Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Ok maarec - wszędzie to dostaniesz gdzie masz wagę - czy w zaświadczeniu masz wpisaną datę i nr legalizacji wagi lub stwierdzenie że waga w momencie ważenia budy takową posiadała ?
Mnie takie stwierdzenie lub kopia legalizacji ew foto nalepki legalizacyjnej będzie potrzebne przy zwiększaniu DMC - ponieważ będzie prostowana MW i DMC - muszę mieć max mocne kwity na MW

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ok chris_66 - jako sprawdzenie wagi to jak najbardziej się sprawdza - różnicą wskazań 2 wag może być tylko dobry obiad o ile został zjedzony przed wizyta na 1-szej a na 2-giej nie  :)

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak - tak jak pisałem nie przypuszczam żeby nie mieli, niechęć wynika prawdopodobnie ze zwykłego lenistwa do poszukania albo kwit z OUM czy innej instytucji wzorcującej i legalizującej wagę jest gdzieś tam w biurze a nie w obsłudze wagi i stad te problemy u mnie :)
Dla mnie przy zmianie MW i DMC potrzeba jest ciut inna niż samo sprawdzenie MRz  więc muszę się więcej gimnastykować - życie jakby było łatwe byłoby nudne  :
Spoko ogarnie sie temat - dla moich mas to nawet wystarczy waga na widlaku 1 tone do góry to prawie każda Toyotka  nawet 6-tka dźwignie byle długie widły i dość szeroki rozstaw wideł miała :) 
Niestety nasza w firmie  nie ma wagi na widłach bo byłoby dokładnie, prosto i bez kombinacji :(

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, smok_wawelski napisał:

Konrad pytanko - skp na przeglądzie czy udało się zmusić pana diagnostę pozaprzegladowo ?  w Kraku ?   Która skp ?
Pytam bo moje próby zważenia nacisku na oś jak dotychczas spotykały sie na skp z wymijającymi  odpowiedziami w stylu:
"... no niby tak możemy sprawdzić ale wie pan to nie bardzo dokładne... "   itp - typowe spuszczanie natrętnego klienta  :(
Wystarczy mi nacisk na oś bo wiem że przy pustej mam  na hak ok. 40kg - zsumować z ośką to  przecież nie problem :)

W sumie bardziej wierzyłbym skp niz wagom na składach bo tu z kolei odbicie piłeczki i zgrzyt następuje w momencie gdy prosisz o okazanie legalizacji - wiem wiem muszą mieć legalizację bo prowadzą obrót towarem ważonym ale okazać nie chcą i de facto mogą spuścić po brzytwie bowiem ważenie budy nie jest obrotem handlowym towarem ważonym
 

byłem przy okazji przeglądu, poprosiłem o zważenie i zważyliśmy 2x

potem pojechałem na skup złomu, mam akurat oba miejsca blisko - ul Brzeska 

tak jak pisałem wynik wyszedł podobny, bo różnica 10kg

waga na składzie była OK, żona jak weszła to wynik się zgadzał mniej więcej

(lekko zawyżony, ale po wadze co waży 30T pojazdy ciężko żeby ważyła do kg)

 

a czy wagi na składzie są dokładne, czy oszukują, nie wiem ale waży się tarę, przecież najpierw jedzie auto załadowane a potem waga na pusto i obliczają ładunek

więc jeśli waga zaniża to w obu przypadkach, na składzie z węglem jest tak samo, wjazd na pusto, potem z ładunkiem

 

lepiej napiszcie gdzie znaleźć te 100kg ;)

mam nadwagi 50kg, ale ciuchy chciałbym spakować do szafek, więc :niewiem:

butla 11kg - zmieniam na 2.5kg i do auta - to mam z 20kg

zapas mogę dać do bagażnika - z 15kg

kufry już prawie puste, może znajdę tam z 20kg (piecyk elektryczny, jakieś kurtki, wędki, itp) - w to miejsce skoczą ciuchy

dalej brakuje 20-30kg

sądzę że nikt z tego nie zrobi problemu, bo to w sumie bląd pomiaru i musiał bym wpaść na dokładne ważenie

ale jednak ryzyko istnieje

 

i jeszcze jedno, auto ma DMC 2200kg, a już ze mną ważyło 1840kg, więc po załadowaniu rodzinki zostaje 200kg

więc nawet opcja box'a nie wiele mi daje :(SUP chyba zostanie w domu w tym roku 

najgorsze że buda ma możliwości (najazd, oś jest na 1350kg wg tabliczek), a trzeba kombinować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

