Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

To jest bardzo fajny bagażnik, tylko ja np mam 4rowery na dachu.

I to jest problem, tutaj można załadować tylko 2 rowery, ale już pozostałe 2 mniejsze rowerki można dać na dyszel i będzie mniejszy nacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Stoje teraz przed wyborem bagaznika rowerowego. Do tej pory mialem platforme zakladana na hak, ktora ma prawie same zalety i jedna mala wade. Ta mala wada, to to ze albo bagaznik albo cepa :(

Zastanawiam sie nad bagaznikiem dachowym zakladanym na relingi ( niewygodny, nie moge zaladowac boksa dachowego) a bagaznikiem zakladanym na dyszel w przyczepie (prawie same superlatywy). Minusem tego drugiego jest zwiekszenie obciazenia przyczepy o jakies 30 kg przy dwoch rowerach.

 30 kg ( najmniej!!) to ważą same te rowery (IMHO w realu to będzie koło 36-40kg...optymistycznie). W rzeczywistości dociążysz budkę o ok 45-50 kg. Osobiście polecałbym zdecydowanie wożenie na dachu samochodu. Jeżeli potrzebujesz box to wystarczy kupić ciut dłuższe belki dachowe. U mnie na belkach 135cm mieszczą się spokojnie 4 rowery ( tylko montuje je na zmianę przodem roweru do przodu samochodu ,a następnym przodem do tyłu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba bede musial zainwestowac w bagaznik dachowy. Nined naprawde fajny patent, nigdy nie widzialem czegos takiego  :yes:

 

Speedy dluzsze belki dachowe nie pomoga - decydujacy jest rozstaw relingow dachowych auta. No chyba ze ktos czesciowo zamocuje box / uchwyt rowerowy na zewnatrz relingow, ale to chyba nie jest wskazane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spokojnie zamontować dłuższe belki dachowe i zakładać uchwyty rowerowe/box już od samej krawędzi belki. O ile dobrze kojarzę ograniczenia w dlugości belki są 2:

- nie powinny wystawać poza obrys samochodu ( punkt na drzwiach którym samochód jest najszerszy - lusterka nie są wliczone do obrysu)

- jeżeli masz np aluminiowe belki Thule, to je się nasuwa na stopy mocujące do dachu lub relingów. Kupując belki dłuższe niż normalnie przewidziane,trzeba sprawdzić czy rowki wyfrezowane w belkach są wystarczająco głębokie  do rozstawu Twoich relingów.

 

Tu masz uchwyty z "windami"

http://allegro.pl/uchwyt-uchwyty-rowerowy-atera-winda-2-szt-i4124122943.html

http://archiwum.allegro.pl/oferta/winda-uchwyty-rowerowe-2-szt-na-belki-z-rowkiem-i3321413564.html

 

i krajowy patent:

http://allegro.pl/promocja-sagner-revolv-uchwyt-rowerowy-winda-i4113525802.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś dorzucę...

 

Maciek, z całym szacunkiem ale przy twoim cholowniku nie dociążałbym już tej przyczepy tylko samo auto...

Bagażnik na klapę jak pokazany na obrazku wyżej odbieze wage przedniej ośce, a co za tym idzie np. na trawie pewnie wiesz.

Kolega ma auto 4 napędowe i mu wsio rybka czy na polu bedzie mokro czy nie.

Rowerki na dach będą najlepszą opcją. Ewentualnie 1 dziecięcy od biedy wrzuciłbym na dyszel.

 

Jest gdzieś długi wątek o rodzajach bagażników. Za i przeciw, jak zwykle na forum :] .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma auto 4 napędowe i mu wsio rybka czy na polu bedzie mokro czy nie.

 

A to fakt. Kobietka kiedyś w Chorwacji na półwyspie Lopar straszyła mnie ciągnikiem, jak zdecydowałem się wziąć jedyną wolną parcele przy plaży (dlatego była wolna :)) od razu uprzedzając, że to kosztuje ileś tam - no i się zawiodła wstawiłem się bez problemu, a później wyjechałem również bez. :yay:

Są plusy takiego samochodu ale są i minusy - ja musiałem mieć taki ze względu na poprzednie miejsce zamieszkania - przy Audi z napędem na przednią oś, zimą codziennie musiałem zakładać łańcuchy żeby do domu dojechać - a to nie było fajne. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście, ale też i przez dążenie do maksymalizacji zysków, a w przypadku przyczep, zwiększone DMC, to tzw. extras z wyposażenia dodatkowego. To tak, jak bojler gazowy, klima czy mover. Nawet koło zapasowe i jego mocowanie w bakiście, w postaci długiej śruby jest extrasem :look:

I tu jak zwykle Kristofer ma "niestety"  ;) rację. Na świeżo :

moja przyczepa LMC 450 P. wersja LORD a więc na "bogato"

Ponieważ w oryginalnych dokumentach było brak masy własnej pan diagnosta zważył i napisał 950 kg (DMC 1300). Super? Super !

