Skocz do zawartości

Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...


Filip

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mój akumulator 50 amperogodzin przy tym użyciu wystarcza MI na okolo 2.5 do 3 tygodnie i póżniej szukam aby gdzieś go doładować i dlatego myślałem że 10 wat Mi wystarczy a Solar potrzebuje na maj,czerwiec, lipiec i sierpień, teoretycznie wtedy jest największe nasłonecznienie jeszcze jestem niezdecydowany i otwarty na rady.A teraz namiary :ModernHome tam jest panel słoneczny elastyczny za 366 zł.,Monokrystaliczna bateria słoneczna 10 w. za 239 zł.,Amforyczna bateria 21 w. za 259 zł.,Amforyczna 6 wat. za 139 zł. lub na stronie flexcell.com lub TME w łódzi na ul.ustronnej za matką polką. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 645
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Znalazłem coś co powinno zainteresować wszystkich, którzy chcą ładować akku w przyczpie podczas jazdy przez wtyczkę samochodową.

Dobrę rozwiązanie, bo stosowane na jachtach od dawna, gdzie są niezależne systemy akumulatorów nawigacyjnych i rozruchowywch.

http://www.intelle.pl/separator_diodowy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi - urządzenie przez Ciebie prpopnowane wygląda na świetne i przydatne do naszych celów. Musimy jeszcze znaleźć jego cenę, obawiam się, że też będzie świetna gdyż urządzenia na łodzie i jachty zawsze oscylują wokól cen maksymalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już separator własnej konstrukcji mam zamontowany od dawna.

Pisałem o tym na str. 5 tego tematu.

Cytuję sam siebie: Akumulator doładowuje się w czasie jazdy, żeby nie ciągnąć dodatkowych przewodów z samochodu do przyczepy podłączyłem go przez dwie diody do świateł pozycyjnych. Bez diod światła pozycyjne świeciłyby cały czas, również po wyłączeniu ich w samochodzie.W samochodzie zmieniłem bezpiecznik świateł pozycyjnych na większy i podłączyłem przekaźnik, bo włącznik się grzał.

Kosztowało to kilkanaście zł. a działa skutecznie.

Jeżeli trzeba, narysuję schemat podłączeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba "wpiąć" się w przewody od świateł pozycyjnych i masy.

Podłączone diody powinny być 10A na 20 lub więcej V.

Diody trzeba zamocować na radiatorach, żeby się nie przegrzały.

Po podłączeniu poprawiałem wszystkie połączenia w samochodzie i przyczepie żeby uzyskać dobre efekty ładowania.

 

Na schemacie jest błąd w opisie wtyczki, jedno podłaczenie dotyczy świateł pozycyjnych lewych a drugie prawych :D

post-37189-imported-1bc85c4d-7f6d-41aa-93ee-94b67c8b6aae_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, A po co bierzesz zasilanie z prawej i lewej pozycyjnej, a nie tylko z jednej ? Chodzi o lepszy efekt ładowania, czy o mniejsze obciążenie linii ?

 

 

Jak do jednej byś się podłączył jedna strona świeciła by jaśniej od drugiej (tak myślę) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna strona świeciła by jaśniej od drugiej

Chyba nie. Jak patrzyłem na to co jest podłączone do różnych bezpieczników, to też nie jest symetrycznie rozłożone obciążenie, no ale niech wypowie się projektant tej instalacji. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawe i lewe światła pozycyjne są separowane dlatego, że w niektórych samochodach na postoju można włączyć osobno lewe lub prawe światła pozycyjne. Dodatkowo prąd z dwóch przewodów zawsze będzie skuteczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. BYT115-200

http://www.allegro.pl/item307797223_dioda_byt115_200_15a_200v_35ns_kod0134_.html

albo taka, dwie w jednej obudowie

http://www.allegro.pl/item307844190_dioda_fep30jp_30a_600v_50ns_kod0297_.html

 

Ja zastosowałem takie, tylko 10A. Takie 25A można zastosować, będą nawet pewniejsze niż moje.

http://www.allegro.pl/item307660432_dioda_prostownicza_25a_1000v_25hf100_faktury_vat.html

Łatwiej mocują sie do radiatora.

Radiator mam podobny do tego:

http://www.allegro.pl/item307738912_radiator_2_szt_pod_dioda_tyrystor_od_1_zl.html

Na takim jestem pewien, że sie diody nie przegrzeją.

Dwie diody przykręciłem do jednego radiatora. "Masę" radiatora podłączyłem do + akumulatora, a diody, jedną do lewych, drogą do prawych świateł pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek,

Możesz rozpisać wszystkie bolce we wtyczce samochodowej?

Druga sprawa czym ciągasz swój domek? Może to coś starszego jak u mnie wtedy bym miał punkt zaczepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.