51 minut temu, konrad_b napisał:

dalej brakuje 20-30kg

sądzę że nikt z tego nie zrobi problemu, bo to w sumie bląd pomiaru i musiał bym wpaść na dokładne ważenie

Z tego co poczytałem do 2% jest praktycznie bez kar w całej EU lub z minimalnym mandatem. Przy Twojej tonówce bym sie raczej nie bał tych 20-30kg .
U Niemiaszków w tym roku się zmieniło http://busiarze.com.pl/aktualnosci/niemcy-od-1-stycznia-zmiana-przepisow-za-przeladowanie-auta-placi-kierowca-i-wlasciciel-auta/
Ale z tego co poczytałem to tak naprawdę dopiero powyżej 5% zaczyna sie jazda .
Tu trochę info w tabeli ale bez podaniażródeł więc cholera wie na ile wiarygodne https://www.camprest.com/pl/news/informacje/magiczne-3-5-tony-dmc-a-kary-za-przeladowanie-kampera
Hmmm.... auto - no też masz rację u mnie MW=1680 i  DMC=2400 zważywszy jakby załadował np 3 luda po 100kg + 80litrów gnojówki i trochę graciarni z budy gdzie walka o kilogramy trwa to też szału nie ma - wiec u mnie droga musi zmierzać w stronę przywrócenia  DMC - leniwy już jestem i nie chce mi się ładować w auto tego co powinno być w budzie :)
Absolutnie nie jestem zwolennikiem przeładowania ale u mnie jest ono papierowe a nie rzeczywiste dlatego zmierzam do likwidacji tej fikcji.
w tym roku interesują wagowo praktycznie tylko Węgry myślę ze Serbia, Czarnogóra i Bośnia to bardziej górek i serpentynek należy się obawiać niż wagi :) 


Na której skp robiłeś przegląd z ważeniem/naciskiem na oś ?

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2019 o 14:11, konrad_b napisał:

Winik ze stacji SKP - 1044kg na osi, przyczepa na haku     Idąc za ciosem pojechałem na skup złomu i na wagę

ok po przeczytaniu 2 raz - załapałem skp na Brzeskiej, sorry pierwotnie załapałem że na 2 wagach byłeś :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wszystkie stacje mają możliwość ważenia sprawdzanych pojazdów bo np.ja byłen na przeglądzie rejestracyjnym na ul Ujastek w Transbudzie ( robią przeglądy przyczep) i oprócz tego,że dowalili się o brak światła cofania ( mocno dyskusyjny w moim przypadku) to tam podobno  nie było możliwości zważenia - specjalnie o to pytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel1966 - dzięki za info
Natomiast jeśli chodzi o OSKP Tranbud na Ujastek to życzyć sobie wszędzie takich diagnostów - pisze to z cała odpowiedzialnością z doświadczenia bo pracując w pobliżu u nich właśnie robię od paru lat przeglądy wszystkich firmowych aut, u nich też rozmawiałem o możliwości podniesienia DMC mojej budy, do nich również czasem jeżdżę pozaprzegladowo np na szarpaki jak mi się w moim aucie coś nie podoba.
Fakt diagności są tam dość zasadniczy jeśli chodzi o przepisy ale muszę stwierdzić że są profesjonalni i fachowi oraz  dość konstruktywni - wiadomo kitu nie puszczą ale nie mogę powiedzieć żeby byli nadmiernie czepliwi i co więcej nie zbywają klienta a rozmawiając powołują się w zrozumiały sposób na odpowiednie przepisy tak jak w blisko godzinnej rozmowie ze mną na temat podniesienia DMC 40 letniej przyczepy.
Przypuszczam że Twoja przyczepa to 2008 - zatem pytanie brzmi czy i  w którym roku ustawodawca określił  wymóg światła cofania  dla przyczep - diagnosta cóż jest tylko "mechanizmem kontrolno-wykonawczym" a obowiązkowe wyposażenie pojazdu określa nie diagnosta lecz ustawodawca .
Ja pracując w branży NDT (badań nieniszczących)  też wykonuje badania tyle że nie aut a materiałów i spoin w turbinach, kotłach, zbiornikach, rurociągach, konstrukcjach  - też muszę stosować się w ocenie moich badań do obowiązujących norm i przepisów  - rozumiem wiec diagnostów i może dlatego dobrze mi się z nimi rozmawia :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś jednego dnia ważyłem na złomie, betoniarnia i skupie miedzi. Wszędzie co do 10 kg było równo.
Od tej pory śmigam na betoniarnie bo tam szeroko i blisko domu.
 
