Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

No tak ale z żoną podczas jazdy siedzicie w samochodzie a to nie ma wpływu na załadunek przyczepy, więc odpuście sobie bieganie - po co się na darmo męczyć ;)

No chyba, że jakoś inaczej rozkładasz familie na czas jazdy. ;), ale wtedy to niech żona biega - Ty nie marnuj czasu, tylko zajmij się usprawnianiem i przygotowywaniem wszystkiego na wyjazd. :]

Normalnie to już jakaś epidemia ;) - wszyscy biegają, o co tu chodzi??? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No tak ale z żoną podczas jazdy siedzicie w samochodzie a to nie ma wpływu na załadunek przyczepy, więc odpuście sobie bieganie - po co się na darmo męczyć ;)

No chyba, że jakoś inaczej rozkładasz familie na czas jazdy. ;), ale wtedy to niech żona biega - Ty nie marnuj czasu, tylko zajmij się usprawnianiem i przygotowywaniem wszystkiego na wyjazd. :]

Normalnie to już jakaś epidemia ;) - wszyscy biegają, o co tu chodzi??? ;)

Nawet strzelam sobie w kolano. Bo holownik powinien być cięższy :(. Po 40 to już trzeba o siebie dbać :( jak tam udało się naprawić Nikona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 40 to już trzeba o siebie dbać :(

 

Oj tam, oj tam. Jak to doradził jeden tutejszy fizjoterapeuta, rano zaczynasz z biurkiem podniesionym i pracujesz tak aż poczujesz dyskomfort, później obniżasz biurko, siadasz i dalej pracujesz, po lunchu to samo.

Do tego codziennie pół godziny z kijkami. No więc pierwsze ćwiczę regularnie, drugie to już nie koniecznie. ;(

Oj chyba mały OT  - co co by nie było, że zupełnie nie w temacie, to z kijkami chodzisz w około przyczepy i sprawdzasz, czy jej nie przybyło. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zastanawiałeś się co z tym Twoim akumulatorem i zbiornikiem, czy nie da się któregoś przesunąć gdzieś dla polepszenia wyważenia - coby trochę wody dało się wziąć. Przesunięcie akumulatora, to stosunkowo prosta operacja - kwestia przewodów o odpowiednim przekroju.

Ja dopiero jutro zacznę pakować na pierwszy wyjazd - no po za pakowaniem na przelot do domu, po kupnie (zanim do domu trafiła, to zrobiła na haku ze 2 kkm D-PL-NO). Także okaże się dopiero jak to będzie ze wszystkim przy pakowaniu na normalne kempingowanie - myślę o wybraniu się na tutejszy śmietnik, żeby sprawdzić ile waży - zobaczymy co i jak, szczególnie, że od kupienia nic innego nie robiłem, tylko dopakowywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Jeśli martwicie się, że po zamontowaniu różnych ekstrasów w przyczepie, pozostało już niewiele zapasu na załadunek bagażu, to popatrzcie, jak to wygląda w wielu najnowszych przyczepach, wykonanych zarówno standardowo, jak i w klasie premium  :look:

 

 

To tak dla pocieszenia, aby wiedzieć, że fabrycznie nowa przyczepa np. o DMC 1600 kg., może wychodzić od producenta z zawrotną ładownością 102 kg. !!!

DMC 1600, ładowność 102

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-excellent-560kmfe-T4321063.html

 

Inne przykłady:

 

DMC 1600, ładowność 118

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-560ul-T4319071.html

 

DMC 1600, ładowność 113

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-560kmfe-T4319034.html

 

DMC 1500, ładowność 130

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-540-ul-T4311401.html

 

DMC 1500, ładowność 105

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-540kmfe-T4318705.html

 

DMC 1500, ładowność 128

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-460-ufe-T4309914.html

 

DMC 1400, ładowność 110

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-de-luxe-495-ul-T4310867.html

 

DMC 1600, ładowność 113

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-excellent-560ul-T4321080.html

 

DMC 1600, ładowność 108

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-prestige-560-ul-T4321189.html

 

:miga::pad::miga:

 

attachicon.gifŁadowność 102 kg.JPG

 

 

Oczywiście są również wykonania ze zwiększoną ładownością, ale często są to przyczepy przekraczające DMC 1500 :]

 

 

Zwiekszona ładowność:

 

DMC 1800, ładowność 333

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-premium-540-ufe-T4321306.html

 

DMC 1500, ładowność 202

http://caravan-center-air.otomoto.pl/hobby-prestige-495-ul-T4321150.html

 

DMC 1900, ładowność 450

http://caravan-center-air.otomoto.pl/knaus-weinsberg-caraone-740-udf-T4306124.html