Dołożyłem movera. 

I pojechałem na wagę. Dokładność wagi + - 5 kg.

Zabrałem ze sobą tylko koło zapasowe i trójkąt (firanki też) -waga 1088 !!!!  :look: 

Fakt :nadal mam czym gospodarować. Ale : napełnijmy zbiorniki, dołóżmy butle....

Żeby było weselej, mój serdeczny przyjaciel pozyskał fabryczne dane od LMC mojej budki - 970 kg.

Zawsze byłem cienki z matmy, ale teraz ..... :hmm:

Edytowane przez pat68 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważyłem swoją... w dowodzie rej ma MW 900kg, a fizycznie z przedsionkiem, krzesłami, stołem, butlą, gaśnicą 5kg, daszkiem letnim i całym szeregiem innych rzeczy magazynowanych w budzie wyszło 1001 kg, a więc zjechałem z wagi z bananem na mordzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !
Jeśli martwicie się, że po zamontowaniu różnych ekstrasów w przyczepie, pozostało już niewiele zapasu na załadunek bagażu, to popatrzcie, jak to wygląda w wielu najnowszych przyczepach, wykonanych zarówno standardowo, jak i w klasie premium  :look:


To tak dla pocieszenia, aby wiedzieć, że fabrycznie nowa przyczepa np. o DMC 1600 kg., może wychodzić od producenta z zawrotną ładownością 102 kg. !!!
DMC 1600, ładowność 102
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-excellent-560kmfe-T4321063.html

Inne przykłady:

DMC 1600, ładowność 118
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-560ul-T4319071.html

DMC 1600, ładowność 113
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-560kmfe-T4319034.html

DMC 1500, ładowność 130
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-540-ul-T4311401.html

DMC 1500, ładowność 105
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-540kmfe-T4318705.html

DMC 1500, ładowność 128
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-460-ufe-T4309914.html

DMC 1400, ładowność 110
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-495-ul-T4310867.html

DMC 1600, ładowność 113
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-excellent-560ul-T4321080.html

DMC 1600, ładowność 108
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-prestige-560-ul-T4321189.html
 
:miga::pad::miga:
 
post-8228-0-71966300-1398660490_thumb.jpg
 
 
Oczywiście są również wykonania ze zwiększoną ładownością, ale często są to przyczepy przekraczające DMC 1500 :]
 

Zwiekszona ładowność:

DMC 1800, ładowność 333
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-premium-540-ufe-T4321306.html

DMC 1500, ładowność 202
http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-prestige-495-ul-T4321150.html

DMC 1900, ładowność 450
http://caravan-center-air.otomoto.pl/knaus-weinsberg-caraone-740-udf-T4306124.html


DMC 1500, ładowność 340
http://caravan-center-air.otomoto.pl/knaus-weinsberg-caraone-550qdk-T4306088.html

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak realnie patrząc - pokazałeś linki do bubli za 50-80 tyś zł.

 

bo przyczepa w tym rozmiarze i pieniądzach aż się prosi o movera - czyli dodając jeszcze akumulator to osiągamy większość ładowności. Dołożymy jeszcze kilka ubrań i zapomnijmy o reszcie wyposażania a już na pewno o załadunku lodówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak realnie patrząc - pokazałeś linki do bubli za 50-80 tyś zł.

 

bo przyczepa w tym rozmiarze i pieniądzach aż się prosi o movera - czyli dodając jeszcze akumulator to osiągamy większość ładowności. Dołożymy jeszcze kilka ubrań i zapomnijmy o reszcie wyposażania a już na pewno o załadunku lodówki :)

Może to przyczepy na wypady do ciepłych krajów. Dwie pary kąpielówek, klapki i mieścisz się w wadze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.