Jump to content
Cezarr

Holowanie przyczepy automatem.

Recommended Posts

Cezarr

Witam jeżeli taki temat już był to sorki za powielanie.

A więc tak mam pytanie do właścicieli aut z ASB, czy jak jeździcie z przyczepką to odbywa się to

tak samo jak bez przyczepki czyli włączacie D i do przodu, czy jest jakaś inna technika jazdy.

Czytałem troszkę w necie na ten temat ale jest naprawdę dużo różnych wypowiedzi, a ja chciałbym

się zapytać tutaj na forum właścicieli takich aut.Dodam że moje auto to zwykły trzybiegowy automat z czwartym nadbiegiem

który można wyłączyć.

Dzięki za odpowiedzi :dzieki: i Pozdrawiam. :hej:

Share this post


Link to post
Share on other sites
powolniak

Mój automacik ma 5 biegów do przodu.

Zarówno na codzień, jak i w trakcie holowania przyczepki wrzucam na D i wio, przed siebie :)

 

Owszem zdarza mi się korzystać z sekwencyjnej zmiany biegów. Ale to tylko wówczas gdy jadę jakieś podjazdy, których nachylenie i rozwinięta prędkość skutkują tym, że sterownik nie wie czy jechać na niższym biegu na granicy obrotów przy których powinien wrzucić na wyższy bieg, czy na wyższym biegu ale na niskich obrotach przy których w zasadzie powinien zrzucić na bieg niższy. W takich przypadkach automat trochę kombinuje. Wówczas wrzucam manuala i sekwencyjnie wybieram bieg niższy i na wyższych obrotach smaruję do góry.

Edited by powolniak (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cichy

ja oprócz zamontowania dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni jeżdżę normalnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

D i jazda :drive: ma to być automat więc niech sobie radzi :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bodzioklb

jak ciagalem automatem to D i jazda przed siebie...

 

czasami na dluzszych odcinkach recznie mu wrzucalem wyzszy bieg jak sam "nie chcial" aby bylo nieco ciszej w aucie i mniejsze spalanie...

 

no i pod stroma gorke czasami mu sie recznie zmienialo na nizszy aby lepie szedł...

 

ale ogolnie D i po sprawie

Edited by bodzioklb (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pkos

U mnie jest tak, że do holowania ciężkiej przyczepy włączam tryb tow/haul. Skutkuje to tym, że skrzynia pracuje trochę inaczej niż normalnie na D: dłużej ciągnie na każdym biegu, unika nadbiegu i mam wrażenie, że hamuje silnikiem po puszczeniu pedału gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalc3

Eeee... przepraszam, to normalnie na D nie hamuje silnikiem po puszczeniu gazu? Ja miałem tylko raz okazję jechać automatem, ale po puszczeniu pedału gazu ładnie hamował silnikiem i uznałem, że to standardowe zachowanie. Wiem, że hamował słabiej, ale hamował. to to nie był standard zachowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ptaku

Jak większość tak i ja D i do przodu ,

w terenie górzystym wyłączam nadbieg ( 4 bieg ) i samo auteczko wie co ma robić .

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

U mnie hamuje, tak mi się przynajmniej wydaje, jak jest przełączony na sekwencje bo wtedy sobie sam biegami reguluje obroty. Jeżeli chodzi o ciągnięcie przyczepy to przeważnie jeżdżę na sekwencji manualnej, automat jakoś jest chyba na za bardzo ekonomicznie ustawiony i leci szybki z biegami na najwyższy przez co ciężko się z przyczepką jedzie. Zresztą na codzień jeżdżę manualem więc może to też jest powodem tego że lubię sobie pozmieniać biegi ręcznie. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_p

Ja tez wlaczam D i tyle. Jesli jade pod wieksza gore lub kreta droga to albo steruje recznie albo zamiast jazdy na D wybieram S - wtedy skrzynia pozniej zmienia biegi, uzywa wyzszych obrotow.

W kazdym razie nie martwie sie zbytnio skrzynia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Czyli jednak D, bo ja czytałem aby ruszać z 1 a potem załączyć 2 i dopiero D ale to chyba ktoś za bardzo pokombinował,

z tym wyłączaniem nadbiegu to też słyszałem jak się jedzie pod górkę lub powinno się włączyć nawet 2 jak jest stromo ,

a jak z górki to powinno się też włączyć 2 bo na D auto nie hamuje silnikiem.

Ja nie mam sekwencji a więc odpada takie wybieranie biegów ale z tego co czytałem tą wajchą też można coś pomieszać :puk:

No cóż trzeba będzie się samemu przekonać, a chłodnicę oleju chyba mam a jak nie to zamontuje bo raczej powinna być.

Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
seba1

Tomek ja ciągając cepke włączam D i jade bez zbędnych kombinacji, gdyby pod górkę miało być zacieżko silnikowi to przecież wciskając troszkę więcej gazu sam odrazu redukuje na niższy bieg, jedynie na zjazdach wrzucałem mu nizszy bieg coby silnikiem hamować. Tez sie naczytałem o dodatkowych chłodnicach, ale ja takiej niemam a oprócz jakichś miejscowych wyjazdów to jeszcze byłem z cepką w Chorwacji i jakoś bez problemów objechaliśmy to

Share this post


Link to post
Share on other sites
Konrad_wawa

A mi fachowiec od skrzyń automatycznych powiedział, że z przyczepą powinienem jeździć na biegu 3 ( mam P_R_N_D_3_L ) i tak jeżdżę. Chłodnicy oleju nie mam, ale chyba profilaktycznie założę.

Tu jest fajny opis automatów http://www.asbserwis.com/porady.html

Edited by Konrad_wawa (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Tomek ja ciągając cepke włączam D i jade bez zbędnych kombinacji, gdyby pod górkę miało być zacieżko silnikowi to przecież wciskając troszkę więcej gazu sam odrazu redukuje na niższy bieg, jedynie na zjazdach wrzucałem mu nizszy bieg coby silnikiem hamować. Tez sie naczytałem o dodatkowych chłodnicach, ale ja takiej niemam a oprócz jakichś miejscowych wyjazdów to jeszcze byłem z cepką w Chorwacji i jakoś bez problemów objechaliśmy to

 

 

A mi fachowiec od skrzyń automatycznych powiedział, że z przyczepą powinienem jeździć na biegu 3 ( mam P_R_N_D_3_L ) i tak jeżdżę. Chłodnicy oleju nie mam, ale chyba profilaktycznie założę.

Tu jest fajny opis automatów http://www.asbserwis.com/porady.html

 

Wydaje mi się że wszystko zależy od konkretnej skrzyni i silnika, tak jak piszesz Seba trzeba zredukować lub wyłączyć najwyższy bieg pod górkę,

a co do chłodnicy to tak jak Konrad pisze warto założyć, bo gdzieś czytałem że obniżenie temp. oleju o 9 stopni może przedłużyć żywotność

skrzyni nawet dwukrotnie, ale czy to jest prawda to nie wiem :niewiem: tak czy siak warto ją założyć bo nie jest to droga sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mot

Ciągnąc p-pkę przez circa 2000 km w jedną stronę, zasadniczo używam biegu czwartego, czyli wajcha z D na 4. W trakcie jazdy z górki wrzucam D, niekiedy przy b. łagodnym podjeździe pozostawiam. Dla odmiany, przy stromym podjeździe (okolice Zadaru) wrzucam nawet trójkę. Mimo 163KM. Stosuję tempomat i 85-90km/h stale, przy braku przeszkód w traffiku. :-) Tempomat wyłączam przy ostrych podjazdach - tu lepiej "operować nogą".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...