Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Cezarr napisał:

Pewnie tak, jak ja uruchamiałem temperaturę oleju to nic nie pokazywał, była tylko temp. wody
ale tak jak pisałem E39 to już wiekowe auto, za to silnik jaki maiłem 3.0 diesel jest jednym z najlepszych
po dzień dzisiejszy, i niech żaden z nowych diesli się  nie porównuje do niego. ?

M57N to chyba najlepszy silnik diesla w historii BMW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎09‎-‎24 o 15:49, Mandrol napisał:

Wybaczcie koledzy, że się wtrącę w Waszą dyskusję ale nie chciałbym tworzyć nowego tematu a mój przykład jest powiązany z automatem...

Niedawno zmieniłem holownik- 6-biegowy automat Orlando zamieniłem na 9-biegowy automat Disco Sport. 2 tygodnie temu pojechaliśmy na weekend i poprzez aplikację Piston sprawdzałem parametry samochodu podczas holowania naszej Hobby DMC1350kg. Skrzynia w trybie S(port) działała idealnie ale niepokoiła mnie temperatura cieczy chłodzącej w ok. 110-125C przy temperaturze zewnętrznej powietrza 27C. Prędkość w okolicach 60km/h, czasem 90-100km/h.

Po powrocie sprawdziłem temperaturę podczas jazdy solo- cały czas ok. 100C a raz doszło nawet do 115C. Temperatura na wyświetlaczu w przypadku 100C czy 125C dokładnie na środku skali- niestety nie pokazuje wartości liczbowych.

Nie wiem co o tym myśleć. Zapodałem temat na nie-forum LR to mnie zbesztali, że- cytuję: "używam jakiegoś gównianego programiku i szukam problemu w całym i uważam, że odczyty przez chiński kabelek są dokładniejsze od tych na kokpicie". Ostatnio użyłem Pistona w Mitsubishi L200 podczas holowania towarówki DMC2000kg i wtedy temperatura silnika oscylowała w okolicach 95-97C a holownik nie miał lekko bo cały zestaw ważył coś koło 5,5T. Orlando solo też temperatura w okolicach 90-93C (niestety nie zdążyłem sprawdzić z cepką).

Przyznam szczerze, że te 110C prawie cały czas i to 125C od czasu do czasu mocno mnie zastanowiło. Wiem, że koledzy @AdamH i @vrs ujeżdżali/ujeżdżają LR i z opowieści wiem, że bardzo zadowoleni z tych holowników. Ja jednak wolę dmuchać na zimne mając w pamięci wymianę chłodnicy w Chevrolecie po ubiegłorocznej Grecji więc gdyby ktoś coś to piszcie proszę. Temat zapodałem już do handlowca, który sprzedał nam Sporta ale znając życie to pewnie mnie oleje bo to już nie jego broszka...

Napisałem na forum https://www.discosportforums.co.uk/ i dostałem konkretną odpowiedź:

"I have towed with our car a 1900kg caravan in 35c heat well above 1000m, the temperature gauge has never moved. The car is designed for towing direct from the factory without modification to the cooling system. I think you might be being a bit paranoid - the cooling system is doing its job properly - it warms up and then gets cooled down. In light of how you were driving the vehicle I would say the cooling system was working perfectly as as soon as the fluid got hot it was cooled (and remained in a very narrow temperature band)?"

Dodatkowo handlowiec z LR też odpisał "Co do temperatury rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że wszystko jest w normie i żeby się nie martwić." tak więc temat zamykam i nie myślę o tym aż do wiosny do pierwszego wyjazdu do Dziećkowic albo na OPK do Częstochowy. Chyba rzeczywiście jestem przewrażliwiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak auto na gwarancji to nie ma się co martwić jednak jak chcesz nim dłużej pojeździć to ja bym dla świętego spokoju zbadał problem.

znajdź sobie kogoś kto ma kompa do LR i przejedź się testowo z podpiętym kompem, sprawdź temperaturę, to nie jest żadna paranoja i to że ktoś Ci pisze że holując przyczepę 1900 kg w 35 stopniach na podjeździe temperatura na fabrycznym wskaźniku nie drgnęła nie jest dla mnie argumentem, fabryczny wskaźnik może przekłamywać (jak w większości nowych aut).

