Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Weź pod uwagę, że waga sprężynowa ma bardzo duży błąd, zwłaszcza w początkowym zakresie i gdzieś tak do ok. 50 kg. Zrób to wszystko, ale przy pomocy wagi "elektronicznej".

PS

1. "solar i akumulatory (2x62Ah)  około 50kg" - przypuszczam, że 2 accu = 30,2 kg + solar (ramowy) z osprzętem ok. 9,8 kg, czyli razem 40 kg.

2. rama pod zapasowe koło i zapas - 20kg?  - zależy od rozmiaru koła i rodzaju obręczy. Np. moje 205/65 R15 na obręczy stalowej = 20 kg. Rama dla koła, to pewnie z 6 - 8 kg :hmm:

3. bagażnik fiamma carry bike - 8kg - Dokładnie podawana jest wartość 5,6 kg

4. radio samochodowe 1kg - To chyba się zgadza, ale bez głośników

5. kilka kubków porcelanowych 2kg -  :niewiem:zależy od kubków :)

6. opony "C" w stosunku do zwykłych +??? - chyba nie ma zbyt dużych różnic, a jeśli w ogóle są, to pewnie nie więcej, jak +0,5 kg / oponę :hmm:

7. dywanik i wycieraczki - 2kg  Tu możesz się zdziwić :look:, dlatego zważ dokładnie. Przypuszczam, że znacznie więcej, niż oszacowałeś.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu ‎12‎.‎05‎.‎2019 o 07:06, Kristofer napisał:

Weź pod uwagę, że waga sprężynowa ma bardzo duży błąd, zwłaszcza w początkowym zakresie i gdzieś tak do ok. 50 kg. Zrób to wszystko, ale przy pomocy wagi "elektronicznej".

PS

1. "solar i akumulatory (2x62Ah)  około 50kg" - przypuszczam, że 2 accu = 30,2 kg + solar (ramowy) z osprzętem ok. 9,8 kg, czyli razem 40 kg.

2. rama pod zapasowe koło i zapas - 20kg?  - zależy od rozmiaru koła i rodzaju obręczy. Np. moje 205/65 R15 na obręczy stalowej = 20 kg. Rama dla koła, to pewnie z 6 - 8 kg :hmm:

3. bagażnik fiamma carry bike - 8kg - Dokładnie podawana jest wartość 5,6 kg

4. radio samochodowe 1kg - To chyba się zgadza, ale bez głośników

5. kilka kubków porcelanowych 2kg -  :niewiem:zależy od kubków :)

6. opony "C" w stosunku do zwykłych +??? - chyba nie ma zbyt dużych różnic, a jeśli w ogóle są, to pewnie nie więcej, jak +0,5 kg / oponę :hmm:

7. dywanik i wycieraczki - 2kg  Tu możesz się zdziwić :look:, dlatego zważ dokładnie. Przypuszczam, że znacznie więcej, niż oszacowałeś.

Nie podałem precyzyjnie danych akumulatora, nie ważyłem i nie mogę takiego znaleźć aby podać dokładne dane ale Aku AGM KUNG-Long 55Ah waży 17kg a 65 Ah 20.9kg

Bagażnik to dokładnie Fiamma carry bike pro i w katalogu ma 8,6 kg ale na 4 rowery a ja mam tylko 2 szyny więc napisałem cos około 8kg

Koło zapasowe wyjąłem ale jeszcze nie ważyłem natomiast rama jest aluminiowa i nie dam jej więcej jak 2kg wiec została na razie pod przyczepą.

 

I dzięki za uwagi do dokładności wagi sprężynowej.

IMG_20190506_222151.jpg

IMG_20190511_121953.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, od niedawna mam przyczepę Hobby 500, i chciałem ją zważyć z podstawowym wyposażeniem, żebym wiedział ile jeszcze mogę ją jeszcze doładować.
Stąd pytanie, czy poleci ktoś sprawdzone miejsce w Poznaniu, najlepiej w północnej części, gdzie tą wagę sprawdzę. Niestety nie znam firmy z taką wagą w okolicy, także będę wdzięczny za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Heju napisał:

Witam, od niedawna mam przyczepę Hobby 500, i chciałem ją zważyć z podstawowym wyposażeniem, żebym wiedział ile jeszcze mogę ją jeszcze doładować.
Stąd pytanie, czy poleci ktoś sprawdzone miejsce w Poznaniu, najlepiej w północnej części, gdzie tą wagę sprawdzę. Niestety nie znam firmy z taką wagą w okolicy, także będę wdzięczny za pomoc. 

szukaj skup złomu albo skład węgla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, filipert napisał:

szukaj skup złomu albo skład węgla

albo betoniarnię, czy cóś podobnego...

Wystarczy poszukać u wujka gugla, zadzwonić i zapytać wprost, czy mają wagę i czy dadzą zważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj przy okazji przeglądu zważylem swoją hobby i auto

Winik ze stacji SKP - 1044kg na osi, przyczepa na haku

Idąc za ciosem pojechałem na skup złomu i na wagę

Zestaw 2900kg (ze mną)

Samo auto 1840kg, spora nadwagą bo auto ma MW poniżej 1700kg, fakt że doszła instalacja LPG, ale dalej brakuje z 50kg 

I teraz ogon, MW 830kg, DMC 1000kg, więc mamy 100kg nadwagi po załadowaniu ciuchów :(

Przyczepa ważona gotowa do wyjazdu, tzn naczynia, meble, butla 11kg, trochę wody (10l max) itd (bez ciuchów i jedzenia)

Z dodatkowego wyposażenia solar i aku

W sumie tego się spodziewałem :skromny:

Trza będzie jednak Austrię omijać ?

