Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, jacek00 napisał:

Owszem można, ale nadal dla uprawnień kat. B kluczowe jest MW pojazdu, które nie może być mniejsze niż DMC przyczepy. A wątpie abyś znalazł jakikolwiek nowy pojazd, który ma MW na poziomie 1500 kg, przy DMC nie mniejszym niż 1995 kg i nie większym niż 2000 kg. Bo tylko w takim wypadku możesz zgodnie z przepisami holować budę o DMC 1500 kg. Wspomniany Subaru XV może być idealnym holownikiem dla budy właśnie 1400 kg czy 1450 kg - oczywiście przy odpowiednie wersji silnikowej.

Co do relacji mas, tu się troche namieszało, bo zmieniona w duchu dyrektyw unijnych ustawa o kierujących pojazdami w przypadku kat. B nie wspomina już nic o relacji MW holownika do DMC przyczepy (art. 6 ust. 1 pkt. 6 lit. c) i art. 6 ust. 2 ustawy). Dyrektywy implementowane nowelizacją też milczą o takim warunku. Spece od określania krzywizny banana zapomnieli o Konwencji Wiedeńskiej, której stroną są, żeby było śmieszniej, chyba wszystkie kraje UE.

Można powiedzieć, że ustawa i dyrektywy są z lekka sprzeczne z ratyfikowaną umową międzynarodową :) (K. Wied.), i dlatego lepiej mając tylko B, lepiej spełniać warunki z K.W. zwłaszcza wyjeżdżając poza PL a tym bardziej poza kraje UE. Czyli DMC cepy nie większe niż MW holownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Oj tam - budki do 5,5 m w środku mogą mieć z dyszlem 7,5 m, ale nie o to tu chodzi...

Z reguły - w zależności oczywiście od producenta - do długości budki wewnątrz trzeba dodać max. 2 metry.

Ale 4,75 m też starczy. Grunt, żeby dla 2+2 były osobne, nie rozkładane łóżka dla dzieci i nie było konieczności składania jadalni + oczywiście duuuża lodówka...

A to jest wykonalne raczej już na 5 m w środku.

4 godziny temu, czyś napisał:

dlatego lepiej mając tylko B, lepiej spełniać warunki z K.W. zwłaszcza wyjeżdżając poza PL a tym bardziej poza kraje UE. Czyli DMC cepy nie większe niż MW holownika. 

I tu się zgadzam - zresztą jeśli DMC cepy nie będzie większe niż MW holownika, to w większości przypadków (dla zestawów do 3,5 t) będzie to oznaczało zachowanie jednocześnie współczynnika 1,33. Trudno by było chyba znaleźć samochód o MW 1500 kg z ładownością poniżej 500 kg (oczywiście nie mówimy o samochodach np. sportowych, tylko nadających się do holowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czyś napisał:

Można powiedzieć, że ustawa i dyrektywy są z lekka sprzeczne z ratyfikowaną umową międzynarodową :) (K. Wied.), 

Owszem, są sprzeczne, albo raczej nie do końca zgodne ;) Ale K.W. jest aktem wyższego rzędu, więc w teorii nasze przepisy powinny być zgodne z zapisami K.W. 

 

Cytat

i dlatego lepiej mając tylko B, lepiej spełniać warunki z K.W. zwłaszcza wyjeżdżając poza PL a tym bardziej poza kraje UE. Czyli DMC cepy nie większe niż MW holownika. 

Otóż to. U nas w kraju też :) To wg mnie jest najbardziej optymalne i nigdy nie dojdzie do sytuacji, że pustym autem ciągniemy cięższą przyczepę niż auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie są nieścisłości bo tyle na pewno ma wersja siedmioosobowa i zastanawiam się czy wersja pięcioosobowa miałaby mniej?A czasami jest tak że dopiero DR konkretnego auta wyjaśnia sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, mundek28 napisał:

No właśnie są nieścisłości bo tyle na pewno ma wersja siedmioosobowa i zastanawiam się czy wersja pięcioosobowa miałaby mniej?A czasami jest tak że dopiero DR konkretnego auta wyjaśnia sprawę.

Wersja 5 osobowa może mieć mniej o 50 kg. Ale wiesz. Nie ma jak tego sprawdzić :) W instrukcjach PSA przestała podawać DMC pojazdu, a do tej pory tam były prawdziwe informacje, gdzie w katalogach często były nieścisłości.

Może popytaj na forum Peugota? Na pewno ktoś ma już takiego Puga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, mundek28 napisał:

No właśnie są nieścisłości bo tyle na pewno ma wersja siedmioosobowa i zastanawiam się czy wersja pięcioosobowa miałaby mniej?A czasami jest tak że dopiero DR konkretnego auta wyjaśnia sprawę.

Jeżeli chodzi o samochód typowo nowy to możesz mieć problem ustalić takie dane nawet w salonie, chyba że sztuka stoi na placu :).  Ostatnio kupując samochód do miasta miałem zupełnie inne dane o jego możliwościach holowniczych  bo niby 750kg bez hamulca a w DR mam tylko 670. Zauważyłem to ze 3 miesiące od zakupu, nie mam żalu :) bo haka nigdy tu nie będzie.  Podobnie będzie w innych markach, był taki przypadek poruszany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Voku napisał:

Mniej pewnie nie będzie. Ja mam Forda 5 osobowego a ma dmc jak 8 osobowy. Dmc różni się przy wersji silnika.

W VW np. Touranie jest różnica 60 kg przy aucie 5 a 7 osobowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commander: Nie wiem gdzie ty kolego jeździsz ale mnie każdorazowy wyjazd z polski (kierunek czechy lub niemcy) kosztuje w jedną stronę ponad 60zł przy EURO5 a to tylko 400-500km

Edytowane przez sokes (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Voku napisał:

Mniej pewnie nie będzie. Ja mam Forda 5 osobowego a ma dmc jak 8 osobowy. Dmc różni się przy wersji silnika.

Może być, zwłaszcza w psa, c4gp taki jak mój 2250dmc a 5 osobowy 2200dmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przez różnicę w 5008 pomiędzy wersją 5 i 7 osobową, moja cepka ma 1100, a nie 1200 DMC.

Nie wiem jaka dokładnie była różnica, bo to dotyczy pierwszego właściciela, ale na pewno była. Z 5-os. wersją zmieściłby się z cepką 1200 DMC, a tak przekroczyła mu o włos (chyba 5 kg)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sokes napisał:

Commander: Nie wiem gdzie ty kolego jeździsz ale mnie każdorazowy wyjazd z polski (kierunek czechy lub niemcy) kosztuje w jedną stronę ponad 60zł przy EURO5 a to tylko 400-500km

Cześć.

Po prostu jeżdżę po Polsce. Od ciekawego do ciekawego miejsca prowadzi mnie nawigacja. I tyle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.