110 - 125 to nie jest normalna temperatura chyba że Ci się pomyliło i patrzyłeś na temperaturę oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suzu4x4, Piston nie pokazuje temperatury oleju...

Tematu sobie na pewno nie zluzuję ale też nie będę się nad tym doktoryzował i on@nizow@ł- to przecież tylko samochód, którego w okresie gwarancji mam zamiar dokładnie sprawdzić na wyjazdach z cepką. Lepiej poświęcić czas na coś innego, np. na wyjazd właśnie z cepką;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, bw81 napisał:

ale on był produkowany  do 2016 roku w F-kach a teraz w G jest następca - B57

Tak ale kiedy go zaprojektowano, potem to były już modyfikacje niekoniecznie zwiększające jego bezawaryjność. Ale to wszystko i tak było zmieniane ze względu na normy spalin.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe co z tymi dieslami będzie - niektórzy roztaczają czarne wizje, ale floty sprzedają się wciąż w porażającej ilości w dieslu.

Z drugiej strony, skoro w ostatnim roku sprzedaż diesla w Europie spadła o średnio 5% (nie wiem, czy to dotyczy tylko aut osobowych, czy ogółem), a tendencja jest zdecydowanie wzrostowa, to licząc, że z każdym rokiem będzie tylko o 1% większy spadek, za 5 lat będzie o 40% mniej sadzomiotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zulos napisał:

No ciekawe co z tymi dieslami będzie

Co by nie było wpływu na to nie mamy, zresztą chyba teraz są takie czasy i to nie tylko w motoryzacji że produkuje się ładne rzeczy
ale niekoniecznie długowieczne, no bo co to za interes dla firmy jak wyprodukuje produkt który będzie użytkowany przez 20 lat bezawaryjnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z Was użytkuje może skrzynię CVT i harata nią cepkę?

Konkretnie chodzi mi o skrzynię Lineartronic Subaru, ale nie tylko - generalnie opinię jakiegoś użytkownika takiej skrzyni...

Wskoczyła mi w ostatniej chwili jeszcze opcja na XV, tyle, że obecnie na Polskę rzucają wyłącznie silniki wolnossące 1.6, a to porażka, a silnik 2.0, który dalby radę z cepką, jak najbardziej dostępny jest np. za zachodnią granicą...

Nie ma opcji innej niż ze skrzynią CVT - nawet w opcji zdaje się nie ma manuala, albo innego, "zwykłego" automatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Zulos napisał:

A czy ktoś z Was użytkuje może skrzynię CVT i harata nią cepkę?

Konkretnie chodzi mi o skrzynię Lineartronic Subaru, ale nie tylko - generalnie opinię jakiegoś użytkownika takiej skrzyni...

Wskoczyła mi w ostatniej chwili jeszcze opcja na XV, tyle, że obecnie na Polskę rzucają wyłącznie silniki wolnossące 1.6, a to porażka, a silnik 2.0, który dalby radę z cepką, jak najbardziej dostępny jest np. za zachodnią granicą...

Nie ma opcji innej niż ze skrzynią CVT - nawet w opcji zdaje się nie ma manuala, albo innego, "zwykłego" automatu?

Czyli Dynastii ciąg dalszy? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - Szybcy (a raczej Wolni) i Wściekli 12 i 1/2...;-)

Auto zamówione i zaliczkowane (w razie czego do zwrotu) jest już dawno, ale jako że termin odbioru jest na 16 listopada, to po drodze powstają jeszcze różne pomysły;-)

Obecnie zakochaliśmy się z małżonką w nowym XV, ale niestety importer na polski rynek przewidział wyłącznie silnik 1,6 114 KM i 150 Nm, co jest gorsze od mojego dotychczasowego S-Crossa (w dodatku ponad 200 kg lżejszego). No ale pojawiła się opcja sprowadzenia 2.0, choć to skomplikowane pod kątem leasingu...

Poprzedni XV był paskudny, ale w nowym się stylistycznie postarali, a wnętrze w topowej wersji z pół-skórą i czerwonymi przeszyciami... co by nie mówić - kilka klas wyżej od S-Crossa...:-(

W topowej wersji wychodzi 103 tys., no ale ten silnik...:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Benior napisał:

to może zobacz jeszcze kia sportage 1,6T 4x4? 

Z automatem w lepsiejszej wersji to juz 120 tys...:-(

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.