Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Lukson napisał:

Opowiadaj, jak to zrobiłeś. ? 

1. Wysłałem ze strony hobby prośbę o zgodę na zmianę DMW, zapłaciłem ileś tam euro i dostałem od nich zaświadczenie oraz nową tabliczkę

2. Tłumaczenie dokumentów

3. Najtrudniejsza część, poszukanie Okręgowej SKP, która na podstawie tych dokumentów zrobi przegląd i wyda opis zmian dokonanych w przyczepie. W moim wypadku był to zwykły przegląd, bo nic konstrukcyjnie się nie zmieniało. Udało się to dopiero za 4 razem. 

4. Urząd, wniosek o rejestrację, 121,50zł za nową tablicę (przy okazji był u mnie wykup z leasingu). 

5. Po 5 dniach miałem twardy dowód w ręku :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, olas1 napisał:

1. Wysłałem ze strony hobby prośbę o zgodę na zmianę DMW, zapłaciłem ileś tam euro i dostałem od nich zaświadczenie oraz nową tabliczkę

2. Tłumaczenie dokumentów

3. Najtrudniejsza część, poszukanie Okręgowej SKP, która na podstawie tych dokumentów zrobi przegląd i wyda opis zmian dokonanych w przyczepie. W moim wypadku był to zwykły przegląd, bo nic konstrukcyjnie się nie zmieniało. Udało się to dopiero za 4 razem. 

4. Urząd, wniosek o rejestrację, 121,50zł za nową tablicę (przy okazji był u mnie wykup z leasingu). 

5. Po 5 dniach miałem twardy dowód w ręku :) 

Czyli Twoja przyczepa ma podwozie 1500, a tylko ktoś ją wcześniej zarejestrował ze zmniejszonym dmc? 

Dlatego nie musiałeś zmieniać nic w podwoziu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lukson napisał:

Czyli Twoja przyczepa ma podwozie 1500, a tylko ktoś ją wcześniej zarejestrował ze zmniejszonym dmc? 

Dlatego nie musiałeś zmieniać nic w podwoziu?

Ma podwozie do max 1550kg. Z hobby dostałem dwa pisma i dwie tabliczki, na 1500 i 1550. wybrałem 1500, bo większość aut jakie miałem do tej pory miało właśnie max 1500 przyczepy, a dla mnie te 100 dodatkowych kg było w sam raz :) A jak będzie trzeba to zmienię na 1550kg, mam już przetarte szlaki ?

Jak ją kupowałem to świadomie wybrałem 1400kg, bo wtedy nie miałem B+E. Ale po założeniu klimy, markizy i wrzuceniu gratów ważyła 1400kg. Nie było więc mowy o aku i solarach. 

Dopiero przy 1750kg jest inna oś. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, olas1 napisał:

Ma podwozie do max 1550kg. Z hobby dostałem dwa pisma i dwie tabliczki, na 1500 i 1550. wybrałem 1500, bo większość aut jakie miałem do tej pory miało właśnie max 1500 przyczepy, a dla mnie te 100 dodatkowych kg było w sam raz :) A jak będzie trzeba to zmienię na 1550kg, mam już przetarte szlaki ?

Jak ją kupowałem to świadomie wybrałem 1400kg, bo wtedy nie miałem B+E. Ale po założeniu klimy, markizy i wrzuceniu gratów ważyła 1400kg. Nie było więc mowy o aku i solarach. 

Dopiero przy 1750kg jest inna oś. 

 

Szczęściarz. Ja kupiłem swoją z DMC 1500 bo taka była i mi pasowała pod każdym względem. B+E i tak musiałem zrobić, bo nie chciałem mniejszej przyczepy niż 550 oraz mam większy holownik.

A potem się okazało, że masę własną ma = DMC, bo z fabryki już przyszła z wyposażeniem dod. (piekarnik gazowy, stały zbiornik na wodę, bojler, wózek pod ramą na koło zapasowe), a poprzednicy dołożyli mover, aku i elektroblok. Do najmniejszego dmc, z jakim można było ten model kupić. 

I super, ale Knaus ma odwrotnie - odchudza przyczepę dając do najlżejszej homologację lżejsze podwozie. I nie ma ruchu. 

Gratulacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lukson napisał:

Szczęściarz. Ja kupiłem swoją z DMC 1500 bo taka była i mi pasowała pod każdym względem. B+E i tak musiałem zrobić, bo nie chciałem mniejszej przyczepy niż 550 oraz mam większy holownik.

A potem się okazało, że masę własną ma = DMC, bo z fabryki już przyszła z wyposażeniem dod. (piekarnik gazowy, stały zbiornik na wodę, bojler, wózek pod ramą na koło zapasowe), a poprzednicy dołożyli mover, aku i elektroblok. Do najmniejszego dmc, z jakim można było ten model kupić. 

I super, ale Knaus ma odwrotnie - odchudza przyczepę dając do najlżejszej homologację lżejsze podwozie. I nie ma ruchu. 

