Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, golob napisał:

wielu producentów to nie instaluje w ogóle wskaźnika temperatury cieczy, więc co tu mówić o dokładności jak już wskaźnik jest...

Zgadza się - albo go w ogóle nie ma, albo jak już jest to jest "zerojedynkowy": abo temperatura jest abo jej ni ma...;-)

Ale dzięki temu: będzie Pan zadowolony!!.

Ja śmigając w tym roku z cepką i mając do dyspozycji moje gigantyczne 156 Nm już od bodajże 4.400 obr, żebym nie wiem pod jakim obciążeniem jechał i po jakich górkach - wskazówka temperatury nie drgnęła ani o jotę. Zawsze idealnie w środku! Znaczy się: temperatura jest!;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, dudek_t napisał:

Powiem Ci że jak się zbliża albo przekracza 140 stopni to już nie jest tak miło :D jakiś wewnętrzny niepokój się pojawia :D

Jaką masz skrzynię, z mokrymi sprzęgłami czy suchymi? I jak jest rozwiązane chłodzenie w DSG, jest jakaś chłodnica czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w misce, nie sądzę żeby montowali w bardziej skomplikowanym miejscu. Na szczęście nic się nie dzieje i dopóki nie będzie 150 stopni (nigdy jeszcze nie było) to planuje się nie martwić (ale na puls nie mam wpływu :D ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające jest jaki wpływ na nasze zdrowie mają te różne komunikaty wysyłane przez auto, moja cytryna ostatnio coraz częściej skutecznie podnosi mi ciśnienie piszcząc sobie czasami :D:D, że to światła się nie poziomują, że kompresor się nie włączył albo, że FAP wkrótce się zapcha....masakra jakaś. A tak wracając do temperatury oleju może warto w holowniku zmienić olej na taki bardziej przystosowany do wysokich temperatur, np zamiast 5w-40 zastosować 5w-60:niewiem:. Zawsze to większa lepkość w wysokich temperaturach, do skrzyni mechanicznej też można dać olej o lepszych parametrach, natomiast w klasycznych automatach nie ma w zasadzie wyboru, chyba że olej sprowadzić z Australii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty moduł na złącze OBD z BT i do tego apka na telefon np. Piston. Groszowa sprawa.

Zupełnie przypadkowy link: https://allegro.pl/elm-327-mini-bluetooth-elm327-bt-2-2-najnowszy-i7103361403.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki troszkę droższy: https://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-icar-vgate-obd2-elm327-bt-i7381754671.html ale działa lub działało w każdym z moich aut- L200 z 2008, Orlando z 2012 i Sport z 2017. Na dole aukcji są opisane modele samochodów- pomimo tego, że nie ma opisanego mojego Chevroleta to wszystko działało idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mandrol napisał:

 

Discovery Sport z 2017 r, przebieg 13 tyś. km, dołożony w serwisie dedykowany do Sporta hak Brinka z wiązką, moduł fabrycznie już siedzi w bagażniku więc LR przygotowany na ewentualność holowania cepki. Do tego każde Disco Sport ma asystenta przyczepy.

Jacku, też bym nie wierzył gdybym kilka dni wcześniej nie jechał moją Elką załadowaną na full i specjalnie sprawdzałem temperaturę podczas holowania towarówki. Przywiozłem z Zakopanego dosyć sporo kilogramów kamieni rzecznych i podczas jazdy przez Słowację, Korbielów i bielskie góreczki ani razu temperatura nie pokazała więcej niż 97C.

Szkoda, że nie zapodałem fotek- idiota ze mnie:D Na 100% temperatura cieczy bo Piston chyba nie pokazuje temperatury oleju. Następnym razem zainstaluję DashCommand- on jest podobno lepszy w te klocki...

Może TTTM? Jak wspomniałem, to są odczyty z aplikacji Piston a na kokpicie wskazówka idealnie w połowie. Podczas rozgrzewania samochodu wskazówka powoli idzie do góry i zatrzymuje się idealnie w połowie po osiągnięciu ok. 90C i tam została nawet wtedy, kiedy aplikacja pokazała te 125C. Po powrocie z Korei podjadę do kumpla mechanika, żeby zmierzyć odczyty profesjonalnym komputerkiem. Handlowiec z LR milczy ale też nie spodziewałem się odzewu. Będzie trzeba do nich podjechać jeśli odczyty z komputera się potwierdzą...

dowiedz się czy w Twoim aucie nie jest konieczna wymiana chłodnic i wentylatorów przy montażu haka (tak było w niektórych autach grupy VAG) może to nie być łatwe, jak chciałem założyć hak do skody i uzyskać taką informację od Skody to do dziś nie dostałem odpowiedzi pomimo moich kilku maili i potwierdzenia od importera że dostanę odpowiedź na moje zapytanie , a minęło już dwa lata ;)

Godzinę temu, Benior napisał:

W jaki sposób sprawdzacie tak dokładnie temperaturę? Rozumiem smartfon ale i pewnie jakieś dodatkowe urządzenie do obd, co to za magiczne urządzenie? Jakiś link poproszę :)

Mi temperatura nie drgnęła ani razu ale może koreańczyk oszukuje ?

wcześniej miałem Icara i aplikacje torqe , teraz używam OBDeleven ale działa tylko z samochodami grupy VAG, możesz monitorować różne parametry silnika i skrzyni robić wykresy ITD.

u mnie generalnie przy normalnej jeździe temp płynu chłodzącego ok 90, temp oleju w skrzyni 90-95 temp oleju silnikowego 95-110

Screenshot_20180925-170628_OBDeleven.jpg

Screenshot_20180925-171311_OBDeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.