Skocz do zawartości

Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...


Filip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Chciałbym wtrącić sprawę podłączenia napięcia w aucie do przekaźnika. Podczas moich prac korzystałem ze schematu, na którym prąd do "zamknięcia" przekaźnika brany był z alternatora. Wydawałoby się logiczne, alternator chodzi i podaje napięcie (to jest ten dodatkowy cieniutki kabelek). Niestety skończyło się to zgłupieniem komputera "pokładowego". Tak więc uważajcie, bo np. immobilizer przestanie wam działać i nigdzie nie pojedziecie.

Jedyna prosta metoda to wiązka stacyjki, ale pod warunkiem skonsultowania się z autoryzowanym serwisem dane auta. Po mojej przygodzie poradzili mi podpięcie się do czerwonego kabla pod stacyjką i jest już po problemie.

Oczywiście im nowsze modele samochodów, tym większy problem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 645
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam !

 

Chciałbym wtrącić sprawę podłączenia napięcia w aucie do przekaźnika. Podczas moich prac korzystałem ze schematu, na którym prąd do "zamknięcia" przekaźnika brany był z alternatora. Wydawałoby się logiczne, alternator chodzi i podaje napięcie (to jest ten dodatkowy cieniutki kabelek). Niestety skończyło się to zgłupieniem komputera "pokładowego". Tak więc uważajcie, bo np. immobilizer przestanie wam działać i nigdzie nie pojedziecie.

Jedyna prosta metoda to wiązka stacyjki, ale pod warunkiem skonsultowania się z autoryzowanym serwisem dane auta. Po mojej przygodzie poradzili mi podpięcie się do czerwonego kabla pod stacyjką i jest już po problemie.

Oczywiście im nowsze modele samochodów, tym większy problem.

 

Pozdrawiam

 

A orientujesz sie jak sprawa wyglada z gniazdem od zapalniczki? Tam zasilanie spelnia wszystkie moje warunki. Czyli po wylaczeniu zaplonu prad nie plynie i przy rozruszniku jest odciecie. Moje auto jest naszpikowane elektronika i obawiam sie zeby sie nie dzialy cyrki. Autoryzowane serwisy wole omijac duzym lukiem ze wzgledu na ich brak kompetencji jak i straszne ceny uslug. Przekonalem sie o tym juz wiele razy.

 

Kupilem przekaznik 30A i sprzedawca zaproponowal mi do niego taka gotowa kostke z wyprowadzonymi kabelkami. Wyglada to fajnie tylko przekroje tych kabelkow to miej niz 2.5mm2 - jak to ma wytrzymac 30A? Dziwi mnie bo ta kostka rzekomo jest projektowana pod ten przekaznik wiec moze ja tu czegos nie roumiem ??

Prosze o oswiecenie. :przyczepa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kilku samochodach przerabialem nieco instalacje tak aby wraz zwyłączeniem stacyjki wyłączały się również światla.

 

DZieki za ta informację to moim zdaniem dobry pomysł i zastosuję go w moim rozwiazaniu.

 

Wyglada to fajnie tylko przekroje tych kabelkow to miej niz 2.5mm2 - jak to ma wytrzymac 30A? Dziwi mnie bo ta kostka

 

Nie przejmuj sie za bardzo - jak Ci nie pasuje zmien na wiekszy przekrój, to dlatego ze max prąd na tym przekazniku moze płynąć 30 A, ale ten przekaznik i tak tego nie wytrzyma przy pracy ciagłej, Ja zawsze licze połowe pradu to praca ciagła a i tak się grzeją . Kabelki są pewnie liczone do połowy pradu, Zawsze tam gdzie są styki daje sie wieksze wytrzymałości bo sam styk przekaznika ma rezystancję i na niej przy duzych pradach odbiornika wydzieli sie ciepło, co w konsekwencji czsowej spowoduje silne nagrzewanie lub tez stopienie czesci plastikowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientujesz sie jak sprawa wyglada z gniazdem od zapalniczki? Tam zasilanie spelnia wszystkie moje warunki. Czyli po wylaczeniu zaplonu prad nie plynie i przy rozruszniku jest odciecie

 

Dokładnie tak. Jeżeli gniazdo zapalniczki spelnia te warunki to tam też się możesz podpiąć cewke przekaźnika i to nawet może uprościć sprawe a i mniejsze prawdopodobieństwo że elektryk w samochodzie coś trafi przy zwarciu. Najwyżej bezpiecznik się przepali. :przyczepa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat który wczesniej zamieściłem, wykonałem za wyjatkiem ładowania z auta bo nie mam jeszcze wszystkich elementów, ale już dziś działa i tak;

1. Mam na czas postoju wył mechaniczny akumulatora od Nysy za 20 zł

2. Mam zasilanie 230V które nie musze pilnowac aby przełączyć 12/230 robi to automat

3. Na czas zasilania 230V akumulator odłączony i tylko się ładuje a jak się naładuje to dostaje napięcie konserwujące

4. W czasie postoju i praca na akumulatorze zasila tylko swiatła i pompki a gdy spadnie napiecie do 10 V dostaję ostrzeżenie dzwiekowe a gdy 9.5 wyłaczy się akumulator, chyba że przełacze na awaryjny (drugi ) ręcznie.

 

Nadmieniam ze ładowarka wcale nie jest wysokowydajna tylko z zasilacza 12V/4A max za to otrzymuje właściwe parametry na akumulatorze aby nie przeładować. TO zwykły zasilacz firmy PULSAR. Nic mi się nie grzeje nie pali się - jestem zadowolony bo przecież oprócz swiatła, radia, i pompek nic wiecej nie jest nam potrzebne na przelotach. Lodówka i tak zre prąd wiec albo gaz albo 230V. A na drogę mam taką lodówke do zapalniczki wiec masło i piwko można schłodzić. mniejszym nakładem poboru prądu bo to malutka lodóweczka.

