Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś ciąg ile budkę kia Sorento albo sportage w dieslu 2,0 albo 2,2 z automatyczną skrzynią 8 biegową? Jak to sobie daje radę?

I co to jest w ogóle za rodzaj skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Afro napisał(a):

Witam. Czy ktoś ciąg ile budkę kia Sorento albo sportage w dieslu 2,0 albo 2,2 z automatyczną skrzynią 8 biegową? Jak to sobie daje radę?

@AdamH miał zdaję się taki holownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2023 o 20:17, Afro napisał(a):

Proszę o informację ile pali grand Cherokee 2015 3,6 benzyny i gazu po mieście w normalnym ruchu miejskim i na trasie jadąc z prędkością ok 120-130km/h

I jazda z przyczepą prędkość max 80km/h

 

 

Dokładnie tyle ile wlejesz,  i ani grama więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia Sportage 2.0 diesel 8 biegów klasyczny automat , nie narzekam czasami pomagam sobie łopatkami lub ręczną zmianą gdy przy zbyt gwałtownym ruszaniu spod świateł trochę przeciąga obroty.

Przyczepa 1250 DMC. Skrzynia to wymysł kia/hyundai ,już długo testowana w tych autach.

Brak możliwości wymiany filtra bez rozebrania skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2023 o 18:32, mundek28 napisał(a):

Kia Sportage 2.0 diesel 8 biegów klasyczny automat , nie narzekam czasami pomagam sobie łopatkami lub ręczną zmianą gdy przy zbyt gwałtownym ruszaniu spod świateł trochę przeciąga obroty.

Przyczepa 1250 DMC. Skrzynia to wymysł kia/hyundai ,już długo testowana w tych autach.

Brak możliwości wymiany filtra bez rozebrania skrzyni.

Czyli wymiana filtra tylko s specjalnym serwisie? Ile kosztuje w takim razie taka zabawa? Tzn wymiana oleju w automacie i filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mundek28 napisał(a):

Do awarii skrzyni filtra się nie wymienia. W ASO nie wymieniają dynamicznie oleju tylko statycznie-ile kosztuje nie wiem.

Ale oczywiście po gwarancji można wymienić dynamicznie.

Dziękuję za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupnem skody octavia III wersji z 150 km w benzynie ( diesel w moim przypadku odpada) , myślicie że da radę z ciągniemy budki 1200 dmc ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 TSI 150 koni i 250 Nm? Powinien, jeżeli nie miałbyś z tym jeździć cały czas "na okrągło". Oczywiście nie jest to ideał, przez stosunkowo lekki przód, ale daje radę. Do octavii z metra należałoby pomyśleć nad dodatkowymi progresywnymi sprężynami pomocniczymi na tylnej osi (przez długi zwis z tyłu siada dość mocno po obciążeniu pasażerami i dyszlem cepy). 

I raczej manual niż automat (DSG przy tych silnikach jest na suchych sprzęgłach).

Słabszy 1.4 122km ciągał 1300, i dawał radę, a miał tylko 200Nm. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie - powiedziałbym nawet że spoko, ale mnie zjedzą :)

Celować w manual, koła z oponami jesli się da, 225/45R17 (stabilnie się prowadzi, opony dość sztywne, więc nie "buja" się na boki na balonach), dołożyć za ok. 1000 zł dodatkowe springi z tyłu, żeby tył nie siadał (przy 4 osobach, pełnym ekwipażu w tym przepastnym bagażniku i cepie - bez takiego doposażenia koła chcą się schować w nadkolach, i mocno "podnosi" przód), i jeździć. Spalanie z cepą nie powinno rzekroczyć 11 l, co jak na benzynę jest dobrym wynikiem, a mimo skromnej pojemności turbiak radzi sobie bardzo dobrze. Trochę gorzej tam, gdzie przyczepność jest pochodną masy nad przednią osią (porownuję z 1.8 i 2.0). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czyś napisał(a):

Jak dla mnie - powiedziałbym nawet że spoko, ale mnie zjedzą :)

Celować w manual, koła z oponami jesli się da, 225/45R17 (stabilnie się prowadzi, opony dość sztywne, więc nie "buja" się na boki na balonach), dołożyć za ok. 1000 zł dodatkowe springi z tyłu, żeby tył nie siadał (przy 4 osobach, pełnym ekwipażu w tym przepastnym bagażniku i cepie - bez takiego doposażenia koła chcą się schować w nadkolach, i mocno "podnosi" przód), i jeździć. Spalanie z cepą nie powinno rzekroczyć 11 l, co jak na benzynę jest dobrym wynikiem, a mimo skromnej pojemności turbiak radzi sobie bardzo dobrze. Trochę gorzej tam, gdzie przyczepność jest pochodną masy nad przednią osią (porownuję z 1.8 i 2.0). 

Co to są te 'springi" próbowałem googlowac ale nie mogę nic naleźć o nich ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny, dodatkowe sprężyny progresywne, które montuje się wewnątrz sprężyn tylnego zawieszenia, które dopiero przy większym obciążeniu tyłu samochodu wspomagają pracę fabrycznych spreżyn, i zawieszenie nie siada tak bardzo pod obciążeniem (a to jest chyba największy minus Octavii i Superba z przednim napędem i silnikami 1.4 przy holowaniu). 

