie ma podstaw o czym sam diagnosta Ci powiedział. Dla niego nie ma żadnej roli w tym przypadku. Ja bym imo składał, a jakby chcieli zaświadczenia od diagnosty to bym się powołał na przepis, który Ci wklejałem wyżej

18 minut temu, filipert napisał:

Napisałem do Hymera, zobaczymy co odpiszą, poprosiłem ich też o kopię świadectwa homologacji.

Możesz pisać, ale IMO nie musisz. Ja bym formalną drogą poszedł i złożył kwity takie jakie mam. Nikt nie będzie sprawdzał czy masz oś x czy y. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Nikt nie będzie sprawdzał czy masz oś x czy y. 

W WK nie sprawdzą, obawiam się, że skoro są niechętni w Poznaniu, to mogą się czepić takich pierdół i w odmowie zażądać potwierdzenia, że opony, felgi i osie są odpowiednie.

Niepotrzebnie w Hymerze o tym pisali, w końcu ich zgoda odnosi się do konkretnego nr VIN. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

W WK nie sprawdzą, obawiam się, że skoro są niechętni w Poznaniu, to mogą się czepić takich pierdół i w odmowie zażądać potwierdzenia, że opony, felgi i osie są odpowiednie.

Ale nie mają ku temu żadnej podstawy prawnej. Jedynie czego mogą żądać to oświadczenie producenta i tyle.

Godzinę temu, filipert napisał:

Niepotrzebnie w Hymerze o tym pisali, w końcu ich zgoda odnosi się do konkretnego nr VIN. 

No to prostuj jak chcesz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie, tak jak w tytule „chciałbym zwiększyć DMC” swojej przyczepy. I teraz tak: dostałem dokumenty od producenta (nowa tabliczka znamionowa i zapis ze można zwiększyć DMC bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych). Moje pytanie brzmi: Jaka jest dalsza procedura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie, tak jak w tytule „chciałbym zwiększyć DMC” swojej przyczepy. I teraz tak: dostałem dokumenty od producenta (nowa tabliczka znamionowa i zapis ze można zwiększyć DMC bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych). Moje pytanie brzmi: Jaka jest dalsza procedura?
Taka:
https://warszawa19115.pl/-/zgloszenie-zmiany-danych-technicznych-pojazdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.