Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Tak na szybko to chyba nie ma znaczenia. Istotny będzie natomiast zwis tylny czyli w tym przypadku odleglość od tylnej osi do gówki haka. Im dalej tym przyczepa mniej ścina zakręt. Może sposób prowadzenia większego auta wpłynie na tor jazdy przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vrs napisał:

Słuchajcie, mam takie pytanie bo nie umiem sobie tego wyobrazić jakoś. 

Zastanawiałem sie gdzie to dać i to jest chyba właściwe miejsce

Czy jak holownik jest dłuższy, od poprzedniego, powiedzmy o 0,5m i ma większy rozstaw osi to przyczepa będzie mniej zachodzić przy ostrych skrętach czy więcej?

Mi się wydaje że będzie mniej zachodzić bo promień skrętu będzie większy. 
 

Ale może ktoś mądrzejszy się wypowie. 

 

Czy dłuższy pojazd czy krótszy o 0.5m nie ma różnicy, różnica czy zachodzi mocniej czy słabiej zależy jaki jest tylny zwis, im większy tym lepiej, najlepiej w zakrętach wyciągała przyczepę Navara bo tam długi zwis, tak samo jest jak miałem najazd z długim zwisem to nie musiałem się zadawać bo tył wyciągał lawetę. Im dłuży zwis tym lepiej w zakrętach, ja mam takie odczucia w czasie jazdy z przyczepą takimi autami.

Co tam kupiłeś, chyba Tośkę z tego co widzę jest w opisie.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takie praktyczne spostrzeżenia mi chodziło :).

Dobre informacje.

A rozstaw osi nie ma znaczenia ?

Tzn holownik z mniejszym rozstawem osi ma mniejszy promień skrętu co w efekcie powoduje większe zachodzenie przyczepy

tak mi sie wydaje przynajmniej. 

24 minuty temu, peja76 napisał:

Co tam kupiłeś, chyba Tośkę z tego co widzę jest w opisie.

Podpis chyba mówi sam za siebie :]

Wersja farmersko-talibańska

Mam nadzieję że test niedługo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, vrs napisał:

A rozstaw osi nie ma znaczenia ?

 

Jak dla mnie ma ale tylko w jeżdzie do przodu lub do tyłu jak kto lubi?, wiadomo im szersze i dłuższe auto tym stabilniej jedzie z przyczepą, nawet bym powiedział że waga nie ma takiego znaczenia jak rozstaw osi, i m dłuższy tym pewniej się jedzie z cepą, takie to są moje spostrzeżenia a trochę holowników przerobiłem.

Zapodaj jakieś fotki i informację o tym twoimi sprzęcie a nie się ociągasz.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał:

Zapodaj jakieś fotki i informację o tym twoimi sprzęcie a nie się ociągasz.

Coś się przy okazji sfotografuje ale to technologia sprzed 20lat we współczesnym opakowaniu. Taka esencja samochodu. 
 

Z ekstrasów ma klime :]
 

Chyba najfajniejszy samochód jaki miałem. Nawet start-stopu nie ma. 

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, vrs napisał:

Słuchajcie, mam takie pytanie bo nie umiem sobie tego wyobrazić jakoś. 

Zastanawiałem sie gdzie to dać i to jest chyba właściwe miejsce

Czy jak holownik jest dłuższy, od poprzedniego, powiedzmy o 0,5m i ma większy rozstaw osi to przyczepa będzie mniej zachodzić przy ostrych skrętach czy więcej?

Mi się wydaje że będzie mniej zachodzić bo promień skrętu będzie większy. 
 

Ale może ktoś mądrzejszy się wypowie. 

Tak jak koledzy napisali. Znaczenie ma tylny zwis. W ciasnych nawrotach Amarok spisywał się lepiej niż Disco 3, identycznie było przy ustawianiu cepki. Różnica w długości zwisu sięga około 40 cm. i jest to wyczuwalne przy manewrowaniu. Generalnie pickupy są w tym lepsze, a jeszcze są cięższe. Czy bardziej stabilne to już nie wiem?  Niby mają większy rozstaw osi ale za to wyższe gumy i most na resorach zwykle bez drążka Panharda.  Każdy ruch poprzeczny jest bardziej przenoszony na cepkę bo jest dłuższy zwis. To nie powoduje stabilną jazdę.  Zestawem najszybciej pojechałem ciągnąc Espacem a w nim zwis był minimalny, koła na wahaczach, niskie gumy.  Przy rozsądnych prędkościach pickupy - moim zdaniem - są najlepszymi holownikami. Mają największe bagażniki więc można ulżyć wagowo cepce, reduktor  i ta zdolność manewrowania czyli mover niepotrzebny. Mają też i wady - dlatego mam terac LC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, AdamH napisał:

