Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

 

7 minut temu, danielpoz napisał:

W Toyocie też reset z poziomu komputerka? 

Więc to zależy od producenta auta czyli zachłanności na kasę.?

Raczej od zastosowanego systemu. W tańszych i mniej dokładnych wersjach nie masz czujników ciśnienia, wykorzystywany jest czujnik ABS i ESP, a sam pomiar ciśnienia dokonywany jest na podstawie obrotu koła. W przypadku fizycznych czujników zamontowanych w kole zazwyczaj nie ma możlwości ich przeprogramywania z poziomu komputera bo każdy czujnik ma swój ID i przypisany jest do konkretnego miejsca (LP, LT, RP. RT) . Może są jakieś systemy automatycznie rozpoznające czujniki, ale pewnie w droższych autach, a nie w Toyocie ;) 

Generalnie większość pospolitych aut ma to pierwsze rozwiązanie, bez fizycznych czujników w kołach. Czyli tańsze i gorsze rozwiązanie. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMce też są czujniki. Niby lepsze rozwiązanie z punktu widzenia ciśnienia ale generujące kolejne problemy, jak choćby powyższy. Kolejne to łatwość uszkodzenia czujnika przy zmianie opony czy też konieczność dokupowania czujnika i jego kodowania do dodatkowego kompletu kół. A tanie nie są, oryginalny chyba 200 PLN za sztukę plus kodowanie :wacko: A po kilku latach też trzeba je będzie wymienić :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lbuster napisał:

W BMce też są czujniki. Niby lepsze rozwiązanie z punktu widzenia ciśnienia ale generujące kolejne problemy, jak choćby powyższy. Kolejne to łatwość uszkodzenia czujnika przy zmianie opony czy też konieczność dokupowania czujnika i jego kodowania do dodatkowego kompletu kół. A tanie nie są, oryginalny chyba 200 PLN za sztukę plus kodowanie :wacko: A po kilku latach też trzeba je będzie wymienić :( 

W mojej nie ma czujników, pobiera dane chyba z obrotów kół.

BMW e53 3.0d 218 ps super holownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lbuster napisał:

W BMce też są czujniki. Niby lepsze rozwiązanie z punktu widzenia ciśnienia ale generujące kolejne problemy, jak wyżej  

Skąd wiesz że nie będziesz mógł osobiście zresetować? 

Kupujesz nowe auto i z pewnością masz to już dopracowane. W starym Jeepie faktycznie nie dało się tego zrobić samemu ale to była technologia z przed prawie 20 lat. Świat poszedł do przodu.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, danielpoz napisał:

To Ford i Toyota z tak błahym "problemem" jakim są czujniki sobie poradzili. Nie trzeba jeździć do ASO i płacić?

No ale w zamian masz gorsze czujniki, obarczone dużym błędem pomiarowym i ma opóźnienia w działaniu, też gorzej wykrywają małe spadki ciśnienia. Czujniki fizyczne są zwyczajnie bardziej dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał:

No ale w zamian masz gorsze czujniki, obarczone dużym błędem pomiarowym i ma opóźnienia w działaniu, też gorzej wykrywają małe spadki ciśnienia. Czujniki fizyczne są zwyczajnie bardziej dokładne.

Skąd wiesz że Toyota lub Ford ma gorsze czujniki w kołach od czujników w marce X?

Oczywiście cały czas mówimy o czujnikach w wentylach żeby była jasność.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, lbuster napisał:

No tu masz rację, z czujnikami może być problem, ale chyba można je programować/kodować. Temat do analizy.

 w F20 nic nie trzeba w ASO programować.

Koła zmieniam zawsze poza ASO zimówki rotuje przód-tył co sezon , oba komplety kół mają czujniki i po każdej zmianie kół wyskakuje komunikat na komputerze , 

trzeba przejechać jakiś odcinek wcisnąć OK wyświetla się ciśnienie wszystkich kół i procedura "resetu" zostaje zakończona.

Nie wiem jak w obecnym modelu ale u mnie fabrycznie występują opony typu "runflat" co mocno zawęża wybór zamienników.

ponadto mam pięcioletni pakiet gwarancyjny z opcją serwisową .

Nie zostawiłem w ASO  ani ZŁOTÓWKI , i nie licząc przekładek koł na zimowe i kupna nowych piór wycieraczek to poza paliwem i płynem do spryskiwacza i myjnią również żadnych innych kosztów.

Auto ma już cztery lata, z serwisu dzwonią z wyprzedzeniem i umawiają na przegląd, raz jeszcze żona nie zdążyła zadzwonić że wyskoczył jakiś komunikat a już dzwonili z serwisu że trzeba jakiś płyn wymienić . Serwis nie mam zastrzeżeń,  z każdego przeglądu wysyłają filmiki i pokazują co było robione, kluczykomaty gdzie możesz zostawić czy odebrać  auto z serwisu o dowolnej porze nawet w nocy też fajna sprawa.

