Skocz do zawartości

Opony całoroczne - co o tym sądzicie?


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 818
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Moje A005E BRIDGESTONE wczoraj i dzisiaj zdaly egzamin na śniegu bardzo dobrze. 30km na nieodśnieżonej drodze w Beskidach dały rady a tiry staly pod górami blokując drogę. Dopiero zakopianka miała błoto pośniegowe ale na nim tez spoko.
Także do tego samochodu te opony są ok i na mokrym i na śniegu i na suchym.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was, ale u mnie całoroczne mają inne oznaczenie zużycia do jazdy na zimę i inne na lato (głębokość bieżnika) U mnie przydatność  jazdy w zimie myślę że będzie w okolicach 30-40tyś w lato sezon więcej. Teoretycznie wychodzi że lepiej kupować je przed zimą niż na wiosnę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Voku napisał:

Nie wiem jak u was, ale u mnie całoroczne mają inne oznaczenie zużycia do jazdy na zimę i inne na lato (głębokość bieżnika) U mnie przydatność  jazdy w zimie myślę że będzie w okolicach 30-40tyś w lato sezon więcej. Teoretycznie wychodzi że lepiej kupować je przed zimą niż na wiosnę. 

Możesz rozwinąć temat, jaka fotka. Nie za bardzo wiem o co chodzi z tym oznaczeniem :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo tych GY jestem cholernie zawiedziony.... w porównaniu do vredesteinów quatrak 5 jest przepaść. Na tamtych byłem w górach z budą i po śniegu ładnie robiły, a tutaj jest tragedia, jedzie się jak na letnich. Ostatnio trochę śniegu spadło i się niestety przeraziłem. Wg mnie straszny bubel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Voku napisał:

Gdzieś tutaj od 3:30 pokazuje 2 wskaźniki zużycia. 

A, chodzi Ci o wskaźnik TWI. No nie mam takiego bajera. Faktycznie pasuje kupować przed zimą :excl:

19 minut temu, jacekzoo napisał:

Apropo tych GY jestem cholernie zawiedziony....

Zauważyłem, że na oznaczeniach opon z tym  samym bieżnikiem ale w różnych rozmiarach, potrafią pojawiać się różne wartości. Wychodzi na to, że pozornie ta sama opona ale w różnych pojazdach może się zachowywać odmiennie. To trochę taka loteria przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zobacz jak to u mnie wyglądało, trochę świeżego śniegu. Przy hamowaniu oczywiście chodziło o abs nie esp ?

Przyspieszyć nie idzie a przy hamowaniu leci jak na lodzie. Gdybym pierwsze kupił takie wielosezonki to byłby pierwszy i ostatni raz, ale mam porównanie do vredków, następne to będą właśnie vredki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, jacekzoo napisał:

Apropo tych GY jestem cholernie zawiedziony.... w porównaniu do vredesteinów quatrak 5 jest przepaść. Na tamtych byłem w górach z budą i po śniegu ładnie robiły, a tutaj jest tragedia, jedzie się jak na letnich. Ostatnio trochę śniegu spadło i się niestety przeraziłem. Wg mnie straszny bubel

Nie wiem nie zauważyłem takich przypadłości a nawet wręcz przeciwnie rozmair 235/45 R18 . Ale uważam że dużo zależy od samego auta i rozmiaru opony. Mam Nexeny w drugim aucie i to to jest dopiero tragedia po śniegu ciut lepiej niż na letnich.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

To zobacz jak to u mnie wyglądało, trochę świeżego śniegu. Przy hamowaniu oczywiście chodziło o abs nie esp ?

Przyspieszyć nie idzie a przy hamowaniu leci jak na lodzie. Gdybym pierwsze kupił takie wielosezonki to byłby pierwszy i ostatni raz, ale mam porównanie do vredków, następne to będą właśnie vredki

film nie działa , sama fonia. to nie kwestia kodeków tylko pewnie zje..ny ajfonowy format ;)

ja jak narazie jestem bardzo zadowolony w kamperze ze swoich Nokianów . Po pierwszych przejechanych 2000 km w różnych, praktycznie we wszystkich warunkach jestem zadowolony w 100%.

Czekam jeszcze na testy alpejskie jak ograniczenia nie zniweczą moich zimowych planów :-]

Przez przypadek miałem okazję pojeździć pół dnia po mieście autem  z oponami wielosezonowymi uniroyal allseasonexpert 2

byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, było to dokładnie w dzień jak była we Wrocławiu śnieżyca z gołoledzią a służby jak zwykle zaspały.

Drugie pół dnia jeździłem swoim autem z zimowymi Continetial Winter contact i powiem szczerze  nie czułem żadnych większych różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.