Marku adres daj proszę

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel1966 - wydaje mi się że obowiązującym Rozporządzeniem jest: http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2016/2022/1 a późniejsze zmiany nie dotyczą przyczep

W tym Rozporządzeniu  czytamy:
Rozdział 3
Światła
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
.....
14) cofania – pojazd samochodowy, z  wyjątkiem motocykla, i  przyczepa o  dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;

z kolei ust. 2 mówi:
2. Przepisów ust. 1:
1) pkt 12–15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
2) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną.

Przeczytawszy i sprawdziwszy aktualność w/w Rozporządzenia oraz dane Twojej przyczepy - będzie odpowiedź czy diagnosta jest nadgorliwy bo i tacy się bywają.
Tak ogólnie to w przepisach jest niezły zamiąch niejasności w przepisach i ciągłe zmiany  też powodują że  diagności nie zawsze nadążają za zmianami - wystarczy poczytać fora diagnostów np. https://forum.norcom.pl

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, smok_wawelski napisał:

pawel1966 - dzięki za info
Natomiast jeśli chodzi o OSKP Tranbud na Ujastek to życzyć sobie wszędzie takich diagnostów - pisze to z cała odpowiedzialnością z doświadczenia bo pracując w pobliżu u nich właśnie robię od paru lat przeglądy wszystkich firmowych aut, u nich też rozmawiałem o możliwości podniesienia DMC mojej budy, do nich również czasem jeżdżę pozaprzegladowo np na szarpaki jak mi się w moim aucie coś nie podoba.

to jest stacja okręgowa, czyli półka wyżej niż std SKP, więc musza być zasadniczy ;) 

byłem tam raz, chyba przy zmianie homologacji auta z osobowego na ciężarowy

o ile pamiętam to pytałem też o zmianę DMC w przyczepie i był problem 

@smok_wawelski jak już uda Ci się zmienić DMC to napisz jak to przeszedłeś, bo do tej pory zmiana DMC bez papieru od producenta to ciężki temat

 

kiedyś robiłem przegląd na stacji przy Igołomskiej, na wysokości dawnego Meksyku (obecnie BP), tam pierwszy raz widziałem jak się powinno badać hamulce

z użyciem urządzenia które mierzy się na urządzeniu najazdowym i na tej podstawie kontrola siły hamowania, a nie tylko ręcznym czy "cofnie pan"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Wczoraj na własnej skórze się przekonałem, że doposażenie cepki w kilka "niezbędnych" elementów jednak trochę waży :(

Jak pół roku temu ważyłem się totalnie na pusto (miałem tylko pół butki DomLihgt) to waga wskazała 1170kg i byłem BARDZO zadowolony.

W międzyczasie dołożyłem akumulator, mover, solar (elastyczny), wywaliłem drzwi i zastąpiłem je zasłoną, zapakowałem cepę jak chciałbym na wakacyjny wyjazd (może nie do końca...ale blisko) i wyszło równo 1500kg (przy DMC 1400 :( ) - w cepce koło zapasowe, stolik, krzesła, kompletny przedsionek, daszek przeciwsłoneczny, gruba podłoga przedsionka,  moje skrzyneczki narzędziowe, zalana spłuczka, dwie butle DomLight (jedna pełna, druga do połowy). Z rzeczy, które na pewno chcę zabrać na wakacje brakuje mi tylko klimatyzatora (22 kg) i jedzonka w lodówce oraz chciałem zalać trochę wody do zbiornika.
I od wczorajszego wieczora zastanawiam się co wywalić, aby móc z czystym sumieniem pojechać przez Austrię.... oczywiście plan już się zrodził... i lista zaczęła powstawać. Zapewne teraz pójdzie w ruch waga łazienkowa ?

Ten post nie jest prośbą o podpowiedzi "co mam teraz wywalić"  - z tym sobie sam poradzę :) , bardziej mi chodzi o uzmysłowienie innym uczestnikom forum (nie ja pierwszy to robię), że te kila "niezbędnych" elementów naprawdę robi różnicę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.