 

 

DMC 1500, ładowność 340

http://caravan-center-air.otomoto.pl/knaus-weinsberg-caraone-550qdk-T4306088.html

Witam Panów, 

musiałem przelecieć przez 22 strony tego wątku, żeby najciekawsze znaleźć na końcu prawie. Kristofer, ja wiem, do czego służą te przyczepy ze śmiesznymi ładownościami.  :] Wiem, bo sam mam taką. Mniej więcej 1/4 tych linków wiedzie do przyczep Hobby Model 560 KMFe, czyli dokładnie takich, jak moja. To są przyczepy STACJONARNE..... Służą, tak jak moja do postoju na Helu na campingu przez 5 miesięcy sezonu wiosenno- letniego i jeżdżą zaledwie kilka kilometrów w roku...... na zimowanie i z powrotem na camping. Moja jest w wersji De Luxe Easy bodajże, więc pewnie dlatego w dowodzie ma MW 1350 a DMC 1500. Jest z 99 r. Notabene, nie spotkałem ani jednej takiej ( 560 KMFe ) wyprodukowanej po roku 2000, która miałaby DMC tyle co moja. Wszystkie są na 1600 Kg. Teraz już wiem, dlaczego. Zaczałem się, czytając ten wątek, zastanawiać, ile właściwie w tej chwili ta przyczepa z wyposażeniem waży. Mam w srodku przedsionek ciężki( 50 kg z mikromarkizami), żeby wytrzymał 5 miechów wiatry na Helu, Komplet stół, ława i krzesła z IKEI( 40 Kg) do przedsionka, do tego drugi stół z PP i cztery krzesła, fotele rozkładane z Auchan i całą masę innego szpeju. Jutro jadę na przegląd techniczny, więc przy okazji obadamy wagę. Zaznaczam, że to jest wyposażenie na użytek stacjonarny, ale ten wątek dał mi do myślenia i jak będziemy zmieniać tryb użytkowania, to to wszystko będzie trzeba zamieniać na zupełnie inny rodzaj sprzętu. Na chwilę obecną zmiana DMC też nie wchodzi w rachubę bo mój holownik wprawdzie w dowodzie ma 1600 DMC przyczepy, ale z ilorazu mas(1,33) maks to 1511Kg. :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Jutro jadę na przegląd techniczny, więc przy okazji obadamy wagę"  

Z całym szacunkiem Madbar, "ważenie" podczas przeglądu to tylko ważenie w cudzysłowie. Pan diagnosta zbada tylko nacisk kół a to waga nie w kg tylko kg siła.

Tylko waga handlowa i paczka Relanium przed i po ważeniu da jakikolwiek wiarygodny wynik.

Dla przykładu : pracuję w firmie która wykonuje remonty wagonów , po każdej wykonanej naprawie badamy naciski  zestawów kołowych na szynę .Otrzymany wynik w kG (duże G ) wpisuje się na burtę wagonu jako tarę.

Potem wagon jedzie na wagę handlową. Uwierz mi : nigdy nie zdarzyło się tak, żeby wynik naszych pomiarów nie był korygowany . Są to wielkości od 300 do 500 kg w ogólnym ciężarze ok 20 t. 

Jeżeli masz możliwość zważ na wadze handlowej i przeczytaj mój wcześniejszy post 323.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Jutro jadę na przegląd techniczny, więc przy okazji obadamy wagę"  

Z całym szacunkiem Madbar, "ważenie" podczas przeglądu to tylko ważenie w cudzysłowie. Pan diagnosta zbada tylko nacisk kół a to waga nie w kg tylko kg siła.

Tylko waga handlowa i paczka Relanium przed i po ważeniu da jakikolwiek wiarygodny wynik.

Dla przykładu : pracuję w firmie która wykonuje remonty wagonów , po każdej wykonanej naprawie badamy naciski  zestawów kołowych na szynę .Otrzymany wynik w kG (duże G ) wpisuje się na burtę wagonu jako tarę.

Potem wagon jedzie na wagę handlową. Uwierz mi : nigdy nie zdarzyło się tak, żeby wynik naszych pomiarów nie był korygowany . Są to wielkości od 300 do 500 kg w ogólnym ciężarze ok 20 t. 

Jeżeli masz możliwość zważ na wadze handlowej i przeczytaj mój wcześniejszy post 323.