Gratulacje. 

No to zostaje Ci jedynie redukować masę. Na samym akumulatorze oszczędziłem 15-20kg. 

Piszesz o stałym zbiorniku na wodę, chodzi o szarą? Masz może jakieś fotki jak to jest zrobione? 

Zastanawiam się czy tego u siebie nie zrobić, bo to mega wygodne jak się staje gdzieś poza kempingiem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, olas1 napisał:

No to zostaje Ci jedynie redukować masę. Na samym akumulatorze oszczędziłem 15-20kg. 

Piszesz o stałym zbiorniku na wodę, chodzi o szarą? Masz może jakieś fotki jak to jest zrobione? 

Zastanawiam się czy tego u siebie nie zrobić, bo to mega wygodne jak się staje gdzieś poza kempingiem.  

Nie, szary jest na kołach. Ciekawe, bo ma czujnik poziomu, jest do tego panel kontrolny w kuchni, ale nie widzę nigdzie kostki, do której mógłbym go podpiąć podkładając pod przyczepę. 

Chodziło mi o stały na czystą - jak go masz, to zawsze weźmiesz z 10 litrów "na drogę" ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lukson napisał:

Nie, szary jest na kołach. Ciekawe, bo ma czujnik poziomu, jest do tego panel kontrolny w kuchni, ale nie widzę nigdzie kostki, do której mógłbym go podpiąć podkładając pod przyczepę. 

Chodziło mi o stały na czystą - jak go masz, to zawsze weźmiesz z 10 litrów "na drogę" ? 

Tak, na czystą mam w środku przyczepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, olas1 napisał:

No to zostaje Ci jedynie redukować masę. Na samym akumulatorze oszczędziłem 15-20kg. 

Piszesz o stałym zbiorniku na wodę, chodzi o szarą? Masz może jakieś fotki jak to jest zrobione? 

Zastanawiam się czy tego u siebie nie zrobić, bo to mega wygodne jak się staje gdzieś poza kempingiem.  

A jak ogarniasz prąd bez aku, gdy nie jesteś podpięty do samochodu? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lukson napisał:

A jak ogarniasz prąd bez aku, gdy nie jesteś podpięty do samochodu? 

 

Hehe, mam aku, ale zamiast brać agm wziąłem Lifepo4, 9,5kg zamiast blisko 30kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, olas1 napisał:

Hehe, mam aku, ale zamiast brać agm wziąłem Lifepo4, 9,5kg zamiast blisko 30kg. 

To jest plan, tylko cena boli. Jaki masz aku konkretnie, skąd kupiłeś i, jeśli można, jaka cena? 

Czy taki zasilacz, jak Calira z 2007, może współpracować z aku tego typu, czy tylko tradycyjne i żelowe i musiałbym też wymienić energoblok na jakiś nowy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lukson napisał:

To jest plan, tylko cena boli. Jaki masz aku konkretnie, skąd kupiłeś i, jeśli można, jaka cena? 

Czy taki zasilacz, jak Calira z 2007, może współpracować z aku tego typu, czy tylko tradycyjne i żelowe i musiałbym też wymienić energoblok na jakiś nowy? 

Kupowałem w sklepie Uruchom taki. Dostałem 100zł rabatu po znajomości, ale kupowałem ostatni jaki mieli na stanie w Wawie. Jest duży problem z dostępnością, bo nie ma na rynku jakiś tam części do produkcji. Np. Kon-Tec nie ma już nawet pół akumulatora, pierwsze dostawy planują na II połowę maja.  

Ładowarkę kupiłem dedykowaną do lifepo4, odnośnie Twojej to nie sądzę, aby była ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy istnieje sposób na zmianę DMC bez homologacji od producenta? Pisałem do Stercekeman, ale dla mojej prawie 20 letniej przyczepki nie mogą udostępnić homologacji. Nie wiem czy nie chcą, czy rzeczywiście nie mogą.

Przyczepka jest z Holandii, gdzie miała w dowodzie DMC 1050kg. Niestety na tabliczce widnieje DMC 950kg i takie mam wpisane do dowodu.

Oś w przyczepce mam do 1100 kg. Podwozie jest do 1300kg. Nie wiem jakie widełki przewiduje producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Wreszcie zorganizowałem zaświadczenie od Hymera, że mogę w ramach pierwotnej homologacji, bez zmian konstrukcyjnych podnieść DMC do 2000kg. Dostałem tez nowa tabliczkę.

Dzwonię do WK w Poznaniu (powiat) aby ustalić jakie dalsze kroki, bo koledzy przy zmianie raz musieli jechać na OSKP a innym razem nie. Panie w słuchawce mówi, że chyba się tak nie da i kieruje do kierownika. Kierownik podtrzymuje opinię, że to niemożliwe i się nie da zmienić DMC, bo NIE WOLNO ZMIENIAĆ TABLICZKI na pojeździe. Napisałem maila do dyrektora WK...

Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.