Tak jak koledzy napisali. Znaczenie ma tylny zwis. W ciasnych nawrotach Amarok spisywał się lepiej niż Disco 3, identycznie było przy ustawianiu cepki. Różnica w długości zwisu sięga około 40 cm. i jest to wyczuwalne przy manewrowaniu. Generalnie pickupy są w tym lepsze, a jeszcze są cięższe. Czy bardziej stabilne to już nie wiem?  Niby mają większy rozstaw osi ale za to wyższe gumy i most na resorach zwykle bez drążka Panharda.  Każdy ruch poprzeczny jest bardziej przenoszony na cepkę bo jest dłuższy zwis. To nie powoduje stabilną jazdę.  Zestawem najszybciej pojechałem ciągnąc Espacem a w nim zwis był minimalny, koła na wahaczach, niskie gumy.  Przy rozsądnych prędkościach pickupy - moim zdaniem - są najlepszymi holownikami. Mają największe bagażniki więc można ulżyć wagowo cepce, reduktor  i ta zdolność manewrowania czyli mover niepotrzebny. Mają też i wady - dlatego mam terac LC.

Tutaj jeszcze dodam wielkie suvy z USA ( większe jeszcze od durango) gdzie jest moc, waga, reduktor i zamknięty suchy bagażnik. 

Byle tylko przyczepa dala rade przetrwać z holownikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja od siebie dopisze wątpliwości do tylnego zwisu. Przy manewrowaniu i ciasnych zakrętach duży zwis jak najbardziej.

Przy zakrętach zwis nam odsuwa przyczepę bardziej do zewnątrz, przez co mniej trzeba "naddawać" holownikiem.

Przy manewrowaniu z kolei duży zwis sprawia że przyczepa nam szybciej i mocniej reaguje na ruchy holownika. 

Natomiast co w przypadku normalnej jazdy z większymi prędkościami? Wydaje mi się, że w tym przypadku duży zwis może czynić większą podatność na wężykowanie. Jeśli przyczepa jest zaczepiona blisko tylnej osi to wygląda, że jest stabilniej, natomiast każde odsunięcie haka od osi zwiększa nam dźwignie, z jaka przyczepa nam szarpnie holownikiem, próbując zmienić tor jego jazdy. Jeśli lekko zmieni tor jazdy holownika, to zaraz mamy to samo w druga stronę i tak dalej.

Oczywiście trzeba brać pod uwage wiele innych czynników, jak rozstaw osi, waga holownika, sposób rozłożenia ciężarów w przyczepie i holowniku i masę innych. Tutaj bym się tez skłaniał do tego co @peja76 pisał że większy rozstaw osi pomaga, i jak by nawiązując do tego co pisałem wcześniej to niweluje także w pewnym stopniu duży tylny zwis. 

To tyle mojej teorii, ale jak wiemy z pewnych tematów teoria w ogóle się nie liczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amarok przekonał mnie, że pickupy mają wiele zalet.  Utwierdził mnie też, że już nigdy nie kupię niczego z grupy która ma  " przewagę dzięki technice ".  Poszedłem po Hilluxa a po namyśle wyszedłem z LC.  Ta wersja ma wszystko co mi potrzeba. I jeszcze nie traci na wartości tak jak inne SUWy.  Chętnych na auta z przebiegiem kilkuset tyś. łatwo znależć.  Na razie tylko mnie pozytywnie zaskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gv2 silnik 2l 140KM brakuje 6 biegu, chciałem w 2022 kupić gv2 3.2 ale jak się trafi to 1 dzień i już niema, jeszcze myślę nad Hyundaiem ix 35 z silnikiem 2.4 ale ich brak na necie, i co tu szukać  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mundek28 napisał:

można więcej odpisać.

Coś przeoczyłem, co więcej można odpisać???

12 godzin temu, AdamH napisał:

Amarok przekonał mnie, że pickupy mają wiele zalet.  Utwierdził mnie też, że już nigdy nie kupię niczego z grupy która ma  " przewagę dzięki technice ".  Poszedłem po Hilluxa a po namyśle wyszedłem z LC.  Ta wersja ma wszystko co mi potrzeba. I jeszcze nie traci na wartości tak jak inne SUWy.  Chętnych na auta z przebiegiem kilkuset tyś. łatwo znależć.  Na razie tylko mnie pozytywnie zaskakuje.

Adam powiedz jak z ramą poprawili malowanie, jakieś zabezpieczenie antykorozyjne czy dalej tak jak było, jak nic nie zmienili to popraw sam fabrykę bo to jedyny minus tego fajnego dużego auta.

Możesz mi powiedzieć ile ma na Haku 150, 2.7T jak starsze modele czy coś zmienili

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.