Nie wiem, gdzie w okolicach Władysławowa i Pucka na szybko znajdę taką wagę, ale spróbuję. Relanium sobie daruję, bo jak wspomniałem, cepa nie jedzie w trasę, tylko na stację diagnostyczną po przegląd a potem na 5 miechów na Maszoperię, więc się nie martwię ewentualnymi kg albo kG :] . A Zastanawiam się z czego wynika różnica między kg a kG?? potrafisz wytłumaczyć?? W tym przykładzie co podałeś. to maksymalna różnica wynosi 2,5%. Więc jakby i u mnie tak było to to jest ok 38 kg. Przeżyję taką niepewność pomiarową... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zastanawiałeś się co z tym Twoim akumulatorem i zbiornikiem, czy nie da się któregoś przesunąć gdzieś dla polepszenia wyważenia - coby trochę wody dało się wziąć. Przesunięcie akumulatora, to stosunkowo prosta operacja - kwestia przewodów o odpowiednim przekroju.

Ja dopiero jutro zacznę pakować na pierwszy wyjazd - no po za pakowaniem na przelot do domu, po kupnie (zanim do domu trafiła, to zrobiła na haku ze 2 kkm D-PL-NO). Także okaże się dopiero jak to będzie ze wszystkim przy pakowaniu na normalne kempingowanie - myślę o wybraniu się na tutejszy śmietnik, żeby sprawdzić ile waży - zobaczymy co i jak, szczególnie, że od kupienia nic innego nie robiłem, tylko dopakowywałem.

Już opanowałem po pierwszym wyjeździe zreorganizowalem rozkład wyposażenia. Akumulator poszedł lekko do tylu. Tylna kanapa na ciężkie graty. Sprawdziłem hak mogę obciążać 75 kg, a ja na sile chciałem 50 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilogram-siła – jednostka siły w ciężarowym układzie jednostek. Dla odróżnienia od kilograma masy zwany jest kilogramem-siłą i oznaczana symbolami kgfkp i kG. Jest to siła, z jaką Ziemia przyciąga masę 1 kg w miejscu, w którym przyspieszenie ziemskie wynosi 9,80665 m/s2. Jest to pozaukładowa jednostka miary.

W niektórych krajach (np. na Węgrzech, w Austrii, w Niemczech, w Szwecji) kilogram-siła jest nazywany kilopondem i oznaczany kp. Międzynarodowa organizacja miar zaleciła w 1955 roku przyjęcie skrótu kgf, wiele państw nie dostosowało się do tego zalecenia, w tym i Polska, w której używa się symbolu kG. W Polsce, w związku z integracją z NATO, w 2005 roku w pomiarach związanych z obronnością i bezpieczeństwem państwa dopuszczone zostało stosowanie kilograma-siły, oznaczanego oryginalnym francuskim skrótem kgf oraz momentu siły wyrażonego w kG · m.

Przeliczniki 1 kgf = 1 kp = 9,80665 N 1 N = 0,10197 kgf Kilogram – jednostka masyjednostka podstawowa układu SI, oznaczana kg. Jest to masa międzynarodowego wzorca (walca o wysokości i średnicy podstawy 39 mm wykonanego ze stopu platyny z irydem) przechowywanego w Międzynarodowym Biurze Miar i Wag w Sèvres koło Paryża. Wzorzec kilograma został usankcjonowany uchwałą I Generalnej Konferencji Miar (Conférence Générale des Poids et Mesures, CGPM) w 1889.

Jest to obecnie jedyna jednostka podstawowa posiadająca przedrostek (kilo), jak również jedyna, dla której podstawą definicji jest określony przedmiot, a nie odwołanie się do stałych fizycznych. Dawniej za wzorzec był przyjmowany jeden litr wody o temperaturze czterech stopni Celsjusza przy ciśnieniu normalnym. W 1901 r. z kolei 3. Konferencja zmieniła definicję litra na objętość jaką zajmuje 1 kilogram wody destylowanej w temperaturze 3,98 °C przy ciśnieniu 1 atm = 760 mm Hg (1013,25 hPa). Zależności między litrem i kilogramem usunięto w 1964 r., na 12. Konferencji.

Pojawiają się propozycje, aby wzorzec kilograma oprzeć na stałych fizycznych (masie określonej liczby atomów konkretnego izotopu), ale na razie taka definicja zapewniłaby mniejszą dokładność wzorca, ponieważ pomiar masy za pomocą wagi jest dokładniejszy niż możliwość policzenia atomów.

 

Kilogram [kg] jest jednostką tylko masy i nie należy go mylić z kilogramem-siłą [kgf], dawniej [kG] – jednostką siły.

 

Wszystko oczywiście made in Wikipedia   :skromny:

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy beyerlandów: moja przyczepa ma w pozycji F dowodu rej. wpisane 1050 kg a w pozycji G 788 kg, czyli wychodzi na to, ze mogę załadować 262 kg. Tez tak macie? Przyczepa z 96 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.