Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, jacek00 napisał:

Nie musisz dusić hamulca, nie świecisz światłami stopu po oczach.

Hamulca nie musisz dusić, ale światła stopu gasną dopiero po ruszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem zapytanie, ale na bank masz rację.

W sumie to dobry pretekst do zaangażowania od czasu do czasu lewej nogi do pomocy.

Ale jest jeszcze jedna rzecz - nieszczęsny system StartStop, którego nie można permanentnie wyłączyć, tylko za każdym razem po odpaleniu...:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, dudek_t napisał:

Na 99% nie będziesz miał tego w S crossie. Czyli noga na hamulcu i NIE RUSZAĆ WYBIERAKA.

Witam. Możesz rozwinąć tą myśl o "nie wybieraniu N " i konieczności duszenia hamulca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jarosław69 napisał:

Witam. Możesz rozwinąć tą myśl o "nie wybieraniu N " i konieczności duszenia hamulca ?

Jarek, podstawowa zasada. Serio masz inne doświadczenia? W każdej jednej IO o tym piszą. Naczelna zasada automatów - nie dotykać bez potrzeby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dudek_t napisał:

W każdej jednej IO o tym piszą. Naczelna zasada automatów - nie dotykać bez potrzeby.

Zajrzałem do mojej IO z DSG i jest napisane jedynie że nie ma potrzeby tego robić, nie ma natomiast żadnych "uwaga zabrania się...."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

46 minut temu, Zulos napisał:

czyli ten system nie polega na zaciąganiu ręcznego, a na - jak napisałeś - utrzymywaniu ciśnienia w układzie hamulcowym, tak?

tak, tak działa autohold w autach grupy VAG,  Maarec dobrze napisał

a automatyczny ręczny - też jest taka funkcja, działa  tylko na tył zamiast tradycyjnego ręcznego silniczki elektryczne możesz uruchomić manualnie przyciskiem lub ustawić na auto po zgaszeniu auta i wrzuceniu na "P" załączy się samoczynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aktualnym aucie mam na wolancie  guzik/symbol P i gdy  staję na światłach po naciśnięciu tego guzika czuję jak skrzynia odpuszcza.(zgodnie z instrukcją)

Potem wystarczy że nacisnę gaz i jedzie. Nie mylić z hamulcem elektrycznym który ma oddzielny klawisz. Wolantem nie przesuwam na N ale poprzez ten guzik neutralizuję pracę skrzyni.

Edytowane przez Jarosław69
oszibka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji masz napisane żeby na światłach wciskać P ??? Ty bankowo masz auto hold więc po kiego czorta? A jak stoisz w korku to 50 razy w ciągu godziny wciskasz P ??? WTF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudek - piszesz o "starej szkole" ,która dotyczyła skrzyń z lat dużo wcześniejszych. Tam producent zalecał ugniatanie hamulca zamiast N.

W nowych tego nie ma i nie ma przeciwskazań do przełączania na N.

Grupa VW ma guzik P do zatrzymania na światłach oraz klapkę P do "zaciągnięcia" ręcznego .Jest jeszcze klapka A ale to już wyjaśniono.

Tak więc w tych skrzyniach nawet jeśli ktoś przełącza na N i zaciąga typowy ręczny to nie ma to żadnego znaczenia dla skrzyni. I nic nie przestaje się smarować ?

Tak więc są 3 możliwości :

1. ugniatanie hamulca celem trenowania łydki

2.P z wolanta na gładkim

3.P z klapki /typowy ręczny/ gdy są spore skosy a stoimy dość długo.

Tak myślę ...chyba ,że się mylę. /pytałem w ASO o te sprawy/ Piszę tylko o autach od wroga typu VW czy Audi.

Nie wypowiadam się w kwestii innych  producentów.

W Toyocie LC też nie gniotłem hamulca tylko wachlowałem gdy światła miały dłuższy interwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak że teraz producenci to dopuszczają. W sumie miałem to za tak oczywistą oczywistość ze być może przeczytałem to co chciałem przeczytac a nie to co było napisane, sprawdzę. 

Inna sprawa to sens przełączania na N + zaciągnięty ręczny na światłach czy w korku. Po co? Żeby nie trzymać nogi na hamulcu? Przy Auto Hold (a masz pewnie, tak?) to już zupełnie tego nie rozumiem. Tak z czystej ciekawości, po co to robisz? 

U Zulusa jest zdaje się konwencjonalny automat, z całą pewnością nie wrzucałbym na N przy krótkich postojach. Już wolałbym nie wyłączać SS gdyby trzymanie nogi na hamulcu tak mnie drażniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności - stosuję wszystkie 3 opcje w zależności od sytuacji . /potrzeba lub wygoda/

Nie jestem ani nie reformowalny ani fanatycznie trzymający się jednej jedynej słusznej opcji  ?

Natomiast nie rozpatruję koncepcji - nie wolno wrzucać na "N" bo....

Miałem starą skrzynie w Chryslerze  GV ( 2005) i tam też w zależności d sytuacji albo gniotłem albo wyrzucałem.

Skrzynia przeżyła ponad 11-cie  lat i nic się nie działo z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak mówi doświadczenie użytkownika z pierwszej ręki to ja nie mam podstaw by je podważać. Czyli jak we wszystkim, są dwie szkoły, Falenicka i Otwocka :D 

Jak teraz masz Auto Hold to jaka potrzeba czy wygoda determinuje wciskanie P? Serio pytam z czystej ciekawości. Bo jak nie ma AH to mój malutki móżdżek jest w stanie to zrozumieć :D 

Obecnie użytkuje regularnie dwa "automaty" - CVT w Lexusie i DSG w Seacie, oba z auto hold i nigdy jeszcze nie przyszło mi do głowy żeby coś przestawiać podczas stania w korku czy na swiatłach. Jak postój jest długi to wyłączam silnik (w Seacie bo w Lexusie to sam i tak się co chwile wyłącza, również podczas jazdy ;) ). 

 

Zulos, z innej beczki. Pamiętaj żeby zmieniać przełożenie (D - R) tylko po całkowitym zatrzymaniu auta. To chyba nie podlega dyskusji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zulos, z innej beczki. Pamiętaj żeby zmieniać przełożenie (D - R) tylko po całkowitym zatrzymaniu auta. To chyba nie podlega dyskusji?  " to oczywista oczywistość.

Dodałbym nawet 2 sekundy aby auto się wybujało jak już ostrzej zahamujemy ....poważnie   ?

 

dudek -co moich "zachowań" - pierwszy raz mam automat z tyloma opcjami więc może to i trochę nawyki mnie naginają....

Wcześniej były w zasadzie automaty "starego" typu więc nie ginąłem w gąszczu opcji i rozwiązań.

Dodam jeszcze...ale proszę bez polewki..... pierwszy raz od 25 lat kupując nowe auto....przeczytałem od dechy do dechy instrukcję obsługi !

Poważnie - nigdy wcześniej życie nie zmusiło mnie do tego "poniżenia"... ...ale   qwa  siara    :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.