Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

Tomku, Szuler się kropnął, ale wiemy wszyscy o co chodzi. Mam uprawnienia do ciągnięcia przyczep (najcięższych) i Viatoll'a. Bardziej chodzi mi o ten zapis z autami terenowymi. Przypomnę, że wartość O1=3000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Taaaa....?

To czym niby pociągnąć takie coś? :hmm:  http://allegro.pl/brenderup-mt3080-minikoparki-dostawa-gratis-i5163787394.html

DMC 2700

Ano autem ciężarowym, chyba że hamulec będzie odpowiedni (nie najazdowy)

2700*1,33= 3591kg czyli to jest DMC minimalne auto do tej przyczepy z hamulcem najazdowym.

Ja też w DR ma przyczepę wpisaną DMC 2000kg, i co z tego jak DMC auta to 2310kg

czyli przyczepa max to 1736kg, a kat prawka mam wszystkie (tylko że to nie ma znaczenia)

Kurcze strasznie to jest porąbane :oslabiony:

Krzysiek to wszystko  ogarnia może wypowie się na temat tej przyczepy :hmm:

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakim sposobem, że tak powiem, niektórzy ściągają z zagranicy na lawetach o DMC 2000-2400 kg auta o MW 1500-1800 kg, a za holownik robi Galaxy, Sharan (nawet nie 4 Motion, tylko zwykły 1,9 TDI), Merc Eklasy.

 

Także jadąc w kierunku na Mazury widać SUVy lub terenówki wlekące ogromniaste jachty.

 

W ww. przypadkach na pewno przelicznik 1,33 nie jest zachowany, a mimo tego policja i krokodyle nie robia problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według przelicznika max przyczepa dla auta o DMC 3,5t to 2631kg dla hamulca najazdowego.

A jak to się dzieje że jeżdżą , nie mam pojęcia,  lawety mają różne DMC np. 1600kg gdzie masa własna

to 500kg czyli 1100kg ładowności , a jak będzie miała przy masie własnej 500kg DMC 2000 kg to ładowność będzie

miała 1500kg a to już daje możliwość przewiezienia wielu aut, licząc dalej 2000kg to auto o minimum DMC 2660kg.

Wszystko zależy jaka jest laweta, teraz są  lekkie aby ładowność był jak największa przy jak najmniejszym DMC lawety.

Masa własna wielu popularnych aut mieści się do 1500kg a więc bez problemu wchodzi na lawetę o DMC 2000kg.

A Ci co jeżdżą "nielegalnie" czyli mają za duże lawety to ich problem.

 

http://www.eco-cars.pl/siec/_up_files/masy_wlasne_pojazdow.pdf

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej mnie ten temat specjalnie nie interesował, ale skoro fura ma możliwości holowania potężne- 350KM i ponad 500Nm momentu, MW nie mała, specjalny tryb skrzyni biegów do holowania, trakcja jak złoto, a przyczepę mogę ciągnąć raptem kilka o kg cięższą niż np. wspomniany przez Powolniaka Sharan, Galaxy czy Alhambra  :krzykacz: ?!?! Dopiero teraz zauważam głupoty i paradoksy znajdujące się w naszych przepisach.

Lucek, a u Ciebie jak to wygląda? Prawdopodobnie fizyczne możliwości Twojego auta są ogromne, ale przez te popieprzone przepisy też masz jakąś blokadę, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje że ktoś zrobił tak ze względów bezpieczeństwa  :hmm:  w hamulcach najazdowych w pierwszej fazie

hamowanie przyczepa najpierw napiera na auto a następnie hamuje, natomiast tam gdzie układ hamulcowy

jest np. pneumatyczny (aua ciężarowe i autobusy) podczas hamowania to naczepa czy przyczepa hamują pierwsze,

a więc istnieje mniejsze ryzyko złożenia się w scyzoryk, zresztą hamulce pneumatyczne działają  inaczej, tam spadek

ciśnienia powoduje hamowanie a nie jego wzrost jak w autach osobowych, dlatego po zerwaniu połączenia przyczepa

natychmiast hamuje (coś jak linka w naszych przyczepach).

Dlatego moc auta nie ma tu nic do znaczenia.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że w autach ciężarowych wyposażonych właśnie w hamulce pneumatyczne masa przyczepy

lub naczepy może być o 40% większa jak masa holownika (konia) jeżeli dobrze pamiętam, i teraz

wyobraźcie sobie że najpierw hamuje ciągnik, leżycie w rowie jak złoto, tak więc nie o moc chodzi

a o zasadę działania hamulców.

A dokładnie chyba tak to brzmi

 

Rzeczywista masa całkowita przyczepy (ciągniętej przez samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5tony)
 nie może być większa od rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego powiększonej o 40%

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej mnie ten temat specjalnie nie interesował, ale skoro fura ma możliwości holowania potężne- 350KM i ponad 500Nm momentu, MW nie mała, specjalny tryb skrzyni biegów do holowania, trakcja jak złoto, a przyczepę mogę ciągnąć raptem kilka o kg cięższą niż np. wspomniany przez Powolniaka Sharan, Galaxy czy Alhambra  :krzykacz: ?!?! Dopiero teraz zauważam głupoty i paradoksy znajdujące się w naszych przepisach.

Lucek, a u Ciebie jak to wygląda? Prawdopodobnie fizyczne możliwości Twojego auta są ogromne, ale przez te popieprzone przepisy też masz jakąś blokadę, co?

Dominiku, moja znana Ci furmanka (z AWD) przy DMC 2250kg ma na haku (w O1) 2200kg. Nasz Knausik ma DMC zaledwie 1400 kg (w oryginale homologacja opiewała na 1500kg z możliwością podniesienia do 1600kg) ale miałem wówczas Lagunę z DMC 2070kg i O1 1530kg i nie chcąc wchodzić pod Viaharacz poprosiłem sprzedającego o homologację na 1400kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz troszkę o masach ciężarówek, ale max co może jeździć po naszych drogach to 40t (w wielu krajach także)

zależy to też od ilości osi w pojeździe.

 

http://www.tircenter.eu/baza-wiedzy/dopuszczalna-masa/

http://archiwum.ciop.pl/13861.html


Dobra..... To po kiego wacka w DR widnieją wpisy w miejscu O1 typu 3000 lub 3500?!?!

Bo pewnie w innych krajach możesz tak holować  :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.