Całość kosztowała mnie ok. 200 zł.

 

Dzieki forum i waszej pomocy udało mi się wymyślić coś czego nie wymyśliłem do tej pory.

DZieki :przyczepa::blagac:

 


zdjecie zrobione komórką skrzynki w której upchałem wszystko.

post-44173-imported-e7b58240-ff7c-40fb-a0dc-d12f3c2945ce_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła drogowe = długie, mijania = krótkie.

Z całym szacunkiem, ale wg Twoich wskazówek, ładowanie będzie przebiegać wyłącznie podczas jazdy na tzw. "długich" :przyczepa: , czyli prawie wcale... - przynajmniej w dzień

Przyznaję się bez bicia - źle napisałem o jakie światła chodzi. Niemniej zastosowanie takiego rozwiązania pozwala uniknąć...

 

Chciałbym wtrącić sprawę podłączenia napięcia w aucie do przekaźnika. Podczas moich prac korzystałem ze schematu, na którym prąd do "zamknięcia" przekaźnika brany był z alternatora. Wydawałoby się logiczne, alternator chodzi i podaje napięcie (to jest ten dodatkowy cieniutki kabelek). Niestety skończyło się to zgłupieniem komputera "pokładowego". Tak więc uważajcie, bo np. immobilizer przestanie wam działać i nigdzie nie pojedziecie.

Jedyna prosta metoda to wiązka stacyjki, ale pod warunkiem skonsultowania się z autoryzowanym serwisem dane auta. Po mojej przygodzie poradzili mi podpięcie się do czerwonego kabla pod stacyjką i jest już po problemie.

Oczywiście im nowsze modele samochodów, tym większy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich czytam Wasze wypowiedzi i zerkłem na alegro i są baterie słoneczne w przyzwoitych cenach i z możliwością doładowywania akumulatorów tylko prąd ładowania 17 V i 1.5 wat i tak się zastanawiam czy nie kupić tylko niskie ceny mnie przeraziły że to może być zamałe te waty bo są 20 Wat i kosztuje ok.600zł. Podaje stronę abyście to obejżeli lub wpiszcie na alegro na wyszukiwarce baterie słoneczne.

 

Pozdro Walduśś :ok::ok:http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=354877149

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA interesowałem się tymi bateriami i z informacji jakie dostałem nadają się one tylko do ładowania akumulatorkow do telefonów komórkowych, zbyt niski prąd ładowania.Aby doładować akumulator bateria powinna mieć prąd ładowania co najmniej 1.5 ampera ( około 20 wat. ) ale zalezy tez od ilości odbiorników prądu w przyczepie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA interesowałem się tymi bateriami i z informacji jakie dostałem nadają się one tylko do ładowania akumulatorkow do telefonów komórkowych, zbyt niski prąd ładowania.Aby doładować akumulator bateria powinna mieć prąd ładowania co najmniej 1.5 ampera ( około 20 wat. ) ale zalezy tez od ilości odbiorników prądu w przyczepie. :ok:

 

z całym szacunkiem ale mam jak dobrze pamiętam 10W panel który przy dużym słońcu bez podpinania do alumulatora daje ok 21V

Przy pod pięciu pod akumulator daje niecałe 0,5 A ale to wystarcza żeby podładować akumulator tak żeby styknoł na pompke i jakieś tam oświetlenie. Wiadomo im niższy amperaż tym dłuższe ładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BJoe te opinie uzyskałem w firmach (Modernhome) które handlują bateriami słonecznymi ( JA na ten temat nie mam zielonego pojęcia ) gdyż MNIE potrzebna jest do doładowania akumulatora, a odbiorniki to cały dzień radio oraz wentylatorki na lodówce (2 po 0.3 ampera) oraz wieczorem na 2 godziny światło w przyczepie (2 żarówki po 5 wat) i wydawało MI się że bateria słoneczna 10 wat tzn. 0.750 ampera powinna wystarczyć ale fachowcy powiedzieli że malo. Jeżeli MASZ inne doświadczenia z tym związane to proszę napisz MI maila prywatnego bo bateria 10 watowa kosztuje okolo 250 zl. i warto byłoby ją zakupić i nie potrzeba regulatora. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie mam panel z tej firmy. Czy akumulator jest ładowany czy nie to kwestia napięcia. Dokadnie niepamiętam ale żeby ładować akumulator potrzebne jest napięcie powyżej 13,5 V (jeżeli się myle to poprawić mnie)

Od prądu jest zależne jak długo potrzeba ładować. Im większy prąd tym lepsze doładowanie akumulatora. Im większe moc panela tym większy prąd ładowania. Jestem w trakcie doświadczeń jak to się sprawdza w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie mam panel z tej firmy. Czy akumulator jest ładowany czy nie to kwestia napięcia. Dokadnie niepamiętam ale żeby ładować akumulator potrzebne jest napięcie powyżej 13,5 V (jeżeli się myle to poprawić mnie)

 

Mi sie wydaje ze nominalne napiecie sprawnego aku to 12V a zatem jesli podepniesz mu napiecie wyzsze niz 12V to powinno go ladowac. Bo niby jak na aku zadziala napiecie 12.5V :) chyba go nie rozladuje ... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby panel nie rozładował w nocy akumulatora trzeba wstawić w szereg zwykłą diode prostowniczą i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy i co te baterie co Ci podałem z alegro to w końcu są dobre? Piszesz w poście że masz namiar na 10 Watowe za 250 złociszy masz może stronkę? z góry Dzięki :)

 

Walduśś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.