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, konrad_b napisał:

więc mamy 100kg nadwagi po załadowaniu ciuchów :(

Trza będzie jednak Austrię omijać ?

Niekoniecznie - trzeba po prosu jeździć na kempingi dla golasów - wówczas bierzesz tylko te ciuchy, które zakładasz na siebie do jazdy, choć w sumie w samochodzie też jesteś u siebie i można na golasa:-)

No ale 100 kg to byłoby trudno w ten sposób zaoszczędzić o ile nie wozisz ze sobą zbroi;-)

U mnie - po zamontowaniu movera, solarów i aku - bez butli na czysto i na sucho waży 1030, a DMC mam 1100, więc mi - przynajmniej w tym sezonie, bo na przyszły podniosę DMC - pozostają tylko kampy dla golasów...;-)

Choć z drugiej strony mam jeszcze całe 92 kg - doliczając 2% tolerancji austriaków, więc na kąpielówki powinno styknąć;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem już po ważeniu na gotowo i przed pakowaniem. Bez butli 11kg jestem na styk i to licząc całą budkę na 3 kołach. Waga na oskp oszukała o 100kg. Ważyłem tu gdzie handlują cementem. Wczasy zaczęliśmy od wizyty na wadze. Zestaw 3860, budka 1740. Mała różnica holownik a budka a idzie jak po sznurku. Fakt, że jeżdżę coraz wolniej, normalnie ok 90-95 i do 100 przy wyprzedzaniu.

Samych ubrań jest ponad 50kg. Za rok idą do boxa lub rowery na auto razem z dwoma kołami zapasowymi. Jak widać 578kg ładowności idzie wykorzystać. Budka bez ubrań, lodówki i rowerów oraz badziewia ważyła ok 1570kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, konrad_b napisał:

Winik ze stacji SKP - 1044kg na osi, przyczepa na haku

Idąc za ciosem pojechałem na skup złomu i na wagę

Konrad pytanko - skp na przeglądzie czy udało się zmusić pana diagnostę pozaprzegladowo ?  w Kraku ?   Która skp ?
Pytam bo moje próby zważenia nacisku na oś jak dotychczas spotykały sie na skp z wymijającymi  odpowiedziami w stylu:
"... no niby tak możemy sprawdzić ale wie pan to nie bardzo dokładne... "   itp - typowe spuszczanie natrętnego klienta  :(
Wystarczy mi nacisk na oś bo wiem że przy pustej mam  na hak ok. 40kg - zsumować z ośką to  przecież nie problem :)

W sumie bardziej wierzyłbym skp niz wagom na składach bo tu z kolei odbicie piłeczki i zgrzyt następuje w momencie gdy prosisz o okazanie legalizacji - wiem wiem muszą mieć legalizację bo prowadzą obrót towarem ważonym ale okazać nie chcą i de facto mogą spuścić po brzytwie bowiem ważenie budy nie jest obrotem handlowym towarem ważonym
 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzu4x4 - logiczne tu handlowo działa to w drugą stronę :)
Ale mnie nawet nie chodzi o kanty na wadze - planuję zmianę DMC w górę i w związku z tym będzie mi potrzebne wykazanie się wagami z wagi posiadającej legalizację lub ustalenie tych wag na OSKP i wolałbym to sobie najpierw przeprowadzić bezstresowo "wewnetrznie" bez rozpoczynania procedury i mnożenia kosztów


Konrad - wyjaśnienie:
widziałem że piszesz na przeglądzie - wyraziłem się trochę nieściśle sorry - chodziło mi o to czy samo określenie nacisku było elementem przeglądu czy nadprogramowo.
Ja mam w papierach "G"=MW=594  a  "F1" i "F2"=DMC=750 wiec chciałbym to zrobić najpierw "pozaprzegladowo"  bez rozpoczynania procedury zwiększenia DMC i mnożenia kosztów (np. rzeczoznawcy 400zł)
Wg danych jw zarejestrował budę poprzedni właściciel - jako powód obniżenia został podany zaczep - prosta sprawa wiele lat temu ludzie tak właśnie robili  chodziło o unikanie corocznych przeglądów skąd  poprzedni właściciel wziął masę własną mniejszą niż fabryczna - tego najstarsi Indianie nie wiedzą
Dane fabryczne mojej budy które odszukałem to MW=635 oraz DMC=850 - przy okazji zarąbista stronka dla staruszków: http://www.oldiecaravan.de

Obecnie właśnie przymierzam się do zmiany DMC w górę bo niewiele mogę wrzucić do budy.  Wiem że będzie to trudne bowiem zmiana DMC w górę straszy zwykle i urząd i diagnostów  ponadto polskie przepisy mówią że możliwa jest jedynie po zmianach konstrukcyjnych
Po rozmowie na OSKP jednak pojawia się światełko w tunelu na przywrócenie DMC 850kg  :)

TE380T.jpg

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.