Sprężyny wzmacniające zawieszenie Westfalia - Skoda Octavia Kombi (06/2014 - 01/2020) - 01/2020 - 06/2014 - Octavia Kombi - Skoda - Haki holownicze - Sklep internetowy Strefakierowcy.pl

Sprężyny progresywne Skoda Octavia , Superb III (esjot.info)

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czyś napisał(a):

Sprężyny, dodatkowe sprężyny progresywne, które montuje się wewnątrz sprężyn tylnego zawieszenia, które dopiero przy większym obciążeniu tyłu samochodu wspomagają pracę fabrycznych spreżyn, i zawieszenie nie siada tak bardzo pod obciążeniem (a to jest chyba największy minus Octavii i Superba z przednim napędem i silnikami 1.4 przy holowaniu). 

Sprężyny wzmacniające zawieszenie Westfalia - Skoda Octavia Kombi (06/2014 - 01/2020) - 01/2020 - 06/2014 - Octavia Kombi - Skoda - Haki holownicze - Sklep internetowy Strefakierowcy.pl

Sprężyny progresywne Skoda Octavia , Superb III (esjot.info)

O kurde dzięki wielkie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.01.2023 o 12:57, jacek00 napisał(a):

Ale to równie dobrze mogą być wyjątki. Auta psuły się zawsze i bedą się psuć.

Ale dla porównania:

Renault Scenic z końca 2017 roku. Miał na gwarancji wymienione łączniki stabilizatora, oraz raz się spaliło coś i przestał pracować wentylator chłodnicy. To wszystkie usterki przez całe 5 lat jazdy. Chyba wyjątkowo mało jak na francuza :D

Ford S-Max popsuł się po dokładnie 575 km i 2 dniach od odbioru. Awarii uległ czujnik skrzyni biegów i zaczął sypać błędami i szarpać przy zmianie biegów :D

Witaj. Zainteresowało mnie zdanie "Chyba wyjątkowo mało jak na francuza". Jeżdziłem trochę francuzami (oprócz Peugeota) i mam takie (subiektywne) zdanie: to są jedne z lepszych pojazdów pod względem niezawodności Naprawy (nie we wszystkich) w większości są niezbyt częste i  dość proste, ceny części średnie albo raczej niskie. Użytkowałem: Renault Megane classic 1,6 (1997r.) - świetnie go wspominam, wcześniej 2x Citroen BX z hydropneumatyką (niestety w tamtych czasach nikt hydropneumatyki nie umiał naprawiać), potem Renault Scenic "97 benzyna+lpg silnik 2.0 - to był mój najlepszy samochód, miałem go 10 lat, w dniu sprzedaży miał ponad 300 tys.km i chodził doskonale (kupił go właściciel pizzerii do dowozu swoich wyrobów-pytał czy wymieniałem tylne welurowe fotele- po 20 latach wyglądały na ledwie kilka razy użyte), Nissan Almera Tino ( problem zimnych lutów-notorycznie coś w tym aucie nie działało, radio, kamera+rdza). Znajomy kilka lat temu pracował w firmie, gdzie m.in. były Renault Kangoo i Citroen Berlingo (proste wersje z wolnossącymi dieslami), Kangoo 500 tys.km bez remontu a Berlingo 700 tys. Tego ostatniego właściciel zostawił aby sprawdzić ile tak naprawdę wyciągnie do złomowania. Sąsiad ma na taxi R.Espace  2.0 lpg , obecny przebieg to 450 tys. Mam też info o Citroenie Picasso (ogólnie wszystkie silniki są ok. także C4 Grand Picasso  np. 1.6 i 2.0 HDI). Niestety w nowszych modelach silniki benzynowe (chyba THP)  to już katastrofa...

Sporo poruszam się po północnej skandynawii i jak widzę, jedne z najsłabszych pod względem skorodowanych nadwozi to cała grupa VW. Passat, Golf, Turan, różne modele Audi i Octavia.Trafiłem tu , ponieważ szukam info nt R.Grand Scenic 1,4 tce którego posiadam i ciągałem przyczepę 1100 kg i szło to opornie: za lekki przód i za ciężki tył z butlą lpg. Auto fajne,  jakościowo (wnętrze ) trochę słabsze i bardziej zwykłe niż poprzednicy. Zastanawiam się, czy da radę z przyczepą 1200, 1300 kg (w papierach DMC przyczepy to 1300 kg.). Szkoda mi się  pozbywać tego auta, bo jest niezawodne i ekonomiczne a także genialne pod względem schowków i siedzeń. Jezdziłem przez 3 miesiące samochodem Mazda CX-5  2,2 automat 4x4 diesel - trakcja i "kopyto" - niesamowite, wnętrze średnie, ekonomiczność to mój Scenic x 2.... Nie wiem ile pokonałeś swoim Sceniciem przez 5 lat, jeśli 100, 150 tys. to faktycznie mało usterek Gdyby ktoś miał info nt. Scenica 1,4 TCE+przyczepa to będę b. wdzięczny. Pozdrawiam Was serdecznie !.

Przepraszam za grubą czcionkę, ale pisałem to w notatniku i po skopiowaniu nie potrafię tego sformatować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.