Także mi się ta obsługa w BMW podoba, biorąc pod uwagę że auto kosztowało tyle co Golf to licząc przez pięć lat zerowy koszt serwisu i mniejszą utratę wartości to wyjdzie taniej od Golfa :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, GrzesiekRox napisał:

W mojej nie ma czujników, pobiera dane chyba z obrotów kół.

Być może, ja się prawie w ogóle nie znam na BMW i próbuje (przepraszam za wyrażenie) z downem wejść do Waszej rodziny :( 

image.png.e5c711ce0bbfef289a73942681f75f18.png

 

Wydaje mi się, że teraz to jest standard w BMW.

10 minut temu, danielpoz napisał:

Skąd wiesz że nie będziesz mógł osobiście zresetować?

Jak będę mógł, to będę szczęśliwy. Jak nie, to przekładka będzie np. co dwa lata i zaprogramowanie.

7 minut temu, Suzu4x4 napisał:

w F20 nic nie trzeba w ASO programować.

O i już przyszło pocieszenie - dziękuję :dzieki:

7 minut temu, Suzu4x4 napisał:

oba komplety kół mają czujniki

Czujniki kupowałeś oryginały czy podróbki?

Optymistycznie wygląda Twoja współpraca z BMW :ok:

11 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Nie wiem jak w obecnym modelu ale u mnie fabrycznie występują opony typu "runflat" co mocno zawęża wybór zamienników.

U mnie chyba też. Dlatego jak już się je zużyje, to trzeba będzie przejść na tradycyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, danielpoz napisał:

To Ford i Toyota z tak błahym "problemem" jakim są czujniki sobie poradzili. Nie trzeba jeździć do ASO i płacić?

Nie zupełnie tak. W c-maxie po dokupieniu 2 kompletu kół i nowych, oryginalnych czujników Forda (w wentylu) trzeba było raz kompa podpiąć i zatwierdzić nowy komplet. Po tym zabiegu po przekładce kół muszę tylko w liczniku zatwierdzić "nowe ciśnienie" (choć i tak jest takie samo) i do wiosny/jesieni się jeździ.

Po awarii i dokupieniu choćby jednego również trzeba to zaktualizować komputerem diagnostycznym. Teoretycznie, w praktyce nie mailem okazji tego sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, lbuster napisał:

Czujniki kupowałeś oryginały czy podróbki?

oryginały poza ASO , nic nie programowałem .

25 minut temu, lbuster napisał:

U mnie chyba też. Dlatego jak już się je zużyje, to trzeba będzie przejść na tradycyjne.

tylko co wówczas z kołem zapasowym ? u mnie ze względu na to że są opony RF nie ma nawet zestawu naprawczego ani lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, danielpoz napisał:

Skąd wiesz że Toyota lub Ford ma gorsze czujniki w kołach od czujników w marce X?

Oczywiście cały czas mówimy o czujnikach w wentylach żeby była jasność.?

Nie wiem, pisałem o tych, które liczą ciśnienie na podstawie obrotów koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Suzu4x4 napisał:

oryginały poza ASO , nic nie programowałem .

Kolejna dobra wiadomość :dzieki:

1 minutę temu, Suzu4x4 napisał:

tylko co wówczas z kołem zapasowym ? u mnie ze względu na to że są opony RF nie ma nawet zestawu naprawczego ani lewarka.

No właśnie ja zamówiłem koło dojazdowe kosztem przestrzeni i funkcjonalności w bagażniku. Co ciekawe, w konfiguratorze nie ma takiej opcji tylko można je dołożyć u dealera. A dealer na siłę chciał mnie odwieść od koła zapasowego :) 

Wcześniej się interesowałem RF i wyszło mi, że ma to więcej wad niż zalet. A nie wejdzie Ci do bagażnika jedno koło z drugiego zestawu? Wiem, że miejsca dużo zajmuje ale... Zresztą Twoją jedynką chyba raczej jeździsz wokół komina i awaryjnie dowieźć jedno koło to chyba nie jest jakiś wielki problem? W dłuższą trasę brałbym zapas. Nawet RF może Ciebie zawieść.

Jak dobrze pamiętam to na aledrogo można było dokupić dojazdówki do F40, może da się i do F20? 

No dobra - za 750 masz zestaw ;) Myślę, że to rozsądna cena ;) U mnie:

image.thumb.png.6c805b8d6fd5c0c65ef915a30cfcf903.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.